Jak zmierzyć temperature w przewodzie gdzie płynie LPG
Dawee - 2007-12-28, 12:28
" />Witam, mam problem bo na zimę moja hanka zaczęła palić więcej ode mnie a to już duża przesada Chciałbym sprawdzić jaka jest temperatura gazu w przewodzie między parownikiem a mikser ( w moim przypadku blosem). jak to zrobić, czym?
sisu - 2008-01-18, 23:06
" />jeżeli po rozgrzaniu silnika parownik jest gorący, to temperatura o którą pytasz jest na pewno prawidłowa i nie ma potrzeby jej mierzyć
Dawee - 2008-01-20, 09:29
" />Nie o to mi chodzi. chciałbym się dowiedzieć kiedy od momentu odpalenia na zimnym silniku temperatura gazu osiąga 50* C. Bo wiedząc że mniej więcej w tej temperaturze LPG zamienia się w gaz wiem że parownik pracuje poprawnie ostatnio bardzo dużo jeżdżę na krótkie dystanse, wynikiem tego spalanie jest potworne. Ponieważ silnik dostaje ciekłe LPG zamiast prawidłowy gaz. Żeby móc kombinować ogrzewanie parownika muszę wiedzieć kiedy w przewodzie za parownikiem jest już LPG w stanie gazowym. Zwykły czujnik od wody nie wiem czy nie będzie przekłamywał, bo woda oddaje 20 razy szybciej ciepło niż gaz! stąd moje pytanie
Dzida - 2008-01-20, 10:18
" />
sisu - 2008-01-20, 21:21
" />U mnie szybciej pojawia się odczuwalnie ciepłe powietrze w nawiewie a wskazówka drgnie dopiero jakiś czas później, a wiedząc że mam parownik w małym obiegu, równolegle do nagrzewnicy, wiem że parownik również jest już wtedy ciepły.
Doradziłbym Ci zwykłe pomacanie parownika po krótkim odcinku, i jednocześnie patrzenie na zegarek/kilometry, pobawisz się tak raz a potem już będziesz wiedział, kiedy możesz przełączyć.
A co do teorii, to uważam że jeżeli przy dotknięciu ręką parownika będzie on ciepły to musi dać radę odparować, a zimowe LPG tym bardziej. Jedyne czego nie powinno się robić to natychmiastowe przełączanie, bo wtedy zanim parownik zacznie być ogrzewany, to już proces odparowania zabiera mu ciepło i może go przyszronić, a wtedy faza ciekła przedostanie się na jego wyjście.
sebcio - 2008-03-04, 18:35
" />termostar otwiera obieg wody przy 70-80oC, w tedy woda zaczyna ogrzewac czujnik
i wskazowka w pare sekund dochodzi do polowy, mozna juz smialo jechac na gazie
osobiscie odpalam na benzynie i po 2km-3km wskazowke mam juz w polowie
cyk przelaczam na gaz (recznie) zwylke gdzies przy 3tys obrotów, nie ma nawet zajakniecia przy przelaczaniu
probowalem odpalac na gazie na zimnym silniku i w sumie nie bylo problemów
zauwazylem jednak niepokojące wahania obrotów na jalowym biegu, czasem zgasnie i jest klopot z ponowym odpaleniem, nie zawsze wlaczy sie ssanie,
podsumowujac nie oszczedzam az tak bardzo i raz na miesiac, półtora wleje 10l benzyny, wole poczekac az silnik sie zagrzeje
Randal - 2008-03-04, 18:51
" />Jeżdżę już drugim autem z LPG i zawsze odpalam na benzynie po czym przełączam (przegazówka) na gaz zaraz po odpaleniu (poprzednie zawsze odpalałem na gazie). Nic nigdy złego się nie działo poza tym że w mroźne dni potrafi gasnąć zanim się troszkę nagrzeje. Niby to wykańcza parownik ale regeneracja to ~80zł i robiąc to co 2 zamiast co 3 lata i tak nie stracę a nawet wachy się przyoszczędzi. Takie moje zdanie.
Na upartego możesz dołożyć wskażnik temperatury wody wpięty w mały obieg i bawić się w obserwowanie go podczas jazdy.
Na upartko-leniwego można zastosować prosty układzik który nie pozwoli przełączyć na gaz przed osiągnięciem zadanej temperatury...
rat4 - 2008-03-05, 11:17
" />ja też miałem podobny problem,
sprawdź:
-termostat jak wyżej (u mnie był rozjechany jak sanki mikołaja...duży obieg caly czas otwarty
spalanie o wiele wiele większe, na mrozie nawet po przejechaniu 60 km wskazówka dopiero drgneła !!! także ma to wpływ
-sprawdź sondę lambda, ja zmieniłem bo była padnięta i od razu spalanie spadło z 11l do około 7l także ma to wpływ i to wielki,
-sprawdź komputerowe oczko samodiagnostyki czy nie wywala błędów,
-jeśli jezdzisz na gazie i masz wł.checka to możliwe że to tryb awaryjny i dostajesz zbyt dużą dawke paliwa i w tym problem może też tkwić
pozdrawiam
[ot]Hania ma już 20 lat [/ot]zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Dawee - 2007-12-28, 12:28
" />Witam, mam problem bo na zimę moja hanka zaczęła palić więcej ode mnie a to już duża przesada Chciałbym sprawdzić jaka jest temperatura gazu w przewodzie między parownikiem a mikser ( w moim przypadku blosem). jak to zrobić, czym?
sisu - 2008-01-18, 23:06
" />jeżeli po rozgrzaniu silnika parownik jest gorący, to temperatura o którą pytasz jest na pewno prawidłowa i nie ma potrzeby jej mierzyć
Dawee - 2008-01-20, 09:29
" />Nie o to mi chodzi. chciałbym się dowiedzieć kiedy od momentu odpalenia na zimnym silniku temperatura gazu osiąga 50* C. Bo wiedząc że mniej więcej w tej temperaturze LPG zamienia się w gaz wiem że parownik pracuje poprawnie ostatnio bardzo dużo jeżdżę na krótkie dystanse, wynikiem tego spalanie jest potworne. Ponieważ silnik dostaje ciekłe LPG zamiast prawidłowy gaz. Żeby móc kombinować ogrzewanie parownika muszę wiedzieć kiedy w przewodzie za parownikiem jest już LPG w stanie gazowym. Zwykły czujnik od wody nie wiem czy nie będzie przekłamywał, bo woda oddaje 20 razy szybciej ciepło niż gaz! stąd moje pytanie
Dzida - 2008-01-20, 10:18
" />
sisu - 2008-01-20, 21:21
" />U mnie szybciej pojawia się odczuwalnie ciepłe powietrze w nawiewie a wskazówka drgnie dopiero jakiś czas później, a wiedząc że mam parownik w małym obiegu, równolegle do nagrzewnicy, wiem że parownik również jest już wtedy ciepły.
Doradziłbym Ci zwykłe pomacanie parownika po krótkim odcinku, i jednocześnie patrzenie na zegarek/kilometry, pobawisz się tak raz a potem już będziesz wiedział, kiedy możesz przełączyć.
A co do teorii, to uważam że jeżeli przy dotknięciu ręką parownika będzie on ciepły to musi dać radę odparować, a zimowe LPG tym bardziej. Jedyne czego nie powinno się robić to natychmiastowe przełączanie, bo wtedy zanim parownik zacznie być ogrzewany, to już proces odparowania zabiera mu ciepło i może go przyszronić, a wtedy faza ciekła przedostanie się na jego wyjście.
sebcio - 2008-03-04, 18:35
" />termostar otwiera obieg wody przy 70-80oC, w tedy woda zaczyna ogrzewac czujnik
i wskazowka w pare sekund dochodzi do polowy, mozna juz smialo jechac na gazie
osobiscie odpalam na benzynie i po 2km-3km wskazowke mam juz w polowie
cyk przelaczam na gaz (recznie) zwylke gdzies przy 3tys obrotów, nie ma nawet zajakniecia przy przelaczaniu
probowalem odpalac na gazie na zimnym silniku i w sumie nie bylo problemów
zauwazylem jednak niepokojące wahania obrotów na jalowym biegu, czasem zgasnie i jest klopot z ponowym odpaleniem, nie zawsze wlaczy sie ssanie,
podsumowujac nie oszczedzam az tak bardzo i raz na miesiac, półtora wleje 10l benzyny, wole poczekac az silnik sie zagrzeje
Randal - 2008-03-04, 18:51
" />Jeżdżę już drugim autem z LPG i zawsze odpalam na benzynie po czym przełączam (przegazówka) na gaz zaraz po odpaleniu (poprzednie zawsze odpalałem na gazie). Nic nigdy złego się nie działo poza tym że w mroźne dni potrafi gasnąć zanim się troszkę nagrzeje. Niby to wykańcza parownik ale regeneracja to ~80zł i robiąc to co 2 zamiast co 3 lata i tak nie stracę a nawet wachy się przyoszczędzi. Takie moje zdanie.
Na upartego możesz dołożyć wskażnik temperatury wody wpięty w mały obieg i bawić się w obserwowanie go podczas jazdy.
Na upartko-leniwego można zastosować prosty układzik który nie pozwoli przełączyć na gaz przed osiągnięciem zadanej temperatury...
rat4 - 2008-03-05, 11:17
" />ja też miałem podobny problem,
sprawdź:
-termostat jak wyżej (u mnie był rozjechany jak sanki mikołaja...duży obieg caly czas otwarty
spalanie o wiele wiele większe, na mrozie nawet po przejechaniu 60 km wskazówka dopiero drgneła !!! także ma to wpływ
-sprawdź sondę lambda, ja zmieniłem bo była padnięta i od razu spalanie spadło z 11l do około 7l także ma to wpływ i to wielki,
-sprawdź komputerowe oczko samodiagnostyki czy nie wywala błędów,
-jeśli jezdzisz na gazie i masz wł.checka to możliwe że to tryb awaryjny i dostajesz zbyt dużą dawke paliwa i w tym problem może też tkwić
pozdrawiam
[ot]Hania ma już 20 lat [/ot]