ďťż

Jak zlokalizować uszkodzony przegub ??



Ryba - 2008-01-28, 20:22
" />
Po ostanich jazdach na spocie w galerii chyba zaczął kończyć mi się przegub po prawej stronie
Objawia się to tym, że czasami przy skręcie w prawo słychać rytmiczny stuk, który po powrocie na prostą cichnie. Odgłos pojawia się losowo - czasem przy szybszym, ostrzejszym skręcie, a czasem przy "emeryckim" stylu przyspieszania - nie ma na to reguły.
Na początek sprawdzę jeszcze czy koło mi się nie poluzowało (nie mam zwyczaju mocnego dokręcania) , ale moje pytanie brzmi:
Jak rozpoznać czy źródłem dźwięku jest przegub wewnętrzny czy zewnętrzny ??




sisu - 2008-01-29, 00:52
" />z reguły kończą się i stukają zewnętrzne, wewnętrzny jeśli nie ma uszkodzonej osłony to jest dłuuugowieczny

poza tym sam sobie odpowiedziałeś, że zewnętrzny - bo stuka przy skrętach, wewnętrzny pracuje tylko góra dół, wraz z zawieszeniem, a zewnętrzny również przy skrętach

natomiast co do lokalizowania prawy/lewy to jeśli stuka przy skręcie w prawo to padnięty jest lewy (najprawdopodobniej) bo jak jedziesz w prawo to lewe koło robi więcej obrotów, ono staje się napędowym, bo 'jest mu łatwiej'

najlepiej na maksymalnie skręconych kołach na placyku pojeździć kilka metrów przód, kilka tył, potem max skręt w drugą stronę, a dla pewności może ktoś pomóc i posłuchać przy kole



Ryba - 2008-01-29, 18:58
" />[quote="sisu"]natomiast co do lokalizowania prawy/lewy to jeśli stuka przy skręcie w prawo to padnięty jest lewy (najprawdopodobniej) bo jak jedziesz w prawo to lewe koło robi więcej obrotów, ono staje się napędowym, bo 'jest mu łatwiej'[quote]
hmm ... a jestś pewny tego, że przy skręcie w prawo stuka lewy ??
U mnie przy skręcie w prawo na 99% stuka coś z prawej strony z przodu ... może to nie przegub ??



sisu - 2008-01-30, 11:08
" />z rozpoznawaniem prawa/lewa w zależności od skrętu, to tak wynika z mojego i nie tyko mojego doświadczenia, nie wyklucza to sytuacji odwrotnej ale było by to bardzo nietypowe
najlepiej na parkingu na pełnym skręcie niech Ci ktoś pomoże i posłucha najpierw przy jednym potem przy drugim kole, jak próbujesz to usłyszeć z fotela kierowcy to możesz się pomylić

a czy stuka przegub czy nie przegub to raczej nie ma wątpliwości - jeśli jest rytmiczny stuk, zależny od prędkości, tzn jak np ruszasz to stuka coraz szybciej - to bankowo przegub
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu