ďťż

Ile za instalacje gazową ?



matekLDZ - 2006-09-28, 11:44
" />niedlugo chyba zmieniam robote i bede mial spory kawal dojezdzac do pracy i rozwarzam mozliwosc zalozenia instalacji gazowej... ile bym zabulil? Bedzie to jakos smigac czy bedzie sie pie*szyc? Bo rozne opinie slyszalem... Silnik to D16A6 (chyba bo Civ: 1,6 16V 110KM ED7)
Pozdrawiam!




beddom - 2006-09-28, 12:28
" />powiem tak mam u siebie gaz w d16z2 auto ma mocno zauwazalny spadek mocy - trzeba o wiel wyzej krecic aby sie rozbedzalo - instalacje mam BRC nie wiem ktorej generacji - jak bylem na przegladzie gazu jakis 1 miech temu i pytalem ile taka instalacja jest warta (kupilem auto odrazu z gazem) to powiedziano mi ze miedzy 1700 a 1900 zl. auto moje pali okolo 10-12 litrow gazu po miescie zalezy jak jezdze a w trasie 7-9 litrow - ogolnie jak sie orientujesz gaz idzie do gory a benzyna tanieje - na twoim miejscu bym sie zastanowil nad gazem - jesli sie zdecydujesz to polecam zainstalowac BLOS-a tam podobno az takiego wyraznego spadku mocy nie ma... i mozna taniej to wszystko zmontowac.



Bonio_EQ - 2006-09-28, 12:37
" />ja do swojego D15B2 nie zamierzam wstawiac gazu... na paliwo co prawda mnie az tak nie stac ale jednak zostane przy tym co fabryka dala...



melon - 2006-09-28, 12:52
" />jak masz dual point to wystarczy najprostsza instalacja, gdyż chodzą naprawdę rewelacyjnie. Jak byś mieszkał gdzieś bliżej mnie to bym Ci wsadził (bez podtekstów) tak w granicach 500-600 zł (zależy jaka butla)
pzdr




beddom - 2006-09-28, 13:07
" />d16z2/a6 ma multi poit



lucaszz - 2006-10-27, 20:42
" />Witam chcialem się spytać co się sypie szybciej przy instalacji gazowej? Czy szybciej zużywające się tłoki z pierścieniami wypalające się zawory to mit czy prawda?



zayonnc - 2006-10-27, 23:24
" />Chyba nikt Ci jednoznacznie nie odpowie na to pytanie. To w jakim stanie jest silnik z LPG zależy głównie od właściciela. Jeżeli odpala na benzynie, czeka z przełączeniem na gaz do odpowiedniej temperatury, częściej wymienia filtry, świece oraz olej i dba o to aby gaz był dobrze ustawiony to raczej uniknie problemów. Ale juz patrząc na to plus jakimś dziwnym trafem częstsze awarie układu paliwowego oraz problemy z obrotami a na dodatek szybsze rdzewienie wydechu to nie wiem czy to się opłaca...Poza tym na gazie sobie nie pokręcisz do odcinki a po co mieć wtedy Hankę?

Ja jakbym wiedział, że muszę robić jakieś straszne kilometry to bym zmmienił auto na jakiegoś dizla Chociaż przy aktualnych cenach ropy nie wiem czy to by się opłacało, bo jak się postaram to mi hanka łyka 6,5l na 100km...
Pozdr



Bobas - 2006-10-28, 08:23
" />[OT]




Talib - 2006-10-28, 09:01
" />Co do krecenia wyżej silnika Bobas ma racje.
Mam d16z2 na gazie i muszę przyznać że spadek mocy jest bardziej widoczny niż przy silniku 1.5. Ale walczę z tym - rozwiercam mikser - bo on wyraźnie zmulił samochód( spadek mocy - przez zmniejszenie przepływu powietrza jest odczuwalny nawet przy jeździe na benzynie - coś jakby ucięło górę.....). Jak narazie zmieniłem średnice przelotu miksera z 34,2 na 36 mm - już czuć mała różnice, ale chyba niedługo pójdzie na 38
Co do awaryjności - poprostu dochodzi Ci jeszcze jeden układ w którym coś może się psuć i tyle. Jak nie jeździsz na maxa ubogiej mieszance(która właśnie zwiększa temp. spalania- co powoduje szybsze zużywanie się gniazd zaworowych ) to wszystko powinno być w porządku.



zayonnc - 2006-10-28, 22:24
" />



pltz - 2006-10-29, 10:15
" />Jak chcesz taniej to kup diesla.

To nie sa silniki ktore fabrycznie sa przystosowane do jazdy na gazie. Gaz jest wymyslem ktory ogranicza i niszczy samochod, a watpliwie wedlug niektorych oszczedza hajs. Otoz nie oszczedza, bo wszystko zwiazane z gazem i tym zeby prawidlowo go uzytkowac zwiazane jest z wiekszymi nakladami niz jazda na normalnej benzynie, do jakiej silnik zostal stworzony.

Ten gaz to jakbys zalowal miesa i karmil kogos kotlecikami sojowymi, takze dla gazu ode mnie stanowcze nie. To moze i jest dobre rozwiazanie dla samochodow sluzbowych czy firmowych, ale z pewnoscia nie dla Twojego 'oczka w glowie'.

A swoja droga mowiac juz tylko o pieniadzach to przeliczyles po jakim czasie Ci sie to zwroci? Za dobra instalacje zaplacisz 3-4k, do tego dolicz ze gazu spali Ci wiecej, do tego inne i czesciej wymieniane przewody i swiece, do tego wydech ktory jak juz ktos wspomnial bardziej rdzewieje, to i kupa innych awarii ktora spowodowana jest wlasnie gazem...
Bo wydaje mi sie raczej nie do konca bedzie to takie oplacalne jak moze sie wydawac na pierwszy rzut oka...



Khacker - 2006-10-29, 10:24
" />Mówiąc krótko:
- Mało jeździsz - tylko Pb
- Jeżeli jeździsz ponad 2000km miesięcznie to można pomyśleć o gazie albo innym autku 1.3D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu