ďťż

Mały problem... - 'masło' na korku od chłodnicy



NoRo - 2007-05-22, 09:12
" />Witam,
mam mały problem. Od pewnego czasu mam na korku od chłodnicy takie białe masło... nie jest tego dużo ale ciekawi mnie jaki jest tego powód ? Uszczelka głowicy ? Ja przyjade z trasy pod dom i zaglądam do zbiorniczka wyrównawczego to jest pełny, jednak jak auto ostygnie jest ponizej min. Wody z chłodnicy nie ubywa ani raczej nie przybywa... Miesiąc temu mi cały czas ubywało wody, że co pare dni musialem pare setek dolać ale teraz juz nie... (dodam że raz jak wjechalem na kanał i przygazowalem to zaczeło kapać z okolic termostatu, jednak był to jedyny raz, po tym już wody nmie ubywało ani nic nie kapało) chyba, że ubywa a stan sie uzupełnia olejem... Nie wiem co zrobic... czy to tak na razie zostawic czy moze da się jakoś to sprawdzic z czego to może być takie masło ? Co do stanu chłodnicy to jest dosyć wybrakowana i był wsypywany proszek do uszczelnienia w październiku, temperartura jest OK, po kilometrze zaczyna sie powoli podnosić i caly czas stoi poniżej połowy nawet w upały jak stoje w korku. Moc jest raczej ta sama no może troszke słabsze autko ale mam luźne zawory to może z tego... sam już nie wiem.

Pozdrawiam, NoRo.




maciej29 - 2007-05-22, 09:28
" />no chyba uszczelka pod glowica



Dzik - 2007-05-22, 19:44
" />Odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego, na wlaczonym silniku i z delikatnym gazowaniem patrz czy ida z niego babelki. Jesli tak to uszczelka pod glowica. Tak mi poradzil kiedys kolega



zayonnc - 2007-05-22, 20:15
" />Od zbiorniczka wyrównawczego? A nie przypadkiem od chłodnicy? Bo teraz to już sam nie wiem, ale zawsze mi się wydawało, że to korek od chłodnicy trzeba odkręcić.
Pozdr




don_karlos - 2007-05-22, 21:00
" />



Talib - 2007-05-22, 21:00
" />To zależy czy silnik jest ciepły czy zimny. Generalnie lepiej widać to na chłodnicy, bo jak wyciągniesz nakrętkę od zbiorniczka, to wypadało by ten wężyk wetknąć w coś w czym bąbelki będzie widać. Więc sprawdza się to na w miarę zimnym silniku,na chłodnicy, no chyba że ktoś jest amatorem ostrych doznań to może na ciepłym odkręcać korek .



zayonnc - 2007-05-22, 21:48
" />Talib no to teraz wszystko jasne
Pozdr



Dzik - 2007-05-23, 05:24
" />Jak wspomnialem wczesniej byly to informacje z 2 reki



Talib - 2007-05-23, 07:39
" />bartoszek001, na zbiorniczku też można sprawdzać, tylko jest trochę mniej wygodnie, i ciężej coś zobaczyć szczególnie jak bąbelki są małe.



MichałO - 2007-05-23, 09:43
" />u mnie w 1 moim d15b2 jaral juz olej i plyn alego zakatowalem jezdzilem dalej tylko dolewalem nasjlepiej bylo w trasie bo sie niegrzal hehehe



Guail_FH - 2007-05-23, 12:05
" />Tak wiemy ze masz doswiadczenie w tych sprawach jzu dwa silniki zalatwiles :d



qpx - 2007-05-23, 12:45
" />Piszecie po części dobrze
Jeśli sprawdzamy czy poszła nam uszczelka itp. to nie odkręcamy korka chłodnicy! Dolewamy w zniorniczku wyruwnawczym wody, czy płynu chłodniczego, do pełna, aż sie bedzie wylewało, opalamy silnik i sprawdzamy co sie bedzie dzialo, czy woda opadnie, czy sie zacznie wylewac jakieś bąbelki itp.Możemy też wody dolewać na odpalonym silniku, jest to bez różnicy Żeby byc całkowicie pewien, powtarzamy zabieg kilkakrotnie Tak sie diagnozuje, a nie jakies gadki typu: sprawdza sie na chłodnicy, bo na zbiorniczku nie widac za bardzo, i powinno sie na zimnym bo na gorący wiecie co mozę sie stac.
Otóż silnik lepiej jakby był rozgrzany, aby wszystko sie ponagrzewało, porościągalo, olej staje się rzadszy i łatwiej coś wypatrzeć, po za tym, zazwyczaj jak sie coś psuje to auto jest rozgrzane, a nie zimne (gdy co dopiero wyjechało z garazu) Ale nie ma tu, aż tak wielkiej różnicy
pozdro
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu