lpg, zbyt duże spalanie i kontrolka check engine na benzynie
kirpek - 2008-12-25, 20:21
" />a więc:
civika z 1990 z silnikiem 1.6 16v 110km posiadam od ok miesiąca, i mam dwa takie problemy:
na lpg spala od ok 10 do 16 litrów!! i słabieńko ciągnie i nie mam co może być tego przyczyną,
po przełączeniu na benzynę zasysa w fotel jak szalony ciągnie od samego dołu do czerwonego prawie, spala tak na oko nie więcej niż 10l 98-ki w mieście przy szybszej jeździe, z tym że kontrolka od check engine się zapala gaśnie znów zapala. gdzieś mi śmignęło w jakimś wątku że to robota albo instalacji albo gazowników tyle że już nie znalazłem tego wątku więcej i nie wiem jak gościu rozwiązał problem. może wy coś na te problemy poradzicie. bo trochę drażniące są.
dodam że jeżdżę praktycznie na benzynie tylko bo lpg służy mi od czasu do czasu jako webasto albo na jazdę w korkach bo szkoda mi benzyny przepalać na takie bzdety.
pozdrówka i help!!!
ppiotrek - 2008-12-25, 20:37
" />jeśli chodzi o mniejsza moc na gazie to to jest normalne. możesz sobie zamontować BLOS. wtedy pozbędziesz się miksera i auto przestanie mulić.
jedź na regulację. od zawsze tak dużo paliło? jak z tym checkiem?
kirpek - 2008-12-25, 22:38
" />to ja wiem
ale jeździłem kilkoma zagazowanymi pojazdami i różnica w mocy nie była tak drastyczna
bo na gazie to ja bałbym się na światłach z astrą 1.4 ścigać...
zdaje mi się że może być to kwestia złego dostrojenia instalacji. instalacje zakładał poprzedni właściciel (a raczej właścicielka
co do checka to po przełączeniu na banzynę się zapala- czasami gaśnie to znów się zapala i tak cały czas- silnik pracuje równo, cicho, więc nie wiem co to może być po wypłacie jadę na kompa i hamownię zobaczę co to tam nie gra się podłubie i będzie żyleta. tylko może da sie już teraz ten problem rozwiązać, może ktoś miał taki problem??
ppiotrek - 2008-12-25, 22:57
" />rozumiem, że przełączasz na włączonym silniku, tak? jaką masz instalację? u mnie też się zapala check engine. jak wyłączę silnik i odpalę na benzynie jest ok. spowodowane jest to brakiem emulatora. może masz instalację I generacji?
kirpek - 2008-12-31, 10:10
" />nie mam pojęcia jaka to instalacja ale poszukam w papierach później bo mam je 50km stąd. a co to ten emulator, do czego służy i czy można sprawić aby się to nie świeciło, i czy jego brak wpływa w jakiś sposób na silnik.
co do odpalania to odpalam na benzynie. i tylko na niej jeżdżę no chyba że w korkach to przełączam na lpg. i nie ma znaczenia czy odpalę na lpg i potem przełączę. po przełączeniu mija dłuższa lub krótsza chwila i się włącza.
e)(trem - 2009-02-26, 18:43
" />sprawdź dokładnie szczelność instalacji LPG na wężach i wogóle, mi też kiedyś wzrosło spalanie i okazało się że miałem pęknięty wąż gumowy od gazu.
Co do check to gdy odpalam na benzynie i na niej jade to się nie pali a gdy przełączęna gaz to się zapala. Gdy odpalam na gazie to się zapala od razu, gdy przełącze na benzynę to i tak się świaeci i odcina obroty przy ok. 4500 obr/min - ja mam na to sposób poprostu przekręcam kluczyk na "0" podczas jazdy i check gaśnie
kirpek - 2009-03-06, 19:15
" />heh jajca po dłuuuuuugim czasie nie jeżdżenia na lpg postanowiłem zalać i sprawdzić co i jak i wyjeździłem cały zbiornik cisnąc jak zwykle połowa po mieście połowa w trasie i sie okazało że: do 2000-2200rpm jak wcisnę gaz mocniej nie mówiąc już że do dechy samochód się dławi i to w taki sposób że jak by kto w hebel kopnął, a spalanie spadło do ok 8l/100km... co do instalacji to w papierach pisze tylk o homologacjach nazwach i typach zastosowanych urządzeń.
