Jak zainstalowac serwer cod4 na dedyku/vps/shellu [poradnik]
Nero - 2008-09-16, 08:37
Witam!
Otoz na wstepie chcialbym zaznaczyc ze poradnik pisze dokladnie tak jak ja robie czyli po wiejsku jak najszybciej i najnalepiej jak mozna zrobic serwer pod linuxa na serwerze dedykowym serwerze vps lub shellu, jest ten poradnik dla tych ktorzy nigdy tego nie robili i niewiedza to co jest shh putty i reszte pierdół!
1) Wymagania takiego serwera.
Jak dobrze wiemy serwer do cod4 ma jakies wymagania, nie mozna postawic serwer na shellu o 256-512mb ram o dysku wielkosci 5gb i procka ktory ma 500Mhz. serwer wymaga dobrego procka min 1Ghz i ram ponad 512mb ram, do tego jeszcze dochodzi łącze ale jak kupujecie z jakies firmy dany serwer to nie musicie sie martwic o lacze chyba ze w ofercie jest zaznaczone ze ma 2mb czy wiecej, łącza jakiego bedzie potrzebował nasz serwer zalezy od liczby slotow otoz powiecmy ze np mamy shella o laczu 2mb to uciagnie to 20slotowy serwer 1mb = ~10-12slotow.
2) Jaki serwer wybrać?
Wiele osob mnie pyta jaki serwer jest najtanszy i zarazem dobry jedna osoba nawet chciala serwer cod4 postawic na serwerze www ale i tacy ludzie sie zdarzaja, ja osobiscie zachecam do firmy www.livenet.pl gdzie posiadam stamtąd serwer dedykowany a moge otej firmie tylko dobre rzeczy mowic, otoz pewnie kazdy z was sie zastanawia co to jest serwer dedykowany, serwer VPS czy shell:
a) Serwer dedykowany - Jest to komputer znajdujacy sie w serwerowni, jednak to nie jest taki komputer jak my mamy w domach, ten komputer z wygladu nawet nie przypomina komputera, ulozony jest w metalowej szafie gdzie wyglada jak pułka od szafki i tak lezy serwer pod serwerem, nie sa podpiete zadne monitory bo po co? i tak bedziemy korzystac z shh poprzez putty (zdalne polaczenie) taki serwer jest drogi, zalezy to jednak od specyfikacji, w tej firmie gdzie ja posiadam serwer dedykowany jest mozliwosc skonfigurowania sobie bezplatnie taki serwer jaki bedziemy chcieli (patrz stronka powyżej) podam przyklad: ja posiadam osobiscie serwer dedykowany o 2.8Ghz 8Gb RAM dysk 1x160Gb Raid 1 i place za niego ponad 300zl ale nikogo nie obchodzi co znim robie co tam trzymam bo jestem adminem tego serwer i to jest najlepsze
b) Serwer VPS - Jest to podzielony dedyk czyli serwer dedykowany zostal podzielony np na 5kont i te konta to sa serwery VPS czyli inaczej serwery wirtualne, kazde konto posiada wlasny system oddzielony dysk gwarantowana pojemnosc pamiecy RAM czy procesora jest duzo tanszy od dedyka jednak ma duzo mniej zasobow cena takiego vps moga siegnac od 100zl do 200zl i wiecej osobiscie nie doradzam jakos wole byc adminem u swojego dedyka...
c) Shell – Jest to konto na dedyku cos jak vps tylko ze shell-e sa mniejszymi kontami powiecmy z dedyka zrobili 50 kont shell oczywsicie mamy do dyspozycji wszystkie opcje ale na takim serwerze postawimy tylko serwer do cs 1.6 na 10 slotow bo wiecej nie uciagnie przewaznei shell-e maja po 128-1256 ram i dysk kolo 5gb o procku jiz nie wspomne jaki musi byc maly.
3) Co bedzie nam potrzebne?
Tak wiec jak juz wybierzemy serwer dedykowany/vps/shell to dostaniemy do niego ip konto haslo i port shh (standardowo port 22) zeby polaczyc sie do naszego serwera bedziemy potrzebowali taki maly programik gdzie znajdziecie go na www.google.pl a zwie sie putty (wpiszcie putty.exe) jak juz bedziesz mial ten program wlacz go i wpisz ip jakie dostales, nastepnie zobacz jaki ma byc port i kliknij connect po chwili wyjdzie ci czarne okienko gdzie zostaniesz poproszony o podanie loginu nastepnie po chwili haslo i juz jestesmy polaczeni zdalnie do serwera poprzez shh, bedzie to nam potrzebne poniewaz tutaj bedziemy wydawac polecenia systemowi (linuxopodobne np debian freebsd i inne systemy) nastepnie co nam bedzie potrzebne to klient ftp gdzie bedziemy mogli przesylac pliki potrzebne do uruchomienia serwera, przewaznie jak sie kupuje serwer to login haslo ip z putty pasuja do ftp ale jak ie dziala to napisz do firmy zeby ci zainstalowali serwer ftp na twoim serwerze nie bedzie pisal jak to zrobic bo to jest skomplikowane i wymaga doswiadczenia z linux-a
4) Zaczynamy!
Tak wiec jak juz mamy wszystko (putty.exe konto ftp wszystkie hasla logi ip itd) czas na wgranie plikow serwera, bierzemy nasza oryginalna plyte dvd z gra do naszego napedu dvd i kopiujemy wszystkie pliki z folderu setup z plyty na dysk naszego komputera nastepnie wchodzimy na neta i sciagamy pliki serwerowe (linuxowe) z najnowszego patcha z cod4 ( http://infinityward.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=2282 ) niczym sciagnie nam sie patch proponuje zaczac wgrywac, napierw logujemy sie na ftp i tworzymy folder cod i wnim kolejny folder cod4, wnim znowu tworzymy folder main oraz zone przechodzimy do zone i znow tworzymy folder polish lub jak mamy angielska wersje gry folder english ale ze ja mam folder polish to tak bede opisywal (drzewo folderow tak powinno wygladac cod/cod4/zone/polish) nastepnie wgrywamy pliki z naszego dysku z folderu zone/polish jak juz przegrasz pliki (powinno byc 72 plikow okolo 2.5gb) to teraz wrocimy do folderu main tutaj kopiujemy pliki tylko o rozszerzeniu .iwd i jeden plik ktory zwie sie hunkusage.dat reszte plikow/folderow nie kopiujemy sa nie potrzebne (w main 22plikow niecale 3gb zajmuja) jak juz minie pare godzin i skonczymy kopiowac pliki z folderu main a w tym czasie sciaglismy z neta pliki serwerowe pod linuxa (pliki serwerowe posiadaj juz patch) rozpakowujemy plik np winrar-em i wgrywamy tak jak sa tam juz poukladane we folderach pliki do glownego naszego folderu (czyli cod/cod4 tu wgrywamy ) jak juz po wgrywamy pliki serwerowe przydaloby sie jeszcze utworzyc folder mods i usermaps jesli zakladamy ze chcecie zeby na waszym serwerze byly mapy niestandardowe i mody.
5) PB postrach cziterow i nas czyli jak zainstalowac pb na serwerze?
Otoz niby ktos znajacych sie na linux-ie moze powiedziec ze latwo jest zainstalowac i zgodze sie ale jesli ktos juz to robil ja sam glowkowalem jak to zrobic i wkoncu mi sie udalo otoz wiele osob po probie uruchomienia pliki z pb pbsetup.run zdziwilo sie ze wyskoczyl blad i duzo osob niewie co dalej robic otoz ten plik jest spakowany i zajmuje kolo 2.5mb ale jak go rozpakujemy bedzie mial powyzej 6mb i co jest najlepsze? Plik sie tak samo zwie czyli pbsetup.run odrazu mowie ze za pierwszym razem wam sie nie uda i bedziemy kilka razy uruchamiac ten plik:P
Zaczynamy! Najpierw poprzez ftp we folderze cod4 tworzymy folder pb (cod/cod4/pb) i plik pbsetup.run kopijemy tutaj nastepnie wchodzimy na strone http://upx.sourceforge.net sciagamy najnowsza wersje programu upx (ja mam wersje 3.03 amd64) wersje pod linuxa i poprzez ftp kopiujemy juz rozpakowany program do folderu pb, jak juz to zrobimy zamykamy ftp i otwieramy putty, jak zalogujemy sie wpisujemy cd cod4 (naciskamy enter) nastepnie cd cod4 pozniej cd pb (komenda cd cod przenosi nas do folderu o nazwie cod i robimy tak az znajdziemy sie we folderze pb) teraz czas na rozpakowanie pliku pbsetup.run wiec w putty wpisujemy
upx -d pbsetup.run
teraz jak juz mamy rozpakowany plik od pb wchodzimy na ftp do folderu pb i usuwamy program upx tak zeby nam we folderze zostalo tylko plik pbsetup.run ten rozpakowany, teraz znowu wracamy do putty do folderu pb i wpisujemy tak
Najpierw musimy nadal plikowi uprawnienia inaczej przy probie wlaczenia pliku wyjdzie nam blad Perminion denied czyli brak uprawnien wpisujemy
chmod 700 pbsetup.run
a teraz jak juz nadalismy uprawnienia plikowi wpisujemy
./pbsetup.run –e
pb nas sie zapyta czy chcemy zaskceptowac eula wiec wpisujemy t i enter teraz trzeba wpisac
./pbsetup.run --add-game-cod4 > --add-game-path=/home/nazwa_konta/cod/cod4
(jesli nasze konto zwie sie lolek to wpisujemy tak /home/lolek/cod/cod4) teraz znowu moze sie pokazac eula wiec zgadzamy sie pisza t i enter i pb zaczyna sie instalowac i sciagac najnowsza wersje dla gracza i servera pliki z pb jesli pojdzie nam dobrze powinno na koncu pisac 3 linijki upgrade pb jesli nie to probujemy od nowa az nam sie uda, jak sie udalo to teraz wpisujemy na putty we folderze pb
./pbsetup.run –u
i powinno wszystko dzialac jesli nie to zapraszam na przegladarke i na google wpisujemy pbsetup.run +cod4 linux i szykamy rozwiazania na zagranicznych stronach, bo na polskich nie ma nic.
6) Pliki startowe i crackowanie serwera cod4 Jaro mnie zabije za to
Jak juz wgralismy wszystkie pliki nam potrzebne i zainstalowalismy pb i dziala nam to teraz wchodzimy na ftp i i wchodzimy do folderu cod teraz wchodzimy na nasz komputer i tworzymy plik o nazwie start o rozszerzeniu sh (start.sh) i edytujemy go notatnikiem bedzie to nasz plik startowy poprzez ktory bedziemy wlaczac serwery cod4. Tak wiec na poczatku wpiszemy
#!/bin/sh
cd /home/lolek/cod/cod4/cod4_lnxded
jesli to nie dziala to wpisz tak:
cd /home/lolek/cod/cod4/cod4_lnxded
lub odrazu:
/home/lolek/cod/cod4/cod4_lnxded
Ciekawostka: Otoz jak wyszedl patch 1.7 pod linuxa polowe osob mialo problemy z odpaleniem serwer pod 1.7 bo przewaznie odpalal sie dalej jako 1.6 otoz blad jest w pliku startowym, wczesniej serwer uruchamialismy z pliku cod4_lnxded-bin a teraz zeby serwer dzialal pod 1.7 uruchamiamy z pliku cod4_lnxded (cod4_lnxded to plik wykonywalny czyli jak w windowsie plik exe)
Ale to nie koniec tworzenia pliku startowego! Jakbysmy teraz uruchomili serwer to nic by sie nie stało, wiec musimy dopisać komendy ja podam te ktore uzywam ktore sa potrzebne i plik startowy powinien wygladac tak:
/home/lolek/cod/cod4/cod4_lnxded +set loc_language 0 +set dedicated 2 +set net_ip twojeip +set net_port portjakichcesz +set sv_punbuster "1" +exec server.cfg +set fs_game mods/nazwamodu +set ui_maxclients "liczbaslotow" +set sv_maxclients "16" +map_rotate &
A teraz opisze komendy:
a) +set loc_language 0 - jezyk w ktorym ma byc serwer 0 jest jako english ale ze my mamy polish to bedzie serwer po polsku wiec nic nie zmieniamy
b) +set dedicated 2 - dedykacja 0 nasluch 1 lan 2 internet wiec nie zmieniamy
c) +set net_ip - ip pod jakim ma byc widoczny serwer w przypadku serwerow dedykowanych dosztajesz kilka adresow ip (ja mam 5) i tutaj mozesz zmieniac ip jak masz kilka adresow
d) +set net_port – tutaj wpisujemy port jaki chcemy zeby byl nasz serwer, standardowo jest to port 28960 ale mozemy wpisac kazdy ale musi miec 5cyfrowy i powyzej 25000 i nie wiekszy niz 30000
e) +set sv_punkbuster 1 – tutaj jesli wpiszemy 1 to pb bedzie wlaczone na serwerze a jesli 0 to nie bedzie
f) +exec server.cfg – zamiast server.cfg podajemy nazwe pliku z konfiguracja serwer ktory znajduje sie we folderze main inaczej nie dziala
g) +set fs_game mods/pam4 – jaki chcemy mod na serwerze dalem przyklad pam4 i ten folder z modem musi sie znajdowac we folderze mods/ na serwerze inaczej nie zadziala, to juz od nas zalezy jaki mod wgramy
h) +set ui_maxclients 16
i) +set sv_maxclients 16 – jesli wpiszemy te obie komendy w pliku startowym to serwer bedzie 16slotowy zalezy jaka wartosc wpiszemy i te komendy nie musza byc ale jesli chcemy zrobic serwer wiekszy niz 32slotowy czyli oryginalnie jest to max musimy uzyc tych wlasnie komend np wpiszemy 64 to bedzie serwer 64slotowy i to juz jest granica wiecej slotowy na serwerze nie zrobimy
Teraz jak juz mamy plik startowy zapisujemy go pod nazwa start.sh i poprzez ftp kopiujemy do folderu cod na serwerze teraz zostalo tylko nadac plikom uprawnienia i odpalamy nasz ukochany serwer, tak wiec zeby nadac plikom uprawnienia wchodzimy na putty i sie logujemy (po przez ftp tez mozna nadac uprawnienia plikom ale lepiej to zrobic po przez ssh) i przechodzimy do folderu cod4 po przez komende cd i wpisujemy
chmod 700 cod4_lnxded
i poprzez komende
cd
cofamy sie o jeden folder i jestesmy we folderze cod i tutaj wpisujemy
chmod 700 start.sh
teraz nam zostalo tylko odpalenie serwera, jesli wszystko mamy juz ustawione w pliku startowym posiadamy confinga serwera we folderze main to wpisujemy i ogladamy co nam pokazuje konsola
./start.sh
Teraz wlacza sie serwer po okolo 10sekund mozemy na xf oblukac czy serwer dziala, jak dziala to cieszymy sie ze ukochanego serwera i zakonczylismy prace a jesli nie wlaczyl sie to zobacz dokladnie co jest wpisane w pliku startowym zobacz tez co nam konsola pokazuje? Moze jakiego pliku zapomniales wgrac? Wtedy to pokaze ze nie serwer nie znalazl pliku.
Ciekawostka:
Niestety Jaro mi zabronil pisac jak zrobic cracka i opisac jego dzialanie ale powiem tylko tyle ze to nie cod2 gdzie jak miales zcrackowany serwer to nie dzialalo pb tu jest odwrotnie pb dziala i bardzo dobrze testowalem tez GV i pbbans i też dziala! Jakim cudem? Crack ktorego posiadam zrobilem sam on poprostu nie sprawdza czy klucz jest uzywany ale guidy czyta bardzo dobrze i dzieki temu pb jak i gv pbbans dzialaja
Poradnik napisal dla was Nero dla serwisu codcenter.pl wiecej info na temat stawiania serwera pod linuxem lub jesli macie jakies pytania badz szukacie pomocy napiszcie do mnie na e-mail-a nero666@wp.pl
PS. Dlaczego pisze ten poradnik teraz? Otoz ciagle na PW dostaje wiadomosc zebym kazdemu oddzielnie napisal poradnik jak postawic serwer cod4 na dedyku oczywsicie otzymywalem takie PW od dawna ale olalem to i niechcialo mi sie pisac ale dzis dostalem weny tworczej i napisalem ale obiecuje ze jak wyjdzie codwaw to odrazu napisze dla was poradnik a ten poradnik pisalem od godziny 6:00 do 10:00
[CKSS]Hetman - 2008-09-16, 09:04
ale jak ie dziala to napisz do firmy zeby ci zainstalowali serwer ftp na twoim serwerze
pobierz filezilla lub winscp i mozesz wgrywac pliki przez ssh - serwer ftp nie jest wtedy potrzebny
Tak wiec jak juz mamy wszystko (putty.exe konto ftp wszystkie hasla logi ip itd) czas na wgranie plikow serwera, bierzemy nasza oryginalna plyte dvd z gra do naszego napedu dvd i kopiujemy wszystkie pliki z folderu setup z plyty na dysk naszego komputera
można użyć już zainstalowanej gry, pomijając zbędne pliki okrajamy grę do 3,8 GB
Nero - 2008-09-16, 09:21
ale jezeli osoba ma jakies smiecie w grze to odradzam z gry kopiowanie lepiej czyste z plyty mamy pewnosc ze pliki beda dobre dlatego nie pisalem o tym zeby pliki wgrywac od folderu z zainstalowana gra na kompie po drugie pliki maja razem 5.6gb z tego co pamietam wiec nie wiem skad ty wziales te 3.8?
[CKSS]Hetman - 2008-09-16, 11:51
gra na kompie po drugie pliki maja razem 5.6gb z tego co pamietam wiec nie wiem skad ty wziales te 3.8?
jak napisałem - po usunięciu zbędnych dla serwera plików otrzymujemy 3,8 GB
sprawdzałem pojemność na serwerze - jak chcesz to podam ci dokładnie wartość jak tylko wróce do domu.
Serwer nie potrzebuje WSZYSTKICH plików które się instalują.
Kod: Zaznacz całyhetman@monique:~> cd cod4
hetman@monique:~/cod4> du -h ./
480K ./miles
2,9G ./main
192K ./pb/svlogs
4,0K ./pb/svss
4,0K ./pb/scrnshot
11M ./pb/dll
14M ./pb/htm
32M ./pb
851M ./zone/polish
851M ./zone
3,7G ./
hetman@monique:~/cod4>
Otoz na wstepie chcialbym zaznaczyc ze poradnik pisze dokladnie tak jak ja robie czyli po wiejsku
dla kogoś kto w tym lata siedzi to widać
ogólnie dam ci ocenę 3+
[ Dodano: 2008-09-16, 20:19 ]
update - zgodnie z obietnicą
Nero - 2008-09-17, 00:21
jest to dla osob ktore nigdy nie widzieli linuxa i poradniki jakie mozna znalesc na necie im nie wystarcza dlatego napisalem tak zeby osoba nie maja zielonego pojecia postawila serwer do cod4, jak ktos nigdy na oczy niewidzial putty to powiec jak moze zainstalowac pb czy nawet uruchomic serwer? dlatego napisalem tak jak jest oczywiscie moglem to zmiescic w kilka linijek a nie rozpisywac sie ale jakbym napisal np: "zainstaluj pb na dedyku" to myslisz ze bedzie wiedziala taka zielona osoba ze trzeba najpierw rozpakowac plik i wiedziec jaka komende uzyc? dla twojej informacji to na linuxie tez duzo pracowalem
[CKSS]Hetman - 2008-09-17, 15:57
ale ja nie krytykuję Cię, opis jest wystarczający i n00by powinny dać radę.
taki toporny poradnik dla opornych :)
ja tylko uzupełniłem braki.
Nero - 2008-09-17, 19:50
ja wiem ze tylko go uzupelniasz ale jak ktos caly przeczyta ten temat moze sie po gubić:P
[CKSS]Hetman - 2008-09-18, 07:05
ja wiem ze tylko go uzupelniasz ale jak ktos caly przeczyta ten temat moze sie po gubić
ale wtedy i tak mu on nie pomoże bo nie zrozumie...
JaRo* - 2008-09-18, 07:54
Zamiast się kłócić to Nero zrób update wraz ze wskazówkami Hetmana i tyle...
Zaktualizuj temat, a ja usunę Wasze zbędne posty
[CB]amz - 2008-09-28, 23:59
port shh (standardowo port 21)
Chyba masz jakies wlasne standardy ;)
21 to ftp, ssh zawsze ma 22, telnet 23
z tego co przeczytalem sadze ze to na podstawie kogos innego tekstu pisales i zupelnie nie masz pojecia co to jest unix albo system unixopodobny..
z tym livenet dowaliles hehe, mialem tam shelle na wszystkich serwerach, a admin u nich zarabia 300zl, firma powazna w ch* :)
[CKSS]Hetman - 2008-09-29, 07:15
Tak wiec jak juz wybierzemy serwer dedykowany/vps/shell to dostaniemy do niego ip konto haslo i port shh (standardowo port 21)
że ja tego nie wychwyciłem....
i to nie shh tylko ssh (Secure SHell) - i port faktycznie podałeś standardowy FTP.
ssh zawsze na porcie 22 chyba że admin skonfiguruje 'od czapy'.
a to freagment /etc/services:
Kod: Zaznacz całynetstat 15/tcp
chargen 19/tcp ttytst source
chargen 19/udp ttytst source
ftp-data 20/tcp
ftp 21/tcp
ssh 22/tcp # Secure Shell
telnet 23/tcp
smtp 25/tcp mail
time 37/tcp timserver
time 37/udp timserver
name 42/udp nameserver
whois 43/tcp nicname # usually to sri-nic
Nero - 2008-09-29, 22:05
sorry za bledy ale nie dopatrzylem sie bledu, amz ciebie nikt tutaj nie prosil o komentarz a jak niby taki madry jestes to znajdz poradnik z ktorego niby przepisywalem bo ja takiego nie znam
JaRo* - 2008-09-30, 07:38
Na prośbę autora zamykam.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Nero - 2008-09-16, 08:37
Witam!
Otoz na wstepie chcialbym zaznaczyc ze poradnik pisze dokladnie tak jak ja robie czyli po wiejsku jak najszybciej i najnalepiej jak mozna zrobic serwer pod linuxa na serwerze dedykowym serwerze vps lub shellu, jest ten poradnik dla tych ktorzy nigdy tego nie robili i niewiedza to co jest shh putty i reszte pierdół!
1) Wymagania takiego serwera.
Jak dobrze wiemy serwer do cod4 ma jakies wymagania, nie mozna postawic serwer na shellu o 256-512mb ram o dysku wielkosci 5gb i procka ktory ma 500Mhz. serwer wymaga dobrego procka min 1Ghz i ram ponad 512mb ram, do tego jeszcze dochodzi łącze ale jak kupujecie z jakies firmy dany serwer to nie musicie sie martwic o lacze chyba ze w ofercie jest zaznaczone ze ma 2mb czy wiecej, łącza jakiego bedzie potrzebował nasz serwer zalezy od liczby slotow otoz powiecmy ze np mamy shella o laczu 2mb to uciagnie to 20slotowy serwer 1mb = ~10-12slotow.
2) Jaki serwer wybrać?
Wiele osob mnie pyta jaki serwer jest najtanszy i zarazem dobry jedna osoba nawet chciala serwer cod4 postawic na serwerze www ale i tacy ludzie sie zdarzaja, ja osobiscie zachecam do firmy www.livenet.pl gdzie posiadam stamtąd serwer dedykowany a moge otej firmie tylko dobre rzeczy mowic, otoz pewnie kazdy z was sie zastanawia co to jest serwer dedykowany, serwer VPS czy shell:
a) Serwer dedykowany - Jest to komputer znajdujacy sie w serwerowni, jednak to nie jest taki komputer jak my mamy w domach, ten komputer z wygladu nawet nie przypomina komputera, ulozony jest w metalowej szafie gdzie wyglada jak pułka od szafki i tak lezy serwer pod serwerem, nie sa podpiete zadne monitory bo po co? i tak bedziemy korzystac z shh poprzez putty (zdalne polaczenie) taki serwer jest drogi, zalezy to jednak od specyfikacji, w tej firmie gdzie ja posiadam serwer dedykowany jest mozliwosc skonfigurowania sobie bezplatnie taki serwer jaki bedziemy chcieli (patrz stronka powyżej) podam przyklad: ja posiadam osobiscie serwer dedykowany o 2.8Ghz 8Gb RAM dysk 1x160Gb Raid 1 i place za niego ponad 300zl ale nikogo nie obchodzi co znim robie co tam trzymam bo jestem adminem tego serwer i to jest najlepsze
b) Serwer VPS - Jest to podzielony dedyk czyli serwer dedykowany zostal podzielony np na 5kont i te konta to sa serwery VPS czyli inaczej serwery wirtualne, kazde konto posiada wlasny system oddzielony dysk gwarantowana pojemnosc pamiecy RAM czy procesora jest duzo tanszy od dedyka jednak ma duzo mniej zasobow cena takiego vps moga siegnac od 100zl do 200zl i wiecej osobiscie nie doradzam jakos wole byc adminem u swojego dedyka...
c) Shell – Jest to konto na dedyku cos jak vps tylko ze shell-e sa mniejszymi kontami powiecmy z dedyka zrobili 50 kont shell oczywsicie mamy do dyspozycji wszystkie opcje ale na takim serwerze postawimy tylko serwer do cs 1.6 na 10 slotow bo wiecej nie uciagnie przewaznei shell-e maja po 128-1256 ram i dysk kolo 5gb o procku jiz nie wspomne jaki musi byc maly.
3) Co bedzie nam potrzebne?
Tak wiec jak juz wybierzemy serwer dedykowany/vps/shell to dostaniemy do niego ip konto haslo i port shh (standardowo port 22) zeby polaczyc sie do naszego serwera bedziemy potrzebowali taki maly programik gdzie znajdziecie go na www.google.pl a zwie sie putty (wpiszcie putty.exe) jak juz bedziesz mial ten program wlacz go i wpisz ip jakie dostales, nastepnie zobacz jaki ma byc port i kliknij connect po chwili wyjdzie ci czarne okienko gdzie zostaniesz poproszony o podanie loginu nastepnie po chwili haslo i juz jestesmy polaczeni zdalnie do serwera poprzez shh, bedzie to nam potrzebne poniewaz tutaj bedziemy wydawac polecenia systemowi (linuxopodobne np debian freebsd i inne systemy) nastepnie co nam bedzie potrzebne to klient ftp gdzie bedziemy mogli przesylac pliki potrzebne do uruchomienia serwera, przewaznie jak sie kupuje serwer to login haslo ip z putty pasuja do ftp ale jak ie dziala to napisz do firmy zeby ci zainstalowali serwer ftp na twoim serwerze nie bedzie pisal jak to zrobic bo to jest skomplikowane i wymaga doswiadczenia z linux-a
4) Zaczynamy!
