Kolektor 4-2-1 seryjny a ebayowy.
xtomay - 2009-04-13, 23:59
" />Nie znalazłem takiego zapytania na forum, a nurtuje i ciekawi mnie jak to jest.
Mianowicie jaka jest różnica pomiędzy kolektorem seryjnym 4-2-1 z np. d16a9, a kupionym na ebay?
Jak się ma przewidywany wzrost mocy w obu przypadkach?
York - 2009-04-14, 05:41
" />a ja powiem tylko, że bardzo dobre pytanie... sprawdzał ktoś różnicę np na hamowni ?
Damios - 2009-04-14, 07:11
" />O sam jestem tego ciekawy
Ale podobno seryjny 4-2-1 z np. d16a9 nic nie daje...
Boogie - 2009-04-14, 14:36
" />
noofaq - 2009-04-14, 14:49
" />a jak jest z kolektorem d16z6 a ebayowym?
przeglądałem kiedyś jakis topik kogoś kto ostro modził d14a4 (6g) i tam na 4-2-1 z d16z6 miał lepsze wyniki niż ebayowy (tzn. przebieg momentu od dołu do srodka, później było już podobnie z lekką przewagą ebayowego)..
mum666 - 2009-04-14, 18:39
" />ebayowe napewno dadza wiecej mocy, przynajmniej na gorze, kumpel wymienił seryjny w D16Z6 na ebay i jest lepiej, jest jedno ALE nasze chinskie kolektory po niecałym roku od spodu wygladaja tragicznie i pewnie za rok-dwa będą już dziurawe...
beddom - 2009-04-14, 20:16
" />w swoim aucie mialem zamontowane kiedys seryjne 4-1, 4-2-1 z a9, 4-2-1 ebay, za kazdym razem bylo czuc roznice w osiagach wiec kazda przesiadka cos daje najwiekszy skokk napewno bedzie z 4-1 na 4-2-1 ebay ale ten z a9 tez dawal rade...
ppiotrek - 2009-04-16, 00:01
" />z civic klubu:
molekss - 2009-04-18, 22:15
" />dlaczego kolektor od d16a9 jest gorszy od d16z6 ? chodzi mi o konfigurację w silniku d13b2
beddom - 2009-04-18, 22:31
" />kolektor z z6 to poprawiona wersja a9 dodatkowo ma miejsce na sonde i nic nie trzeba przerabiac.
molekss - 2009-04-27, 21:48
" />jaka jest różnica pomiędzy kolektorami D16Z6 aD16A9 poza brakiem miejsca na sondę w A9?
na forum H3M wyczytałem, że kolektor od A9 jest cięższy i ma szersze kanały:
D16Z6:
masa: 5,3kg
promienie kanałów o przekroju elipsy: 39.5 x 30 mm
wylot na dwururkę: 2x okrąg o promieniu 34.5 mm
D16A9:
masa: 7,8kg
promienie: 42.5 x 30.5 mm
wylot na dwururkę: 2x okrąg o promieniu 41.5 mm
http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/t ... 573.0.html
pozdrawiam
C00li - 2009-04-27, 22:42
" />No to molekss dobrze wyczytałeś. Pomierzyłem jeden i drugi kolektor i generalnie szersze kanały to lepszy odpływ gazów. Jeżeli chodzi o masę - z punktu widzenia masy całego samochodu to z A9 jest gorszy. Z punktu widzenia wydechu cięższy kolektor z A9 wolniej stygnie (większa pojemność cieplna), a im gorętsze gazy wydechowe, tym szybciej się poruszają w kierunku gdzie mają ujście.
Co do jebayowych - 99% tych, które widziałem ma nierówne długości kanałów, czego efektem są nierówne odbicia fal z poszczególnych cylindrów, rezonanse itp. Może dochodzić do sytuacji, że w pewnym zakresie obrotów fala dźwiękowa z jednego cylindra uniemożliwi odpływ spalin z drugiego, co będzie równoznaczne z zaburzeniem charakterystyki pracy silnika i zapewne spadkiem momentu i mocy dla tych obrotów.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
xtomay - 2009-04-13, 23:59
" />Nie znalazłem takiego zapytania na forum, a nurtuje i ciekawi mnie jak to jest.
Mianowicie jaka jest różnica pomiędzy kolektorem seryjnym 4-2-1 z np. d16a9, a kupionym na ebay?
Jak się ma przewidywany wzrost mocy w obu przypadkach?
York - 2009-04-14, 05:41
" />a ja powiem tylko, że bardzo dobre pytanie... sprawdzał ktoś różnicę np na hamowni ?
Damios - 2009-04-14, 07:11
" />O sam jestem tego ciekawy
Ale podobno seryjny 4-2-1 z np. d16a9 nic nie daje...
Boogie - 2009-04-14, 14:36
" />
noofaq - 2009-04-14, 14:49
" />a jak jest z kolektorem d16z6 a ebayowym?
przeglądałem kiedyś jakis topik kogoś kto ostro modził d14a4 (6g) i tam na 4-2-1 z d16z6 miał lepsze wyniki niż ebayowy (tzn. przebieg momentu od dołu do srodka, później było już podobnie z lekką przewagą ebayowego)..
mum666 - 2009-04-14, 18:39
" />ebayowe napewno dadza wiecej mocy, przynajmniej na gorze, kumpel wymienił seryjny w D16Z6 na ebay i jest lepiej, jest jedno ALE nasze chinskie kolektory po niecałym roku od spodu wygladaja tragicznie i pewnie za rok-dwa będą już dziurawe...
beddom - 2009-04-14, 20:16
" />w swoim aucie mialem zamontowane kiedys seryjne 4-1, 4-2-1 z a9, 4-2-1 ebay, za kazdym razem bylo czuc roznice w osiagach wiec kazda przesiadka cos daje najwiekszy skokk napewno bedzie z 4-1 na 4-2-1 ebay ale ten z a9 tez dawal rade...
ppiotrek - 2009-04-16, 00:01
" />z civic klubu:
molekss - 2009-04-18, 22:15
" />dlaczego kolektor od d16a9 jest gorszy od d16z6 ? chodzi mi o konfigurację w silniku d13b2
beddom - 2009-04-18, 22:31
" />kolektor z z6 to poprawiona wersja a9 dodatkowo ma miejsce na sonde i nic nie trzeba przerabiac.
molekss - 2009-04-27, 21:48
" />jaka jest różnica pomiędzy kolektorami D16Z6 aD16A9 poza brakiem miejsca na sondę w A9?
na forum H3M wyczytałem, że kolektor od A9 jest cięższy i ma szersze kanały:
D16Z6:
masa: 5,3kg
promienie kanałów o przekroju elipsy: 39.5 x 30 mm
wylot na dwururkę: 2x okrąg o promieniu 34.5 mm
D16A9:
masa: 7,8kg
promienie: 42.5 x 30.5 mm
wylot na dwururkę: 2x okrąg o promieniu 41.5 mm
http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/t ... 573.0.html
pozdrawiam
C00li - 2009-04-27, 22:42
" />No to molekss dobrze wyczytałeś. Pomierzyłem jeden i drugi kolektor i generalnie szersze kanały to lepszy odpływ gazów. Jeżeli chodzi o masę - z punktu widzenia masy całego samochodu to z A9 jest gorszy. Z punktu widzenia wydechu cięższy kolektor z A9 wolniej stygnie (większa pojemność cieplna), a im gorętsze gazy wydechowe, tym szybciej się poruszają w kierunku gdzie mają ujście.
Co do jebayowych - 99% tych, które widziałem ma nierówne długości kanałów, czego efektem są nierówne odbicia fal z poszczególnych cylindrów, rezonanse itp. Może dochodzić do sytuacji, że w pewnym zakresie obrotów fala dźwiękowa z jednego cylindra uniemożliwi odpływ spalin z drugiego, co będzie równoznaczne z zaburzeniem charakterystyki pracy silnika i zapewne spadkiem momentu i mocy dla tych obrotów.