Hania za bardzo sie grzeje, pomozcie.
blazejski - 2006-10-02, 17:58
" />Mam problem gdyz po przejechaniu nawet niewielkiego dystansu silnik wedlug mnie sie grzeje ale co dziwniejsze strzalka tem nie przekracza polowy.
Ale gdy otwieram mache to az cieplo bucha
A gdy troche przypiluje gdzies do okolo 4 tys np na 3 to zaczyna dziwnie smierdziec tak jakby spalonym olejem, ktory byl tydz temu wymieniany
O co chodzi?? A moze to normalne w hani??
Pomozcie
Pozdro
kosa - 2006-10-02, 19:53
" />
DzIki - 2006-10-02, 20:05
" />ejj chyba przesadzasz,moi zdaniem to chyba norma ze bije od niego gorąco bo musi mieć jaką temperaturę pracy a to że jak go troche pociągniesz po obrotach czujesz olejem to nic innego jak to napisał kolega powyżej,u mnie delikatnie rosi z posd pokrywy zaworów i tesz delikatnie czuć ,ale sie do tego przyzwyczaiłem i jeźdzę,jak by ci gotowało płyn w ukłądzie i wysadzało ze zbiorniczka wyrównawczego to miałbyś powody do zmartwienia ,ale tak to obserwój i jeździj .
tomalo - 2006-10-02, 20:29
" />sprawdz termostat... moze nie otwiera i gotuje... jak nei otworzy to nie bedzie wyrzucac do wyrownawczego ( tak mi sie wydaje) a gotowac bedzie -(na malym obiegu czy jakos tak sie to nazywa)... wskaznik niekoniecznie masz sprawny, wiec sprawdz najpierw weze... czy oba sa gorace, czy wlacza sie wiatrak od chlodnicy, czy chlodnica jest ciepla...
moze byc cieplo pod maska, ale jak az wali goracem to ja bym uwazal... tym bardziej jesli jest bardziej goraco niz bywalo wczesniej...
blazejski - 2006-10-02, 20:31
" />Moze i macie racjie i obyscie mieli, ale poprostu w cytrynie ojca tak sie nie dzialo wiec wolalem sie upewnic.
A moze to wlasnie katalizator, no coz juz nie panikuje tylko obserwuje.
Dzieki
tomalo co do chlodnicy to 1/4 nie ma bo najwidoczniej powypadala ze starosci ale nic nie przecieka i jest szczelna a wiatrak za mojej kadencji sie jescze nie wlaczyl i do tego ten smrod oby chlopaki mieli racje. ale coz mailem nie panikowac bo to przeciez honda
pozdro
zayonnc - 2006-10-02, 23:01
" />
tomalo - 2006-10-03, 05:01
" />- posprawdzaj te weze koniecznie... czy oba sa gorace i czy sa twarde czy nie... (poszukaj na forach tematow o walnietej uszczelce od glowica i sprawdzaniu wezy np. na civic klubie jest tego masa)
- sprawdz wiatrak - podlacz go na krotko czy dziala (jak dziala a nie wlacza sie normalnie to czujnik moze byc walniety)
- wymontuj termostat i sprawdz go - garnek z woda i podgrzewaj - patrze czy dziala...
nie chce Cie martwic, ale jak dla mnei nie wyglada to zbyt optymistycznie...
wiatrak sie nei wlacza, chlodnicy kawalka nie ma... skutki moga byc oplakane... a jak sie okaze ze jeszcze termostat masz walniety to juz calkiem niefajnie... obym sie mylil...
blazejski - 2006-10-03, 16:23
" />tomalo.
odkreciel korek od chlodnicy i az ten pltn wyprysnal a w zbiorniczku wyrownawczym nic nie ma:(
To co to znaczy ze jest zle??
A do czego to moze doprowadzic oczywiscie jesli to t oo czym myslisz??
Do przegrznia silnika??
pozdro
tomalo - 2006-10-03, 18:16
" />rozumiem ze wywalil plyn przez korek na rozgrzanym?
a jesli to jest to o czym mysle to w mozesz miec grubo zgrzany silnik i moze Cie czekac maly remoncik.... uszczelka pod glowica, planowanie glowicy...
skutki przegrzania moga byc jeszcze gorsze, ale miejmy nadzieje ze nie bardzo...
teraz pierwsze co zrob to uzupelnij plyn w ukladzie, odpowietrz uklad...sprawdz ten termostat i weze...
ewentualnie zrob mu "test babelkowy" - oczywiscie na odpowietrzonym ukladzie. Najlepiej w dwie osoby...
Jak masz zimny silnik (po nocy czy cos takiego) bierzesz butelke z woda, odkrecasz zakretke od zbiorniczka wyrownawczego, odkrecasz korek od chlodnicy... potem dajesz ten korek od wyrownawczego z wezykiem nizej niz wlew do chlodnicy i wyjscie na wyrownawczy, dolewasz wody do chlodnicy - tak zeby zaczala sie wylewac przez wezyk od wyrownawczego i wkladasz koniec tego wezyka do butelki z woda - wazne zeby w tym wezyku od wyrownawczego nie bylo powietrza. zakrecasz korek od chlodnicy.
no i teraz odpalasz, caly czas majac ten wezyk od wyrownawczego w butelce z woda... i niech sobie pracuje na wolnych obrotach az sie zagrzeje i potem jeszcze troche... jak sie zagrzeje to mozna go przegazowac. I teraz cala istota testu babelkowego caly czas od odpalenia obserwujesz czy z tego wezyka od wyrownawczego zanurzonego w butelce z woda czasem nie leca babelki... jak leca - walnieta uszczelka... jeden dwa babelki to nie ragedia (moga byc resztki powietrza w ukladzie) ale jak po rozgrzaniu beda leciec babelki to juz niedobrze - im wiecej babelkow tym wiekszy przedmuch spod glowicy do ukladu chlodzenia.
przy okazji patrz czy wiatrak sie rzeczywiscie nie wlacza...
a jesli masz chlodnice w takim stanie jak mowisz to czym predzej ja wymien...
czyli masz do zrobienia:
wymiana chlodnicy - tak czy siak - konieczne
- sprawdzenie wezy
- sprawdzenie termostatu
- sprawdzenie wiatraka - podlaczenie na krotko i sprawdzenie czy dziala, dodatkowo jesli dziala to sprawdz czy sie wlacza jak sie silnik zagrzeje
- test babelkowy....
oprocz testu babelkowego w niektorych warsztatach maja takie yrzadzonko do wykrywania zawartosci CO2 w ukladzie chlodzenia - zasysa powietrze z wlewu chlodnicy i jesli jst CO2 (czyli przedmuch spod glowicy) to plyn w urzadzonku zmienia kolor z niebieskiego na zolto zileony....
ale test babelkowy pewniejszy
powodzonka
blazejski - 2006-10-03, 19:05
" />Ja pie*****.
To sie narobilo balaganu
A mialem tylko lac i jechac
Czyli co mam teraz nie jedzic dopuki tego nie zrobie??
Postaram sie zrobic to co mowiles i zobaczymy na efekty.
A moze wiesz jakie sa koszty takiej naprawy??
Wielkie dzieki tomalo za wyczerpujace info.
Mam nadzieje ze nie bedzie tak tragicznie:(
pozdro
blazejski - 2006-10-03, 19:19
" />aha jak wezme ogrzewanie na cieplo to jak dodaje gazu to cos bulgocze czy to ma jakies znaczenie??
A jezeli bylby zgrzany silnik to sa jakies odczuwalne objawy np.spadek mocy czy cos takiego??
tomalo - 2006-10-03, 19:37
" />jak bulgocze to prawdopodobnie masz zapowietrzony uklad.
Mozliwe przyczyny:
- nieszczelnosc ukladu chlodzenia (sprawdz czy nie masz jakis wyciekow, czy nie ubywa Ci plynu chlodniczego)
- wydmuchana uszczelka pod glowica (przedmuch spod glowicy) i tez zapowietrzy sie uklad
sprawdz jeszcze czy plyn chlodniczy nie zmienil jakos barwy
sprawdz olej - tez czy nie zmiel koloru
a co do kosztow to moga byc rozne...
- termostat 45 pln + wymiana pare zlotych
- uszczelka - 160-200 - nie kupuj badziewnych - kup porzadna raz a dobrze
- chlodnica - ok 250 pln
- planowanie glowicy - ok 100 pln
- robocizna przy wymianie uszczelki - roznie ale pewnie pare stowek.
aaa, jeszcze bylbym zapomnial... mozna i trzeba by sprawdzic jeszcze pompe wody - moze juz jest zuzyta i nie dziala tak jak powinna... koszt nowej okolo 170 pln + wymiana ok. 150.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
blazejski - 2006-10-02, 17:58
" />Mam problem gdyz po przejechaniu nawet niewielkiego dystansu silnik wedlug mnie sie grzeje ale co dziwniejsze strzalka tem nie przekracza polowy.
Ale gdy otwieram mache to az cieplo bucha
A gdy troche przypiluje gdzies do okolo 4 tys np na 3 to zaczyna dziwnie smierdziec tak jakby spalonym olejem, ktory byl tydz temu wymieniany
O co chodzi?? A moze to normalne w hani??
Pomozcie
Pozdro
kosa - 2006-10-02, 19:53
" />
DzIki - 2006-10-02, 20:05
" />ejj chyba przesadzasz,moi zdaniem to chyba norma ze bije od niego gorąco bo musi mieć jaką temperaturę pracy a to że jak go troche pociągniesz po obrotach czujesz olejem to nic innego jak to napisał kolega powyżej,u mnie delikatnie rosi z posd pokrywy zaworów i tesz delikatnie czuć ,ale sie do tego przyzwyczaiłem i jeźdzę,jak by ci gotowało płyn w ukłądzie i wysadzało ze zbiorniczka wyrównawczego to miałbyś powody do zmartwienia ,ale tak to obserwój i jeździj .
tomalo - 2006-10-02, 20:29
" />sprawdz termostat... moze nie otwiera i gotuje... jak nei otworzy to nie bedzie wyrzucac do wyrownawczego ( tak mi sie wydaje) a gotowac bedzie -(na malym obiegu czy jakos tak sie to nazywa)... wskaznik niekoniecznie masz sprawny, wiec sprawdz najpierw weze... czy oba sa gorace, czy wlacza sie wiatrak od chlodnicy, czy chlodnica jest ciepla...
moze byc cieplo pod maska, ale jak az wali goracem to ja bym uwazal... tym bardziej jesli jest bardziej goraco niz bywalo wczesniej...
blazejski - 2006-10-02, 20:31
" />Moze i macie racjie i obyscie mieli, ale poprostu w cytrynie ojca tak sie nie dzialo wiec wolalem sie upewnic.
A moze to wlasnie katalizator, no coz juz nie panikuje tylko obserwuje.
Dzieki
tomalo co do chlodnicy to 1/4 nie ma bo najwidoczniej powypadala ze starosci ale nic nie przecieka i jest szczelna a wiatrak za mojej kadencji sie jescze nie wlaczyl i do tego ten smrod oby chlopaki mieli racje. ale coz mailem nie panikowac bo to przeciez honda
pozdro
zayonnc - 2006-10-02, 23:01
" />
tomalo - 2006-10-03, 05:01
" />- posprawdzaj te weze koniecznie... czy oba sa gorace i czy sa twarde czy nie... (poszukaj na forach tematow o walnietej uszczelce od glowica i sprawdzaniu wezy np. na civic klubie jest tego masa)
- sprawdz wiatrak - podlacz go na krotko czy dziala (jak dziala a nie wlacza sie normalnie to czujnik moze byc walniety)
- wymontuj termostat i sprawdz go - garnek z woda i podgrzewaj - patrze czy dziala...
nie chce Cie martwic, ale jak dla mnei nie wyglada to zbyt optymistycznie...
wiatrak sie nei wlacza, chlodnicy kawalka nie ma... skutki moga byc oplakane... a jak sie okaze ze jeszcze termostat masz walniety to juz calkiem niefajnie... obym sie mylil...
blazejski - 2006-10-03, 16:23
" />tomalo.
odkreciel korek od chlodnicy i az ten pltn wyprysnal a w zbiorniczku wyrownawczym nic nie ma:(
To co to znaczy ze jest zle??
A do czego to moze doprowadzic oczywiscie jesli to t oo czym myslisz??
Do przegrznia silnika??
pozdro
tomalo - 2006-10-03, 18:16
" />rozumiem ze wywalil plyn przez korek na rozgrzanym?
a jesli to jest to o czym mysle to w mozesz miec grubo zgrzany silnik i moze Cie czekac maly remoncik.... uszczelka pod glowica, planowanie glowicy...
skutki przegrzania moga byc jeszcze gorsze, ale miejmy nadzieje ze nie bardzo...
teraz pierwsze co zrob to uzupelnij plyn w ukladzie, odpowietrz uklad...sprawdz ten termostat i weze...
ewentualnie zrob mu "test babelkowy" - oczywiscie na odpowietrzonym ukladzie. Najlepiej w dwie osoby...
Jak masz zimny silnik (po nocy czy cos takiego) bierzesz butelke z woda, odkrecasz zakretke od zbiorniczka wyrownawczego, odkrecasz korek od chlodnicy... potem dajesz ten korek od wyrownawczego z wezykiem nizej niz wlew do chlodnicy i wyjscie na wyrownawczy, dolewasz wody do chlodnicy - tak zeby zaczala sie wylewac przez wezyk od wyrownawczego i wkladasz koniec tego wezyka do butelki z woda - wazne zeby w tym wezyku od wyrownawczego nie bylo powietrza. zakrecasz korek od chlodnicy.
no i teraz odpalasz, caly czas majac ten wezyk od wyrownawczego w butelce z woda... i niech sobie pracuje na wolnych obrotach az sie zagrzeje i potem jeszcze troche... jak sie zagrzeje to mozna go przegazowac. I teraz cala istota testu babelkowego caly czas od odpalenia obserwujesz czy z tego wezyka od wyrownawczego zanurzonego w butelce z woda czasem nie leca babelki... jak leca - walnieta uszczelka... jeden dwa babelki to nie ragedia (moga byc resztki powietrza w ukladzie) ale jak po rozgrzaniu beda leciec babelki to juz niedobrze - im wiecej babelkow tym wiekszy przedmuch spod glowicy do ukladu chlodzenia.
przy okazji patrz czy wiatrak sie rzeczywiscie nie wlacza...
a jesli masz chlodnice w takim stanie jak mowisz to czym predzej ja wymien...
czyli masz do zrobienia:
wymiana chlodnicy - tak czy siak - konieczne
- sprawdzenie wezy
- sprawdzenie termostatu
- sprawdzenie wiatraka - podlaczenie na krotko i sprawdzenie czy dziala, dodatkowo jesli dziala to sprawdz czy sie wlacza jak sie silnik zagrzeje
- test babelkowy....
oprocz testu babelkowego w niektorych warsztatach maja takie yrzadzonko do wykrywania zawartosci CO2 w ukladzie chlodzenia - zasysa powietrze z wlewu chlodnicy i jesli jst CO2 (czyli przedmuch spod glowicy) to plyn w urzadzonku zmienia kolor z niebieskiego na zolto zileony....
ale test babelkowy pewniejszy
powodzonka
blazejski - 2006-10-03, 19:05
" />Ja pie*****.
To sie narobilo balaganu
A mialem tylko lac i jechac
Czyli co mam teraz nie jedzic dopuki tego nie zrobie??
Postaram sie zrobic to co mowiles i zobaczymy na efekty.
A moze wiesz jakie sa koszty takiej naprawy??
Wielkie dzieki tomalo za wyczerpujace info.
Mam nadzieje ze nie bedzie tak tragicznie:(
pozdro
blazejski - 2006-10-03, 19:19
" />aha jak wezme ogrzewanie na cieplo to jak dodaje gazu to cos bulgocze czy to ma jakies znaczenie??
A jezeli bylby zgrzany silnik to sa jakies odczuwalne objawy np.spadek mocy czy cos takiego??
tomalo - 2006-10-03, 19:37
" />jak bulgocze to prawdopodobnie masz zapowietrzony uklad.
Mozliwe przyczyny:
- nieszczelnosc ukladu chlodzenia (sprawdz czy nie masz jakis wyciekow, czy nie ubywa Ci plynu chlodniczego)
- wydmuchana uszczelka pod glowica (przedmuch spod glowicy) i tez zapowietrzy sie uklad
sprawdz jeszcze czy plyn chlodniczy nie zmienil jakos barwy
sprawdz olej - tez czy nie zmiel koloru
a co do kosztow to moga byc rozne...
- termostat 45 pln + wymiana pare zlotych
- uszczelka - 160-200 - nie kupuj badziewnych - kup porzadna raz a dobrze
- chlodnica - ok 250 pln
- planowanie glowicy - ok 100 pln
- robocizna przy wymianie uszczelki - roznie ale pewnie pare stowek.
aaa, jeszcze bylbym zapomnial... mozna i trzeba by sprawdzic jeszcze pompe wody - moze juz jest zuzyta i nie dziala tak jak powinna... koszt nowej okolo 170 pln + wymiana ok. 150.