ďťż

Jak to jest w końcu z tymi silnikami?



KAREL - 2008-03-12, 12:41
" />Cześc. Jestem nowy na forum a więc witam wszystkich.
Chciałem zapytać jak to w końcu jest z tymi motorami. Bo na allegro albo wsród znajomych spotykam sie z takimi nazwami że np. ten silnik co ma 125KM to VTEC a że jest też VTI co ma 160 KM. A ze stron Civica 4 gen wynika coś innego. Jak to w końcu jest i które silniki to VTEC, które to VTI itd. Proszę o odpowiedź bo bardzo mnie to interesuje.
Pozdrawiam




grajos - 2008-03-12, 13:20
" />te silniki o których piszesz to są z V generacji civica 125 konny Vtec to SOHC,a 160 konny VTI to DOHC.



KAREL - 2008-03-12, 13:24
" />Aha dzieki za odp. Jeszcze dwa pytanka i wszystko już dla mnie będzie jasne.
1. Czyli w 4 generacji Vtec miał 150 KM a 130-konny DOHC to nie był Vtec?
2. Czy taki silnik VTi 160KM z Civica 5 gen. bezproblemowo wsadzi pod maske 4 gen.?



Banan - 2008-03-12, 13:27
" />VTI (5gen i nowsze) oraz I-VT (4gen) to oznaczenia bud, które mają najmocniejsze silniki (1,6 DOHC VTEC 4g - 150KM, 5g - 160KM) VTEC to oznaczenie silników, które maja zmienne fazy rozrządu.




grajos - 2008-03-12, 13:28
" />1. 130 konny DOHC to nie Vtec
2.Może i się wsadzi ale czy bezproblemowo to nie jestem taki pewien. Podstawa to przejście instalacji elektrycznej z OBD0 na OBD1,sprzęgło sterowane hydraulicznie i coś tam pewnie jeszcze,ale to już się fachowcy niech wypowiedzą



4mell - 2008-03-12, 13:30
" />VTI to B16A2 DOHC tez VTEC w 5gen. iVT to B16A1 DOHC tez VTEC w 4gen. D16z6 to tez VTEC tylko SOHC w 5gen. VTEC- to poprostu technologia zmiennych faz rozrządu



Proti - 2008-03-12, 13:34
" />b16a1 wlozysz latwiej niz a2 co do a2 wszystko masz w temacie poniezej o b18c4, te swapy wygladaja tak samo



KAREL - 2008-03-12, 13:40
" />Aha teraz rozumiem, dziękuje za szybkie odpowiedzi.
Ostatnie coś i nie zawracam więcej gitary Czyli reasumując w 4 gen występował jeden Vtec na dwóch wałkach i miał 150 KM, a w 5 gen były dwa - na jednym wałku 125KM i na dwóch 160KM? I VTi to oznaczenie budy która ma Vteca?



Banan - 2008-03-12, 13:44
" />Tak jak piszesz w 4g był tylko jeden B16A1 - 150 km a w 5g były dwa B16A6 - 160KM i D16Z6 - 125 KM. VTI to oznaczenie budy ze 160KM VTEC-iem



Dzida - 2008-03-12, 13:46
" />VTI to oznaczenie budy w piątej generacji civica, która posiada silnik B16A2, generujący moc 160 koni.

Analogicznie, I-VT - 4 generacja, B16A1, 150 koni.



KAREL - 2008-03-12, 13:54
" />Dziękuje wszystkim pięknie za szybkie i konkretne odpowiedzi

Interesują mnie właśnie Hondy z Vteciem i nie zaśmiecając i zakładając nowego tematu jako laik zapytam, mam nadzieje że nie dostane tak szybko po głowie. Jak to jest z Vtec-iem, ta większa krzywka wałka przy jakich obrotach zaczyna otwierać zawory?



Banan - 2008-03-12, 13:57
" />5800 ale możesz podłączyć jakąś świnke i sobie regulować
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu