Kilka pytań ogólnych - dłubanie przy silniku
stealth - 2007-03-19, 17:15
" />Uzbierało mi się kilka pytań, pewnie głupich dla większości doświadczonych osób, ale nie mam się kogo zapytać, więc upewnię się tutaj.
1. Sprawdzanie świec - wszędzie piszą, żeby świecę przyłożyć do bloku silnika (jakimiś szczypcami trzymając?). Tak na logikę to chyba trzeba przy tym zdjąć kable WN z pozostałych świec, żeby przypadkiem nie odpalił na 3 gary. Dobrze myślę?
2. Czy przy takim kręceniu silnikiem (bez zapłonu) nie zaleję sobie świec?
3. Jak się w praktyce reguluje wolne obroty i inne funkcje gaźnika? U mnie (d13) żeby się tam dostać trzeba zdjąć dolot, filtr, aż do gołej przepustnicy Gdzieś widziałem info, żeby nie odpalać silnika bez filtra, no ale chyba ciężko to zrobić inaczej? Można bez filtra trzymać uruchomiony silnik i działać?
4. Czy jakoś specjalnie trzeba uważać przy zostawianiu albo pracowaniu przy aucie z gaźnikiem odsłoniętym? Przykrywa się ten dolot jakąś szmatką? Czy nie ma niebezpieczeństwa, że się tam jakieś opary benzyny zapalą? Może to głupie pytanie, ale większe doświadczenie mam z dieslami, tam nie ma tego problemu
5. Czy kręcąc silnikiem (rozrusznikiem albo ręcznie) i napędzając tym samym pompę (w d13 chyba mechaniczna jest) nic nie uszkodzę?
Panowie mechanicy, podpowiedzcie
Dzida - 2007-03-19, 17:21
" />
stealth - 2007-03-22, 02:30
" />1. Świece chcę sprawdzać właśnie na wypadek "nie wiem co" Zawsze to jakaś potencjalna usterka i warto szybko ją wykluczyć w razie awarii.
2. OK
3. No dobra, ale inne rzeczy też tam się reguluje (ssanie ręczne np ) i właśnie o to mi chodzi - można pracować bez filtra na gaźniku? Rzecz jasna mowa o krótkiej regulacji, a nie ściąganiu filtra z oszczędności.
4. Nie palę i nie sypię
5. No to wiem, że się nic nie stanie. Ale na pewno ta pompa jest elektryczna? Mam d13b1 (czyli praktycznie bez elektroniki pod maską) i OIPD przy pompie nie mam żadnych kabelków. Nie mogę teraz sprawdzić, także całkiem możliwe, że masz rację.
A teraz pytania dodatkowe, następna seria:
6. Przy wymianie filtra paliwa (u mnie przy baku, za kołem) powinienem pewnie czymś ścisnąć przewód paliwowy, żeby mi banzyna nie wypłynęła. Co by się do tego nadawało, co będzie skuteczne i nie zniszczy przewodu? Widziałem gdzieś fabryczne szczypce, ale cena raczej powalająca jak na rzadko wykorzystywany sprzęt.
7. W sytuacji j.w. - czy trzeba zmniejszać ciśnienie paliwa w obwodzie? Tak mi kolega mówił, ale z kolei zastanawiam się skąd to ciśnienie miałoby tam być, jeśli pompa nie pracuje.
8. Czyszczenie przepustnicy o jakim mowa w tutorialu: http://www.civic4g.pl/forum/topics9/15.htm dotyczy silnika z wtryskiem. Czy w gaźnikowcu operacją analogiczną jest czyszczenie gardzieli gaźnika?
9. Czy przy podnoszeniu auta podnośnikiem "żabą" wysokość 30-35 (takie najczęściej widuję) jest wystarczająca do jakichś drobnych prac pod autem? U Dzidy na zdjęciu taką żabę widziałem i chyba też kupię
Dzięki Dzida za te wcześniejsze odpowiedzi i za cierpliwość do moich "mądrych inaczej" pytań
Dzida - 2007-03-22, 06:28
" />
stealth - 2007-03-23, 16:05
" />1. - 3. Dzięki
5. Dzięki, dzięki, dzięki
7. Znalazłem dziś coś takiego w manualu, ale tylko w części dotyczącej aut z wtyskiem, także wnioskuję, że nas nie dotyczy.
8. Ja też, pytam generalnie na przyszłość. Na wypadek gdybym z jakiegoś powodu chciał lub musiał, to będę wiedział gdzie zacząć
9. Do tego samego chciałem tego podnośnika użyć jak tylko jakieś cegłówki skombinuję. Chodzi mi właściwie o to, czy da się wleźć pod auto żeby tam coś poprawić albo dokręcić? Zawsze niby można na raty podnosić po te 30 cm, ale to już upierdliwe.
Dzida - 2007-03-23, 16:19
" />No jeśli chodzi o taki podnośnik to można pokręcić chyba wszystko co trzeba...
Ja zawsze stawiam na kilka tygodni furę w lato na klocki, można zrobić wszystko przy hamulcach, jest dobrze żeby wsadzić łeb pod samochód, ale silnika nie wyciągniesz tak lekko
Proti - 2007-03-23, 16:34
" />6. odkręć korek wlewu paliwa i wacha nie popłynie jak odkręcisz przewód, przynajmniej w d15 i i u mnie tak jest
aaaa i 7. ciśnienie w ukałdzie jest, prosta sprawa wachy ubywa powietrza nie przybywa... słynny syk na stacji benzynowej jak tankujesz i odkręcasz korek
stealth - 2007-03-24, 02:58
" />Dzida - dzięki jeszcze raz za odpowiedzi, o to właśnie mi chodziło
Proti - również dziękuję. Faktycznie z tym ciśnieniem mogło chodzić o podciśnienie właściwie, tylko mi się ciągle odwrotnie kojarzyło
Komar - 2007-03-28, 07:48
" />I takie włąśnie posty lubie szukac, nie bendzlowanie o jakichs bzdurach - a konkretne informacje
dzieki chlopaki, ja rowniez cos skorzystalem
jurasjo - 2008-10-02, 13:22
" />Sory, że odgrzeję kotleciora.
Do czego służą poszczególne rurki oznaczone strzałkami ?
Zamierzam wyczyścić lekko właśnie te rurki jak i przepustnicę. Nie zamierzam rozbierać gaźnika. Kupiłem STP CARB Cleaner w sprayu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ze specyfikami tego rodzaju ? sporo psikać i na co ?
stealth - 2008-10-02, 17:16
" />Fajnie, że ktoś porusza temat gaźnika, rzadko się mówi o tym na forum, gdzie większość zajmuje się wtryskami i podobnymi nudami
IMVVVVHO czerwone strzałki to wloty powietrza ("dysze powietrza") prowadzące do rurek emulsyjnych, gdzie powietrze wstępnie miesza się z paliwem. Zielona strzałka to chyba rozpylacz drugiej gardzieli.
Gaźnik w d13 to kurczę podstawa, a nie ma na forum nikogo kto by to ogarniał. Czasem udaje mi się znaleźć co nieco na forach malaczy itp wynalazków, ale to jednak inne (najczęściej mniej skomplikowane) gaźniki i ciężko o dokładne info.
Chciałbym (potrzebuję) wyczyścić swój gaźnik, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać.
tomek24 - 2008-10-02, 17:48
" />Mam poradnik, jak podnieść moc za pomocą dłubania w gaźniku. Jeśli ktoś chce, to walić PW i wyslę na mejlazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
stealth - 2007-03-19, 17:15
" />Uzbierało mi się kilka pytań, pewnie głupich dla większości doświadczonych osób, ale nie mam się kogo zapytać, więc upewnię się tutaj.
1. Sprawdzanie świec - wszędzie piszą, żeby świecę przyłożyć do bloku silnika (jakimiś szczypcami trzymając?). Tak na logikę to chyba trzeba przy tym zdjąć kable WN z pozostałych świec, żeby przypadkiem nie odpalił na 3 gary. Dobrze myślę?
2. Czy przy takim kręceniu silnikiem (bez zapłonu) nie zaleję sobie świec?
3. Jak się w praktyce reguluje wolne obroty i inne funkcje gaźnika? U mnie (d13) żeby się tam dostać trzeba zdjąć dolot, filtr, aż do gołej przepustnicy Gdzieś widziałem info, żeby nie odpalać silnika bez filtra, no ale chyba ciężko to zrobić inaczej? Można bez filtra trzymać uruchomiony silnik i działać?
4. Czy jakoś specjalnie trzeba uważać przy zostawianiu albo pracowaniu przy aucie z gaźnikiem odsłoniętym? Przykrywa się ten dolot jakąś szmatką? Czy nie ma niebezpieczeństwa, że się tam jakieś opary benzyny zapalą? Może to głupie pytanie, ale większe doświadczenie mam z dieslami, tam nie ma tego problemu
5. Czy kręcąc silnikiem (rozrusznikiem albo ręcznie) i napędzając tym samym pompę (w d13 chyba mechaniczna jest) nic nie uszkodzę?
Panowie mechanicy, podpowiedzcie
Dzida - 2007-03-19, 17:21
" />
stealth - 2007-03-22, 02:30
" />1. Świece chcę sprawdzać właśnie na wypadek "nie wiem co" Zawsze to jakaś potencjalna usterka i warto szybko ją wykluczyć w razie awarii.
2. OK
3. No dobra, ale inne rzeczy też tam się reguluje (ssanie ręczne np ) i właśnie o to mi chodzi - można pracować bez filtra na gaźniku? Rzecz jasna mowa o krótkiej regulacji, a nie ściąganiu filtra z oszczędności.
4. Nie palę i nie sypię
5. No to wiem, że się nic nie stanie. Ale na pewno ta pompa jest elektryczna? Mam d13b1 (czyli praktycznie bez elektroniki pod maską) i OIPD przy pompie nie mam żadnych kabelków. Nie mogę teraz sprawdzić, także całkiem możliwe, że masz rację.
A teraz pytania dodatkowe, następna seria:
6. Przy wymianie filtra paliwa (u mnie przy baku, za kołem) powinienem pewnie czymś ścisnąć przewód paliwowy, żeby mi banzyna nie wypłynęła. Co by się do tego nadawało, co będzie skuteczne i nie zniszczy przewodu? Widziałem gdzieś fabryczne szczypce, ale cena raczej powalająca jak na rzadko wykorzystywany sprzęt.
7. W sytuacji j.w. - czy trzeba zmniejszać ciśnienie paliwa w obwodzie? Tak mi kolega mówił, ale z kolei zastanawiam się skąd to ciśnienie miałoby tam być, jeśli pompa nie pracuje.
8. Czyszczenie przepustnicy o jakim mowa w tutorialu: http://www.civic4g.pl/forum/topics9/15.htm dotyczy silnika z wtryskiem. Czy w gaźnikowcu operacją analogiczną jest czyszczenie gardzieli gaźnika?
9. Czy przy podnoszeniu auta podnośnikiem "żabą" wysokość 30-35 (takie najczęściej widuję) jest wystarczająca do jakichś drobnych prac pod autem? U Dzidy na zdjęciu taką żabę widziałem i chyba też kupię
Dzięki Dzida za te wcześniejsze odpowiedzi i za cierpliwość do moich "mądrych inaczej" pytań
Dzida - 2007-03-22, 06:28
" />
stealth - 2007-03-23, 16:05
" />1. - 3. Dzięki
5. Dzięki, dzięki, dzięki
7. Znalazłem dziś coś takiego w manualu, ale tylko w części dotyczącej aut z wtyskiem, także wnioskuję, że nas nie dotyczy.
8. Ja też, pytam generalnie na przyszłość. Na wypadek gdybym z jakiegoś powodu chciał lub musiał, to będę wiedział gdzie zacząć
9. Do tego samego chciałem tego podnośnika użyć jak tylko jakieś cegłówki skombinuję. Chodzi mi właściwie o to, czy da się wleźć pod auto żeby tam coś poprawić albo dokręcić? Zawsze niby można na raty podnosić po te 30 cm, ale to już upierdliwe.
Dzida - 2007-03-23, 16:19
" />No jeśli chodzi o taki podnośnik to można pokręcić chyba wszystko co trzeba...
Ja zawsze stawiam na kilka tygodni furę w lato na klocki, można zrobić wszystko przy hamulcach, jest dobrze żeby wsadzić łeb pod samochód, ale silnika nie wyciągniesz tak lekko
Proti - 2007-03-23, 16:34
" />6. odkręć korek wlewu paliwa i wacha nie popłynie jak odkręcisz przewód, przynajmniej w d15 i i u mnie tak jest
aaaa i 7. ciśnienie w ukałdzie jest, prosta sprawa wachy ubywa powietrza nie przybywa... słynny syk na stacji benzynowej jak tankujesz i odkręcasz korek
stealth - 2007-03-24, 02:58
" />Dzida - dzięki jeszcze raz za odpowiedzi, o to właśnie mi chodziło
Proti - również dziękuję. Faktycznie z tym ciśnieniem mogło chodzić o podciśnienie właściwie, tylko mi się ciągle odwrotnie kojarzyło
Komar - 2007-03-28, 07:48
" />I takie włąśnie posty lubie szukac, nie bendzlowanie o jakichs bzdurach - a konkretne informacje
dzieki chlopaki, ja rowniez cos skorzystalem
jurasjo - 2008-10-02, 13:22
" />Sory, że odgrzeję kotleciora.
Do czego służą poszczególne rurki oznaczone strzałkami ?
Zamierzam wyczyścić lekko właśnie te rurki jak i przepustnicę. Nie zamierzam rozbierać gaźnika. Kupiłem STP CARB Cleaner w sprayu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ze specyfikami tego rodzaju ? sporo psikać i na co ?
stealth - 2008-10-02, 17:16
" />Fajnie, że ktoś porusza temat gaźnika, rzadko się mówi o tym na forum, gdzie większość zajmuje się wtryskami i podobnymi nudami
IMVVVVHO czerwone strzałki to wloty powietrza ("dysze powietrza") prowadzące do rurek emulsyjnych, gdzie powietrze wstępnie miesza się z paliwem. Zielona strzałka to chyba rozpylacz drugiej gardzieli.
Gaźnik w d13 to kurczę podstawa, a nie ma na forum nikogo kto by to ogarniał. Czasem udaje mi się znaleźć co nieco na forach malaczy itp wynalazków, ale to jednak inne (najczęściej mniej skomplikowane) gaźniki i ciężko o dokładne info.
Chciałbym (potrzebuję) wyczyścić swój gaźnik, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać.
tomek24 - 2008-10-02, 17:48
" />Mam poradnik, jak podnieść moc za pomocą dłubania w gaźniku. Jeśli ktoś chce, to walić PW i wyslę na mejla