Vitec - 2009-03-09, 19:04
" />
kirpek - 2009-03-10, 16:56
" />
Vitec - 2009-03-10, 21:27
" />Cuda się zdażają. U mnie w 8 miesięcznej instalacji (to było 2-3 miesiące po kupnie samochodu) spaliła się cewka elektrozaworu i na gazie wogóle silnik nie działał a za ok 1,5 miesiąca padł jeden z przekaźników (zardzewiał w środku) rozłączający wtryski - ale wtedy się cuda działyzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
kirpek - 2008-12-25, 20:21
" />a więc:
civika z 1990 z silnikiem 1.6 16v 110km posiadam od ok miesiąca, i mam dwa takie problemy:
na lpg spala od ok 10 do 16 litrów!! i słabieńko ciągnie i nie mam co może być tego przyczyną,
po przełączeniu na benzynę zasysa w fotel jak szalony ciągnie od samego dołu do czerwonego prawie, spala tak na oko nie więcej niż 10l 98-ki w mieście przy szybszej jeździe, z tym że kontrolka od check engine się zapala gaśnie znów zapala. gdzieś mi śmignęło w jakimś wątku że to robota albo instalacji albo gazowników tyle że już nie znalazłem tego wątku więcej i nie wiem jak gościu rozwiązał problem. może wy coś na te problemy poradzicie. bo trochę drażniące są.
dodam że jeżdżę praktycznie na benzynie tylko bo lpg służy mi od czasu do czasu jako webasto albo na jazdę w korkach bo szkoda mi benzyny przepalać na takie bzdety.
pozdrówka i help!!!
ppiotrek - 2008-12-25, 20:37
" />jeśli chodzi o mniejsza moc na gazie to to jest normalne. możesz sobie zamontować BLOS. wtedy pozbędziesz się miksera i auto przestanie mulić.
jedź na regulację. od zawsze tak dużo paliło? jak z tym checkiem?
kirpek - 2008-12-25, 22:38
" />to ja wiem
ale jeździłem kilkoma zagazowanymi pojazdami i różnica w mocy nie była tak drastyczna
bo na gazie to ja bałbym się na światłach z astrą 1.4 ścigać...
zdaje mi się że może być to kwestia złego dostrojenia instalacji. instalacje zakładał poprzedni właściciel (a raczej właścicielka
co do checka to po przełączeniu na banzynę się zapala- czasami gaśnie to znów się zapala i tak cały czas- silnik pracuje równo, cicho, więc nie wiem co to może być po wypłacie jadę na kompa i hamownię zobaczę co to tam nie gra się podłubie i będzie żyleta. tylko może da sie już teraz ten problem rozwiązać, może ktoś miał taki problem??
ppiotrek - 2008-12-25, 22:57
" />rozumiem, że przełączasz na włączonym silniku, tak? jaką masz instalację? u mnie też się zapala check engine. jak wyłączę silnik i odpalę na benzynie jest ok. spowodowane jest to brakiem emulatora. może masz instalację I generacji?
kirpek - 2008-12-31, 10:10
" />nie mam pojęcia jaka to instalacja ale poszukam w papierach później bo mam je 50km stąd. a co to ten emulator, do czego służy i czy można sprawić aby się to nie świeciło, i czy jego brak wpływa w jakiś sposób na silnik.
co do odpalania to odpalam na benzynie. i tylko na niej jeżdżę no chyba że w korkach to przełączam na lpg. i nie ma znaczenia czy odpalę na lpg i potem przełączę. po przełączeniu mija dłuższa lub krótsza chwila i się włącza.
e)(trem - 2009-02-26, 18:43
" />sprawdź dokładnie szczelność instalacji LPG na wężach i wogóle, mi też kiedyś wzrosło spalanie i okazało się że miałem pęknięty wąż gumowy od gazu.
Co do check to gdy odpalam na benzynie i na niej jade to się nie pali a gdy przełączęna gaz to się zapala. Gdy odpalam na gazie to się zapala od razu, gdy przełącze na benzynę to i tak się świaeci i odcina obroty przy ok. 4500 obr/min - ja mam na to sposób poprostu przekręcam kluczyk na "0" podczas jazdy i check gaśnie
kirpek - 2009-03-06, 19:15
" />heh jajca po dłuuuuuugim czasie nie jeżdżenia na lpg postanowiłem zalać i sprawdzić co i jak i wyjeździłem cały zbiornik cisnąc jak zwykle połowa po mieście połowa w trasie i sie okazało że: do 2000-2200rpm jak wcisnę gaz mocniej nie mówiąc już że do dechy samochód się dławi i to w taki sposób że jak by kto w hebel kopnął, a spalanie spadło do ok 8l/100km... co do instalacji to w papierach pisze tylk o homologacjach nazwach i typach zastosowanych urządzeń.
Vitec - 2009-03-09, 19:04
" />
kirpek - 2009-03-10, 16:56
" />
Vitec - 2009-03-10, 21:27
" />Cuda się zdażają. U mnie w 8 miesięcznej instalacji (to było 2-3 miesiące po kupnie samochodu) spaliła się cewka elektrozaworu i na gazie wogóle silnik nie działał a za ok 1,5 miesiąca padł jeden z przekaźników (zardzewiał w środku) rozłączający wtryski - ale wtedy się cuda działy