ďťż

[HAX] Zabezpieczanie serwera przed ujawnionym EXPLOITEM



koziol - 2008-06-09, 22:05
Po sieci rozprzestrzeniły się komendy umożliwiające wykorzystywanie exploit'a gry na serwerach zabezpieczonych (Punkbuster, Game-Violations.org+PAM). Bez poniższej łatki, każdy z serwerów jest potencjalnie zagrożony. Wykorzystanie tej luki umożliwia m.in:
- oglądać postać zza pleców
- widzieć przez ściany i dym
- na radarze widać cały czas pozycje wroga
- można wykorzystać celownik laserowy z singleplayer
- i inne ... :/
.... komend jest ponad 500 !

W chwili pisania tego postu, nie było żadnej łatki zabezpieczającej przed exploiotem dlatego też podałem receptę jak można zabezpieczyć się przed 4roma najczęściej spotykanymi nadużyciami, które opisane zostały w drugiej części tego postu.

Około 24h po masowym rozprzestrzenieniu się informacji o luce w grze, www.Clanbase.com wraz z www.Game-Violations.org przy współpracy z społecznością Cod4.invite opublikowali łątkę blokującą około 500 komend, które mogły być nadużywane przy wykorzystywaniu wymienionego BUGa. Rozwiązanie nie można nazwać nawet fixem, gdyż nie blokuje możliwości wprowadzenia komend a jedynie skanuję konfigurację klienta w poszukiwaniu zabronionych wpisów. Jest to obecnie najlepszy fix do istniejącego BUGa. Odradzam ściąganie łatek z innych źródeł, gdyż mogą zawierać backdoor'y lub nie wszystkie komendy mogły zostać zablokowane

Skrypt GV w wersji 2.1 można pobrać stąd http://game-violations.org/jgs_db.php?a ... id=32&sid=
W archiwum znajduję się .pdf z instrukcją instalacji na serwerze.

Administratorzy serwerów meczowych w większości zaktualizowali swoje serwery o w/w zabezpieczenia, które są wymagane do rozgrywania oficjalnych meczów. Niestety większość serwerów publicznych nie jest przygotowana. Dlatego też, zamieszczę skróconą instrukcję w języku polskim:

1. Logujemy się na serwerze na Kod: http://game-violations.org/jgs_db.php?a ... id=32&sid=
6. Kopiujemy zawartość katalogu WithFTP do katalogu Punkbustera na serwerze.
7. Włączamy serwer
8. Logujemy się na Kod: http://www.game-violations.org/gv_serve ... _check.php
możemy sprawdzić streaming serwera.

--------------------------------------------------------------------------------------
(2) Metoda tymczasowa nie zalecana
1. Eksplorujemy katalog domyślny Punkbustera na serwerze. U mnie na serwerze znajduje się w /home/pb . Na niektórych serwerach jest w katalogu głównym.
2. Edytujemy plik pbsv.cfg
3. Dopisujemy na koniec
Kod: http://www.game-violations.org/gv_serve ... _check.php
Odradzam na nim grę ...




H1gh - 2008-06-09, 23:14
ogolnie masakra, powazny problem. Jesli szybko czegos z tym nie zrobia to wkrotce sie bedzie gralo po prostu "Super" ... :/



koziol - 2008-06-10, 09:46
Ale że IW zostawiło taką lukę? To nie mam pytań. W zasadzie to nie sprwdzałem czy da się latać na zabezpieczonych serwerach przez PB/GV. Generalnie analogicznie każdy single player cheat by działał w multi.

N/C dla IW



H1gh - 2008-06-10, 09:54
Osobiscie nie sprawdzalem, ale wiem, ze dziala to na wszystkich serwerach, poki co bedziemy probowac by za te komendy PB kickowal...




Frost91 - 2008-06-10, 14:24
O jakie wam komendy chodzi??
Typu g_gravity ??



koziol - 2008-06-10, 14:49
wszystkie :P
Mówię poważnie ...



whtvr - 2008-06-10, 14:57
ja nigdy nie slyszalem wczesniej o komendach takich ale wiele razy mialem wrazenie ze ktos ma radar.... nie chce mi sie wierzyc ze takie cos dziala... bym musial zobaczyc to wlasnymi oczami zeby uwiezyc...



koziol - 2008-06-10, 15:02
Działa.. właśnie dodałem sobie wiązkę celownika laserowego z single player. Próbowałem dopisać te komendy do listy CVARów w pbsv.cfg ,żeby kopało za to ale jakoś o dziwo nie działa ! :( Na radarze świecą sie kropki wrogów tak jakby cały czas strzelali... Ciekawe ile TOP klanów CB, którzy nie pojawiali sie na LANach korzystało z tego :(



Sh4dow - 2008-06-10, 15:05
no i juz teraz wiadomo skad sie biore pr0 gracze, nie mam slow u nas na klanowym serwie na pamie tez niektore dzialaja LOL to jest jeden wielki przekret i powinni wszystkie ligi uniewaznic bo :cenzura: wie czy polowa z tych pro nie gra z takimi ........ ehhhhhhhhh szkoda slow normalnie :



koziol - 2008-06-10, 15:14
Zaktualizowałem temat
Rozwiązanie w 1 poście



szq - 2008-06-10, 15:46
Takie pytanie, czy żeby włączyć devmapa trzeba najpierw zalogować się rconem?
Edit: dobra widzę , że się da....

W takim razie pytanie, jak ustawić sv_cheats na 0 bo przez konsolę w grze się nei da i dodanie komendy do cfg też nie działa ;x



koziol - 2008-06-10, 16:15
Musisz zrobić to przez edycję pliku pbsv.cfg
Wtedy kiedy użyjesz komendy zablokowanej, zostajesz wykopany z serwera po około 30-60s. To od razu nie kopie :) Ale działa ...

[ Dodano: 2008-06-10, 18:16 ]
Gruchi właśnie to było w 1 moim poście ale szybko usunąłem, żeby na niezabezpieczonych serwerach nie było lawiny cheatowania.



szq - 2008-06-10, 16:23
koziol chodzi mi o to, ze po wrzuceniu twoich zabezpieczeń kickuje mnie z servera bo mam ustawione domyślnie sv_cheats na 1 i za *** nie mogę tego zmienić na 0 ;x



sputnik1957 - 2008-06-10, 16:26

Zaktualizowałem temat
Rozwiązanie w 1 poście


Trochę za późno trzeba było od tego zacząć a nie wklejać cały artykuł :(



fast - 2008-06-10, 16:41
Mam serwer, proszę podać komendę na blokowanie fps na serwie .Chodzi mi oto żeby nie było cwaniactwa z 500 fps (a tyle można już osiągnąć na 8800 gts !!!)



DeV - 2008-06-10, 16:47
1. Thx
2. żal CoD
3. fajny bf2 z tego coda się robi... cu @ next game

BTW sprawdziłem te komendy i jest błąd przynajmniej tak mi się zdaje
Kod: Zaznacz całycg_compassshowenemies
powinno być
Kod: Zaznacz całyg_compassshowenemies
przynajmniej consola nie widzi "cg" tylko "g"



koziol - 2008-06-10, 17:41
fast: PAM4 + GV ogranicza do 250 i to jest ok:)

DeV: trzeba wpisać "cg". .. sprawdź sam. Na stronie "petycji" jest wypisane z błędem.

szq: To wejdź na inny serwer i ustaw sobie 0 :P



PsyborgMJ - 2008-06-10, 19:48
Wrzucenie tych linii do configu serwera to nie jest żadna blokada ani zabezpieczenie tylko zwykły skan, który robi PB.
Jak działa PB, powinien wiedzieć każdy admin, więc niestety to także da się obejść, ale przynajmniej na serwerze sprawdzającym te zmienne nie będzie można korzystać aż tak swobodnie.



JaRo* - 2008-06-10, 20:16
FIX

http://www.tek-9.org/forum/Call_of_Duty ... -1405.html



koziol - 2008-06-10, 20:19
http://www.game-violations.org/GVUpdate ... COD4_L.zip



JaRo* - 2008-06-10, 20:46
http://esuba.net/members/nex/cod4/server/pbsv.cfg



PsyborgMJ - 2008-06-10, 21:35
To nie żaden FIX, tylko plaster na ranę :( Też daje radę obejść, ale cóż...PB nie jest doskonały...

do pliku pbsv.cfg dodajecie zadanie sprawdzania tych zmiennych:
pb_sv_cvar aim_autoaim_debug IN 0
pb_sv_cvar aim_autoaim_enabled IN 0
pb_sv_cvar aim_automelee_debug IN 0
pb_sv_cvar aim_lockon_debug IN 0
pb_sv_cvar aim_slowdown_debug IN 0
pb_sv_cvar bg_shock_lookControl IN 0
pb_sv_cvar bg_shock_lookControl_maxpitchspeed IN 0
pb_sv_cvar bg_shock_lookControl_maxyawspeed IN 0
pb_sv_cvar bg_shock_sound IN 0
pb_sv_cvar cg_airstrikeKillCamNearBlurStart IN 0
pb_sv_cvar cg_constantSizeHeadIcons IN 0
pb_sv_cvar cg_debug_overlay_viewport IN 0
pb_sv_cvar cg_debugevents IN 0
pb_sv_cvar cg_debugposition IN 0
pb_sv_cvar cg_drawHealth IN 0
pb_sv_cvar cg_drawThroughWalls IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_move_f IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_move_minspeed IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_move_r IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_move_rate IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_move_u IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_ofs_f IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_ofs_r IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_ofs_u IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_x IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_y IN 0
pb_sv_cvar cg_gun_z IN 0
pb_sv_cvar cg_heliKillCamNearBlurStart IN 0
pb_sv_cvar cg_laserforceon IN 0
pb_sv_cvar cg_thirdperson IN 0
pb_sv_cvar ehDebugServer IN 0
pb_sv_cvar fixedtime IN 0
pb_sv_cvar fx_count IN 0
pb_sv_cvar fx_debugBolt IN 0
pb_sv_cvar fx_freeze IN 0
pb_sv_cvar fx_mark_profile IN 0
pb_sv_cvar fx_profile IN 0
pb_sv_cvar g_compassshowenemies IN 0
pb_sv_cvar g_debugBullets IN 0
pb_sv_cvar g_debugDamage IN 0
pb_sv_cvar g_debugLocDamage IN 0
pb_sv_cvar inertiaAngle IN 0
pb_sv_cvar inertiaDebug IN 0
pb_sv_cvar mantle_debug IN 0
pb_sv_cvar melee_debug IN 0
pb_sv_cvar missileJavClimbCeilingDirect IN 0
pb_sv_cvar pickupPrints IN 0
pb_sv_cvar player_adsExitDelay IN 0
pb_sv_cvar player_breath_fire_delay IN 0
pb_sv_cvar player_dmgtimer_minScale IN 0
pb_sv_cvar player_footstepsThreshhold IN 0
pb_sv_cvar player_move_factor_on_torso IN 0
pb_sv_cvar player_scopeExitOnDamage IN 0
pb_sv_cvar player_sprintRechargePause IN 0
pb_sv_cvar player_sustainAmmo IN 0
pb_sv_cvar player_turnAnims IN 0
pb_sv_cvar r_blur IN 0
pb_sv_cvar r_brightness IN 0
pb_sv_cvar r_dof_tweak IN 0
pb_sv_cvar r_filmUseTweaks IN 0
pb_sv_cvar r_fullbright IN 0
pb_sv_cvar r_glowTweakBloomDesaturation IN 0
pb_sv_cvar r_glowTweakEnable IN 0
pb_sv_cvar r_glowUseTweaks IN 0
pb_sv_cvar r_lockPvs IN 0
pb_sv_cvar r_norefresh IN 0
pb_sv_cvar r_portalWalkLimit IN 0
pb_sv_cvar r_showLightGrid IN 0
pb_sv_cvar r_showMissingLightGrid IN 0
pb_sv_cvar r_showPortals IN 0
pb_sv_cvar r_singleCell IN 0
pb_sv_cvar r_skipPvs IN 0
pb_sv_cvar r_sun_from_dvars IN 0
pb_sv_cvar r_texFilterDisable IN 0
pb_sv_cvar r_texFilterMipBias IN 0
pb_sv_cvar r_zfar IN 0
pb_sv_cvar ragdoll_debug IN 0
pb_sv_cvar sc_showDebug IN 0
pb_sv_cvar sc_showOverlay IN 0
pb_sv_cvar sv_cheats IN 0
pb_sv_cvar ui_allow_classchange IN 0
pb_sv_cvar ui_allow_teamchange IN 0
pb_sv_cvar ui_hud_hardcore IN 0
pb_sv_cvar ui_showList IN 0
pb_sv_cvar ui_uav_allies IN 0
pb_sv_cvar ui_uav_axis IN 0
pb_sv_cvar ui_uav_client IN 0
pb_sv_cvar vehDebugClient IN 0
pb_sv_cvar vehHelicopterInvertUpDown IN 0
pb_sv_cvar vehHelicopterTiltFromFwdAndYaw IN 0
pb_sv_cvar vehTextureScrollScale IN 0



karqreloaded - 2008-06-19, 17:47
wieli szcuneczek za czujność .
Nikt nie podziękował autorowi tematu.
Ja mówię dzięki, dobra robota.



PsyborgMJ - 2008-07-01, 21:39
Patch 1.7 usuwa ten problem. Temat stał się archiwalny ;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu