Kontrolka < CHECK ENGINE > help!
Gregori24 - 2007-12-28, 20:24
" />Witam mam pod maska D14A1 tak zwana dwu gaznikowa wersje ale to wiekszasc wie ;-) problem moj polega na tym ze podczas pracy zaswieca sie kontrolka Check Engine i wskakoje mi na obroty okolo 2tys .W autku mam LPG i na nim najwieksze mam problemy .... Gdy kontrolka gasnie to wszystko wraca do normy i wszystko prawidlowo dziala. Niewiem od czego to zalezy i dlatego zwracam sie z pytaniem CO TO JEST ;-( kontrolka miga to silnik skacze po obrotach i to mnie bardzo i to bardzo denerwoje ... kontrolka zaswieca sie takze podczas jazdy nie tylko na jalowym ale podczas jazdy nie odczuwam skokow obrotow. Prosze o pomoc i rady ... Pozdrawiam ...
WooojaS - 2007-12-28, 20:34
" />Często jest to sonda lambda... która bada skład mieszanki spalanej... Sprawdź czy na benzynie dobrze ci spala czy nie... u mnie np. na gazie ostatnio zaczęło szarpać do 2k a później ok... a gdy przełączę na benzynę.. to zawsze jest spokój... Sprawdź czy gaz ci się nie rozregulował....
Ryba - 2007-12-28, 21:16
" />D14A1 i check
C00li - 2007-12-28, 21:26
" />
Ryba - 2007-12-28, 21:45
" />Przecież ja mam A1 i nie ma tam żadnej sondy, kompa ani check engine dlatego użyłem emotki
WooojaS - 2007-12-28, 21:47
" />ups.. to sorki:P
Dzilas - 2007-12-28, 23:04
" />moze ta kontrolka czek endzajn wskazuje, ze zalacza sie ssanie a nie zaden blad kompa? stad dziwne obroty etc ;> ja bym podejrzewal wlasnie ssanie i od tego bym zaczal. ssanie w d14a1 jest mechaniczne czy elektroniczne.. bo wypadlo mi z glowy
W d14a1 nie slyszalem o kompie.. ani o sondzie
Swiety - 2007-12-29, 07:55
" />ja mam w d13b1 zegary z kontrolka od checka ktora chyba miala sluzyc jako kontrolka od ssania tylko ze cos nie za bardzo chce bo do tej pory chyba ze 2 razy tylko dobrze wskazywala ze ssanie jest wlaczone a tak to glupieje jak chce
ZlewiK - 2007-12-29, 12:06
" />Zgadzam się z Dzilasem w 100%.
W d14a1 nie ma żadnego check`a. Jeśli chodzi o kontrolkę to jest to ssanie.
W dwugaźnikowych silnikach ssanie jest mechaniczne, sterowane ręcznie - dźwignią pod kierownicą... napewno w autach na rynek francuski. Na rynek holenderski i niemiecki były ssania półautomatyczne podobno... były już takie przypadki...
Najprawdopodobniej szukałbym usterki w okolicach przewodów podciśnienia... a i poczytał te dwa tematy:
http://www.civic4g.pl/forum/topics21/2191.htm
http://www.civic4g.pl/forum/topics21/4678.htm
Gregori24 - 2007-12-29, 13:25
" />Witam , dzieki za liczne odpowiedzi ,a w szczegolnosci ZlewiK, ja sondy niemam i kompa tez nie wiec niewiem od czego to moze byc , pojde na poczatek przegladne przewody podcisnienia moze ktorys sie uszkodzil lub cos w tym rodzaju ... tak kontrolka zaswieca sie zadko i sama od siebie a jak wlaczam sanie to nic sie nie swieci ...zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Gregori24 - 2007-12-28, 20:24
" />Witam mam pod maska D14A1 tak zwana dwu gaznikowa wersje ale to wiekszasc wie ;-) problem moj polega na tym ze podczas pracy zaswieca sie kontrolka Check Engine i wskakoje mi na obroty okolo 2tys .W autku mam LPG i na nim najwieksze mam problemy .... Gdy kontrolka gasnie to wszystko wraca do normy i wszystko prawidlowo dziala. Niewiem od czego to zalezy i dlatego zwracam sie z pytaniem CO TO JEST ;-( kontrolka miga to silnik skacze po obrotach i to mnie bardzo i to bardzo denerwoje ... kontrolka zaswieca sie takze podczas jazdy nie tylko na jalowym ale podczas jazdy nie odczuwam skokow obrotow. Prosze o pomoc i rady ... Pozdrawiam ...
WooojaS - 2007-12-28, 20:34
" />Często jest to sonda lambda... która bada skład mieszanki spalanej... Sprawdź czy na benzynie dobrze ci spala czy nie... u mnie np. na gazie ostatnio zaczęło szarpać do 2k a później ok... a gdy przełączę na benzynę.. to zawsze jest spokój... Sprawdź czy gaz ci się nie rozregulował....
Ryba - 2007-12-28, 21:16
" />D14A1 i check
C00li - 2007-12-28, 21:26
" />
Ryba - 2007-12-28, 21:45
" />Przecież ja mam A1 i nie ma tam żadnej sondy, kompa ani check engine dlatego użyłem emotki
WooojaS - 2007-12-28, 21:47
" />ups.. to sorki:P
Dzilas - 2007-12-28, 23:04
" />moze ta kontrolka czek endzajn wskazuje, ze zalacza sie ssanie a nie zaden blad kompa? stad dziwne obroty etc ;> ja bym podejrzewal wlasnie ssanie i od tego bym zaczal. ssanie w d14a1 jest mechaniczne czy elektroniczne.. bo wypadlo mi z glowy
W d14a1 nie slyszalem o kompie.. ani o sondzie
Swiety - 2007-12-29, 07:55
" />ja mam w d13b1 zegary z kontrolka od checka ktora chyba miala sluzyc jako kontrolka od ssania tylko ze cos nie za bardzo chce bo do tej pory chyba ze 2 razy tylko dobrze wskazywala ze ssanie jest wlaczone a tak to glupieje jak chce
ZlewiK - 2007-12-29, 12:06
" />Zgadzam się z Dzilasem w 100%.
W d14a1 nie ma żadnego check`a. Jeśli chodzi o kontrolkę to jest to ssanie.
W dwugaźnikowych silnikach ssanie jest mechaniczne, sterowane ręcznie - dźwignią pod kierownicą... napewno w autach na rynek francuski. Na rynek holenderski i niemiecki były ssania półautomatyczne podobno... były już takie przypadki...
Najprawdopodobniej szukałbym usterki w okolicach przewodów podciśnienia... a i poczytał te dwa tematy:
http://www.civic4g.pl/forum/topics21/2191.htm
http://www.civic4g.pl/forum/topics21/4678.htm
Gregori24 - 2007-12-29, 13:25
" />Witam , dzieki za liczne odpowiedzi ,a w szczegolnosci ZlewiK, ja sondy niemam i kompa tez nie wiec niewiem od czego to moze byc , pojde na poczatek przegladne przewody podcisnienia moze ktorys sie uszkodzil lub cos w tym rodzaju ... tak kontrolka zaswieca sie zadko i sama od siebie a jak wlaczam sanie to nic sie nie swieci ...