kolektor ssący od z6 w z2
Adriano - 2008-08-13, 17:39
" />panowie, jest temat do rozkminienia.
chcę wpakować do mnie lekko rozwiercony kolektor od d16z6 zostawiając listwę wtryskową, wtryski i krokowy od z2.
po obejrzeniu kolektora wiem już, że z krokowym będzie mała walka, bo jest inny rozstaw śrubek mocujących, problem natomiast widzę w czym innym.
na fotkach oznaczyłem wszystko co się da i tak największy zonk to dla mnie H oraz D.
H to z tego co wyczytałem w manualu to czujnik temp. w dolocie - przedłużyć kabel i wbić się z nim gdzieś w dolot, czy ktoś ma jakiś inny pomysł?
na D nie mam koncepcji.
A?
B1
C2
D?
E4?
F6(jak widać rozstaw inny)
G5
H? (dziurę w gumie dolotowej robić?)
I3?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
Adriano - 2008-08-13, 23:52
" />w sumie to liczyłem jednak na to, że ktoś będzie chociaż w jakimś stopniu ogarniał temat ...
manual podpowiedział mi, że I to wężyk od hebli i po fotach 5g z6 pod maską wyczaiłem, że łączy się go z 3-ką.
z A c00li mi podpowiedział, że można to przez trójnik rozwiązać i podpiąć się pod 2, ale jak obejrzałem fotki przepustnicy od B16A2, która powinna do mnie lada moment trafić to wychodzi na to, że tego odpowietrzenia tam w ogóle nie ma, więc problemu też nie ma.
czujnik temp. w dolocie wkleję prawdopodobnie po przedłużeniu kabla w dziurę po odmie i zostaje mi tylko wężyk D wychodzący z G, które nadal pozostaje dla mnie zagadką.
anyone?
edit 3:00 w nocy :
d-series.org okazało się niezbędne, dziwię się, że od razu na to nie wpadłem.
ten shit oznaczony jako "G" jest najwyraźniej zbędny w kolektorze od Z6, a w tym miejscu, gdzie teoretycznie powinien być wkręca się IAT, czyli 2 problemy naraz rozwiązane.
swoją drogą dobrze wiedzieć, że mamy forum od oceniania fotek, porad jaką instalację gazową założyć, na jaki kolor stalówki pomalować i komiksów bez fabuły opierających się na zwrocie "tępe ch*je" i "napierd*lać".
elmer - 2008-08-14, 06:52
" />Dobrze rozkminiłeś - IAT wchodzi od tyłu, a jeśli chodzi o krokowy to po prostu kup sobie silniczek od D16Z6/D15B7.
Wyjście A jest do "spowalniacza zamykania przepustnicy", raczej będziesz musiał bez tego żyć
Adriano - 2008-08-14, 07:47
" />dzięki Elmer.
spowalniacza w TB od B16A2 chyba w ogóle nie ma z tego co wylookałem, także obejdę się bez niego.
Banan - 2008-08-14, 09:42
" />Adriano, proszę powstrzymać się od zbędnych komentarzy. Posta napisałeś przed 20 i od razu byś chciał odpowiedź na pytanie. A może po co mają pisać ludzie jak nie wiedzą? Elmer wiedział i dziś Tobie odpisał bo go wczoraj nie było na forum.
Sapi - 2008-08-14, 09:52
" />Stary-nawet nie wiesz jak sie ciesze ze to robisz. Od dawna mi chodzi po głowie większa przepustnica ale nie wiedziałem jak sie do teg zabrać. Adriano zrobi, przetestuje i podpowie potem co i jak. Jak wyjde z dołka finansowego to zbieram graty. Potrzebny jest kolektor od Z6, przepustnica od B16A2 i krokowiec inny? Ciężko dostać te graty?
Adriano - 2008-08-14, 10:33
" />Banan, spoko, wkurzony byłem, bo to nie był pierwszy raz kiedy jest jakiś temat techniczny i liczba odpowiedzi wynosi długo 0, a do gratów od z6 już się kilka osób wcześniej przymierzało z tego co mi wiadomo i po prostu liczyłem na szybszą odpowiedź.
Więcej swoich przemyśleń tego typu nie będę pisał, a przynajmniej nie w tym dziale.
Sapi, krokowy od z2 się da zamocować - u HIO trzyma się na 1-ej śrubie bez problemów, a w razie czego jest miejsce na nagwintowanie dodatkowego mocowania, więc krokowy można zostawić.
