Kilka pytan odnosnie d15b1
xkarol - 2006-10-01, 15:52
" />Na poczatku chcialem wszystkich serdecznie powitac.
Temat widze, ze byl juz kiedys poruszany przez Kobiete - nicku nie pamietam, lecz wlasciwie nie zostalo nic konkretnego powiedziane. Roznica miedzy d15b1 a b2 jest 20 KM, wszystko wyglada wrecz identycznie, wiec gdzie ta moc sie podziala ? Czytajac pewna lekturke dowiedzialem sie, iz: "D15B1 essentially a D15B2 engine with a mild camshaft, a restrictor plate uder the DPFI, and an air flow restrictor inside DPFI." Jaka roznica jest miedzy tymi walkami ? krzywki inne ? - poprawcie mnie jesli zle rozumuje. Restrictor plate ... ? - jak to wyglada co to robi, oprocz tego, ze psuje ;p i jak to wywalic, jesli mozna i czy nic sie nie zwali ? to samo sie tyczy tego restrictora w srodku DPFI ... Pozatym co myslicie o wywaleniu srodka z katalizatora i wstawieniu rurki zwyklej w srodek ...
Kolejna sprawa - przy hamowaniu (dosc kiepskim ) bo hamulce w hondziach sa bardzo delikatne bym rzekl mam wibracje na kierownicy, podobno klocki i tarcze byly wymieniane nie dawno (bo dopiero nabylem ta slicznotke) ale nie chce mi sie w to wierzyc ... czy to krzywe tarcze ? uczucie jest takie ze jakby cos bylo na tej tarczy, gladki gladko, pozniej tyk na kierownicy i znowu gladko gladko
Mam nadzieje, ze nie zanudze moimi rozwazaniami uzytkownikow
Randal - 2006-10-01, 16:05
" />O rurce zamiast katalizatora było sporo pisane- szukaj na forum.
Powodem wibracji może być pokrzywiona tarcza. Słabszej jakości tarcze nawet dosyć nowe po długotrwałym hamowaniu i szybkim ich schłodzeniu (śnieg, woda) pofalują się. Najlepiej ściągnij koła i obejrzyj tarcze bo może też być pęknięta!
Chyba że kierownica drga nie tylko przy hamowaniu to już inna bajka
xkarol - 2006-10-02, 21:46
" />Powiedzcie mi, czy jezeli wstawie walek z d2 to wyjdzie na plus ? ...
no i jak wyglada sprawa z tym restrictor plate uder the DPFI i inside ...
ps. kierownica drga tylko przy hamowaniu i na dodatek lekkim, jak wcisne mocniej wszystko jest ok ...
Randal - 2006-10-02, 22:43
" />Najprawdopodobniej jest jakaś zwężka lub cos podobnego w dolocie. Do tego przepustnica nie otwiera się do końca.
xkarol - 2006-10-03, 10:28
" />restrictor plate - A flat device with holes drilled in it designed to limit the amount of air that enters the engine. This effectively limits the horsepower of the engine and slows the cars down.
The restrictor plate is a thin aluminum plate that fits between carburetor and the intake manifold. This plate limits the amount of air that can enter the engine, less air equals less horsepower and slower, safer races.
- rozmontuje i poszukam
beddom - 2006-10-03, 10:47
" />z tym zawieszeniem to mozesz miec drazki kier wyrabane - jak sie twoj samochod zachowuje powyrzej 100km/h - odczuwasz jakies drgania na kierownicy?
xkarol - 2006-10-03, 11:29
" />nie, tylko i wylacznie przy delikatnym hamowaniu. stawiam na tarcze bo tak jak mowie, czuje po zachowaniu samochodu jak by bylo wykrzywienie, czy zgrubienie, czystko czysto hamuje, pozniej tyk, i znowu czysto
ps. przy 120 puszczam kierownice i jedzie jak po szynach ....
ZuZkA - 2006-10-03, 19:23
" />jeszcze 2 dni temu mialam taka sama sytuacje.civiczek wpadal w wibracje przy lekkim hamowaniu. po godzinie pracy sytuacja zostala opanowana wystarczyla jedynie wymiana klockow (naszczescie)
xkarol - 2006-10-03, 22:00
" />Wlasnie chyba "Ty", "Pani" zakladalas temat niegdys o d15b1 ... chcialem to rozwinac, uwolnilas te 20 KM ? ... poprawilas ? jak sie spisuje ? pozdrawiam
ps. rozkrecilem dzisiaj DPFI i dolot (rury) nic tam nie ma ... wyglada wszystko jak w zwyklym d15b2 ;/ jutro dam fotke wnetrza DPFI ... jest taka blaszka tamujaca przeplyw powietrza, ale wystepuje ona i w D2 bo sprawdzilem u znajomego ... ;/ jutro zaglebie sie dalej ...
Ad. A wiec rozlozylem gore i wyglada ona tak : (jakos z tel niestety)
http://img443.imageshack.us/my.php?imag ... 140sw2.jpg
http://img443.imageshack.us/my.php?imag ... 142zb3.jpg
http://img443.imageshack.us/my.php?imag ... 141ba5.jpg
Czy ktos mi moze powiedziec jaka roznica tutaj jest i gdzie moge byc te zwezenia ?
sisu - 2007-01-13, 22:15
" />Widzę xkarol że chyba poradziłeś sobie z przeróbką D15B1 na B2, podziel się proszę poradami/instrukcją jak to zrobić, sam mam D15B1 i się zastanawiam jak te 20KM uwolnić, choć nie jestem pewien czy nie mam uwolnione, bo skrzynię mam 5tkę i to już jest zastanawiające a jak porównywałem na drodze z silnikiem D15B2 to przyspieszałem tak samo, tyle że ten drugi to był 5gen więc chyba cięższy.
Za info z góry dzięki
Pozdrawiam
xkarol - 2007-03-29, 22:38
" />http://www.civic4g.pl/forum/topics2/3820.htm#50785 - pytac tam jak cos ...
po przerobce i zostawionej skrzyni 4ce ktora starsznie zamula :
z jajkiem d15b2 + kolektor 4-2-1 dostaje nieznacznie o pol dlugosci do predkosci 130 -140 - potem odchodzi jak rakieta, przelozenia ...
on:
1ka-50
2ka-90
3ka-....
ja:
1ka-60
2ka-120
3ka-.... zamula
jak wsadzi 60 kilo na poklad to go robie jak chce ...
przed przerobka: corsa 1.2 mnie dymala nie mowiac o cifie
wiec ze skrzynia 5tka powinienes go brac jak siemasz ...zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
xkarol - 2006-10-01, 15:52
" />Na poczatku chcialem wszystkich serdecznie powitac.
Temat widze, ze byl juz kiedys poruszany przez Kobiete - nicku nie pamietam, lecz wlasciwie nie zostalo nic konkretnego powiedziane. Roznica miedzy d15b1 a b2 jest 20 KM, wszystko wyglada wrecz identycznie, wiec gdzie ta moc sie podziala ? Czytajac pewna lekturke dowiedzialem sie, iz: "D15B1 essentially a D15B2 engine with a mild camshaft, a restrictor plate uder the DPFI, and an air flow restrictor inside DPFI." Jaka roznica jest miedzy tymi walkami ? krzywki inne ? - poprawcie mnie jesli zle rozumuje. Restrictor plate ... ? - jak to wyglada co to robi, oprocz tego, ze psuje ;p i jak to wywalic, jesli mozna i czy nic sie nie zwali ? to samo sie tyczy tego restrictora w srodku DPFI ... Pozatym co myslicie o wywaleniu srodka z katalizatora i wstawieniu rurki zwyklej w srodek ...
Kolejna sprawa - przy hamowaniu (dosc kiepskim ) bo hamulce w hondziach sa bardzo delikatne bym rzekl mam wibracje na kierownicy, podobno klocki i tarcze byly wymieniane nie dawno (bo dopiero nabylem ta slicznotke) ale nie chce mi sie w to wierzyc ... czy to krzywe tarcze ? uczucie jest takie ze jakby cos bylo na tej tarczy, gladki gladko, pozniej tyk na kierownicy i znowu gladko gladko
Mam nadzieje, ze nie zanudze moimi rozwazaniami uzytkownikow
Randal - 2006-10-01, 16:05
" />O rurce zamiast katalizatora było sporo pisane- szukaj na forum.
Powodem wibracji może być pokrzywiona tarcza. Słabszej jakości tarcze nawet dosyć nowe po długotrwałym hamowaniu i szybkim ich schłodzeniu (śnieg, woda) pofalują się. Najlepiej ściągnij koła i obejrzyj tarcze bo może też być pęknięta!
Chyba że kierownica drga nie tylko przy hamowaniu to już inna bajka
xkarol - 2006-10-02, 21:46
" />Powiedzcie mi, czy jezeli wstawie walek z d2 to wyjdzie na plus ? ...
no i jak wyglada sprawa z tym restrictor plate uder the DPFI i inside ...
ps. kierownica drga tylko przy hamowaniu i na dodatek lekkim, jak wcisne mocniej wszystko jest ok ...
Randal - 2006-10-02, 22:43
" />Najprawdopodobniej jest jakaś zwężka lub cos podobnego w dolocie. Do tego przepustnica nie otwiera się do końca.
xkarol - 2006-10-03, 10:28
" />restrictor plate - A flat device with holes drilled in it designed to limit the amount of air that enters the engine. This effectively limits the horsepower of the engine and slows the cars down.
The restrictor plate is a thin aluminum plate that fits between carburetor and the intake manifold. This plate limits the amount of air that can enter the engine, less air equals less horsepower and slower, safer races.
- rozmontuje i poszukam
beddom - 2006-10-03, 10:47
" />z tym zawieszeniem to mozesz miec drazki kier wyrabane - jak sie twoj samochod zachowuje powyrzej 100km/h - odczuwasz jakies drgania na kierownicy?
xkarol - 2006-10-03, 11:29
" />nie, tylko i wylacznie przy delikatnym hamowaniu. stawiam na tarcze bo tak jak mowie, czuje po zachowaniu samochodu jak by bylo wykrzywienie, czy zgrubienie, czystko czysto hamuje, pozniej tyk, i znowu czysto
ps. przy 120 puszczam kierownice i jedzie jak po szynach ....
ZuZkA - 2006-10-03, 19:23
" />jeszcze 2 dni temu mialam taka sama sytuacje.civiczek wpadal w wibracje przy lekkim hamowaniu. po godzinie pracy sytuacja zostala opanowana wystarczyla jedynie wymiana klockow (naszczescie)
xkarol - 2006-10-03, 22:00
" />Wlasnie chyba "Ty", "Pani" zakladalas temat niegdys o d15b1 ... chcialem to rozwinac, uwolnilas te 20 KM ? ... poprawilas ? jak sie spisuje ? pozdrawiam
ps. rozkrecilem dzisiaj DPFI i dolot (rury) nic tam nie ma ... wyglada wszystko jak w zwyklym d15b2 ;/ jutro dam fotke wnetrza DPFI ... jest taka blaszka tamujaca przeplyw powietrza, ale wystepuje ona i w D2 bo sprawdzilem u znajomego ... ;/ jutro zaglebie sie dalej ...
Ad. A wiec rozlozylem gore i wyglada ona tak : (jakos z tel niestety)
http://img443.imageshack.us/my.php?imag ... 140sw2.jpg
http://img443.imageshack.us/my.php?imag ... 142zb3.jpg
http://img443.imageshack.us/my.php?imag ... 141ba5.jpg
Czy ktos mi moze powiedziec jaka roznica tutaj jest i gdzie moge byc te zwezenia ?
sisu - 2007-01-13, 22:15
" />Widzę xkarol że chyba poradziłeś sobie z przeróbką D15B1 na B2, podziel się proszę poradami/instrukcją jak to zrobić, sam mam D15B1 i się zastanawiam jak te 20KM uwolnić, choć nie jestem pewien czy nie mam uwolnione, bo skrzynię mam 5tkę i to już jest zastanawiające a jak porównywałem na drodze z silnikiem D15B2 to przyspieszałem tak samo, tyle że ten drugi to był 5gen więc chyba cięższy.
Za info z góry dzięki
Pozdrawiam
xkarol - 2007-03-29, 22:38
" />http://www.civic4g.pl/forum/topics2/3820.htm#50785 - pytac tam jak cos ...
po przerobce i zostawionej skrzyni 4ce ktora starsznie zamula :
z jajkiem d15b2 + kolektor 4-2-1 dostaje nieznacznie o pol dlugosci do predkosci 130 -140 - potem odchodzi jak rakieta, przelozenia ...
on:
1ka-50
2ka-90
3ka-....
ja:
1ka-60
2ka-120
3ka-.... zamula
jak wsadzi 60 kilo na poklad to go robie jak chce ...
przed przerobka: corsa 1.2 mnie dymala nie mowiac o cifie
wiec ze skrzynia 5tka powinienes go brac jak siemasz ...