Gaśnie na zimnym silniku
Chomik - 2008-04-08, 21:27
" />Witam!
Coz... postaram sie jak najkrocej opisac problem, ktory pojawil sie w moim civic'u. Otoz recz rozbija sie o to, ze auto nei pali mi na zimnym silniku. Tzn odpala ale w ogole nie trzyma obrotow Od razu gasnie. Jest to dosc irytujace i nie wiem jak to usunac?! Uzupelniajac wyjasnienia opisze dokladnie jak to sie odbywa: gdy chce wyjechac autem ktore postalo przez noc na parkingu wsiadam rano, przekrecam stacyjke, odpalam i gdy auto odpali musze mu depnac lekko pedal gazu (tak jakby ssanie nie dzialalo) i trzymac go na obrotach bo w przypadku puszczenia pedalu gazu zgasnie. Po zlapaniu przez silnik minimalnej temperatury moge zdjac noge z pedalu gazu i juz sam sobie pracuje. CO WAZNE NA CIEPLYM SILNIKU NIE MA ZADNYCH PROBLEMOW! Auto pracuje ladnie i rowno.
Co poza tym zauwazylem- faluje mi troche wskazowka tem silnika. Nie wiem czy to moze miec jakis wplyw?! Napisalem bo moze to wazne i ma z tym jakis zwiazek...
Moze macie jakies sugestie?
Moze ktos z Was mial juz taki problem?
Czekam na jakiekolwiek informacje.
W hani jest silnik D16Z2, 1.6 16v
Z gory dzieki.
Kapcio - 2008-04-08, 21:32
" />Wygląda na niesprawny czujnik temperatury. Podaje pewnie że silnik ma odpowiednią temperature pracy i przez to nie włącza się ssanie.
xman2 - 2008-04-09, 15:16
" />mam to samo... tez ssanie w ogole sie nie załącza...
czy ktos wie gdzie znajduje sie ten czujnik ?
tecno - 2008-04-11, 10:16
" />a jak masz nagrzane auto, zgasisz i zapalisz to odpala normalnie bez gazu?
Chomik - 2008-04-11, 13:59
" />Hmm.. tez ciezko. musze mu tam depnac lekko gazu. Ale juz jak odpali na cieplym to pracuje ladnie. obroty minimalnie pofaluja i po kilku sekundach sie stabilizuja.
Jak myslisz? Co to moze byc?
tecno - 2008-04-11, 15:04
" />wymien czujnik temperatury cieczy chlodzacej. nie pomyl z czujnikiem temp. odpowiedzialnym tylko za wskazowke. czujnik o ktorym mowa masz pod kolektorem ssacym. sa tam dwa czujniki, jeden od oleju a drugi od temp cieczy chlodzacej. ten ktorego szukasz masz ze tak powiem blizej alternatora. przy okazji sprawdz czy komp nie wywala bledow
xman2 - 2008-04-11, 15:10
" />
tecno - 2008-04-11, 15:14
" />jest to jeden z glownych czujnikow odpowiadajacych za prace silnika. jezeli jest uszkodzony silnik bedzie wariowal
Chomik - 2008-04-11, 15:15
" />dwie osoby zasygnalizowaly mi taka wlasnie usterke.
oby to bylo to?!
A wiesz moze ile taki czujnik moze kosztowac? I jak sprawdzic te bledy w kompie?
tecno - 2008-04-11, 15:23
" />601937808 - zadzwon tu i powolaj sie na mnie,tanio go kupisz
musisz dobrac sie do kompa i jak bedziesz widzial takie okragle "okienko" to pmrzekrec stacyjke na zaplon, wtdy czerwona dioda raz mrygnnie. kazde nastepne migniecie oznacza kod bledu. np mignie 3x z rzedu i nastapichwila przerwy, nastepnie znowu mignie 3x (... przerwa ... przerwa ... itd)zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Chomik - 2008-04-08, 21:27
" />Witam!
Coz... postaram sie jak najkrocej opisac problem, ktory pojawil sie w moim civic'u. Otoz recz rozbija sie o to, ze auto nei pali mi na zimnym silniku. Tzn odpala ale w ogole nie trzyma obrotow Od razu gasnie. Jest to dosc irytujace i nie wiem jak to usunac?! Uzupelniajac wyjasnienia opisze dokladnie jak to sie odbywa: gdy chce wyjechac autem ktore postalo przez noc na parkingu wsiadam rano, przekrecam stacyjke, odpalam i gdy auto odpali musze mu depnac lekko pedal gazu (tak jakby ssanie nie dzialalo) i trzymac go na obrotach bo w przypadku puszczenia pedalu gazu zgasnie. Po zlapaniu przez silnik minimalnej temperatury moge zdjac noge z pedalu gazu i juz sam sobie pracuje. CO WAZNE NA CIEPLYM SILNIKU NIE MA ZADNYCH PROBLEMOW! Auto pracuje ladnie i rowno.
Co poza tym zauwazylem- faluje mi troche wskazowka tem silnika. Nie wiem czy to moze miec jakis wplyw?! Napisalem bo moze to wazne i ma z tym jakis zwiazek...
Moze macie jakies sugestie?
Moze ktos z Was mial juz taki problem?
Czekam na jakiekolwiek informacje.
W hani jest silnik D16Z2, 1.6 16v
Z gory dzieki.
Kapcio - 2008-04-08, 21:32
" />Wygląda na niesprawny czujnik temperatury. Podaje pewnie że silnik ma odpowiednią temperature pracy i przez to nie włącza się ssanie.
xman2 - 2008-04-09, 15:16
" />mam to samo... tez ssanie w ogole sie nie załącza...
czy ktos wie gdzie znajduje sie ten czujnik ?
tecno - 2008-04-11, 10:16
" />a jak masz nagrzane auto, zgasisz i zapalisz to odpala normalnie bez gazu?
Chomik - 2008-04-11, 13:59
" />Hmm.. tez ciezko. musze mu tam depnac lekko gazu. Ale juz jak odpali na cieplym to pracuje ladnie. obroty minimalnie pofaluja i po kilku sekundach sie stabilizuja.
Jak myslisz? Co to moze byc?
tecno - 2008-04-11, 15:04
" />wymien czujnik temperatury cieczy chlodzacej. nie pomyl z czujnikiem temp. odpowiedzialnym tylko za wskazowke. czujnik o ktorym mowa masz pod kolektorem ssacym. sa tam dwa czujniki, jeden od oleju a drugi od temp cieczy chlodzacej. ten ktorego szukasz masz ze tak powiem blizej alternatora. przy okazji sprawdz czy komp nie wywala bledow
xman2 - 2008-04-11, 15:10
" />
tecno - 2008-04-11, 15:14
" />jest to jeden z glownych czujnikow odpowiadajacych za prace silnika. jezeli jest uszkodzony silnik bedzie wariowal
Chomik - 2008-04-11, 15:15
" />dwie osoby zasygnalizowaly mi taka wlasnie usterke.
oby to bylo to?!
A wiesz moze ile taki czujnik moze kosztowac? I jak sprawdzic te bledy w kompie?
tecno - 2008-04-11, 15:23
" />601937808 - zadzwon tu i powolaj sie na mnie,tanio go kupisz
musisz dobrac sie do kompa i jak bedziesz widzial takie okragle "okienko" to pmrzekrec stacyjke na zaplon, wtdy czerwona dioda raz mrygnnie. kazde nastepne migniecie oznacza kod bledu. np mignie 3x z rzedu i nastapichwila przerwy, nastepnie znowu mignie 3x (... przerwa ... przerwa ... itd)