Ma ktos pomysl na usuniecie farby z podkladem z midwinga?
Bonio_EQ - 2010-05-16, 18:17
" />Siemanko,mam maly problem w postaci zdarcia lakieru z midwinga,otoz midwing jest zbudowany z metalowego stelazu i pokryty jakas gua/kalczukiem i dopiero na to jest kladziony podklad i lakier.Niestety midwing wymaga ponownego malowania i lakierowania gdyz ma na calej swojej dlugosci spekany lakier i nienadaje sie przynajmniej w/g mnie do niczego,musze usunac z niego jakos lakier z podkladem do zywej gumy,dodam ze scansol slabo sobie z tym radzi,moze dlatego ze juz mu moc wyparowala albo cos,bo troche czasu go mam, scansol odpada tez dlatego ze niszczy gume,ktora jest pokryty mid. tzn po czasie guma ze tak powiem mieknie i jest podatna na uszczerbienia itp poki co przez pare ladnych godzin skrobania przyokraglona 10letnia szpachelka z delikatnie przyostrzonym koncem daje rade tylko jest okrutna meczarnia bo odskrobuje kawalki wielkosci 2x2 mm albo cos kolo tego i po czasie rece opadaja,ma ktos jeszcze jakis sposob na to zeby zedrzec lakier z podkladem? mysle o papierku 360 i wodzie,ale mysle ze tez moge zniszczyc midwinga tzn te gume...hmm jak cos to piszcie,nizej dodaje zdjecia jak to wyglada po 4godz skrobanki
tomaszko - 2010-05-16, 19:22
" />W marketach znajdziesz taki środek to zdejmowania powłok lakierniczych. Powinien pomóc.
Bonio_EQ - 2010-05-16, 19:36
" />no wlasnie mam scansol,ale pisalem ze cienko sobie z tym radzi po wchodzi w reakcje z midwingiem,jest miekkszy i bardziej podatny na zadarcia oderwania kawalkow gumy itp
TomiX - 2010-05-17, 14:12
" />Stary, modelarski sposób, to zanurzenie elementów w wodnym roztworze Kreta (tego do rur, nie żywego ). Tylko nie biorę odpowiedzialności czy nie zareaguje z tworzywem midwinga w każdym razie nie ruszało plastików z których są robione modele
Chmura - 2010-05-17, 14:27
" />
Bonio_EQ - 2010-05-17, 15:42
" />TomiX : spoko wyproboje moze na niewielkiej krawedzi,a pamietasz jakie proporcje woda/kret byly mieszane?
Chmura : nawet o tym nie pomyslalem a plyn wala mi sie po garazu
tylko obawiam sie jednego,ze te substancje wnikną w mida,bo dostalem cyne ze on dobrze pochlania np lakier podczas malowania
Bonio_EQ - 2010-05-30, 19:20
" />walcze dalej z midwingiem,okazalo sie ze z tego co ja zaobserwowalem na nim,guma pokryta szpachlą,dosyc grubo,pozniej podklad,pozniej lakier... ciezko schodzi,testowalem z plynem hamulcowym bo akurat stal pod reka,zmiekcza lakier ale tez i strukture gumy na midwingu robi sie podatniejsza na uszkodzenia tak samo jak po scansolu dzisiaj jakies 4 godz darcia szpachelką i papierem sciernym wodnym 80 no i juz mam zrobionego tyle:
moze ktos ma jeszcze jakis pomysl czym szybciej to usunac?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Bonio_EQ - 2010-05-16, 18:17
" />Siemanko,mam maly problem w postaci zdarcia lakieru z midwinga,otoz midwing jest zbudowany z metalowego stelazu i pokryty jakas gua/kalczukiem i dopiero na to jest kladziony podklad i lakier.Niestety midwing wymaga ponownego malowania i lakierowania gdyz ma na calej swojej dlugosci spekany lakier i nienadaje sie przynajmniej w/g mnie do niczego,musze usunac z niego jakos lakier z podkladem do zywej gumy,dodam ze scansol slabo sobie z tym radzi,moze dlatego ze juz mu moc wyparowala albo cos,bo troche czasu go mam, scansol odpada tez dlatego ze niszczy gume,ktora jest pokryty mid. tzn po czasie guma ze tak powiem mieknie i jest podatna na uszczerbienia itp poki co przez pare ladnych godzin skrobania przyokraglona 10letnia szpachelka z delikatnie przyostrzonym koncem daje rade tylko jest okrutna meczarnia bo odskrobuje kawalki wielkosci 2x2 mm albo cos kolo tego i po czasie rece opadaja,ma ktos jeszcze jakis sposob na to zeby zedrzec lakier z podkladem? mysle o papierku 360 i wodzie,ale mysle ze tez moge zniszczyc midwinga tzn te gume...hmm jak cos to piszcie,nizej dodaje zdjecia jak to wyglada po 4godz skrobanki
tomaszko - 2010-05-16, 19:22
" />W marketach znajdziesz taki środek to zdejmowania powłok lakierniczych. Powinien pomóc.
Bonio_EQ - 2010-05-16, 19:36
" />no wlasnie mam scansol,ale pisalem ze cienko sobie z tym radzi po wchodzi w reakcje z midwingiem,jest miekkszy i bardziej podatny na zadarcia oderwania kawalkow gumy itp
TomiX - 2010-05-17, 14:12
" />Stary, modelarski sposób, to zanurzenie elementów w wodnym roztworze Kreta (tego do rur, nie żywego ). Tylko nie biorę odpowiedzialności czy nie zareaguje z tworzywem midwinga w każdym razie nie ruszało plastików z których są robione modele
Chmura - 2010-05-17, 14:27
" />
Bonio_EQ - 2010-05-17, 15:42
" />TomiX : spoko wyproboje moze na niewielkiej krawedzi,a pamietasz jakie proporcje woda/kret byly mieszane?
Chmura : nawet o tym nie pomyslalem a plyn wala mi sie po garazu
tylko obawiam sie jednego,ze te substancje wnikną w mida,bo dostalem cyne ze on dobrze pochlania np lakier podczas malowania
Bonio_EQ - 2010-05-30, 19:20
" />walcze dalej z midwingiem,okazalo sie ze z tego co ja zaobserwowalem na nim,guma pokryta szpachlą,dosyc grubo,pozniej podklad,pozniej lakier... ciezko schodzi,testowalem z plynem hamulcowym bo akurat stal pod reka,zmiekcza lakier ale tez i strukture gumy na midwingu robi sie podatniejsza na uszkodzenia tak samo jak po scansolu dzisiaj jakies 4 godz darcia szpachelką i papierem sciernym wodnym 80 no i juz mam zrobionego tyle:
moze ktos ma jeszcze jakis pomysl czym szybciej to usunac?