Wtryski muszą zostać od z2, listwa może zostać, krokowy może zostać, potrzebny więc tylko kolektor od z6 rozwiercony do odpowiedniej średnicy + przepustnica odpowiedniej wielkości.
B16A2 ma napewno 60 mm, a co do innych to co chwilę inną opinię widziałem, ale teoretycznie H22A i H23 mają też 60 mm, obydwie pasują Plug&Play.
Jak założę to napiszę czy sama zamiana kolektora i przepustnicy coś dała, bo wg. amerykańców taki mod do seryjnej głowicy nic nie daje, a wręcz zabiera.
Ja zaryzykowałem, o ile dzisiaj dostanę przepustnicę to w weekend montaż.
Co do dostępności to dostać kolektor od z6 jest łatwo, od Y8 który jest lepszy jest w PL mega trudno, z przepustnicą 60 mm też nie jest łatwo, ale się da się.
Ja miałem farta, bo pytając ludzi z allegro o ten kolektor trafiłem na RALF'a, który miał już rozwiercony na 60 mm i to dość ładnie, więc ten temat mi odpadł.
Sapi - 2008-08-14, 10:39
" />Czekam i kibicuje
HIO - 2008-08-14, 18:06
" />
Adriano - 2008-08-14, 21:31
" />już się doczytałem, to "G" się nazywa Fast Idle Solenoid i odpowiada za utrzymywanie stałych obrotów przy niskim ciśnieniu atmosferycznym.
nie każdy kolektor to ma i można to najzwyczajniej olać.
teraz mam jeszcze rozkminkę z czymś co Szybik rozpoznał jako podgrzewacz powietrza zlokalizowany pod przepustnicą (wygląda jak silniczek krokowy) - czy wpinać toto w układ chłodzenia, czy też olać i jeździć z niepodpiętym.
odkręcić nie można, bo trzeba by czymś otwory zaślepić, żeby lewego powietrza silnik nie łapał, a jeździć z czymś co nie działa i tylko waży to trochę wstyd.
HIO - 2008-08-15, 00:31
" />
Adriano - 2008-08-19, 13:32
" />podłączyłem to ogrzewanie ostatecznie, plug&play było.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Adriano - 2008-08-13, 17:39
" />panowie, jest temat do rozkminienia.
chcę wpakować do mnie lekko rozwiercony kolektor od d16z6 zostawiając listwę wtryskową, wtryski i krokowy od z2.
po obejrzeniu kolektora wiem już, że z krokowym będzie mała walka, bo jest inny rozstaw śrubek mocujących, problem natomiast widzę w czym innym.
na fotkach oznaczyłem wszystko co się da i tak największy zonk to dla mnie H oraz D.
H to z tego co wyczytałem w manualu to czujnik temp. w dolocie - przedłużyć kabel i wbić się z nim gdzieś w dolot, czy ktoś ma jakiś inny pomysł?
na D nie mam koncepcji.
A?
B1
C2
D?
E4?
F6(jak widać rozstaw inny)
G5
H? (dziurę w gumie dolotowej robić?)
I3?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
Adriano - 2008-08-13, 23:52
" />w sumie to liczyłem jednak na to, że ktoś będzie chociaż w jakimś stopniu ogarniał temat ...
manual podpowiedział mi, że I to wężyk od hebli i po fotach 5g z6 pod maską wyczaiłem, że łączy się go z 3-ką.
z A c00li mi podpowiedział, że można to przez trójnik rozwiązać i podpiąć się pod 2, ale jak obejrzałem fotki przepustnicy od B16A2, która powinna do mnie lada moment trafić to wychodzi na to, że tego odpowietrzenia tam w ogóle nie ma, więc problemu też nie ma.
czujnik temp. w dolocie wkleję prawdopodobnie po przedłużeniu kabla w dziurę po odmie i zostaje mi tylko wężyk D wychodzący z G, które nadal pozostaje dla mnie zagadką.
anyone?
edit 3:00 w nocy :
d-series.org okazało się niezbędne, dziwię się, że od razu na to nie wpadłem.
ten shit oznaczony jako "G" jest najwyraźniej zbędny w kolektorze od Z6, a w tym miejscu, gdzie teoretycznie powinien być wkręca się IAT, czyli 2 problemy naraz rozwiązane.
swoją drogą dobrze wiedzieć, że mamy forum od oceniania fotek, porad jaką instalację gazową założyć, na jaki kolor stalówki pomalować i komiksów bez fabuły opierających się na zwrocie "tępe ch*je" i "napierd*lać".
elmer - 2008-08-14, 06:52
" />Dobrze rozkminiłeś - IAT wchodzi od tyłu, a jeśli chodzi o krokowy to po prostu kup sobie silniczek od D16Z6/D15B7.
