jakiego CIVICA najlepiej kupic???
Toudi - 2009-06-09, 18:09
" />siem ajesten nowy na tym forum choc civic 4g kreci mnie juz ok 3 lat ,,,ale tearz dopiero zaczolem prace i mam takie pytanie do was bop weim ze macie wieksza wiedzie,,a mianowicie chce kupic "żelazko" tylko nie wiem jaki silnik jest najlepszy pod wzgledem niezawodnosci ...???bo wiem ze VTEC jest najszybszy ale,,jedna wada jegoto CEna!!!doradzicie jesli mozecie pozdrawiam HONDZIARZY!!!
ppiotrek - 2009-06-09, 18:16
" />Witaj kolego!
Przede wszystkim miło mi Ciebie powitać na forum Civica 4 Generacji!
Jeśli chodzi o Twoje zapytanie, to myślę, że kilka minut z wyszukiwareczką rozwieje wszelkie Twe wątpliwości! Zatem do dzieła, podpowiem Ci, że znajdziesz wrota do niemal wszelkiej wiedzy obok malutkiej lupki u góry ekranu.
Droga sprawa to Twoj profil. Bardzo się cieszę, że go uzupełniłeś, jednak wydedukowałem sobie na podstawie posta Twego, że podane przez Ciebie są nieprawdziwe! Jeśli będziesz tak miły to zmień dane przy "auto" i "silnik"
Pozdrawiam Cię serdecznie!
Piotrek
bike - 2009-06-09, 18:38
" />Pod względem niezawodności, to pewnie najlepszy ten, który najlepiej utrzymany. I wątpie, żeby pojemność miała większe znaczenie. Choć wiadomo, że zdarzają się konstrukcje lepsze i gorsze. Ale przy autach 18 lat i więcej to chyba bardziej dobry stan się liczy niż opinia o niezawodności. Pozatym jak zajrzysz do działu technicznego, to zobaczysz, że chyba właściciele każdego typu jednostki napędowej w 4genach jakieś problemy mieli (a to czy większe czy mniejsze to pewnie właśnie zależało głównie od tego jak auto szanowali poprzedni właściciele). A zanim kupisz starą hondę to dobrze się zastanów, czy aż tak ją chcesz. Bo auto fajne ale i kosztowne. Jak ktoś ma dobry egzemplarz to raczej nie sprzedaje, a jak kupisz okazyjnie to pewnie kupisz szrot, w który wpakujesz przynajmniej drugie tyle ile dasz za auto. Nie zniechęcam, ale uprzedzam i zalecam szczególną ostrożność
Miezian - 2009-06-09, 18:54
" />Wszystko mniej więcej wygląda tak jak mówi Bike. Można kupić 4 gen, za 2 tys. No ale niestety, będzie miało ono swoje minusy i podejrzewam że dość spore... Za utrzymane w miarę dobrym stanie trzeba liczyć około 4-5k. Jeśli chodzi o ee9 to cena jest co najmniej dwukrotnie wyższa. Chociaż mało kto sprzedaje takie cacko. Żeby nie być goło słownym, rok temu dałem lekko ponad 4k za ed6 skandynawkę i do tej pory śmiga bezawaryjnie Jedyna wymiana to przegub zew. Jeśli nie masz orientacji a upatrzyłeś gdzieś jakieś ogłoszenie zawsze możesz poprosić kogoś kumatego z forum aby obejrzał auto jeśli jest w jego okolicy. Pozdrawiam i życzę udanych poszukiwań.
bike - 2009-06-09, 19:16
" />Miezian to ci się fuksnęło. Szkoda, że ja takiego farta nie miałem . W sumie słyszałem parę razy, że ktoś kupił nawet i za małe pieniądze i jeździ bez większych nakładów, pewnie takich osób jest sporo też. Ale prędzej czy później wszystko się popsuje. Z tym, że do hondy to jednak części są drogie (mam na myśli zamienniki ale markowe), w porównaiu nawet do bmw z podonych lat. Ale zachęcam do kupna bo jeździ się super.
A co do silnika to polecam d16z2. Szybko jeździ, a jak jeździ wolno to mało pali, to chyba największa zaleta tego samochodu
Toudi - 2009-06-09, 19:20
" />dzieki za pomoc ,,,,i widzie ze poszukiwania WYMARZONEJ Hani beda dlugie i kosztowne..ale wkonicu PASJA.... pozdrawiam a i jeszcze jedno pytanie co sadzicie o 4g na LPG?...ja slyszalem różne wersje,,ale tez to ze Hondy nie wypada "ZAGAZOWAC":)to jak z tym naprawde jak to odbija sie na Hondowskim silniku???
bike - 2009-06-09, 19:32
" />To może w tej kwestii też się wypowiem. Ja kupiłem z instalacją i nienarzekam. Zadnych minusów nie widzę, a jedynie plusy w postaci zaoszczędzonych złotówek.
Podczas jazdy na lpg (zwykła instalacja, bez BLOSa i żadnych bajerów) silnik wyraźnie traci na mocy, ale nie jest to trwałe (a takie opinie słyszałem), gdy przełącze na benzynę odrazu dostaje kopa jakby nitro jakieś Ale gdy jadę na trasie 90-110km/h to wielkiego znaczenia nie ma. Obecnie benzyna kosztuje prawie 3x tyle co lpg, więc nawet jeśli spali tego lpg litrę więcej to i tak się opłaci.
Choć pewnie zaraz mi się oberwie od kogoś za chwalenie gazów
EDIT
No może jest jeden minus - mniejszy prestiż na stacji paliwowej , ale czego się nie robi dla kasy W moim przypadku gdyby nie lpg musiałbym jeździć o połowę mniej. Chyba, że masz na tyle kasy to zapomnij i gazach. Pozdro i kupuj z głową, powodzenia
Toudi - 2009-06-09, 19:37
" />hmm..CZYLI Z LPG nie jest tak zle... heheh nie powinienem tego mówić na tym forum ale jak narazie mam astre 1,6 na gazie i tez jestem zadowolony pod wzgledem ekonomicznyma,,,a jesli chodzi o moc przyszpieszenie itp to szkoda gadac,,:/i to nie to forum:)dzieki za info pozdro:):):)
bombel85 - 2009-06-09, 19:59
" />Tak jak Miezian tez za ed6 skandynawke dalem 5tys. Wiem ze jest to duzo jak na ten model, ale stan i wyposazenie zwracaja to z nawiazka, w dodatku po 9 miesiacach uzytkowania tylko koncowka drazka kierowniczego byla do wymiany. Poprzednia moja d13b2 kupiona za ta sama sume 3,5 roku temu, pochlonela chyba z 800zl na zrobienie potrzebnych rzeczy na okres okolo 2,5 roku, wiec nie jest to duzo. No oczywiscie dochodza do tego pozostale koszty utrzymania auta jak OC, przeglady itd.
Jestem zdania takiego, ze jesli komus zalezy na cieszeniu sie jazda i dobrym w tym wypadku 4g, lepiej dac wiecej kasy za dobrze utrzymane 4g niz pokusic sie na 2x tansze ale potem wkladac. Poczekac, dolozyc i kupic cos porzadnego np teraz nice sprzedaje niezla sztuke (szkoda ze nie mam na nie kasy )
Mniej stresu, wiecej zaoszczedzonego czasu i pieniedzy a przede wszystkim wiecej radosci z jazdy. Chyba ze ktos ma warunki i czas i sobie takie auto powoli sklada i odnawia, co tez daje mu osobista satysfakcje
ppiotrek - 2009-06-09, 20:01
" />Jeśli chodzi o gaz to dorzucę trzy grosze. Jeśli miałbym Hondę bez gazu, to na pewno nie zakładałbym do niej instalacji. Jednak skoro już zakupiłem to jeżdżę.
Łukanyo - 2009-06-09, 21:18
" />Powiem tak, jeżeli Cie stać na 18 letni samochód to polecam 4g. Miałem ED7 kupioną za ponad 4k i od poczatku do niej dokładałem, a to aparat zapłonowy, a to hamulce itd. Punktem kulminacyjnym była wymiana skrzyni biegów, jako że nie mam swojego warsztatu to kosztowało mnei to ok 700zł (w tym olej i osłony przegubów). Jeżeli szukasz samochodu do jazdy i niezawodnego to albo kup nowszą Hondke albo nie jaraj sie pierwsza napotkana i za okazyjne pieniądze. Co do gazu to moje D16Z2 znosiło to paliwo bardzo dobrze.
marcin_jdm - 2009-06-10, 05:55
" />Witaj kolego jeśli chcesz zakupić 4genna po aby tylko mnieć to nie kpuj wcale ale jeśli chcesz mieć to auto bo do niego masz sentyment to naprawde polecam osobiście miałem EC9 i ED6 i nie narzekałem nigdy 4genny to auta z duszą..pozdrawiamzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Toudi - 2009-06-09, 18:09
" />siem ajesten nowy na tym forum choc civic 4g kreci mnie juz ok 3 lat ,,,ale tearz dopiero zaczolem prace i mam takie pytanie do was bop weim ze macie wieksza wiedzie,,a mianowicie chce kupic "żelazko" tylko nie wiem jaki silnik jest najlepszy pod wzgledem niezawodnosci ...???bo wiem ze VTEC jest najszybszy ale,,jedna wada jegoto CEna!!!doradzicie jesli mozecie pozdrawiam HONDZIARZY!!!
ppiotrek - 2009-06-09, 18:16
" />Witaj kolego!
Przede wszystkim miło mi Ciebie powitać na forum Civica 4 Generacji!
Jeśli chodzi o Twoje zapytanie, to myślę, że kilka minut z wyszukiwareczką rozwieje wszelkie Twe wątpliwości! Zatem do dzieła, podpowiem Ci, że znajdziesz wrota do niemal wszelkiej wiedzy obok malutkiej lupki u góry ekranu.
Droga sprawa to Twoj profil. Bardzo się cieszę, że go uzupełniłeś, jednak wydedukowałem sobie na podstawie posta Twego, że podane przez Ciebie są nieprawdziwe! Jeśli będziesz tak miły to zmień dane przy "auto" i "silnik"
Pozdrawiam Cię serdecznie!
Piotrek
bike - 2009-06-09, 18:38
" />Pod względem niezawodności, to pewnie najlepszy ten, który najlepiej utrzymany. I wątpie, żeby pojemność miała większe znaczenie. Choć wiadomo, że zdarzają się konstrukcje lepsze i gorsze. Ale przy autach 18 lat i więcej to chyba bardziej dobry stan się liczy niż opinia o niezawodności. Pozatym jak zajrzysz do działu technicznego, to zobaczysz, że chyba właściciele każdego typu jednostki napędowej w 4genach jakieś problemy mieli (a to czy większe czy mniejsze to pewnie właśnie zależało głównie od tego jak auto szanowali poprzedni właściciele). A zanim kupisz starą hondę to dobrze się zastanów, czy aż tak ją chcesz. Bo auto fajne ale i kosztowne. Jak ktoś ma dobry egzemplarz to raczej nie sprzedaje, a jak kupisz okazyjnie to pewnie kupisz szrot, w który wpakujesz przynajmniej drugie tyle ile dasz za auto. Nie zniechęcam, ale uprzedzam i zalecam szczególną ostrożność
Miezian - 2009-06-09, 18:54
" />Wszystko mniej więcej wygląda tak jak mówi Bike. Można kupić 4 gen, za 2 tys. No ale niestety, będzie miało ono swoje minusy i podejrzewam że dość spore... Za utrzymane w miarę dobrym stanie trzeba liczyć około 4-5k. Jeśli chodzi o ee9 to cena jest co najmniej dwukrotnie wyższa. Chociaż mało kto sprzedaje takie cacko. Żeby nie być goło słownym, rok temu dałem lekko ponad 4k za ed6 skandynawkę i do tej pory śmiga bezawaryjnie Jedyna wymiana to przegub zew. Jeśli nie masz orientacji a upatrzyłeś gdzieś jakieś ogłoszenie zawsze możesz poprosić kogoś kumatego z forum aby obejrzał auto jeśli jest w jego okolicy. Pozdrawiam i życzę udanych poszukiwań.
bike - 2009-06-09, 19:16
" />Miezian to ci się fuksnęło. Szkoda, że ja takiego farta nie miałem . W sumie słyszałem parę razy, że ktoś kupił nawet i za małe pieniądze i jeździ bez większych nakładów, pewnie takich osób jest sporo też. Ale prędzej czy później wszystko się popsuje. Z tym, że do hondy to jednak części są drogie (mam na myśli zamienniki ale markowe), w porównaiu nawet do bmw z podonych lat. Ale zachęcam do kupna bo jeździ się super.
A co do silnika to polecam d16z2. Szybko jeździ, a jak jeździ wolno to mało pali, to chyba największa zaleta tego samochodu
Toudi - 2009-06-09, 19:20
" />dzieki za pomoc ,,,,i widzie ze poszukiwania WYMARZONEJ Hani beda dlugie i kosztowne..ale wkonicu PASJA.... pozdrawiam a i jeszcze jedno pytanie co sadzicie o 4g na LPG?...ja slyszalem różne wersje,,ale tez to ze Hondy nie wypada "ZAGAZOWAC":)to jak z tym naprawde jak to odbija sie na Hondowskim silniku???
bike - 2009-06-09, 19:32
" />To może w tej kwestii też się wypowiem. Ja kupiłem z instalacją i nienarzekam. Zadnych minusów nie widzę, a jedynie plusy w postaci zaoszczędzonych złotówek.
Podczas jazdy na lpg (zwykła instalacja, bez BLOSa i żadnych bajerów) silnik wyraźnie traci na mocy, ale nie jest to trwałe (a takie opinie słyszałem), gdy przełącze na benzynę odrazu dostaje kopa jakby nitro jakieś Ale gdy jadę na trasie 90-110km/h to wielkiego znaczenia nie ma. Obecnie benzyna kosztuje prawie 3x tyle co lpg, więc nawet jeśli spali tego lpg litrę więcej to i tak się opłaci.
Choć pewnie zaraz mi się oberwie od kogoś za chwalenie gazów
EDIT
No może jest jeden minus - mniejszy prestiż na stacji paliwowej , ale czego się nie robi dla kasy W moim przypadku gdyby nie lpg musiałbym jeździć o połowę mniej. Chyba, że masz na tyle kasy to zapomnij i gazach. Pozdro i kupuj z głową, powodzenia
Toudi - 2009-06-09, 19:37
" />hmm..CZYLI Z LPG nie jest tak zle... heheh nie powinienem tego mówić na tym forum ale jak narazie mam astre 1,6 na gazie i tez jestem zadowolony pod wzgledem ekonomicznyma,,,a jesli chodzi o moc przyszpieszenie itp to szkoda gadac,,:/i to nie to forum:)dzieki za info pozdro:):):)
bombel85 - 2009-06-09, 19:59
" />Tak jak Miezian tez za ed6 skandynawke dalem 5tys. Wiem ze jest to duzo jak na ten model, ale stan i wyposazenie zwracaja to z nawiazka, w dodatku po 9 miesiacach uzytkowania tylko koncowka drazka kierowniczego byla do wymiany. Poprzednia moja d13b2 kupiona za ta sama sume 3,5 roku temu, pochlonela chyba z 800zl na zrobienie potrzebnych rzeczy na okres okolo 2,5 roku, wiec nie jest to duzo. No oczywiscie dochodza do tego pozostale koszty utrzymania auta jak OC, przeglady itd.
Jestem zdania takiego, ze jesli komus zalezy na cieszeniu sie jazda i dobrym w tym wypadku 4g, lepiej dac wiecej kasy za dobrze utrzymane 4g niz pokusic sie na 2x tansze ale potem wkladac. Poczekac, dolozyc i kupic cos porzadnego np teraz nice sprzedaje niezla sztuke (szkoda ze nie mam na nie kasy )
Mniej stresu, wiecej zaoszczedzonego czasu i pieniedzy a przede wszystkim wiecej radosci z jazdy. Chyba ze ktos ma warunki i czas i sobie takie auto powoli sklada i odnawia, co tez daje mu osobista satysfakcje
ppiotrek - 2009-06-09, 20:01
" />Jeśli chodzi o gaz to dorzucę trzy grosze. Jeśli miałbym Hondę bez gazu, to na pewno nie zakładałbym do niej instalacji. Jednak skoro już zakupiłem to jeżdżę.
Łukanyo - 2009-06-09, 21:18
" />Powiem tak, jeżeli Cie stać na 18 letni samochód to polecam 4g. Miałem ED7 kupioną za ponad 4k i od poczatku do niej dokładałem, a to aparat zapłonowy, a to hamulce itd. Punktem kulminacyjnym była wymiana skrzyni biegów, jako że nie mam swojego warsztatu to kosztowało mnei to ok 700zł (w tym olej i osłony przegubów). Jeżeli szukasz samochodu do jazdy i niezawodnego to albo kup nowszą Hondke albo nie jaraj sie pierwsza napotkana i za okazyjne pieniądze. Co do gazu to moje D16Z2 znosiło to paliwo bardzo dobrze.
marcin_jdm - 2009-06-10, 05:55
" />Witaj kolego jeśli chcesz zakupić 4genna po aby tylko mnieć to nie kpuj wcale ale jeśli chcesz mieć to auto bo do niego masz sentyment to naprawde polecam osobiście miałem EC9 i ED6 i nie narzekałem nigdy 4genny to auta z duszą..pozdrawiam