Jaka to instalacja LPG?
madmadi - 2008-11-04, 11:39
" />Witam
Mam w swojej Niuni zaistalowany taki parownik:
Chcę wymienić filterek (zaznaczony na fotkach czerwonym kolorem) ale nie wiem jaki model i wymiary maja byc. Wiem tylko, choć pewny nie jestem, ze to instalacja I generacji, ponieważ nie mam katalizatora.
W ogole nie mam też w tym parowniku śrubki do spuszczania mazi (mazutu, świństwa jak więc mam przeczyścić ten sprzęt?
No i przy okazji proszę o info, jak się nazywa sprzęcik zaznaczony na zielono na fotkach- cewka jakaś czy co? Bo mam to pęknięte, jak widać...
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
m.
Buzz - 2008-11-07, 21:14
" />to zaznaczone na zielono to elektro-zawor zgadza sie posiada on cewke
madmadi - 2009-01-09, 11:27
" />Odświeżam temat
pomocy!!!
wbr98wa - 2009-01-09, 11:36
" />sam będziesz wymieniał filterek gazu???
weź go wykręć jedź do sklepu kup taki sam...
a jeśli chodzi o tą cewkę to nie powinna być pęknieta ale jak działa to jeździj...a najlepiej jedź do gazownika
madmadi - 2009-01-09, 11:46
" />No chciałem sam to wymienić
A wymienić chce dlatego, że bardzo ciężko mi odpala rano. Musze kilka razy pokręcić, zeby zapaliła. A najlepsze jest to, ze jakbym krecil raz, a długo, to nie odpala
musze krecic kilka razy krotko.
Czy to moze byc wina tej cewki? obudowa jest peknieta i luzna cala.
A moze to kable zaplonowe?
wbr98wa - 2009-01-09, 11:48
" />TO PALISZ NA GAZIE ??????????
madmadi - 2009-01-09, 11:53
" />tak, od 4 lat hondzia jest odpalana na gazie. w lato nie ma problemow, teraz sie zaczely. Wiem, ze nie powinno sie odpalac na gazie ale na benzynie jeszcze gorzej odpala
Czy mozecie mi powiedziec, jakiej firmy mam parownik? nie ma srubki pod spodem do spuszczania mazi, jak pisalem na poczatku posta. Nie jestem pewien, ale chyba jest 1 generacji.
wbr98wa - 2009-01-09, 11:57
" />powiem nie ładnie..skoro nie pali tzn że umarł parownik.membrany poszły się j.....c i tyle....wymień parownik i po sprawie...skoro od 4 lat palisz tylko na LPG to membrany np jak było -20 miały nagle -50 stopni więc nie dziw się...wykręć parownik i jedź kup nowy...tyle w temacie w-g mnie...
masz II generacji gaz bo z elektrozaworem i cewką.
a na odległość nikt Ci nie powie jak jest to parownik.wykręć go i tyle jedź kup NEW i ciesz się dalej
madmadi - 2009-01-09, 12:05
" />Parownik nie umarł, bo jeszcze odpala, tylko tak jak mowie- rano na mrozie sa problemy. Jak autko jest rozgrzane to pali na dotyk
Co do generacji parownika, to myslalem, ze w D13B1 czyli bez katalizatora i bez wtrysku sa instalacje I gen?? Czy się mylę?
Dodatkowo proszę Was o opinię, czy ta cewka bedzie mi pasować:
http://allegro.pl/item517789411_cewka_r ... ilver.html
i czy ten filterek bedzie dobry:
http://allegro.pl/item507013068_filtr_l ... _cena.html
Sorry, ze porozpieprzane posty pisze, ale juz nie mam siły. U mnie w miescie ani w okolicy nie ma dobrego mechanika kt by mi pomógł, wiec pomocy szukam na tym zacnym Forum...
Randal - 2009-01-09, 12:45
" />
madmadi - 2009-01-09, 13:13
" />Do Randal
Dzięki za odpowiedź.
Na reduktorze tabliczki nie mam, dlatego pytam. Czyli wg Ciebie mój reduktor to Tomasetto?
Jeśli chodzi o elektrozawór (rozumiem, że to to coś zaznaczone na zielono na fotkach?) to po przekręceniu kluczyka robi "cyk" więc chyba jest w porządku. Nie wiem, czy na fotkach widać, ale obudowa jest pęknięta i jest luźny.
Po Waszych odpowiedziach wnioskuję, że powodem problemow z odpalaniem jest mróz, który działa na reduktor? Więc może najlepszym wyjściem byloby odpalanie na benzynie, (ale jak wspominalem wczesniej, na gazie odpala lepiej niz na benzynie...) albo też wymiana reduktora, ewentualnie regeneracja.
Cóż, dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
madmadi
Randal - 2009-01-09, 15:05
" />Tak, ale nie wiem jaki to model. Nalepka sugeruje tylko moc 100hp.
Musi działać ten elektrozawór jeśli autko jeździ na LPG. Pęknięta jest raczej obudowa z zewnątrz bo w środku jest cewka w stalowej obudowie więc nic nie powinno się uszkodzić (chyba że połączenie cewka-wsuwka). To że swobodnie się obraca to nie przeszkadza, luźny góra-dół nie powinien być.
Tak jak pisałem, jesli kilka lat nie było nic robione to przydałoby się zregenerować parownik. Po takim czasie i odpalaniu non stop na gazie membrana zesztywniała przez co nie działa poprawnie. Nawet jak będziesz odpalał na benzynie i porządnie rozgrzewał auto to na gazie może zamulać, przerywać.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
madmadi - 2008-11-04, 11:39
" />Witam
Mam w swojej Niuni zaistalowany taki parownik:
Chcę wymienić filterek (zaznaczony na fotkach czerwonym kolorem) ale nie wiem jaki model i wymiary maja byc. Wiem tylko, choć pewny nie jestem, ze to instalacja I generacji, ponieważ nie mam katalizatora.
W ogole nie mam też w tym parowniku śrubki do spuszczania mazi (mazutu, świństwa jak więc mam przeczyścić ten sprzęt?
No i przy okazji proszę o info, jak się nazywa sprzęcik zaznaczony na zielono na fotkach- cewka jakaś czy co? Bo mam to pęknięte, jak widać...
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
m.
Buzz - 2008-11-07, 21:14
" />to zaznaczone na zielono to elektro-zawor zgadza sie posiada on cewke
madmadi - 2009-01-09, 11:27
" />Odświeżam temat
pomocy!!!
wbr98wa - 2009-01-09, 11:36
" />sam będziesz wymieniał filterek gazu???
weź go wykręć jedź do sklepu kup taki sam...
a jeśli chodzi o tą cewkę to nie powinna być pęknieta ale jak działa to jeździj...a najlepiej jedź do gazownika
madmadi - 2009-01-09, 11:46
" />No chciałem sam to wymienić
A wymienić chce dlatego, że bardzo ciężko mi odpala rano. Musze kilka razy pokręcić, zeby zapaliła. A najlepsze jest to, ze jakbym krecil raz, a długo, to nie odpala
musze krecic kilka razy krotko.
Czy to moze byc wina tej cewki? obudowa jest peknieta i luzna cala.
A moze to kable zaplonowe?
wbr98wa - 2009-01-09, 11:48
" />TO PALISZ NA GAZIE ??????????
madmadi - 2009-01-09, 11:53
" />tak, od 4 lat hondzia jest odpalana na gazie. w lato nie ma problemow, teraz sie zaczely. Wiem, ze nie powinno sie odpalac na gazie ale na benzynie jeszcze gorzej odpala
Czy mozecie mi powiedziec, jakiej firmy mam parownik? nie ma srubki pod spodem do spuszczania mazi, jak pisalem na poczatku posta. Nie jestem pewien, ale chyba jest 1 generacji.
wbr98wa - 2009-01-09, 11:57
" />powiem nie ładnie..skoro nie pali tzn że umarł parownik.membrany poszły się j.....c i tyle....wymień parownik i po sprawie...skoro od 4 lat palisz tylko na LPG to membrany np jak było -20 miały nagle -50 stopni więc nie dziw się...wykręć parownik i jedź kup nowy...tyle w temacie w-g mnie...
masz II generacji gaz bo z elektrozaworem i cewką.
a na odległość nikt Ci nie powie jak jest to parownik.wykręć go i tyle jedź kup NEW i ciesz się dalej
madmadi - 2009-01-09, 12:05
" />Parownik nie umarł, bo jeszcze odpala, tylko tak jak mowie- rano na mrozie sa problemy. Jak autko jest rozgrzane to pali na dotyk
Co do generacji parownika, to myslalem, ze w D13B1 czyli bez katalizatora i bez wtrysku sa instalacje I gen?? Czy się mylę?
Dodatkowo proszę Was o opinię, czy ta cewka bedzie mi pasować:
http://allegro.pl/item517789411_cewka_r ... ilver.html
i czy ten filterek bedzie dobry:
http://allegro.pl/item507013068_filtr_l ... _cena.html
Sorry, ze porozpieprzane posty pisze, ale juz nie mam siły. U mnie w miescie ani w okolicy nie ma dobrego mechanika kt by mi pomógł, wiec pomocy szukam na tym zacnym Forum...
Randal - 2009-01-09, 12:45
" />
madmadi - 2009-01-09, 13:13
" />Do Randal
Dzięki za odpowiedź.
Na reduktorze tabliczki nie mam, dlatego pytam. Czyli wg Ciebie mój reduktor to Tomasetto?
Jeśli chodzi o elektrozawór (rozumiem, że to to coś zaznaczone na zielono na fotkach?) to po przekręceniu kluczyka robi "cyk" więc chyba jest w porządku. Nie wiem, czy na fotkach widać, ale obudowa jest pęknięta i jest luźny.
Po Waszych odpowiedziach wnioskuję, że powodem problemow z odpalaniem jest mróz, który działa na reduktor? Więc może najlepszym wyjściem byloby odpalanie na benzynie, (ale jak wspominalem wczesniej, na gazie odpala lepiej niz na benzynie...) albo też wymiana reduktora, ewentualnie regeneracja.
Cóż, dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
madmadi
Randal - 2009-01-09, 15:05
" />Tak, ale nie wiem jaki to model. Nalepka sugeruje tylko moc 100hp.
Musi działać ten elektrozawór jeśli autko jeździ na LPG. Pęknięta jest raczej obudowa z zewnątrz bo w środku jest cewka w stalowej obudowie więc nic nie powinno się uszkodzić (chyba że połączenie cewka-wsuwka). To że swobodnie się obraca to nie przeszkadza, luźny góra-dół nie powinien być.
Tak jak pisałem, jesli kilka lat nie było nic robione to przydałoby się zregenerować parownik. Po takim czasie i odpalaniu non stop na gazie membrana zesztywniała przez co nie działa poprawnie. Nawet jak będziesz odpalał na benzynie i porządnie rozgrzewał auto to na gazie może zamulać, przerywać.