Wyjście A jest do "spowalniacza zamykania przepustnicy", raczej będziesz musiał bez tego żyć
Adriano - 2008-08-14, 07:47
" />dzięki Elmer.
spowalniacza w TB od B16A2 chyba w ogóle nie ma z tego co wylookałem, także obejdę się bez niego.
Banan - 2008-08-14, 09:42
" />Adriano, proszę powstrzymać się od zbędnych komentarzy. Posta napisałeś przed 20 i od razu byś chciał odpowiedź na pytanie. A może po co mają pisać ludzie jak nie wiedzą? Elmer wiedział i dziś Tobie odpisał bo go wczoraj nie było na forum.
Sapi - 2008-08-14, 09:52
" />Stary-nawet nie wiesz jak sie ciesze ze to robisz. Od dawna mi chodzi po głowie większa przepustnica ale nie wiedziałem jak sie do teg zabrać. Adriano zrobi, przetestuje i podpowie potem co i jak. Jak wyjde z dołka finansowego to zbieram graty. Potrzebny jest kolektor od Z6, przepustnica od B16A2 i krokowiec inny? Ciężko dostać te graty?
Adriano - 2008-08-14, 10:33
" />Banan, spoko, wkurzony byłem, bo to nie był pierwszy raz kiedy jest jakiś temat techniczny i liczba odpowiedzi wynosi długo 0, a do gratów od z6 już się kilka osób wcześniej przymierzało z tego co mi wiadomo i po prostu liczyłem na szybszą odpowiedź.
Więcej swoich przemyśleń tego typu nie będę pisał, a przynajmniej nie w tym dziale.
Sapi, krokowy od z2 się da zamocować - u HIO trzyma się na 1-ej śrubie bez problemów, a w razie czego jest miejsce na nagwintowanie dodatkowego mocowania, więc krokowy można zostawić.
Wtryski muszą zostać od z2, listwa może zostać, krokowy może zostać, potrzebny więc tylko kolektor od z6 rozwiercony do odpowiedniej średnicy + przepustnica odpowiedniej wielkości.
B16A2 ma napewno 60 mm, a co do innych to co chwilę inną opinię widziałem, ale teoretycznie H22A i H23 mają też 60 mm, obydwie pasują Plug&Play.
Jak założę to napiszę czy sama zamiana kolektora i przepustnicy coś dała, bo wg. amerykańców taki mod do seryjnej głowicy nic nie daje, a wręcz zabiera.
Ja zaryzykowałem, o ile dzisiaj dostanę przepustnicę to w weekend montaż.
Co do dostępności to dostać kolektor od z6 jest łatwo, od Y8 który jest lepszy jest w PL mega trudno, z przepustnicą 60 mm też nie jest łatwo, ale się da się.
Ja miałem farta, bo pytając ludzi z allegro o ten kolektor trafiłem na RALF'a, który miał już rozwiercony na 60 mm i to dość ładnie, więc ten temat mi odpadł.
Sapi - 2008-08-14, 10:39
" />Czekam i kibicuje
HIO - 2008-08-14, 18:06
" />
Adriano - 2008-08-14, 21:31
" />już się doczytałem, to "G" się nazywa Fast Idle Solenoid i odpowiada za utrzymywanie stałych obrotów przy niskim ciśnieniu atmosferycznym.
nie każdy kolektor to ma i można to najzwyczajniej olać.
teraz mam jeszcze rozkminkę z czymś co Szybik rozpoznał jako podgrzewacz powietrza zlokalizowany pod przepustnicą (wygląda jak silniczek krokowy) - czy wpinać toto w układ chłodzenia, czy też olać i jeździć z niepodpiętym.
odkręcić nie można, bo trzeba by czymś otwory zaślepić, żeby lewego powietrza silnik nie łapał, a jeździć z czymś co nie działa i tylko waży to trochę wstyd.
HIO - 2008-08-15, 00:31
" />
Adriano - 2008-08-19, 13:32
" />podłączyłem to ogrzewanie ostatecznie, plug&play było.