kręcenie seryjnego silnika do 8k rpm...
mum666 - 2008-04-06, 21:09
" />Witam, takie pytanko, czy nie zarżne silnika kręcąc go czasem do 7,5-8k rpm jeżeli jest to zupełna seria? Wiem, że w tym zakresie obrotów moc już spada ale czasem jak kazdy wie lepiej dociagnac bieg dalej niz wrzucac wyzszy. A wiec czy moge z czystym sumieniem, jezeli obiecam ze nie za czesto?
xi0nc - 2008-04-06, 21:16
" />Ja dokrecam do 8 i nic sie nie dzieje
PS - shamuj auto i zobacz co sie dzieje na wykresie.
Krychu - 2008-04-06, 21:18
" />chcesz spokojnie krecic d13 do 8k
ja swojego krecilem do 7,2 ale stwierdzilem ze to nie ma sensu
Dzida - 2008-04-06, 21:18
" />Szczerze mówiąc, rób to śmiało, ale nieśmiało
Dobry olej i ognia
Tankian - 2008-04-06, 21:25
" />ja moje d13 do 9 tys pokręciłem
d13 daje rade, twarde jest
mum666 - 2008-04-06, 21:38
" />
Tankian - 2008-04-06, 21:43
" />
Krychu - 2008-04-06, 21:44
" />o nie! d15b2 ssie
75 x 84.5 [~0.89]
Dzida - 2008-04-06, 22:04
" />Dziwna teoria.
Ogólnie chodzi o silniki, które mają mniejszy skok tłoka, bo to oznacza dużo (DUŻO) mniejsze siły działające w GMP, kiedy tłok musi "nawrócić"...
Proti - 2008-04-06, 22:26
" />Teoria nei tylko dziwna ale zgoła błędna... nie chodzi o skok tloka/ srednice tłoka tylko o stosunek skoku do długosci korby im dluzsza korba i mniejszy skok tym mniej momentu i wyższe obroty dlatego D16 ma podobny moment do b16 (a czasem wyzszy) a moce i zakresy obrotow nawet nie sa podobne
Ryba - 2008-04-07, 08:25
" />
mum666 - 2008-04-07, 08:28
" />No dobra moze cos popier... albo zle pamietam ale czytałem o tym kiedys na streetracing.pl bodajze. Musicie mi wybaczyc, ci ktorzy mnie znaja to wiedza jak to jest u mnie z pamietaniem
Dobra tam Jogal meczy swoje D13 dłużej niz ja i dalej jezdzi to ja tez bede meczyl, po to jest obrotomierz zeby opierac wskazowke o obudowe....zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
mum666 - 2008-04-06, 21:09
" />Witam, takie pytanko, czy nie zarżne silnika kręcąc go czasem do 7,5-8k rpm jeżeli jest to zupełna seria? Wiem, że w tym zakresie obrotów moc już spada ale czasem jak kazdy wie lepiej dociagnac bieg dalej niz wrzucac wyzszy. A wiec czy moge z czystym sumieniem, jezeli obiecam ze nie za czesto?
xi0nc - 2008-04-06, 21:16
" />Ja dokrecam do 8 i nic sie nie dzieje
PS - shamuj auto i zobacz co sie dzieje na wykresie.
Krychu - 2008-04-06, 21:18
" />chcesz spokojnie krecic d13 do 8k
ja swojego krecilem do 7,2 ale stwierdzilem ze to nie ma sensu
Dzida - 2008-04-06, 21:18
" />Szczerze mówiąc, rób to śmiało, ale nieśmiało
Dobry olej i ognia
Tankian - 2008-04-06, 21:25
" />ja moje d13 do 9 tys pokręciłem
d13 daje rade, twarde jest
mum666 - 2008-04-06, 21:38
" />
Tankian - 2008-04-06, 21:43
" />
Krychu - 2008-04-06, 21:44
" />o nie! d15b2 ssie
75 x 84.5 [~0.89]
Dzida - 2008-04-06, 22:04
" />Dziwna teoria.
Ogólnie chodzi o silniki, które mają mniejszy skok tłoka, bo to oznacza dużo (DUŻO) mniejsze siły działające w GMP, kiedy tłok musi "nawrócić"...
Proti - 2008-04-06, 22:26
" />Teoria nei tylko dziwna ale zgoła błędna... nie chodzi o skok tloka/ srednice tłoka tylko o stosunek skoku do długosci korby im dluzsza korba i mniejszy skok tym mniej momentu i wyższe obroty dlatego D16 ma podobny moment do b16 (a czasem wyzszy) a moce i zakresy obrotow nawet nie sa podobne
Ryba - 2008-04-07, 08:25
" />
mum666 - 2008-04-07, 08:28
" />No dobra moze cos popier... albo zle pamietam ale czytałem o tym kiedys na streetracing.pl bodajze. Musicie mi wybaczyc, ci ktorzy mnie znaja to wiedza jak to jest u mnie z pamietaniem
Dobra tam Jogal meczy swoje D13 dłużej niz ja i dalej jezdzi to ja tez bede meczyl, po to jest obrotomierz zeby opierac wskazowke o obudowe....