Jakie sprzęgło do D14A1?
BLACK - 2010-03-26, 17:01
" />Czas na wymianę, polecicie coś?
dEboo - 2010-03-26, 19:19
" />zależy ile masz $, koledzy polecą ci LUk AISIn lub Exedy ale na to trzeba mieć 400-600zł.
Ja osobiście z braku funduszy kupiłem Valeo i nie narzekam dobrze trzyma, jakiś czas po wymianie sprzęgła na nowe wymieniałem silnik, spojrzenie na tarczę sprzęgła a tam niespodzianka takie jak zamontowałem, żadnych przytarć itp mimo iż nie należę do ludzi z lekką nogą i sprzęgło często u mnie ma dość ciężki żywot
jak masz dużo $ na taką akcje to którąś z 1 wymienionych firm choć valeo na pewno też da rade, a jeżeli nie masz dużo $ to kup valeo.
P.S ja zakupiłem komplet sprzęgła Valeo za aż 250zł z wysyłką ale to była okazja na allegro znalazłem.
noofaq - 2010-03-26, 21:27
" />40k km przejechane na zestawi EXedy (kosztowało mnie 350zł) - jeździ dalej jak nówka.. a strzałów ze sprzęgła trochę dostało
BLACK - 2010-03-26, 22:05
" />Powiedzcie jeszcze, bo słyszałem, że tarcze są rożne, część może pasować, część nie - czym się sugerować?
ppiotrek - 2010-03-26, 22:23
" />
BLACK - 2010-03-27, 08:17
" />Gdzie go szukać?
bubu - 2010-04-05, 15:36
" />Hej, jeśli nie aktualne to sorry ale jak coś to ja mam taki silnik 1,4 D14a1 plus skrzynia od 1,3 (d13b2). Z tego co się orietnuje to różnice są w tarczy są 19 i 20 cm oraz w ilości frezów (czyli tym samym wycięć na wałku sprzęgłowym - tym co wystaje ze skrzyni).
Szukałem sprzęgła i dowiedziałem się takich rzeczy:
"do styczeń 1989 VIN ...OS00000< 190mm
od styczeń 1989 VIN ...OS00001> 200mm"
ale to dostałem w mailu i nie bardzo wiem o co chodzi. Ponoć dobry sprzedawca po VIN samochodu będzie wiedział jakie było sprzęgło. Ja nie mogłem tak zrobić bo miałem skrzynie od innego auta. I bardzo dobrze bo przy okazji dowiedziałem się, że sprzęgło mam dobre.
I tutaj moja rada.
WYMIEŃ SOBIE ŁOŻYSKO W KOLE ZAMACHOWYM !
Mi poszło to łozysko. Wałek w skrzyni dostał luzu od tego i wybił pierwsze to łożysko w skrzyni. Przy okazji wymieniam simmering - 120 zł w ASO te 2 rzeczy! plus rozbiórka skrzyni. Robie to sam bo jak zakład to 200-300 zł krzyczą.
A to łożysko w skrzyni kosztuje SKF 20 zł w detalu (numer 6002 - 15x32x9 mm - chyba bo z pamięci piszę).
Nie rozumiem dlaczego mi nigdy osoba wymieniająca sprzęgło nie wymieniła tego łożyska.
Koszt 20 zł i 6 śrub na kole zamochowym więcej do odkęcenia. Jest o tym też w manulu od civika
Przy okazji dowiedziałem się, że stara tarcza którą wyjąłem bo miała 6mm prawie 9 lat temu i leżała w garażu (bez dostępu wody itp). Jest o wiele lepsza jesli chodzi o wykonanie niż niejedna tarcza za 100 zł nowa. Mowa o tłumikach na tarczy zamiast sprężyn. Znalazłem zakład co nabije mi za 60-70 zł nowy materiał ścierny. Jeszce tego nie robiłem ale ... kilka osób powiedziało (nie z tego zakładu oczywiście), że to lepszy pomysł niż zakup taniej tarczy.
Troche się rozpisałem. Pozdrawiam
BLACK - 2010-04-05, 16:38
" />Dzięki! Super, że chciało ci się to wszystko napisać!zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
BLACK - 2010-03-26, 17:01
" />Czas na wymianę, polecicie coś?
dEboo - 2010-03-26, 19:19
" />zależy ile masz $, koledzy polecą ci LUk AISIn lub Exedy ale na to trzeba mieć 400-600zł.
Ja osobiście z braku funduszy kupiłem Valeo i nie narzekam dobrze trzyma, jakiś czas po wymianie sprzęgła na nowe wymieniałem silnik, spojrzenie na tarczę sprzęgła a tam niespodzianka takie jak zamontowałem, żadnych przytarć itp mimo iż nie należę do ludzi z lekką nogą i sprzęgło często u mnie ma dość ciężki żywot
jak masz dużo $ na taką akcje to którąś z 1 wymienionych firm choć valeo na pewno też da rade, a jeżeli nie masz dużo $ to kup valeo.
P.S ja zakupiłem komplet sprzęgła Valeo za aż 250zł z wysyłką ale to była okazja na allegro znalazłem.
noofaq - 2010-03-26, 21:27
" />40k km przejechane na zestawi EXedy (kosztowało mnie 350zł) - jeździ dalej jak nówka.. a strzałów ze sprzęgła trochę dostało
BLACK - 2010-03-26, 22:05
" />Powiedzcie jeszcze, bo słyszałem, że tarcze są rożne, część może pasować, część nie - czym się sugerować?
ppiotrek - 2010-03-26, 22:23
" />
BLACK - 2010-03-27, 08:17
" />Gdzie go szukać?
bubu - 2010-04-05, 15:36
" />Hej, jeśli nie aktualne to sorry ale jak coś to ja mam taki silnik 1,4 D14a1 plus skrzynia od 1,3 (d13b2). Z tego co się orietnuje to różnice są w tarczy są 19 i 20 cm oraz w ilości frezów (czyli tym samym wycięć na wałku sprzęgłowym - tym co wystaje ze skrzyni).
Szukałem sprzęgła i dowiedziałem się takich rzeczy:
"do styczeń 1989 VIN ...OS00000< 190mm
od styczeń 1989 VIN ...OS00001> 200mm"
ale to dostałem w mailu i nie bardzo wiem o co chodzi. Ponoć dobry sprzedawca po VIN samochodu będzie wiedział jakie było sprzęgło. Ja nie mogłem tak zrobić bo miałem skrzynie od innego auta. I bardzo dobrze bo przy okazji dowiedziałem się, że sprzęgło mam dobre.
I tutaj moja rada.
WYMIEŃ SOBIE ŁOŻYSKO W KOLE ZAMACHOWYM !
Mi poszło to łozysko. Wałek w skrzyni dostał luzu od tego i wybił pierwsze to łożysko w skrzyni. Przy okazji wymieniam simmering - 120 zł w ASO te 2 rzeczy! plus rozbiórka skrzyni. Robie to sam bo jak zakład to 200-300 zł krzyczą.
A to łożysko w skrzyni kosztuje SKF 20 zł w detalu (numer 6002 - 15x32x9 mm - chyba bo z pamięci piszę).
Nie rozumiem dlaczego mi nigdy osoba wymieniająca sprzęgło nie wymieniła tego łożyska.
Koszt 20 zł i 6 śrub na kole zamochowym więcej do odkęcenia. Jest o tym też w manulu od civika
Przy okazji dowiedziałem się, że stara tarcza którą wyjąłem bo miała 6mm prawie 9 lat temu i leżała w garażu (bez dostępu wody itp). Jest o wiele lepsza jesli chodzi o wykonanie niż niejedna tarcza za 100 zł nowa. Mowa o tłumikach na tarczy zamiast sprężyn. Znalazłem zakład co nabije mi za 60-70 zł nowy materiał ścierny. Jeszce tego nie robiłem ale ... kilka osób powiedziało (nie z tego zakładu oczywiście), że to lepszy pomysł niż zakup taniej tarczy.
Troche się rozpisałem. Pozdrawiam
BLACK - 2010-04-05, 16:38
" />Dzięki! Super, że chciało ci się to wszystko napisać!