Tak wiec jak juz mamy wszystko (putty.exe konto ftp wszystkie hasla logi ip itd) czas na wgranie plikow serwera, bierzemy nasza oryginalna plyte dvd z gra do naszego napedu dvd i kopiujemy wszystkie pliki z folderu setup z plyty na dysk naszego komputera nastepnie wchodzimy na neta i sciagamy pliki serwerowe (linuxowe) z najnowszego patcha z cod4 ( http://infinityward.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=2282 ) niczym sciagnie nam sie patch proponuje zaczac wgrywac, napierw logujemy sie na ftp i tworzymy folder cod i wnim kolejny folder cod4, wnim znowu tworzymy folder main oraz zone przechodzimy do zone i znow tworzymy folder polish lub jak mamy angielska wersje gry folder english ale ze ja mam folder polish to tak bede opisywal (drzewo folderow tak powinno wygladac cod/cod4/zone/polish) nastepnie wgrywamy pliki z naszego dysku z folderu zone/polish jak juz przegrasz pliki (powinno byc 72 plikow okolo 2.5gb) to teraz wrocimy do folderu main tutaj kopiujemy pliki tylko o rozszerzeniu .iwd i jeden plik ktory zwie sie hunkusage.dat reszte plikow/folderow nie kopiujemy sa nie potrzebne (w main 22plikow niecale 3gb zajmuja) jak juz minie pare godzin i skonczymy kopiowac pliki z folderu main a w tym czasie sciaglismy z neta pliki serwerowe pod linuxa (pliki serwerowe posiadaj juz patch) rozpakowujemy plik np winrar-em i wgrywamy tak jak sa tam juz poukladane we folderach pliki do glownego naszego folderu (czyli cod/cod4 tu wgrywamy ) jak juz po wgrywamy pliki serwerowe przydaloby sie jeszcze utworzyc folder mods i usermaps jesli zakladamy ze chcecie zeby na waszym serwerze byly mapy niestandardowe i mody.
5) PB postrach cziterow i nas czyli jak zainstalowac pb na serwerze?
Otoz niby ktos znajacych sie na linux-ie moze powiedziec ze latwo jest zainstalowac i zgodze sie ale jesli ktos juz to robil ja sam glowkowalem jak to zrobic i wkoncu mi sie udalo otoz wiele osob po probie uruchomienia pliki z pb pbsetup.run zdziwilo sie ze wyskoczyl blad i duzo osob niewie co dalej robic otoz ten plik jest spakowany i zajmuje kolo 2.5mb ale jak go rozpakujemy bedzie mial powyzej 6mb i co jest najlepsze? Plik sie tak samo zwie czyli pbsetup.run odrazu mowie ze za pierwszym razem wam sie nie uda i bedziemy kilka razy uruchamiac ten plik:P
Zaczynamy! Najpierw poprzez ftp we folderze cod4 tworzymy folder pb (cod/cod4/pb) i plik pbsetup.run kopijemy tutaj nastepnie wchodzimy na strone http://upx.sourceforge.net sciagamy najnowsza wersje programu upx (ja mam wersje 3.03 amd64) wersje pod linuxa i poprzez ftp kopiujemy juz rozpakowany program do folderu pb, jak juz to zrobimy zamykamy ftp i otwieramy putty, jak zalogujemy sie wpisujemy cd cod4 (naciskamy enter) nastepnie cd cod4 pozniej cd pb (komenda cd cod przenosi nas do folderu o nazwie cod i robimy tak az znajdziemy sie we folderze pb) teraz czas na rozpakowanie pliku pbsetup.run wiec w putty wpisujemy
upx -d pbsetup.run
teraz jak juz mamy rozpakowany plik od pb wchodzimy na ftp do folderu pb i usuwamy program upx tak zeby nam we folderze zostalo tylko plik pbsetup.run ten rozpakowany, teraz znowu wracamy do putty do folderu pb i wpisujemy tak
Najpierw musimy nadal plikowi uprawnienia inaczej przy probie wlaczenia pliku wyjdzie nam blad Perminion denied czyli brak uprawnien wpisujemy
chmod 700 pbsetup.run
a teraz jak juz nadalismy uprawnienia plikowi wpisujemy
./pbsetup.run –e
pb nas sie zapyta czy chcemy zaskceptowac eula wiec wpisujemy t i enter teraz trzeba wpisac
./pbsetup.run --add-game-cod4 > --add-game-path=/home/nazwa_konta/cod/cod4
(jesli nasze konto zwie sie lolek to wpisujemy tak /home/lolek/cod/cod4) teraz znowu moze sie pokazac eula wiec zgadzamy sie pisza t i enter i pb zaczyna sie instalowac i sciagac najnowsza wersje dla gracza i servera pliki z pb jesli pojdzie nam dobrze powinno na koncu pisac 3 linijki upgrade pb jesli nie to probujemy od nowa az nam sie uda, jak sie udalo to teraz wpisujemy na putty we folderze pb
./pbsetup.run –u
i powinno wszystko dzialac jesli nie to zapraszam na przegladarke i na google wpisujemy pbsetup.run +cod4 linux i szykamy rozwiazania na zagranicznych stronach, bo na polskich nie ma nic.
6) Pliki startowe i crackowanie serwera cod4 Jaro mnie zabije za to
Jak juz wgralismy wszystkie pliki nam potrzebne i zainstalowalismy pb i dziala nam to teraz wchodzimy na ftp i i wchodzimy do folderu cod teraz wchodzimy na nasz komputer i tworzymy plik o nazwie start o rozszerzeniu sh (start.sh) i edytujemy go notatnikiem bedzie to nasz plik startowy poprzez ktory bedziemy wlaczac serwery cod4. Tak wiec na poczatku wpiszemy
#!/bin/sh
cd /home/lolek/cod/cod4/cod4_lnxded
jesli to nie dziala to wpisz tak:
cd /home/lolek/cod/cod4/cod4_lnxded
lub odrazu:
/home/lolek/cod/cod4/cod4_lnxded
Ciekawostka: Otoz jak wyszedl patch 1.7 pod linuxa polowe osob mialo problemy z odpaleniem serwer pod 1.7 bo przewaznie odpalal sie dalej jako 1.6 otoz blad jest w pliku startowym, wczesniej serwer uruchamialismy z pliku cod4_lnxded-bin a teraz zeby serwer dzialal pod 1.7 uruchamiamy z pliku cod4_lnxded (cod4_lnxded to plik wykonywalny czyli jak w windowsie plik exe)
Ale to nie koniec tworzenia pliku startowego! Jakbysmy teraz uruchomili serwer to nic by sie nie stało, wiec musimy dopisać komendy ja podam te ktore uzywam ktore sa potrzebne i plik startowy powinien wygladac tak:
/home/lolek/cod/cod4/cod4_lnxded +set loc_language 0 +set dedicated 2 +set net_ip twojeip +set net_port portjakichcesz +set sv_punbuster "1" +exec server.cfg +set fs_game mods/nazwamodu +set ui_maxclients "liczbaslotow" +set sv_maxclients "16" +map_rotate &
A teraz opisze komendy:
a) +set loc_language 0 - jezyk w ktorym ma byc serwer 0 jest jako english ale ze my mamy polish to bedzie serwer po polsku wiec nic nie zmieniamy
b) +set dedicated 2 - dedykacja 0 nasluch 1 lan 2 internet wiec nie zmieniamy
c) +set net_ip - ip pod jakim ma byc widoczny serwer w przypadku serwerow dedykowanych dosztajesz kilka adresow ip (ja mam 5) i tutaj mozesz zmieniac ip jak masz kilka adresow
d) +set net_port – tutaj wpisujemy port jaki chcemy zeby byl nasz serwer, standardowo jest to port 28960 ale mozemy wpisac kazdy ale musi miec 5cyfrowy i powyzej 25000 i nie wiekszy niz 30000
e) +set sv_punkbuster 1 – tutaj jesli wpiszemy 1 to pb bedzie wlaczone na serwerze a jesli 0 to nie bedzie
f) +exec server.cfg – zamiast server.cfg podajemy nazwe pliku z konfiguracja serwer ktory znajduje sie we folderze main inaczej nie dziala
g) +set fs_game mods/pam4 – jaki chcemy mod na serwerze dalem przyklad pam4 i ten folder z modem musi sie znajdowac we folderze mods/ na serwerze inaczej nie zadziala, to juz od nas zalezy jaki mod wgramy
h) +set ui_maxclients 16
i) +set sv_maxclients 16 – jesli wpiszemy te obie komendy w pliku startowym to serwer bedzie 16slotowy zalezy jaka wartosc wpiszemy i te komendy nie musza byc ale jesli chcemy zrobic serwer wiekszy niz 32slotowy czyli oryginalnie jest to max musimy uzyc tych wlasnie komend np wpiszemy 64 to bedzie serwer 64slotowy i to juz jest granica wiecej slotowy na serwerze nie zrobimy
Teraz jak juz mamy plik startowy zapisujemy go pod nazwa start.sh i poprzez ftp kopiujemy do folderu cod na serwerze teraz zostalo tylko nadac plikom uprawnienia i odpalamy nasz ukochany serwer, tak wiec zeby nadac plikom uprawnienia wchodzimy na putty i sie logujemy (po przez ftp tez mozna nadac uprawnienia plikom ale lepiej to zrobic po przez ssh) i przechodzimy do folderu cod4 po przez komende cd i wpisujemy
chmod 700 cod4_lnxded
i poprzez komende
cd
cofamy sie o jeden folder i jestesmy we folderze cod i tutaj wpisujemy
chmod 700 start.sh
teraz nam zostalo tylko odpalenie serwera, jesli wszystko mamy juz ustawione w pliku startowym posiadamy confinga serwera we folderze main to wpisujemy i ogladamy co nam pokazuje konsola
./start.sh
Teraz wlacza sie serwer po okolo 10sekund mozemy na xf oblukac czy serwer dziala, jak dziala to cieszymy sie ze ukochanego serwera i zakonczylismy prace a jesli nie wlaczyl sie to zobacz dokladnie co jest wpisane w pliku startowym zobacz tez co nam konsola pokazuje? Moze jakiego pliku zapomniales wgrac? Wtedy to pokaze ze nie serwer nie znalazl pliku.
Ciekawostka:
Niestety Jaro mi zabronil pisac jak zrobic cracka i opisac jego dzialanie ale powiem tylko tyle ze to nie cod2 gdzie jak miales zcrackowany serwer to nie dzialalo pb tu jest odwrotnie pb dziala i bardzo dobrze testowalem tez GV i pbbans i też dziala! Jakim cudem? Crack ktorego posiadam zrobilem sam on poprostu nie sprawdza czy klucz jest uzywany ale guidy czyta bardzo dobrze i dzieki temu pb jak i gv pbbans dzialaja
Poradnik napisal dla was Nero dla serwisu codcenter.pl wiecej info na temat stawiania serwera pod linuxem lub jesli macie jakies pytania badz szukacie pomocy napiszcie do mnie na e-mail-a nero666@wp.pl
PS. Dlaczego pisze ten poradnik teraz? Otoz ciagle na PW dostaje wiadomosc zebym kazdemu oddzielnie napisal poradnik jak postawic serwer cod4 na dedyku oczywsicie otzymywalem takie PW od dawna ale olalem to i niechcialo mi sie pisac ale dzis dostalem weny tworczej i napisalem ale obiecuje ze jak wyjdzie codwaw to odrazu napisze dla was poradnik a ten poradnik pisalem od godziny 6:00 do 10:00
[CKSS]Hetman - 2008-09-16, 09:04
ale jak ie dziala to napisz do firmy zeby ci zainstalowali serwer ftp na twoim serwerze
pobierz filezilla lub winscp i mozesz wgrywac pliki przez ssh - serwer ftp nie jest wtedy potrzebny
Tak wiec jak juz mamy wszystko (putty.exe konto ftp wszystkie hasla logi ip itd) czas na wgranie plikow serwera, bierzemy nasza oryginalna plyte dvd z gra do naszego napedu dvd i kopiujemy wszystkie pliki z folderu setup z plyty na dysk naszego komputera
można użyć już zainstalowanej gry, pomijając zbędne pliki okrajamy grę do 3,8 GB
Nero - 2008-09-16, 09:21
ale jezeli osoba ma jakies smiecie w grze to odradzam z gry kopiowanie lepiej czyste z plyty mamy pewnosc ze pliki beda dobre dlatego nie pisalem o tym zeby pliki wgrywac od folderu z zainstalowana gra na kompie po drugie pliki maja razem 5.6gb z tego co pamietam wiec nie wiem skad ty wziales te 3.8?
[CKSS]Hetman - 2008-09-16, 11:51
gra na kompie po drugie pliki maja razem 5.6gb z tego co pamietam wiec nie wiem skad ty wziales te 3.8?
jak napisałem - po usunięciu zbędnych dla serwera plików otrzymujemy 3,8 GB
sprawdzałem pojemność na serwerze - jak chcesz to podam ci dokładnie wartość jak tylko wróce do domu.
Serwer nie potrzebuje WSZYSTKICH plików które się instalują.
Kod: Zaznacz całyhetman@monique:~> cd cod4
hetman@monique:~/cod4> du -h ./
480K ./miles
2,9G ./main
192K ./pb/svlogs
4,0K ./pb/svss
4,0K ./pb/scrnshot
11M ./pb/dll
14M ./pb/htm
32M ./pb
851M ./zone/polish
851M ./zone
3,7G ./
hetman@monique:~/cod4>
Otoz na wstepie chcialbym zaznaczyc ze poradnik pisze dokladnie tak jak ja robie czyli po wiejsku
dla kogoś kto w tym lata siedzi to widać
ogólnie dam ci ocenę 3+
[ Dodano: 2008-09-16, 20:19 ]
update - zgodnie z obietnicą
Nero - 2008-09-17, 00:21
jest to dla osob ktore nigdy nie widzieli linuxa i poradniki jakie mozna znalesc na necie im nie wystarcza dlatego napisalem tak zeby osoba nie maja zielonego pojecia postawila serwer do cod4, jak ktos nigdy na oczy niewidzial putty to powiec jak moze zainstalowac pb czy nawet uruchomic serwer? dlatego napisalem tak jak jest oczywiscie moglem to zmiescic w kilka linijek a nie rozpisywac sie ale jakbym napisal np: "zainstaluj pb na dedyku" to myslisz ze bedzie wiedziala taka zielona osoba ze trzeba najpierw rozpakowac plik i wiedziec jaka komende uzyc? dla twojej informacji to na linuxie tez duzo pracowalem
[CKSS]Hetman - 2008-09-17, 15:57
ale ja nie krytykuję Cię, opis jest wystarczający i n00by powinny dać radę.
taki toporny poradnik dla opornych :)
ja tylko uzupełniłem braki.
Nero - 2008-09-17, 19:50
ja wiem ze tylko go uzupelniasz ale jak ktos caly przeczyta ten temat moze sie po gubić:P
[CKSS]Hetman - 2008-09-18, 07:05
ja wiem ze tylko go uzupelniasz ale jak ktos caly przeczyta ten temat moze sie po gubić
ale wtedy i tak mu on nie pomoże bo nie zrozumie...
JaRo* - 2008-09-18, 07:54
Zamiast się kłócić to Nero zrób update wraz ze wskazówkami Hetmana i tyle...
Zaktualizuj temat, a ja usunę Wasze zbędne posty
[CB]amz - 2008-09-28, 23:59
port shh (standardowo port 21)
Chyba masz jakies wlasne standardy ;)
21 to ftp, ssh zawsze ma 22, telnet 23
z tego co przeczytalem sadze ze to na podstawie kogos innego tekstu pisales i zupelnie nie masz pojecia co to jest unix albo system unixopodobny..
z tym livenet dowaliles hehe, mialem tam shelle na wszystkich serwerach, a admin u nich zarabia 300zl, firma powazna w ch* :)
[CKSS]Hetman - 2008-09-29, 07:15
Tak wiec jak juz wybierzemy serwer dedykowany/vps/shell to dostaniemy do niego ip konto haslo i port shh (standardowo port 21)
że ja tego nie wychwyciłem....
i to nie shh tylko ssh (Secure SHell) - i port faktycznie podałeś standardowy FTP.
ssh zawsze na porcie 22 chyba że admin skonfiguruje 'od czapy'.
a to freagment /etc/services:
Kod: Zaznacz całynetstat 15/tcp
chargen 19/tcp ttytst source
chargen 19/udp ttytst source
ftp-data 20/tcp
ftp 21/tcp
ssh 22/tcp # Secure Shell
telnet 23/tcp
smtp 25/tcp mail
time 37/tcp timserver
time 37/udp timserver
name 42/udp nameserver
whois 43/tcp nicname # usually to sri-nic
Nero - 2008-09-29, 22:05
sorry za bledy ale nie dopatrzylem sie bledu, amz ciebie nikt tutaj nie prosil o komentarz a jak niby taki madry jestes to znajdz poradnik z ktorego niby przepisywalem bo ja takiego nie znam
JaRo* - 2008-09-30, 07:38
Na prośbę autora zamykam.