ďťż

Lakierowanie,Malowanie,Zaprawki Co i jak ?



Okus - 2009-03-20, 11:23
" />Tak szukałem szukalem na forum cos o lakierowaniu itp i malo tego mamy i chyba zadnego osobnego tematu w ktorym moglibysmy doradzac w tych sprawach wiec postanwilem zalozyc... Czego unikac jakich materialow uzywac itp nie kazdego stac na profesionalną naprawe czy odnowe lakieru u lakiernika a zawsze cos tam mozna zrobic samemu i byc z tego dumnym chocby na metodzie prob i bledow wlsnych lub znajomych napewno ktos z naszego forum ma jakies tam pojecie o tych sprawach bo wkoncu od czorta nas tu

ja mam takie pytanie dostalem od kolegi PODKLAD EPOXYDOWY 10:1 w necie wyczytalem ze sluzy do zabezpieczania roznych metali prawie wszystkich ogolnie stosowanych w autach
moje pytanie jest takie czy moge zabezpieczyc nim elementy szpachlowane ??

poniewaz wymieniłem u siebie tylni blotnik no i wiadomo ze trzeba bylo ciac spawac itp no i oczywiscie gdzies cos niecos podszpachlowac ,podzywicowac aktualnie brak funduszy na malowanie a chcialbym jezdzic i mam do wykorzystanie ten podklad czy on sie nada ?? bo caly bok mam wyczyszczony do golej blachy wiec pierwsza woda z nieba i rudy sie rzuca i autko tak czeka w garazu




Vitec - 2009-03-20, 18:10
" />Rok temu wpadł mi w ręce właśnie taki podkład i obecnie mogę powiedzieć, że rzecz jest świetna. Miałem hanie po małej blacharce do lakieru i wszystkie spawy zabezpieczyłem tym podkładem i nic się złego nie dzieje. A najlepsze jest to, że wstawiłem sobie taką siatkę aluminiową w zderzak (widać ją tu obok pod rejestracją) i przy lakierowaniu też postanowiłem dać jej kolor. Położyłem właśnie ten podkład i później lakier z przekonaniem, że za pół roku lakier zacznie odłazić płatami i tu miłe zaskoczenie nawet milimetr lakieru nie odprysnął.
Tak że osobiście polecam taki podkład, oczywiście bezpośrednio na gołą blachę, dobrze wyczyszczoną i odtłuszczoną.
Pamiętaj, że od środka też trzeba zabezpieczyć miejsca spawów bo w przeciwnym razie żaden super środek nie pomoże.



Ryba - 2009-03-20, 21:50
" />Epoxyd jest też odbrym izolatorem, poniewaz nie uzywa się do niego rozcieńczalnika



Wroński - 2009-03-20, 22:38
" />a jak sie maja koszty u profesionalistow ?

tzn ogarniecie blachy ( po gradobiciu slupek do wyprostwoania i tylny blotnik do wyklepania oraz walka z ruda )

no i nowy lakierek metalik

ile mnie za takie cos moga skasowac ?:D




Ryba - 2009-03-21, 06:42
" />Poprądny warsztat, porządne materiały = 5-6 tys



Okus - 2009-03-21, 07:41
" />ja wam powiem zo to tylko tak groznie wyglada, taka robota nie jest wcale ciezka i trudna ale jest jedna podstawowa zasada CHĘCI CHĘCI I JESZCZE RAZ CHĘCI mam wkoncu 19lat i zadnego doswiadczenia z takimi sprawami ale jestem uaparty jak wół jak chce sam to zrobie i chu... chocbym mial po nocach nie spac to zrobie szkoda ze nie zrobilem foto relacji gdy czegos nie wiedzialem podjezdzalem na jakis warsztat blacharski i poprostu pytalem jak to zrobic a ze w co drugim pracowal jakis kolega ze szkoly to zawsz odp byla dobra i wyczerpojąca więc co poszukalem na allegro cwiartki znalazłem w niezbyt stanie ale z wyobraznia ja zrobilem pozyczylem migomat pocwiczylem spawanie ja jakis gownach wiertara w ruch rozwiercilem poszycie na aucie potem na cwiartce wymierzylem przylapalem potem zastanowilem sie 100razy czy jest ok i zaspawalem ze nawet czolgiem nie wyrwie potem przyszłą reperaturka wyciełem polapalem punktowo bo taki mi poradzili na miejsce lączenia przyszła mata szklana i zywica potem prog tez w kazdym łączeniu dawalem mate i zywice . wszystko wygladzilem szpachla takze powiem wam ze po pomalowaniu nie zostanie najmniejszego sladu . Kupilem gume w tubie tam gdzie mam byc to dalem i nochyba ze ktos zobaczy pod uszczelke bo wiadomo beda dziurki po łączeniach ale to pikus jak sie zdenerwuje to zaspawam i wyszlifuje musze tylko prysnac szpachla natryskowa zeby nie bylo zadnych rysek polecili mi taka w sprayu

a z tym podkladem to tez mi go polecili



adam_16_ - 2009-03-21, 17:43
" />Ja też mam kilka pytań
Jaki kompresor będzie nadawał sie do lakierowania? jakie powinien mieć mniej więcej parametry żeby nie brakowało ciśnienia podczas malowania jakiegoś większego elementu, typu, maska, dach? chodzi mi oczywiście o jakiś tańszy, na allegro są w dość przyzwoitej cenie kompresory 50l, czy takie będą się nadawać? czy lepiej szukać jakąś używkę większą i lepszą?



Wroński - 2009-03-22, 22:09
" />



Mazek - 2009-03-29, 18:36
" />Chciałbym pomalować moją maskę na czarny mat...

Wiem, ze mam ja odtłuścić i zmatować papierem wodym ale czy mam stosować jakiś podkład pod Mat czy nie trzeba ?

Po prostu zmatować stary lakier i malować na mat ?



York - 2009-03-29, 18:47
" />heh przerabiałem kiedyś ten temat w moim maluchu i polecam dokładnie zmatowić, odtłuścić i psiknąć podkładem... tylko jakimś ciemnym, bo potem będzie ciężko pokryć czarnym i miejscami prześwity mogą wyjść.



Vitec - 2009-03-29, 20:00
" />



Okus - 2009-05-01, 10:22
" />znalazłem na aleggro lakiery do samochodow bo na wakacje chce odnawiac swoja niunie kolor docelowy BIAŁY wiecie czarna fela nisko itp napisalem do kolesia meila zeby podał mi ceny itp i to wygladało tak

Treść wiadomości:
witam ... planuje malowac cale auto aktualnie jest w kolorze czerwonym ... auto to honda Civic 4gen hetchback "ta mala" malowanie ma obejmowac tez komore silnika... kolor jaki bym chciał to taka czysta biell raząca w oczy zatem ile bym potrzebowal farby ??
jak moglby Pan wyszczegolnic cene farby cene utwardzacza,klaru itp ogolnie taki komplet

ODP..
czesc
Akryl 1 litr 70 zł + utwardzacz 22,50 + rozcieńczalnik 5 zł – wszystko razy 2

Pozdrawiam

Sławek

www.autolakier.pl

jak myslicie czy to co odp wystarczy ?? chce czystą biel zadnych odcieni
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu