ďťż

Hamulec ręczny / bębny



stealth - 2006-10-29, 10:06
" />Od pewnego czasu parkuję auto na podjeździe - dość ostro pod górkę. Ponieważ czasem zostawiam je tak na kilka dni, stoi na biegu i ręcznym. Nigdy z hamulcem nie miałem problemów, ale jakiś czas temu zaczęło blokować się prawe tylne koło. Dźwignię można było opuścić, kontrolka (!) gasła, ale koło było zablokowane. Pomagało stuknięcie młotkiem w bęben.

Ostatnio jednak zdarzyło mi się, że nawet po krótkim postoju na płaskiej drodze z lekko zaciągniętym hamulcem, kontrolka nie chciała przez kilka minut zgasnąć, mimo że na wyczucie hamulec nie trzymał. Wczoraj na dodatek zablokowało mi się (znów po dłuższym postoju) koło lewe - tym razem mimo opuszczenia dźwigni lampka na desce wciąż się świeciła, a zwykłe stukanie w bęben nie pomagało. Dopiero jak nieźle przywaliłem udało się odjechać.

I teraz mam kilka pytań do doświadczonych naprawiaczy:
1. Jak sprawdzić czy to linka jest ok czy może coś w bębnie? Mam wrażenie, że linka chodzi ok, ale wolałbym się upewnić.
2. Jak w razie czego rozebrać bębęn żeby do niego zajrzeć? Gdyby stukanie młotkiem nie pomogło, to nie wiem nawet jak ten hamulec odłączyć żeby móc podjechać do warsztatu.
3. Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić albo wymienić, żeby mieć pewność że ręczny będzie działał ok?

Z góry dzięki za w miare dokładne opisy - takie jak dla laika




elmer - 2006-10-29, 10:47
" />Kontrolka od ręcznego sygnalizuje też niski poziom płynu hamulcowego. Jeśli po odpuszczeniu dźwigni dalej się świeci to znaczy, że trzeba sprawdzić poziom płynu.



grajos - 2006-10-29, 18:38
" />Sciagnij beben,wez druga osobe i niech zaciaga reczny i spuszcza,a ty obserwoj czy linka chodzi i rozpieracz recznego,jezeli nie chodzi to rusz srubokretem sam rozpieracz,jezeli ten nie chodzi,albo chodzi bardzo,bardzo ciezko,to trzeba rozebrac szczeki i je przeciscic,bo sie zapiekl troche. W sumie jak sie juz za to czlowiek wezmie to nallepiej rozebrac szczeki,wyczyscic wszystko,sprawdzic stan cylinderkow czy chodza i czy nie maja wyciekow odchylajac gumke cylinderka



stealth - 2006-11-01, 17:31
" />Elmer - dzięki, to chyba było to. Wprawdzie poziom płynu sprawdzałem wcześniej i był powyżej min, ale po Twoim poście dolałem tak mniej więcej pod max i od tej pory sytuacja się nie powtórzyła.

Grajos - tak też podejrzewałem, że trzeba będzie ściągnąć bęben. Rzecz w tym, że nie wiem jak się za to zabrać Co powinienem zrobić po zdjęciu koła, żeby zajrzeć do środka?




Dzida - 2006-11-02, 14:23
" />młotek, przecinak, bić dookoła, obrkęcać i próbować ściągać

Tyle.



Randal - 2006-11-02, 14:44
" />Hej ludziska a jak wyregulować ręczny? Czy oprócz tej śrubki za tylną popielniczką jest jakiś sposób regulacji?



stealth - 2006-11-02, 14:52
" />



Khacker - 2006-11-02, 15:20
" />musisz naprawdę solidnie uderzać młoteczkiem z każdej strony i sam odejdzie



Dzida - 2006-11-02, 15:22
" />Bębny mogą być mocowane, ale w 90% przypadków przy pierwszej wymianie szczęk nikt tego nie zakręca, bo po co?

Jeśli masz w bębnie dziurki i nie widzisz w nich śrubek to nie jest przymocowany. Musisz tłuc dookoła młoteczkiem z przecinakmiem po rancie bębna do zewnątrz aż zejdzie.

Nie zapomnij do tej operacji ręcznego spuścić

A ręczy ma regulacje tą poza regulacją linki. Tylko trzeba bęben ściągnąć, tam jest takie przyjemne pokrętełko które reguluje odstęp okładzin od bębna w stanie spoczynku.

Po lewej stronie jest lewy gwint!



Witek - 2006-11-03, 18:30
" />Jak masz w bębnie dziurki z gwintem ( z tego co pamiętam jest chyba dwie) to wkręcaj w nie srubki takie 3-4cm dlugości i bębęn sam zejdzie - młotkiem troche można pomóc



Dzida - 2006-11-03, 18:33
" />



Witek - 2006-11-03, 18:35
" />Idziesz do sklepu ze srubkami i kupujesz
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu