Frakcje
tuldor1 - 05 Sie 2010 17:08
" />Chciałbym poruszyć pewną sprawę, mianowicie frakcje na module.
W chwili obecnej wszyscy NPC na powierzchni są automatycznie nastawieni wrogo do drowów-graczy, analogicznie ma się sytuacja w drugą stronę NPC-drowy są wrogie w stosunku do graczy-naziemców.
Chciałbym spytać czy nie było by możliwości zmienić te frakcje na neutralne, dlaczego spytacie - już wyjaśniam.
1) W obecnej postaci takie działanie jeno utrudnia grę kilku graczom:
- Pomroki będąc na dole muszą siedzieć cały czas w drowim Domu, bo jak wyjda na ulicę to się na nich rzuci tłum z pochodniami mimo iż goszczeni są przez jedną z Opiekunek.
- Drow który w nocy wylezie na powierzchnię przechodząc obok np portu Castiglar powoduje rzucenie się na niego gromady wrogich npc... kupców.
2) Zachęca to conajwyżej do exienia na NPC:
- "skoro mam ich na wrogim i sami się na mnie rzucają to jestem usprawiedliwiony nie? Mogę ich wysiec"
(Dotyczy to też NPC questy dających bo tacy po ubiciu już żadnej postaci nic nie zlecą)
3) Jak o Questach mowa... odcina to takiego drowa od możliwosci wykonania ich części
(jeden NPC stojący w dżungli mógłby go dać ale jest wrogi z automatu a w podmroku questów wszytych nie ma by zabić nudę)
4) Jest to dość marne rozwiązanie gdy brać pod uwagi fabularną stronę takich sytuacji
(NPC wiedzą telepatycznie iż ktoś jest be czarnym drowem niezależnie od tego jak dobrze się postać maskuje)
Rozumiem iż to rozwiązanie ma pomóc w pozbywaniu się "drizztów" (stojących w centrum z gołą twarzą i krzyczących "hej jestem dobrym drowem, dajcie mi buzi") jednak być może powinno się to zostawić graczom i MG? Z doświadczenia wiem że zwłaszcza ci pierwsi po odnalezieniu znaków wskazujących iż postać jest drowem bezczynnie siedzieć nie będą. Dlatego bardzo bym prosił o przemyślenie czy jednak by tego nie zmienić
pZv! - 05 Sie 2010 17:12
" />Wytęż umysł i napisz skrypt który będzie operował i rozstrzygał czy NPC rozpoznał drowa.
Jeżeli trudno Ci przywyknąć, że drow na powierzchni jest niemile widziany i vice versa to będziesz miał problem jeżeli faktycznie będzie Ci się chciało wybijać NPC bo "jestem usprawiedliwiony".
Tak więc póki co jest rozwiązanie uproszczone...
PS. Twoje myślenie w punkcie drugim przypomina kogoś kto nie umie sobie wyobrazić świata z punktu RPG.
Tak, że miasto jest pełne ludzi a nie tylko tych NPC których widać (inaczej NWN by nie wyrobiło).
NPC mogą się miedzy sobą komunikować, straż zwiększyć czujność bo ktoś zobaczył "podejrzaną postać" a po nawiązaniu walki nieuniknione jest, że straż wezwie posiłki i będzie rzeź postaci.
Itd. itp. Można kontynuować ... *czeka na nieuniknione podobne przykłady z drugiej strony*
tuldor1 - 05 Sie 2010 18:08
" />
">Wytęż umysł i napisz skrypt który będzie operował i rozstrzygał czy NPC rozpoznał drowa.Dlatego właśnie pZv napisałem by się w takowe nie bawić i zamiast tego sprawę zostawić MG/graczom, jest ich na tyle sporo (zwłaszcza tych drugich mamy małą armię) by mieć oko na osobniki podejrzane
">PS. Twoje myślenie w punkcie drugim przypomina kogoś kto nie umie sobie wyobrazić świata z punktu RPG.Punkt czwarty ukazuje od strony fabularnej jak to widzę Poza tym rozwiązanie w chwili obecnej właśnie tym stawiającym na odpowiednie lawirowanie postacią odbija się czkawką. Kto inny po prostu takiego "Hodowcę Krokodyli" czy innego "Kupca z Portu Castiglar" wyrżnie po drodze idąc w nocy i tyle.
Ot swój punkt myślenia przedstawiłem bo nie sądzę by coś pozytywnego z tego wynikało... może poza owym "oddrizztowieniem" ale z tym też sobie gracze z obu 'stron barykady' na pewno by poradzili ... Póki co zatem zamilknę pozostawiajac na jakiś czas dyskusję innym graczom
Irin - 05 Sie 2010 19:14
" />Sorki że w tym temacie ale została tu pewna kwestia poruszona, mianowicie questy NPC. Czy drowy takowe posiadają ? czy będą takowe wdrożone do gry czy będzie tak jak jest ?
Pozdr0
pZv! - 05 Sie 2010 20:18
" />Pozostawienie tego graczom nie wchodzi w grę, już mam z tym doświadczenie i musi być mechanicznie jak jest teraz.
Temat wyczerpany.
PS. Questów od NPC obecnie nie ma.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
tuldor1 - 05 Sie 2010 17:08
" />Chciałbym poruszyć pewną sprawę, mianowicie frakcje na module.
W chwili obecnej wszyscy NPC na powierzchni są automatycznie nastawieni wrogo do drowów-graczy, analogicznie ma się sytuacja w drugą stronę NPC-drowy są wrogie w stosunku do graczy-naziemców.
Chciałbym spytać czy nie było by możliwości zmienić te frakcje na neutralne, dlaczego spytacie - już wyjaśniam.
1) W obecnej postaci takie działanie jeno utrudnia grę kilku graczom:
- Pomroki będąc na dole muszą siedzieć cały czas w drowim Domu, bo jak wyjda na ulicę to się na nich rzuci tłum z pochodniami mimo iż goszczeni są przez jedną z Opiekunek.
- Drow który w nocy wylezie na powierzchnię przechodząc obok np portu Castiglar powoduje rzucenie się na niego gromady wrogich npc... kupców.
2) Zachęca to conajwyżej do exienia na NPC:
- "skoro mam ich na wrogim i sami się na mnie rzucają to jestem usprawiedliwiony nie? Mogę ich wysiec"
(Dotyczy to też NPC questy dających bo tacy po ubiciu już żadnej postaci nic nie zlecą)
3) Jak o Questach mowa... odcina to takiego drowa od możliwosci wykonania ich części
(jeden NPC stojący w dżungli mógłby go dać ale jest wrogi z automatu a w podmroku questów wszytych nie ma by zabić nudę)
4) Jest to dość marne rozwiązanie gdy brać pod uwagi fabularną stronę takich sytuacji
(NPC wiedzą telepatycznie iż ktoś jest be czarnym drowem niezależnie od tego jak dobrze się postać maskuje)
Rozumiem iż to rozwiązanie ma pomóc w pozbywaniu się "drizztów" (stojących w centrum z gołą twarzą i krzyczących "hej jestem dobrym drowem, dajcie mi buzi") jednak być może powinno się to zostawić graczom i MG? Z doświadczenia wiem że zwłaszcza ci pierwsi po odnalezieniu znaków wskazujących iż postać jest drowem bezczynnie siedzieć nie będą. Dlatego bardzo bym prosił o przemyślenie czy jednak by tego nie zmienić
pZv! - 05 Sie 2010 17:12
" />Wytęż umysł i napisz skrypt który będzie operował i rozstrzygał czy NPC rozpoznał drowa.
Jeżeli trudno Ci przywyknąć, że drow na powierzchni jest niemile widziany i vice versa to będziesz miał problem jeżeli faktycznie będzie Ci się chciało wybijać NPC bo "jestem usprawiedliwiony".
Tak więc póki co jest rozwiązanie uproszczone...
PS. Twoje myślenie w punkcie drugim przypomina kogoś kto nie umie sobie wyobrazić świata z punktu RPG.
Tak, że miasto jest pełne ludzi a nie tylko tych NPC których widać (inaczej NWN by nie wyrobiło).
NPC mogą się miedzy sobą komunikować, straż zwiększyć czujność bo ktoś zobaczył "podejrzaną postać" a po nawiązaniu walki nieuniknione jest, że straż wezwie posiłki i będzie rzeź postaci.
Itd. itp. Można kontynuować ... *czeka na nieuniknione podobne przykłady z drugiej strony*
tuldor1 - 05 Sie 2010 18:08
" />
">Wytęż umysł i napisz skrypt który będzie operował i rozstrzygał czy NPC rozpoznał drowa.Dlatego właśnie pZv napisałem by się w takowe nie bawić i zamiast tego sprawę zostawić MG/graczom, jest ich na tyle sporo (zwłaszcza tych drugich mamy małą armię) by mieć oko na osobniki podejrzane
">PS. Twoje myślenie w punkcie drugim przypomina kogoś kto nie umie sobie wyobrazić świata z punktu RPG.Punkt czwarty ukazuje od strony fabularnej jak to widzę Poza tym rozwiązanie w chwili obecnej właśnie tym stawiającym na odpowiednie lawirowanie postacią odbija się czkawką. Kto inny po prostu takiego "Hodowcę Krokodyli" czy innego "Kupca z Portu Castiglar" wyrżnie po drodze idąc w nocy i tyle.
Ot swój punkt myślenia przedstawiłem bo nie sądzę by coś pozytywnego z tego wynikało... może poza owym "oddrizztowieniem" ale z tym też sobie gracze z obu 'stron barykady' na pewno by poradzili ... Póki co zatem zamilknę pozostawiajac na jakiś czas dyskusję innym graczom
Irin - 05 Sie 2010 19:14
" />Sorki że w tym temacie ale została tu pewna kwestia poruszona, mianowicie questy NPC. Czy drowy takowe posiadają ? czy będą takowe wdrożone do gry czy będzie tak jak jest ?
Pozdr0
pZv! - 05 Sie 2010 20:18
" />Pozostawienie tego graczom nie wchodzi w grę, już mam z tym doświadczenie i musi być mechanicznie jak jest teraz.
Temat wyczerpany.
PS. Questów od NPC obecnie nie ma.