lampka aku
sisu - 2007-04-11, 10:06
" />wracałem nocką po świętach od rodzinki i włączyłem długie światła w lesie i wraz z niebieską kontrolką zapaliła się czerwona od ładowania i tak już została
sprawdziłem pasek, bezpieczniki (obydwie skrzynki), są ok
zmierzyłem napięcie przy wyłączonym silniku i przy włączonym.. takie samo, a nawet na włączonym ciut niższe, więc nie ładuje ani trochę
ja lubię sobie pogrzebać w autku samemu zamiast oddawać do warsztatu więc może mi ktoś poradzi od czego zacząć diagnozowanie, jak się do czego dostać (odkręcić)
wydaje mi się że to może być regulator napięcia, uzwojenie albo szczotki.. dobrze myślę?
regulator jest w alternatorze czy gdzieś osobno?
i jeszcze jedno pytanko, gdybym był zmuszony szukać alternatora na wymianę i chciał kupić używany to musi to być dokładnie od d15b2? czy w różnych silnikach alternatory są te same?
liczę na szybką pomoc bo jestem uziemiony z góry dzięki za info, pozdrawiam
Dzida - 2007-04-11, 13:53
" />Bardzo dobrze myślisz, to może być regulator napięcia, szczotki, lub - najmniej prawdopodobne - uzwojenie. Regulator znajduje się w alternatorze. Jesli to on - możesz szukać używanego alternatora, nie opłaca się wymiana. Jesli będziesz kupował uzywkę nie musi być od D15B2, ważne żeby wtyczka była taka sama, bo parapetrami zbytnio się nie różnią (jesli w ogóle). Upewnij się, ale masz wtyczkę bodajże z 3 kabelkami i musisz kupić pasujący pod wtyczkę alternator
sisu - 2007-04-11, 16:38
" />to jeszcze dopytam:
1. da się odkręcić/odłączyć regulator nie wyjmując alternatora?
2. regulator jest rozbieralny? tzn. czy da radę się dobrać do płytki żeby posprawdzać elementy?
Dzida - 2007-04-11, 16:42
" />
happystefan - 2007-04-18, 12:42
" />zalezy co Ci pojdzie mi sie spalilo uzwojenie i kupilem uzywany alternator za 150zł i chodzi do tej pory jak regulator(da sie raczej dokupic caly) albo szczotki to da sie zrobic mysle nie wielkim kosztem + wyjecie tego piepszonego alternatora (w ksiazce pisza ze trzeba polos wykrecic itd, mi za 2 razem wyciagali gora strasznie mnie to bolalo jak widzialem jak te mechaniki zakichane to robili)
Mortyr - 2007-04-18, 12:47
" />Nie trzeba żadnej półośki zdejmować. Wystarczy podlewarować autko z lewej strony. I po krótkiej gimnastyce wyjąćzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
sisu - 2007-04-11, 10:06
" />wracałem nocką po świętach od rodzinki i włączyłem długie światła w lesie i wraz z niebieską kontrolką zapaliła się czerwona od ładowania i tak już została
sprawdziłem pasek, bezpieczniki (obydwie skrzynki), są ok
zmierzyłem napięcie przy wyłączonym silniku i przy włączonym.. takie samo, a nawet na włączonym ciut niższe, więc nie ładuje ani trochę
ja lubię sobie pogrzebać w autku samemu zamiast oddawać do warsztatu więc może mi ktoś poradzi od czego zacząć diagnozowanie, jak się do czego dostać (odkręcić)
wydaje mi się że to może być regulator napięcia, uzwojenie albo szczotki.. dobrze myślę?
regulator jest w alternatorze czy gdzieś osobno?
i jeszcze jedno pytanko, gdybym był zmuszony szukać alternatora na wymianę i chciał kupić używany to musi to być dokładnie od d15b2? czy w różnych silnikach alternatory są te same?
liczę na szybką pomoc bo jestem uziemiony z góry dzięki za info, pozdrawiam
Dzida - 2007-04-11, 13:53
" />Bardzo dobrze myślisz, to może być regulator napięcia, szczotki, lub - najmniej prawdopodobne - uzwojenie. Regulator znajduje się w alternatorze. Jesli to on - możesz szukać używanego alternatora, nie opłaca się wymiana. Jesli będziesz kupował uzywkę nie musi być od D15B2, ważne żeby wtyczka była taka sama, bo parapetrami zbytnio się nie różnią (jesli w ogóle). Upewnij się, ale masz wtyczkę bodajże z 3 kabelkami i musisz kupić pasujący pod wtyczkę alternator
sisu - 2007-04-11, 16:38
" />to jeszcze dopytam:
1. da się odkręcić/odłączyć regulator nie wyjmując alternatora?
2. regulator jest rozbieralny? tzn. czy da radę się dobrać do płytki żeby posprawdzać elementy?
Dzida - 2007-04-11, 16:42
" />
happystefan - 2007-04-18, 12:42
" />zalezy co Ci pojdzie mi sie spalilo uzwojenie i kupilem uzywany alternator za 150zł i chodzi do tej pory jak regulator(da sie raczej dokupic caly) albo szczotki to da sie zrobic mysle nie wielkim kosztem + wyjecie tego piepszonego alternatora (w ksiazce pisza ze trzeba polos wykrecic itd, mi za 2 razem wyciagali gora strasznie mnie to bolalo jak widzialem jak te mechaniki zakichane to robili)
Mortyr - 2007-04-18, 12:47
" />Nie trzeba żadnej półośki zdejmować. Wystarczy podlewarować autko z lewej strony. I po krótkiej gimnastyce wyjąć