Honda Civic - krótka historia
Kedar - 2006-04-10, 12:23
" />Pierwsza generacja 1972-1979 r.
Dwudrzwiowy z tylna klapą, czterodrzwiowy i kombi. Jako silnik zastosowano 1,2 litrowy aluminiowy motor z 54 KM i przednim napędem. W Japonii i USA Civic do 1983 bez katalizatora spełniał wysokie normy emisji spalin. Civic robił furorę na całym świecie poprzez swój design, swoją zaawansowaną technikę i niskie spalanie- cechy, którymi wszystkie następne generacje Civica również się legitymują. Już w 1976 roku produkcja osiągnęła magiczną liczbę 1 mln.
Druga generacja 1979-1983 r.
"Super Civic" jako trzy drzwiowy, pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Wraz z drugą generacją urosła karoseria, ale bez drastycznych zmian. Określono to dobrym stylem, czym Civic zdobył uznanie w klasie kompaktów. Wraz z drugą generacją nadeszła wymagająca technika w przeniesieniu napędu. Skrzynia manualna oferowana była jako pięciobiegowa, a od 1981 Honda oferowała trzy biegową skrzynie automatyczną HondaMatic. Pod koniec 1982 roku wyprodukowano 3 mln. Civica.
Trzecia generacja 1983-1987 r.
"Wonder Civic": trzydrzwiowy, Shuttle (protoplasta dzisiejszych Vanów) i CRX. Świeże ostre linie tego nowego "europejskiego" modelu przyniosły znaczący zwrot w historii Hondy Civic. Przede wszystkim elegancja modelu trzydrzwiowego ze swoim stromym tyłem szczególnie przypadła do gustu klientom. Na bazie swojego nadzwyczajnego designu Civic 3d otrzymał nagrodę "Car Design Award 1984" miasta Turyn i regionu Piemont. Ciekawostką były aluminiowe silniki z 12 zaworami we wszystkich modelach. Umożliwiały one niskie spalanie i bardziej wyczuwalny moment obrotowy. Paleta silników obejmowała jednostki: 1,2l (55 KM); 1,3l (71 KM) i 1,5l (85 lub 100 KM). To, że katalizator w znaczący sposób nie odbierał mocy świadczył silnik 1,5l, który osiągał 90 KM przy 5800 obr/min. W szczególności CRX stał się ulubionym modelem wszystkich młodych i młodych duchem klientów - zgrabne sportowe coupe, z pełnym temperamentu 1,5l silnikiem i 100 KM w mniej niż 10s rozpędzały CRX do 100 km/h i prędkości prawie 200 km/h. W 1986 roku Honda wyposażyła CRX w silnik 1,6 DOHC- 16 zaworowy z 125 KM przy 6500 obr/min., który spokojnie rozpędzał się do ponad 200 km/h. Inną nowością w programie Civica był Shuttle z ponad przeciętną przestrzenią. Zbudowany na bazie Civica stał się on protoplastą dzisiejszych Vanów i w jakim sensie "ojcem" Streama. Od 1985 roku Shuttle występował jako 4WD z dołączanym napędem na wszystkie koła. W 1986 roku powstał "Poszukiwacz przygód" z permanentnym napędem na wszystkie koła rozdzielanym za pomocą sprzęgła Visco.
Czwarta generacja 1987-1991 r.
"Grand Civic": trzydrzwiowy, czterodrzwiowa limuzyna, Shuttle i CRX. Czwarta seria Civica otrzymała w swoim okresie cenne trofeum "Złotą kierownicę" gazety Bild am Sontag. Od tej generacji silniki produkowane były w technice 16 zaworowej. W zawieszeniu po raz pierwszy zastosowano podwójne wahacze. Gwarantowało to pewne prowadzenie i dużą stabilność jazdy.
Od 1990 roku Civic 3d i CRX otrzymały silnik 1,6 DOHC-VTEC ze 150 KM. VTEC był pierwszym silnikiem na świecie ze zmiennymi fazami rozrządu. Technika ta została zaczerpnięta bezpośrednio z wyścigów samochodowych. Silnik ten już od średnich obrotów pozwalał dynamicznie jeździć po mieście i pokazać swoją prawdziwą twarz np.: na autostradzie. W wersji VTEC CRX był niczego sobie samochodem. Osiągał spokojnie prędkość max. 222 km/h.
Honda CRX z charakterystyczną tylną szybą, której dolna część była pionowa podobnie jak we włoskich samochodach sportowych, dominowała w tamtym czasie w wyścigach serii samochodów turystycznych w klasie do 1600.
A oto i fotki
DODi - 2006-04-10, 12:44
" />
Dobra robota i fajna historia. Mnie si ebardzo podobała 2 generacja - tez miala fajny klimacik !! 3gen dwie sa u mnie na wsi od starych dziadów - wygladaja prawie jak z fabryki !!!
Kedar - 2006-04-10, 12:45
" />A nie chcieli by sprzedac za pare groszy
A ktory Civic nie ma klimaciku
thx za uznanie
DODi - 2006-04-10, 12:46
" />no własnie nie wiem - musiałbym zagadac - za pare groszy bym chcetnie kupił taka 3gen jako 2 samochodzik
Kedar - 2006-04-10, 12:59
" />Milo by sie mknelo od czasu do czasu
bencol - 2006-04-10, 13:35
" />gratuluje tematu.miło poczytać
Kedar - 2006-04-10, 13:36
" />Serdeczne dzieki
Dzilas - 2006-04-10, 13:51
" />może ktoś ma ochote obejrzeć broszury:
1st gen
2nd gen brak
3rd gen
i jeszcze raz 3rd gen
a jakby ktoś chciał to tutaj link do stronki z broszurami do kilku innych modeli Hondy klik
DODi - 2006-04-10, 13:58
" />
Dziekówa za uzupełnienie tematu - broszurki napewno sie przydadzą wszytskim !!!
Dzida - 2006-04-10, 14:08
" />Piękne Są... ALe zauważcie, że im nowsza generacja, tym lampy bardziej "wychodzą" z nadwozia...
Kedar - 2006-04-10, 14:09
" />Przepiekna Ewolucja A i sprawdza sie. W 8G juz nie ma przestrzeni miedzy swiatlami. Jest szyba po calosci
DODi - 2006-04-10, 14:13
" />ja tak troszke moze abstrakcyjnie ale ten obrazek idealnie dla mnie ilustruje ewolucje hondy civic:
gdzie 8 gen to ten komputer Nie wiem jak wy ale dla mnie naprawde po 4 gen to jeszcze 6 gen. byla bardzo ładna ale w srodku to juz zero klimatu takiego jak jest w 4g !!!zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Kedar - 2006-04-10, 12:23
" />Pierwsza generacja 1972-1979 r.
Dwudrzwiowy z tylna klapą, czterodrzwiowy i kombi. Jako silnik zastosowano 1,2 litrowy aluminiowy motor z 54 KM i przednim napędem. W Japonii i USA Civic do 1983 bez katalizatora spełniał wysokie normy emisji spalin. Civic robił furorę na całym świecie poprzez swój design, swoją zaawansowaną technikę i niskie spalanie- cechy, którymi wszystkie następne generacje Civica również się legitymują. Już w 1976 roku produkcja osiągnęła magiczną liczbę 1 mln.
Druga generacja 1979-1983 r.
"Super Civic" jako trzy drzwiowy, pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Wraz z drugą generacją urosła karoseria, ale bez drastycznych zmian. Określono to dobrym stylem, czym Civic zdobył uznanie w klasie kompaktów. Wraz z drugą generacją nadeszła wymagająca technika w przeniesieniu napędu. Skrzynia manualna oferowana była jako pięciobiegowa, a od 1981 Honda oferowała trzy biegową skrzynie automatyczną HondaMatic. Pod koniec 1982 roku wyprodukowano 3 mln. Civica.
Trzecia generacja 1983-1987 r.
"Wonder Civic": trzydrzwiowy, Shuttle (protoplasta dzisiejszych Vanów) i CRX. Świeże ostre linie tego nowego "europejskiego" modelu przyniosły znaczący zwrot w historii Hondy Civic. Przede wszystkim elegancja modelu trzydrzwiowego ze swoim stromym tyłem szczególnie przypadła do gustu klientom. Na bazie swojego nadzwyczajnego designu Civic 3d otrzymał nagrodę "Car Design Award 1984" miasta Turyn i regionu Piemont. Ciekawostką były aluminiowe silniki z 12 zaworami we wszystkich modelach. Umożliwiały one niskie spalanie i bardziej wyczuwalny moment obrotowy. Paleta silników obejmowała jednostki: 1,2l (55 KM); 1,3l (71 KM) i 1,5l (85 lub 100 KM). To, że katalizator w znaczący sposób nie odbierał mocy świadczył silnik 1,5l, który osiągał 90 KM przy 5800 obr/min. W szczególności CRX stał się ulubionym modelem wszystkich młodych i młodych duchem klientów - zgrabne sportowe coupe, z pełnym temperamentu 1,5l silnikiem i 100 KM w mniej niż 10s rozpędzały CRX do 100 km/h i prędkości prawie 200 km/h. W 1986 roku Honda wyposażyła CRX w silnik 1,6 DOHC- 16 zaworowy z 125 KM przy 6500 obr/min., który spokojnie rozpędzał się do ponad 200 km/h. Inną nowością w programie Civica był Shuttle z ponad przeciętną przestrzenią. Zbudowany na bazie Civica stał się on protoplastą dzisiejszych Vanów i w jakim sensie "ojcem" Streama. Od 1985 roku Shuttle występował jako 4WD z dołączanym napędem na wszystkie koła. W 1986 roku powstał "Poszukiwacz przygód" z permanentnym napędem na wszystkie koła rozdzielanym za pomocą sprzęgła Visco.
Czwarta generacja 1987-1991 r.
"Grand Civic": trzydrzwiowy, czterodrzwiowa limuzyna, Shuttle i CRX. Czwarta seria Civica otrzymała w swoim okresie cenne trofeum "Złotą kierownicę" gazety Bild am Sontag. Od tej generacji silniki produkowane były w technice 16 zaworowej. W zawieszeniu po raz pierwszy zastosowano podwójne wahacze. Gwarantowało to pewne prowadzenie i dużą stabilność jazdy.
Od 1990 roku Civic 3d i CRX otrzymały silnik 1,6 DOHC-VTEC ze 150 KM. VTEC był pierwszym silnikiem na świecie ze zmiennymi fazami rozrządu. Technika ta została zaczerpnięta bezpośrednio z wyścigów samochodowych. Silnik ten już od średnich obrotów pozwalał dynamicznie jeździć po mieście i pokazać swoją prawdziwą twarz np.: na autostradzie. W wersji VTEC CRX był niczego sobie samochodem. Osiągał spokojnie prędkość max. 222 km/h.
Honda CRX z charakterystyczną tylną szybą, której dolna część była pionowa podobnie jak we włoskich samochodach sportowych, dominowała w tamtym czasie w wyścigach serii samochodów turystycznych w klasie do 1600.
A oto i fotki
DODi - 2006-04-10, 12:44
" />
Dobra robota i fajna historia. Mnie si ebardzo podobała 2 generacja - tez miala fajny klimacik !! 3gen dwie sa u mnie na wsi od starych dziadów - wygladaja prawie jak z fabryki !!!
Kedar - 2006-04-10, 12:45
" />A nie chcieli by sprzedac za pare groszy
A ktory Civic nie ma klimaciku
thx za uznanie
DODi - 2006-04-10, 12:46
" />no własnie nie wiem - musiałbym zagadac - za pare groszy bym chcetnie kupił taka 3gen jako 2 samochodzik
Kedar - 2006-04-10, 12:59
" />Milo by sie mknelo od czasu do czasu
bencol - 2006-04-10, 13:35
" />gratuluje tematu.miło poczytać
Kedar - 2006-04-10, 13:36
" />Serdeczne dzieki
Dzilas - 2006-04-10, 13:51
" />może ktoś ma ochote obejrzeć broszury:
1st gen
2nd gen brak
3rd gen
i jeszcze raz 3rd gen
a jakby ktoś chciał to tutaj link do stronki z broszurami do kilku innych modeli Hondy klik
DODi - 2006-04-10, 13:58
" />
Dziekówa za uzupełnienie tematu - broszurki napewno sie przydadzą wszytskim !!!
Dzida - 2006-04-10, 14:08
" />Piękne Są... ALe zauważcie, że im nowsza generacja, tym lampy bardziej "wychodzą" z nadwozia...
Kedar - 2006-04-10, 14:09
" />Przepiekna Ewolucja A i sprawdza sie. W 8G juz nie ma przestrzeni miedzy swiatlami. Jest szyba po calosci
DODi - 2006-04-10, 14:13
" />ja tak troszke moze abstrakcyjnie ale ten obrazek idealnie dla mnie ilustruje ewolucje hondy civic:
gdzie 8 gen to ten komputer Nie wiem jak wy ale dla mnie naprawde po 4 gen to jeszcze 6 gen. byla bardzo ładna ale w srodku to juz zero klimatu takiego jak jest w 4g !!!