Grzanie kół???
Unreal - 2007-08-14, 18:30
" />Od jakiegoś czasu zauważyłem że strasznie mi się grzeją przednie koła...
obstawiam albo łożysko albo hamulce (zaciski)..
i teraz pytanie jak zidentyfikować przyczynę?
jakich smarów użyć i gdzie je nanieść
domyśalm że jeśli zaciski to smary wysokotemperaturowe
może ktoś wie gdzie pchać smar?
Ryba - 2007-08-14, 21:39
" />Łożysko sprawdzisz podnosząc auto do góry i wtedy musisz poruszać kołem na boki, a zaciski sprawdź czy odbijają poo wciśnięciu i jaki jest opór na tarczy!!
Emos - 2007-08-14, 22:38
" />moja rada jest prosta jak podniesiesz auto do góry to poprostu pokręć kołemlewym i prawym z ta smą siłą i zobaczysz czy sie ciężko kręcą bo ja obstawiam na zaciski bo wątpiem żeby 2 łozyska na raz poszły ale wszystko sie moze zdażyć...w sumie nic niezaszkodzi przekonserwować zaciski wystarczy odkręcić zacisk masz 2 śrob dołu i z góry zrób to z wyczuciem i nie byle jakim kluczem zeby śróby nie obrobic bo póżniej katastrofa ściągasz klocki i cyscisz jakimś skrobakiem płaszczyznę do któej przylega klocek zewnętrzni i ten od tłoczka bo bedzie tam rdza najlepiej sobie zabrać do tegoostre narzędzie i papier ścierny aa i zrób to samo na klockach wyczyść te miejscagdzie przylegają do jarzma i niezatłuść niczym klocków bo niebedziesz mieć hamulca a co do smaru to dobrze jest mieć taką złotą paste ona est niedroga do 10 zł powinienes zapłacić za niewielką tubkę jeśli masz pytania lub problem napisz to opisze ci dokładniej pozdrawiam
Unreal - 2007-08-15, 12:06
" />dowiedziałem się ze najlepszy do tego bedzie smar miedziany - tylko gdzie go dostać
Emos - 2007-08-15, 12:24
" />sprubój sobie sprawdzić w normalnym sklepie z czesciami a jak nie tojedz do JC autoalbo innej hurtowni moto... i tam pytaj:))
Randal - 2007-08-15, 12:54
" />W normalnym motoryzacyjnym dostaniesz smar miedziowy (smar do zacisków hamulcowych).
Podnieś auto i sprawdź czy koła się swobodnie obracają, będziesz wiedział czy to hamulce.
Unreal - 2007-08-15, 13:49
" />jak podnosze to koła nie robia nawet jednego obrotu, tak jakby cały czas klocki trzymały tarczę
smar mi koleś pożyczyl "smar miedziowany - z odrobinkami miedzi", on jest w formie ciekłej, a nie jak taki zwykły smar który można nakładać palcem, i teraz niewiem czy jak go użyję do zacisków to czy on nie ścieknie na klocki?
Randal - 2007-08-15, 15:06
" />Czyli nie możesz obócić koła?
Ten smar wsadza się w prowadnice jażma zacisku. Musiałbyś zdjąć koło, ściągnąć zacisk i sprawdzić czy prowadnice nie są zapieczone. Wtedy rozbiórka (2 śrubki), czyszczenie i nałożenie smaru.
Unreal - 2007-08-15, 15:15
" />no dokładnie cięzko się obraca...
a ten smar co mi dali nada się? taki oleisty
"prowadnice jażma zacisku" - a po ludzku jak to wygląda
które nasmarowć czerwone, zielone, niebieskie czy może wszystki??
don_karlos - 2007-08-16, 21:28
" />Smaruj czerwone, a jak już będziesz rozbierał to sprawdź gumki tłoczka bo prawdopodobnie tez będziesz miał do wymiany. Opis całej akcji http://www.civic4g.pl/forum/topics9/142.htm tyle że tłoczek wypychasz pompując pedałem a nie wykręcasz tak jak z tyłu.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Unreal - 2007-08-14, 18:30
" />Od jakiegoś czasu zauważyłem że strasznie mi się grzeją przednie koła...
obstawiam albo łożysko albo hamulce (zaciski)..
i teraz pytanie jak zidentyfikować przyczynę?
jakich smarów użyć i gdzie je nanieść
domyśalm że jeśli zaciski to smary wysokotemperaturowe
może ktoś wie gdzie pchać smar?
Ryba - 2007-08-14, 21:39
" />Łożysko sprawdzisz podnosząc auto do góry i wtedy musisz poruszać kołem na boki, a zaciski sprawdź czy odbijają poo wciśnięciu i jaki jest opór na tarczy!!
Emos - 2007-08-14, 22:38
" />moja rada jest prosta jak podniesiesz auto do góry to poprostu pokręć kołemlewym i prawym z ta smą siłą i zobaczysz czy sie ciężko kręcą bo ja obstawiam na zaciski bo wątpiem żeby 2 łozyska na raz poszły ale wszystko sie moze zdażyć...w sumie nic niezaszkodzi przekonserwować zaciski wystarczy odkręcić zacisk masz 2 śrob dołu i z góry zrób to z wyczuciem i nie byle jakim kluczem zeby śróby nie obrobic bo póżniej katastrofa ściągasz klocki i cyscisz jakimś skrobakiem płaszczyznę do któej przylega klocek zewnętrzni i ten od tłoczka bo bedzie tam rdza najlepiej sobie zabrać do tegoostre narzędzie i papier ścierny aa i zrób to samo na klockach wyczyść te miejscagdzie przylegają do jarzma i niezatłuść niczym klocków bo niebedziesz mieć hamulca a co do smaru to dobrze jest mieć taką złotą paste ona est niedroga do 10 zł powinienes zapłacić za niewielką tubkę jeśli masz pytania lub problem napisz to opisze ci dokładniej pozdrawiam
Unreal - 2007-08-15, 12:06
" />dowiedziałem się ze najlepszy do tego bedzie smar miedziany - tylko gdzie go dostać
Emos - 2007-08-15, 12:24
" />sprubój sobie sprawdzić w normalnym sklepie z czesciami a jak nie tojedz do JC autoalbo innej hurtowni moto... i tam pytaj:))
Randal - 2007-08-15, 12:54
" />W normalnym motoryzacyjnym dostaniesz smar miedziowy (smar do zacisków hamulcowych).
Podnieś auto i sprawdź czy koła się swobodnie obracają, będziesz wiedział czy to hamulce.
Unreal - 2007-08-15, 13:49
" />jak podnosze to koła nie robia nawet jednego obrotu, tak jakby cały czas klocki trzymały tarczę
smar mi koleś pożyczyl "smar miedziowany - z odrobinkami miedzi", on jest w formie ciekłej, a nie jak taki zwykły smar który można nakładać palcem, i teraz niewiem czy jak go użyję do zacisków to czy on nie ścieknie na klocki?
Randal - 2007-08-15, 15:06
" />Czyli nie możesz obócić koła?
Ten smar wsadza się w prowadnice jażma zacisku. Musiałbyś zdjąć koło, ściągnąć zacisk i sprawdzić czy prowadnice nie są zapieczone. Wtedy rozbiórka (2 śrubki), czyszczenie i nałożenie smaru.
Unreal - 2007-08-15, 15:15
" />no dokładnie cięzko się obraca...
a ten smar co mi dali nada się? taki oleisty
"prowadnice jażma zacisku" - a po ludzku jak to wygląda
które nasmarowć czerwone, zielone, niebieskie czy może wszystki??
don_karlos - 2007-08-16, 21:28
" />Smaruj czerwone, a jak już będziesz rozbierał to sprawdź gumki tłoczka bo prawdopodobnie tez będziesz miał do wymiany. Opis całej akcji http://www.civic4g.pl/forum/topics9/142.htm tyle że tłoczek wypychasz pompując pedałem a nie wykręcasz tak jak z tyłu.