Inicjatywa mechanicznie w nwn1
capokurczak - 16 Sie 2010 09:10
" />Jest ktoś wstanie mi wyjaśnić do czego mechanicznie w nwn1 służy inicjatywa?
naniel - 16 Sie 2010 09:20
" />Rzut na inicjatywę służy ustaleniu kolejki, kto kiedy reaguje - np. kto atakuje pierwszy, drugi, etc.
Tak mi się wydaje. Oo"
Srebrny Kruk - 16 Sie 2010 09:23
" />Inicjatywa to taki współczynnik do rzutów spornych, który określa kto pierwszy rozpocznie walkę w rundach, za to "coś" odpowiada zręczność jako współczynnik Np.
Goblin z 0 ( 0 zręczności) inicjatywy przeciwko elfi wojownik z inicjatywą 6 (ulepszona inicjatywa 4 + premia ze zręczności 2) przy starciu rzucają na 1k20, potem do wyniku dodaje się inicjatywę i wtedy wiadomo kto pierwszy rozpocznie walkę zadając ciosy.
capokurczak - 16 Sie 2010 10:06
" />No dobrze, jak papierówka póki co. Jak się to ma do rzutów inicjatywy podczas rzucania niektórych zaklęć? Rzucam np. x zaklęcie po czym następuje rzut na inicjatywe u czaromiota oraz ofiar/y, która to została objęta zasięgiem zaklęcia.
tuldor1 - 16 Sie 2010 10:21
" />Rzut inicjatywę jest zapewne wsadzony w silnik gry tak, iż następuje podczas każdego ataku a w to zaklęcia też się wlicza... nawet jeśli inicjatywa nic nie ma do tego jak np w chwili gdy rzucasz w wojownika kulą ognia z 20m to rzut będzie obecny
capokurczak - 16 Sie 2010 10:33
" />Mnie chodzi o to, że część zaklęć np śmierć nieumarłych wyświetla po trafieniu w trupy, w prawym okienku info o rzucie na inicjatywe. Nie każde zaklęcie to ma np. taka kula ognistego z 3 kręgu. Zatem moje pytanie brzmi czy to jest poprostu takie przeoczenie/dodatek Bioware czy też ta inicjatywa bierze udział w obronie podmiotu przed efektem zaklęcia?
(Nie chodzi mi teraz o kolejke kto pierwszy zaatakuje)
Srebrny Kruk - 16 Sie 2010 11:25
" />
">Initiative checks: At the start of a battle, each combatant makes an initiative check. An initiative check is a dexterity check. Each character applies his or her dexterity modifier to the roll. Characters act in order, counting down from highest result to lowest. In every round that follows, the characters act in the same order. If two or more combatants have the same initiative check result, the combatants who are tied act in order of total initiative modifier (highest first). If there is still a tie, the tied characters should roll again to determine which one of them goes before the other.
There are four feats in NWN that improve initiative.
* Blooded (Initiative improves by +2)
* Thug (Initiative improves by +2)
* Improved initiative (Initiative improves by +4)
* Superior initiative (This epic feat replaces improved initiative and gives +8 to initiative)
Cytat z angielszczańskiej wiki od nwn1. Wszystko o inicjatywie opisane. Enjoy.
capokurczak - 16 Sie 2010 11:31
" />Dzięki za odpowiedź.
Zagadka - 16 Sie 2010 12:36
" />Dodam tylko jeszcze, że inicjatywa ma spore znaczenie dla zabójców, ponieważ decyduje o tym ile Ataków Śmierci wejdzie w przeciwnika zanim ten się ogarnie.
Lew24 - 24 Sie 2010 20:51
" />Temat wyjaśniony więc zamykamzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
capokurczak - 16 Sie 2010 09:10
" />Jest ktoś wstanie mi wyjaśnić do czego mechanicznie w nwn1 służy inicjatywa?
naniel - 16 Sie 2010 09:20
" />Rzut na inicjatywę służy ustaleniu kolejki, kto kiedy reaguje - np. kto atakuje pierwszy, drugi, etc.
Tak mi się wydaje. Oo"
Srebrny Kruk - 16 Sie 2010 09:23
" />Inicjatywa to taki współczynnik do rzutów spornych, który określa kto pierwszy rozpocznie walkę w rundach, za to "coś" odpowiada zręczność jako współczynnik Np.
Goblin z 0 ( 0 zręczności) inicjatywy przeciwko elfi wojownik z inicjatywą 6 (ulepszona inicjatywa 4 + premia ze zręczności 2) przy starciu rzucają na 1k20, potem do wyniku dodaje się inicjatywę i wtedy wiadomo kto pierwszy rozpocznie walkę zadając ciosy.
capokurczak - 16 Sie 2010 10:06
" />No dobrze, jak papierówka póki co. Jak się to ma do rzutów inicjatywy podczas rzucania niektórych zaklęć? Rzucam np. x zaklęcie po czym następuje rzut na inicjatywe u czaromiota oraz ofiar/y, która to została objęta zasięgiem zaklęcia.
tuldor1 - 16 Sie 2010 10:21
" />Rzut inicjatywę jest zapewne wsadzony w silnik gry tak, iż następuje podczas każdego ataku a w to zaklęcia też się wlicza... nawet jeśli inicjatywa nic nie ma do tego jak np w chwili gdy rzucasz w wojownika kulą ognia z 20m to rzut będzie obecny
capokurczak - 16 Sie 2010 10:33
" />Mnie chodzi o to, że część zaklęć np śmierć nieumarłych wyświetla po trafieniu w trupy, w prawym okienku info o rzucie na inicjatywe. Nie każde zaklęcie to ma np. taka kula ognistego z 3 kręgu. Zatem moje pytanie brzmi czy to jest poprostu takie przeoczenie/dodatek Bioware czy też ta inicjatywa bierze udział w obronie podmiotu przed efektem zaklęcia?
(Nie chodzi mi teraz o kolejke kto pierwszy zaatakuje)
Srebrny Kruk - 16 Sie 2010 11:25
" />
">Initiative checks: At the start of a battle, each combatant makes an initiative check. An initiative check is a dexterity check. Each character applies his or her dexterity modifier to the roll. Characters act in order, counting down from highest result to lowest. In every round that follows, the characters act in the same order. If two or more combatants have the same initiative check result, the combatants who are tied act in order of total initiative modifier (highest first). If there is still a tie, the tied characters should roll again to determine which one of them goes before the other.
There are four feats in NWN that improve initiative.
* Blooded (Initiative improves by +2)
* Thug (Initiative improves by +2)
* Improved initiative (Initiative improves by +4)
* Superior initiative (This epic feat replaces improved initiative and gives +8 to initiative)
Cytat z angielszczańskiej wiki od nwn1. Wszystko o inicjatywie opisane. Enjoy.
capokurczak - 16 Sie 2010 11:31
" />Dzięki za odpowiedź.
Zagadka - 16 Sie 2010 12:36
" />Dodam tylko jeszcze, że inicjatywa ma spore znaczenie dla zabójców, ponieważ decyduje o tym ile Ataków Śmierci wejdzie w przeciwnika zanim ten się ogarnie.
Lew24 - 24 Sie 2010 20:51
" />Temat wyjaśniony więc zamykam