lżejsze koło zamachowe
spiderGT - 2006-11-05, 10:05
" />Cześć poznać wasze zdanie na temat lekkich/odelżonych kół zamachowych
czy warto?
z tego co czytalem lepiej się wkręca ale kosztem równośći pracy silnika
ciekawe co sie dzieje z momentem obrotowym
i jeszcze jedna rzecz, czy seryjne koło zamachowe z d15b2 jest lżejsze od tego z d16z2
pozdrawiam
tomalo - 2006-11-05, 10:31
" />na odchudzonym kole zamachowym:
+ lepiej sie wkreca - idzie jak szlifierka
- czesciej trzeba redukowac np. pod gorke
- spada troszke Vmax
+ duzo lepiej hamuje silnikiem
+/- szybciej schodzi z obrotow
co do rownosci pracy silnika - trzeba ustawic troszke wyzsze obroty na jalowym - ok 800-1000 i wtedy jest ok
spiderGT - 2006-11-05, 10:39
" />dzięki:)
czyli da sie z tym żyć - jak dla mnie narazie przewaga zalet
a jesli mowa o wkręcaniu, to w jakim zakresie obrotów jest rożnica
tomalo - 2006-11-05, 11:24
" />w kazdym
ale "uzyteczne" obroty przesuwaja sie delikatnie w gore, tak ze zeby energicznie jechac to musisz troszke wyzej go krecic... startowac z ciut wyzszych itp. ale wkrecanie od 1000 do prawie 8000 to moment
jak nie jedzisz w 4 osoby po gorkach to zdecydowanie przewaga zalet a jak zapakujesz 4 osoby to niestety musisz sie liczyc z tym ze troche wiecej musisz pomieszac biegami... max moment obrotowy przesuwa sie na nieco wyzsze obroty (tak mi sie wydaje). Ale fajnie sie wkreca a hanki lubia byc wysoko krecone wiec nie problem
A jak chcesz normalnie pojezdzic to odchudzone kolo zamachowe nie przeszkadza...
spiderGT - 2006-11-06, 14:46
" />mam jeszcze stary zamach z d15b2, zastanawiam sie czy nie bedzie lżejszy od tego z d16z2
ktoś sie orientuje?
Guail_FH - 2006-11-06, 14:59
" />Nie wiem czy eni bedzie lzejszy ale slyszalem ze sochc ma lzejsze od dohc
Michuu - 2006-11-06, 15:17
" />Kola zamachwe w SOHC sa raczej takie same.
Guail_FH - 2006-11-06, 21:16
" />w to nie watpie raczej chodzi mi o roznice wdohc sohc
spiderGT - 2006-11-06, 22:45
" />dzięki
zastanawiam sie czy czasem go nie odchudzić o 2-3 kilo i wyważyć,bylby to koszt w granicach 200zl
markowy lekki zamach kosztuje pewnie w okolicach 800zl wiec wydaje sie być mało opłacalny zwazywszy na efekty jakie daje
jedni straszą że to nic nie da oprócz subiektywnych doznań
inni chwalą
rodzi sie pytanie czy materiał z jakiego wykonany jest zamach przy tej samej wadze (markowe lekkie i stoczone)robiłby taką dużą różnice?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
spiderGT - 2006-11-05, 10:05
" />Cześć poznać wasze zdanie na temat lekkich/odelżonych kół zamachowych
czy warto?
z tego co czytalem lepiej się wkręca ale kosztem równośći pracy silnika
ciekawe co sie dzieje z momentem obrotowym
i jeszcze jedna rzecz, czy seryjne koło zamachowe z d15b2 jest lżejsze od tego z d16z2
pozdrawiam
tomalo - 2006-11-05, 10:31
" />na odchudzonym kole zamachowym:
+ lepiej sie wkreca - idzie jak szlifierka
- czesciej trzeba redukowac np. pod gorke
- spada troszke Vmax
+ duzo lepiej hamuje silnikiem
+/- szybciej schodzi z obrotow
co do rownosci pracy silnika - trzeba ustawic troszke wyzsze obroty na jalowym - ok 800-1000 i wtedy jest ok
spiderGT - 2006-11-05, 10:39
" />dzięki:)
czyli da sie z tym żyć - jak dla mnie narazie przewaga zalet
a jesli mowa o wkręcaniu, to w jakim zakresie obrotów jest rożnica
tomalo - 2006-11-05, 11:24
" />w kazdym
ale "uzyteczne" obroty przesuwaja sie delikatnie w gore, tak ze zeby energicznie jechac to musisz troszke wyzej go krecic... startowac z ciut wyzszych itp. ale wkrecanie od 1000 do prawie 8000 to moment
jak nie jedzisz w 4 osoby po gorkach to zdecydowanie przewaga zalet a jak zapakujesz 4 osoby to niestety musisz sie liczyc z tym ze troche wiecej musisz pomieszac biegami... max moment obrotowy przesuwa sie na nieco wyzsze obroty (tak mi sie wydaje). Ale fajnie sie wkreca a hanki lubia byc wysoko krecone wiec nie problem
A jak chcesz normalnie pojezdzic to odchudzone kolo zamachowe nie przeszkadza...
spiderGT - 2006-11-06, 14:46
" />mam jeszcze stary zamach z d15b2, zastanawiam sie czy nie bedzie lżejszy od tego z d16z2
ktoś sie orientuje?
Guail_FH - 2006-11-06, 14:59
" />Nie wiem czy eni bedzie lzejszy ale slyszalem ze sochc ma lzejsze od dohc
Michuu - 2006-11-06, 15:17
" />Kola zamachwe w SOHC sa raczej takie same.
Guail_FH - 2006-11-06, 21:16
" />w to nie watpie raczej chodzi mi o roznice wdohc sohc
spiderGT - 2006-11-06, 22:45
" />dzięki
zastanawiam sie czy czasem go nie odchudzić o 2-3 kilo i wyważyć,bylby to koszt w granicach 200zl
markowy lekki zamach kosztuje pewnie w okolicach 800zl wiec wydaje sie być mało opłacalny zwazywszy na efekty jakie daje
jedni straszą że to nic nie da oprócz subiektywnych doznań
inni chwalą
rodzi sie pytanie czy materiał z jakiego wykonany jest zamach przy tej samej wadze (markowe lekkie i stoczone)robiłby taką dużą różnice?