Elektryczne szyby - montaż
zayonnc - 2007-05-17, 11:17
" />Może zacznę tak po pierwsze wiem, że jest tutorial o montażu elektrycznych szyb http://www.civic4g.pl/forum/topics9/1139.htm ale dotyczy on uniwersalnych a do mnie lecą już od RALFa ori graty i teraz mam takie pytanko do tych co się już w takie coś bawili - jak to wygląda w praktyce? Tzn czy ogarnięcie strony mechanicznej jest skomplikowane, czy wyciągasz stary mechanizm (korbka itp) i wkładasz nowy, bez przeróbek? No i jak wygląda sprawa z elektryką? Czy wystarczy tylko popodpinac kabelki (nie wiem jak RALF to powyciągał i czy będę musiał jakieś kable lutować itp czy wszystko jest w całości - przy odrobinie szczęścia dziś wieczorem będę wiedział co i jak o ile poczta nie nawali), czy np. wtyczka, ta główna z tyłu bezpieczników (tych nad nogami kierowcy) jest czy trzeba ją "zrobić".
Generalnie jak ktoś to ogarniał to niech się wypowie co i jak - byłbym wdzięczny bo zawsze lepiej być gotowym na wszystko niż później mieć zonka .
Pozdr
kodzintm - 2007-05-17, 11:53
" />od strony mechanicznej to pikuś, wszystko pasuje idealnie
co do elektryki to nie wiem, sam chętnie przyjmę kawałek schematu na ten temat jak by ktoś mial
BIGer - 2007-05-17, 12:23
" />Jak napisał kodzintm od strony mechaniki wszystko idealnie pasuje. Z przewodami jest trochę zabawy żeby przeciągnąć je z drzwi do nadwozia.
Jeżeli będziesz miał orygilane wiązki to przy ewentualnym dosztukowaniu zbyt krótkich przewodów do podłączenia jest tylko zasilanie. Schemat elektryczny jest w manualu ale ja podłączyłem zasilanie trochę inaczej - szyby działają nawet bez włączonej stacyjki.
zayonnc - 2007-05-17, 22:50
" />OK, mniej więcej tak myślałem ale dobrze się upewnić
Niestety poczta dała ciała (jak zwykle) i gratów jeszcze nie mam, ale mam nadzieję, że jutro będą to może w sobotę bym ogarnął i lan$ na mieście
Pozdr
p.S. No i postaram sie jakieś foty porobić przy okazji.
zayonnc - 2007-05-18, 14:16
" />Dobra słuchajcie mam graty - i teraz pytanko ile powinno być części wiązki aby było wszystko? Dwie czy trzy? Bo mam dwie i wg schematów brakuje mi tej części ze środka auta, no chyba, że czegoś nie wiem ale wg manula podłączyć powinno się to do tylnej części puszki bezpieczników nad nogami kierowcy a mi takiej wtyczki brakuje (tzn tej części wiązki) bo gniazdo z tyłu puszki bezpieczników jest ale nie mam takiej wtyczki (wg manula czteropinowa wtyczka).
????????
A trochę nie bawi mnie kombinowania z kablami, sztukowanie i doszukiwania się co jest czym. Bo raczej chyba wolne kable w drzwiach nie czekają na to aby ktoś sobie to podpiął, nie?
Także jak ktoś się orientuje co za kable powinny być, ile wtyczek itp to prosiłbym o info.
Pozdr
P.S. Soryy za posta pod postem ale inaczej nikt nie zauważy....
maniac - 2007-05-18, 16:34
" />żyzcę powodzenia w montażu i szybkiego ogarniecia sprawy. jako, że temat jest dla mnie bardzo interesujący z niecierpliwością czekam na obszerny turtorial
pzdr
BIGer - 2007-05-21, 06:15
" />Jak dorwę trochę czasu to z pamięcie opiszę jak ja to zrobiłem.
zayonnc - 2007-05-21, 10:38
" />
Mike - 2007-08-06, 19:54
" />może ktoś by coś ruszył ten temat, bo sam jestem ciekaw jak to wygląda od strony elektrycznej
zayonnc - 2007-08-06, 20:08
" />No ja mam zrobione, ale fot brak (nie było niestety warunków) - tylko, że w ostateczności sam elektryki nie robiłem, tylko robił DiabeŁ - od strony mechanicznej za to nie ma za bardzo o czym pisać, bo plug & play.
A dla mnie elektryka to czarna magia także nic nie napiszę poza tym, że nie mieliśmy innych przewodów niż niebieskie i teraz jak coś by padło to byłby mega problem W skrócie to wiem, że cała instalacja jest bliźniacza do tej w manualu (czyli zasilanie z aku - a w zasadzie to głównej skrzynki z bezpiecznikami - później przekaźnik, tak aby działały dopiero po przekręceniu kluczyka, po jednym bezpieczniku na stronę, to jeżeli chodzi o zasilanie a resztą to masa, no i sterownie oknem pasażera z przycisku kierowcy - kilka kabelków do przeciągnięcia wszerz auta). Problem jest o tyle, że niestety trzeba ściągać drzwi, bo za cholerę się kabli nie przeciągnie, szczególnie po stronie kierowcy. Warto mieć także chociaż kawałek wiązki idącej od drzwi do nadwozia, chociaż oczywiście bez tego (z samą drzwiową) też można sobie poradzić, ale będzie trudniej (wg. mnie).
Pozdrzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
zayonnc - 2007-05-17, 11:17
" />Może zacznę tak po pierwsze wiem, że jest tutorial o montażu elektrycznych szyb http://www.civic4g.pl/forum/topics9/1139.htm ale dotyczy on uniwersalnych a do mnie lecą już od RALFa ori graty i teraz mam takie pytanko do tych co się już w takie coś bawili - jak to wygląda w praktyce? Tzn czy ogarnięcie strony mechanicznej jest skomplikowane, czy wyciągasz stary mechanizm (korbka itp) i wkładasz nowy, bez przeróbek? No i jak wygląda sprawa z elektryką? Czy wystarczy tylko popodpinac kabelki (nie wiem jak RALF to powyciągał i czy będę musiał jakieś kable lutować itp czy wszystko jest w całości - przy odrobinie szczęścia dziś wieczorem będę wiedział co i jak o ile poczta nie nawali), czy np. wtyczka, ta główna z tyłu bezpieczników (tych nad nogami kierowcy) jest czy trzeba ją "zrobić".
Generalnie jak ktoś to ogarniał to niech się wypowie co i jak - byłbym wdzięczny bo zawsze lepiej być gotowym na wszystko niż później mieć zonka .
Pozdr
kodzintm - 2007-05-17, 11:53
" />od strony mechanicznej to pikuś, wszystko pasuje idealnie
co do elektryki to nie wiem, sam chętnie przyjmę kawałek schematu na ten temat jak by ktoś mial
BIGer - 2007-05-17, 12:23
" />Jak napisał kodzintm od strony mechaniki wszystko idealnie pasuje. Z przewodami jest trochę zabawy żeby przeciągnąć je z drzwi do nadwozia.
Jeżeli będziesz miał orygilane wiązki to przy ewentualnym dosztukowaniu zbyt krótkich przewodów do podłączenia jest tylko zasilanie. Schemat elektryczny jest w manualu ale ja podłączyłem zasilanie trochę inaczej - szyby działają nawet bez włączonej stacyjki.
zayonnc - 2007-05-17, 22:50
" />OK, mniej więcej tak myślałem ale dobrze się upewnić
Niestety poczta dała ciała (jak zwykle) i gratów jeszcze nie mam, ale mam nadzieję, że jutro będą to może w sobotę bym ogarnął i lan$ na mieście
Pozdr
p.S. No i postaram sie jakieś foty porobić przy okazji.
zayonnc - 2007-05-18, 14:16
" />Dobra słuchajcie mam graty - i teraz pytanko ile powinno być części wiązki aby było wszystko? Dwie czy trzy? Bo mam dwie i wg schematów brakuje mi tej części ze środka auta, no chyba, że czegoś nie wiem ale wg manula podłączyć powinno się to do tylnej części puszki bezpieczników nad nogami kierowcy a mi takiej wtyczki brakuje (tzn tej części wiązki) bo gniazdo z tyłu puszki bezpieczników jest ale nie mam takiej wtyczki (wg manula czteropinowa wtyczka).
????????
A trochę nie bawi mnie kombinowania z kablami, sztukowanie i doszukiwania się co jest czym. Bo raczej chyba wolne kable w drzwiach nie czekają na to aby ktoś sobie to podpiął, nie?
Także jak ktoś się orientuje co za kable powinny być, ile wtyczek itp to prosiłbym o info.
Pozdr
P.S. Soryy za posta pod postem ale inaczej nikt nie zauważy....
maniac - 2007-05-18, 16:34
" />żyzcę powodzenia w montażu i szybkiego ogarniecia sprawy. jako, że temat jest dla mnie bardzo interesujący z niecierpliwością czekam na obszerny turtorial
pzdr
BIGer - 2007-05-21, 06:15
" />Jak dorwę trochę czasu to z pamięcie opiszę jak ja to zrobiłem.
zayonnc - 2007-05-21, 10:38
" />
Mike - 2007-08-06, 19:54
" />może ktoś by coś ruszył ten temat, bo sam jestem ciekaw jak to wygląda od strony elektrycznej
zayonnc - 2007-08-06, 20:08
" />No ja mam zrobione, ale fot brak (nie było niestety warunków) - tylko, że w ostateczności sam elektryki nie robiłem, tylko robił DiabeŁ - od strony mechanicznej za to nie ma za bardzo o czym pisać, bo plug & play.
A dla mnie elektryka to czarna magia także nic nie napiszę poza tym, że nie mieliśmy innych przewodów niż niebieskie i teraz jak coś by padło to byłby mega problem W skrócie to wiem, że cała instalacja jest bliźniacza do tej w manualu (czyli zasilanie z aku - a w zasadzie to głównej skrzynki z bezpiecznikami - później przekaźnik, tak aby działały dopiero po przekręceniu kluczyka, po jednym bezpieczniku na stronę, to jeżeli chodzi o zasilanie a resztą to masa, no i sterownie oknem pasażera z przycisku kierowcy - kilka kabelków do przeciągnięcia wszerz auta). Problem jest o tyle, że niestety trzeba ściągać drzwi, bo za cholerę się kabli nie przeciągnie, szczególnie po stronie kierowcy. Warto mieć także chociaż kawałek wiązki idącej od drzwi do nadwozia, chociaż oczywiście bez tego (z samą drzwiową) też można sobie poradzić, ale będzie trudniej (wg. mnie).
Pozdr