ďťż

Hydrauliczny ręczny



Bykownik - Cz kwi 16, 2009 9:18 pm
" />Może ktoś przerabiał już ten temat i wie co i jak, bo chciałbym sobie oszczędzić kłopotów i niepotrzebnej roboty. Czy będzie działać jeśli wepnę za pomocą dwóch trójników ręczny w przewód biegnący do tylnych hamulców, czy może muszę mieć "zasilanie" pompy ręcznego z osobnym zbiorniczkiem a nie wprost z instalacji?




pib84 - Cz kwi 16, 2009 9:25 pm
" />najprościej wpiąć w obwód



ogur69 - Cz kwi 16, 2009 9:31 pm
" />a czy po wpięciu w obwud niebędzie anormaliuw bo jak układ jest na krzyż to będzie hamować jedno przednie i jedno tylne koło



Bykownik - Cz kwi 16, 2009 10:02 pm
" />Z tym nie będzie problemu bo z pompy hamulcowej wychodzą 3 przewody: 2 to przewody osi przedniej a jeden wedruje do tyłu i dopiero na wysokości wału sie rozdziela na koła tylne, więc wpiąć sie chcę w ten pojedyńczy. Martwi mnie tylko czy po hamowaniu tylny układ hamulcowy będzie miał tyle siły żeby przepchać płyn przez pompę ręcznego a później przewody i pompę główną do zbiorniczka.




ogur69 - Cz kwi 16, 2009 10:37 pm
" />myśle że z tym przepychaniem płynu przez pompe może być problem ja bym zamontował w tym przypadku pompe ręcznego na tym pojedyńczym przewodzie na trójniku z własnym zbiorniczkiem płyny wtady nożny chamulec działa jak fabryczne rozwiązanie a reczny jako dodatkowy układ wykonuje ciśnienie bezkolizyjnie na tylne koła po zaciągnięciu ręcznego napewno to rozwiązanie będzie bardziej skuteczne od linek które się rwą.do tego celu bezproblemu podejdzie pompa sprzęgła z wczesnych fiatów mr lub łady jak by była zamałowydajna by obsłużyć dwa cylinderki to można zapodać pompe ze starego żuka gaza uaza z jedno obwodowym układem hamulcwym
które są nadal w produkcji gdyż latają nanich wszystkie krajowe wózki widłowe koszt tej pompy
to około 13-150 pln nówka sztuka na aledrogo można ją sterować orginalną dzwignią ręcznego i ma tą zalete że ma w swojej obudowie zbiornik płynu razem z korkiem jutro moge zrobić foty jak ona wygląda w realu jest bardzo wydajna średnica cylindra fi32 obsługuje bezproblemu w moim Gazie69 6 cylinderków hamulcowych



Bykownik - Cz kwi 16, 2009 10:54 pm
" />Mam już cały zestaw, którego fotka jest w temacie mojej aśki, chodzi mi o samo podłączenie...



ogur69 - Cz kwi 16, 2009 11:04 pm
" />właśnie zobaczyłem twój zestaw pewnie troche pociągnął po kieszeni wepnij przez trójnik a do tego górnego podłonczenia zapodaj na wężyku zbiorniczek z df i będzie banglać chociaż moje rozwiązanie jest chyba tańsze i pozostaje orginalna dzwignia która nie budzi podejrzeń do ingerencji w układ hamulcowy



pib84 - Pt kwi 17, 2009 2:24 pm
" />zaraz zaraz ale jak bedzie na trujniku to plyn nie bedzie cofal do zbiorniczka recznego nozny przepchnie przez pompe bez problemu



rafalb - Pt kwi 17, 2009 8:42 pm
" />nic prostrzego , pompę ręcznego wepnij w ten wąz pojedynczy co idzie od pompy głównej , to czysta dynamika płynów , wszystko musi działac jak trzeba gdy ręcznego nie zaciągasz to pod warunkiem ,że układ jest dobrze odpowietrzony ciśnienie leci na tylne koła i przednie bez problemu

gdy zaciągasz ręczny , blokujesz dopływ płynu do pompy głównej , cisnienie leci tylko na tył , potem puszczasz ręczny i jak wspominałem ,jeśli wszystko jest dobrze odpowietrzone to musi działać poprawnie

miałem tak w polonezie i działało wyśmienicie



Bykownik - Pt kwi 17, 2009 9:39 pm
" />Super, dzięki Rafał o to mi chodziło.



Pyza20 - So kwi 18, 2009 9:18 am
" />Kolego Ogur69 Nie masz przypadkiem takowej pompy jednoobwodowej lu zestawu naprawczego ? Bo w syrenie też mam taką i niestety widzę, że z niej kapie



poter - N kwi 26, 2009 6:17 pm
" />z tym wpinaniem sie w uklad trzeba troche uwazac..pare lat temu na rajdzie wisly koles w ladzie sprzatnal 15 osob.jedna zabil a reszte ranil bo mu sie taki uklad posypal i nie mial jak hamowac..

"Proces przeciwko właścicielowi łady rozpoczął się 24 września 2001 r. W celu ustalenia przyczyn wypadku powołano biegłego sądowego ds. technicznej i kryminalistycznej rekonstrukcji wypadków drogowych z Politechniki Krakowskiej. Na podstawie przeprowadzonych badań ustalił on, iż w samochodzie wprowadzone zostały zmiany konstrukcyjne polegające na wprowadzeniu jednoobwodowego układu hamulcowego i połączeniu hamulca roboczego z awaryjnym. Zmiany te wykluczyły możliwość zmniejszenia prędkości i zatrzymania samochodu w przypadku awarii któregokolwiek z podzespołów układu hamulcowego. Ponadto ustalono, że w samochodzie doszło do odklejenia okładzin hamulca prawego tylnego koła. Doprowadziło to do rozszczelnienia hydraulicznego układu uruchamiania hamulców i pozbawiło kierowcę możliwości zatrzymania łady."

http://jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl/w ... 19163.html



Bykownik - N kwi 26, 2009 6:28 pm
" />To prawda jak posypie się cokolwiek to wtedy są wrotki, trzeba wymyślić wyjście awaryjne...



pib84 - N kwi 26, 2009 6:31 pm
" />może kotwica przez szybe



e_gregor - Pn kwi 27, 2009 7:45 am
" />Może mój pomysł jest debilny ale zaświtało mi coś takiego do głowy. Niestety można to zastosować tylko do aut z tarczami z tyłu. Zostawić jak jest zacisk hydrauliczny z linką recznego. Dołozyc za to z tyłu dodatkowe zacisk, które będą uzywane tylko do hydraulicznego recznego. W sumei w bebnach można zrobić tak, żeby załozyć dodatkowy cylinderek. Troche jednak z tym zabawy by było. Powiedzmy ten górny byłby wpięty jako normalny hamulec, a dolny pod osobny układ hydraulicznego recznego. W aucie byłyby dwie wajhy ale w sumie w rajdówce estetyka jest najmiej ważna...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu