ďťż

Konserwacja po blacharzu



Łuka - 2007-11-17, 13:06
" />panowie.blacharz wstawił mi progi i reperaturki (kiepsko) teraz pytanie jak to zakonserwować żeby było dobrze.jakie środki użyć.najbardziej chodzi mi o załatwienie czyś miejsc łączenia reperaturki z nadkolem( pierwsze zdjęcie miejsce pomalowane na czerwono) mam tam straszne dziury bo kiepsko spasował elementy.progi też od wewnątrz bym czymś psiknoł jak to zrobić?







zmywok - 2007-11-17, 13:15
" />Jednym z środków do konserwacji profili zamknietych jest fluidol
Najlepiej go rozgrzać na jakiejś maszynce elektrycznej
i nakładać poprzez pistolet do baranka lub ropownice
Mozna tez go rozcieńczyc i nakładac np. pędzlem .



sailence - 2007-11-17, 13:56
" />wydaje mi sie, że w przypadku takie partaczenia sprawy zwróciłbym auto spowrotem do poprawienia albo pan spawacz zwraca pieniążki za robotę



pltz - 2007-11-17, 20:15
" />Łuka, rozumiem ze to swiezo co odebrane od blacharza?
Ziomek, przeciez on nie wykonal poprawnie swojej roboty za ktora [podejrzewam] mu zaplaciles. Tu nie chodzi o to ze on laskawie zrobi, a Ty musisz poprawiac po panu fachurze.
Komuna sie skonczyla. Jedz do niego i sie kloc.




Ryba - 2007-11-17, 20:52
" />Szczerze...to ja z tych zdjęć nic nie widze, a zwłaszcza z tego drugiego.
Zrób akieś dokłądniejsze pokaż wszystko z zewnątrz i wtedy będę mógł cos doradzić. Sam też spawam samochody więc coś niecoś wiem na ten temat



Łuka - 2007-11-17, 21:09
" />pltz nic już od nioego nie chce bo pewnie nic lepiej nie zrobi
zdjęcia trudno zrobić bo najbardziej spartaczone miejsca są ciężko dostępne.



Ryba - 2007-11-18, 08:43
" />No dobra, ale z zewnatrz byś pokazał jak to wyszło
Miejsca spawane. Oczyścić, jeżeli gdzieś w okół występuje rdza to na nią brunox epoxy (lub jakoś podobnie - nie pamiętam) najlepiej spray, ponieważ szybko wysycha. Następnie podkład epoxydowy (tego już w sprayu nie znajdziesz). Na zapodkładowane spawy wewnątrz auta w miejscach, które nie będą dokładnie malowane masa uszczelniająca na spawy.
Na zewnątrz to samo tylko zamiast masy na spawy szpachla dla wyrównania nierówności
Wewnątrz nadkola tak samo ale po masie uszczelniającej baranek np z firmy boll (na pistolet) lub w sprayu (motip jest ok - szybko wysycha, nie robi zlewek, ładną ma fakturę).
Do wewnatz progów pytaj o srodek do konserwacji profili zamkniętych, bo nazwy w tej chwili nie pamiętam. Firma boll lub novol.
Jeśli jednak po zajrzeniu do wnętrza progu (nie wiem czy w civicu jest to możliwe) okaże się, że masz gołą blachę to kicha po całości.
Na progi z zewnątrz brunox jeśli trzeba, epoxydowy, na to baranek , a na baranek lakier.
I to chyba tyle



Łuka - 2007-11-18, 11:32
" />



Ryba - 2007-11-18, 13:32
" />No ja nie wiem czego się ten lakiernik czepia
Spawy na zakładkę, gęsto więc o co chodzi ?? Tak to zawsze wygląda po spawaniu i nie ma się czemu dziwić. Jedyne do czego można się przyczepić to te dziury od spodu progu powiercione tak jakoś krzywo i nie przyłapane do wewnętrzengo progu. 2 sparwa to to, że widzę iż blacharz wstawił Ci elementy nic z nimi nie robiąc tzn nie usuwając tego czarnego shitowego podkładu - i to już dość duży problem. Nie wiem jak wyglądają progi wewnątrz ale jeśli zostały wspawane z tym czarnym podkładem to nie najlepiej
Tym, że spawy korodują to nie ma się co pzrejmowac to jest zupełnie nie grożne
Szczotka druciana na kątówkę i oczyścisz ten nalocik.



Łuka - 2007-11-18, 13:51
" />progi właśnie od wewnątrz nie były czyszczone.problem jest w tym że blacha od ciepła sie powciągała i będzie trzeba dużo szpachluwy dać.a największy problem jest w tym że reperaturka nie jest przyspawana do nadkola i tam są takie dziury że palec do środka włożę.i dlatego pytam jakich środków użyć żeby takie japy zakleić ?

zdjęciee nr 3 to pokazuje

Nie pisz posta pod postem, używaj opcji EDYTUJ! R



geras - 2007-11-18, 19:47
" />mam pytanie poza konkursem. Skad brales reperaturki i za ile ?



Vitec - 2007-11-18, 20:30
" />Na moje oko robota jest zrobiona w miarę dobrze. Nie oczekujcie, wstawiając takie elementy, że wszystko będzie perfekcyjnie pasowało i wyjdzie fabryka. To jest spawanie a nie zgrzewanie, naprężenia zawsze powstaną i gdzie nie gdzie blachę wciągnie pozatym same wstawiane elementy napewno delikatnie mają już inny profil niż fabryczny i blacharz już musi się gimnastykować by to spasować. Trzy miesiące temu sam robiłem poprawki blacharskie i lakiernicze. Do uszczelnienia nadkoli przy rantach i wszelkich łatek w nadkolach i podłodze użyłem uszczelniacza dekarskiego. Pięknie się rozprowadza, świetnie trzyma się podłoża, szybko wysycha wierzchnia warstwa a pod spodem zostaje elastyczny a na to poszedł bitex BOOL'a pod pędzel, na grubo (świetna masa). Oczywiście najpierw trzeba miejsca spawów oczyścić szczotką drucianą i zamalować podkładem. Ja miałem jakiś podkład z utwardzaczem, nie znam nazwy bo ktoś mi to podarował, kolor szary (nawet na aluminium świetnie się trzyma). Do profili zamkniętych użyłem spray'u też w/w firmy na bazie wosku, w zestawie z rurką ok 0,5 m z rozpylaczem na końcu. Butla wystarczyła mi do zabespieczenia dwóch progów, dwóch nadkoli tylnych, czterech drzwi i jeszcze trochę zostało. Ogniska rdzy na lakierze zczyszczone do czystej blachy a na wrzery które pozostały poszedł Brunox pędzlem dwie warstwy i szpachla.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu