Mini strobo - zapłon
jurasjo - 2008-09-13, 14:40
" />Co sądzicie o takim wynalazku ?
http://moto.allegro.pl/item425400672_mini_lampa_stroboskopowa.html
Z komentarzy wynika, że działa. Dobrze by było móc samemu sprawdzić czy zapłon jest dobrze ustawiony.
flejm - 2008-09-13, 20:30
" />hehe nie przeczytałem aukcji myślałem, że chodzi o strobola samego jak ktoś lubi grzebać to pewnie obejdzie się bez tego
jurasjo - 2008-09-19, 14:42
" />Mini strobo jest ale mam zagwozdkę: w manualu dla hanek do 91 jest kąt wyprzedzenia zapłonu 12 stopni a w manualu od 92 jest 20 stopni.
Ja mam auto z 91 roku ale silnik D13B2 jest opisywany w sumie w manualu od 92 więc kąt ma być 20 stopni ?
Generalnie potrzebny mi ten kąt czy po prostu mam sprawdzić czy mi się znaczki pokrywają ?
nosql - 2008-09-20, 21:38
" />ustaw na kole pasowym - środkowy znak, po to są te znaki zeby sie nie zastanawiać ile stopni wyprzedzać
grajos - 2008-09-21, 07:02
" />Co do tego wynalazku to odradzam,przetestowałem to i ustawienie zapłonu jako takie jest możliwe tylko wieczorem,w nocy,ogólnie jak słońce zajdzie,bo e dzień nie da się znaków zobaczyć.
C00li - 2008-09-21, 09:32
" />
jurasjo - 2008-09-21, 15:27
" />Podłączyłem ten strobo do aku i przewodu pierwszego cylindra.
Błyskać coś błyskało ale kur..a nie mam nacięć na kole pasowym. Przetoczyłem samochód na 5 biegu i ni chu..a nie ma nacięć. Mam sobie sam coś narysować czy co ?
No looknijcie na fotkę:
Mike - 2008-09-21, 16:50
" />jurasjo, to są takie maluteńkie nacięcia na rancie koła od strony obudowy rozrządu. przyjrzyj się, muszą tam być.
jurasjo - 2008-09-22, 05:12
" />
C00li - 2008-09-22, 08:26
" />Ponieważ nie miałem białego pod ręką, to użyłem srebrnego i czerwonego, żeby odpowiadało temu co jest oryginalnie. W sumie można zrobić trochę większe kropy, bo nacięcia są malutkie. Lampą świecisz na koło i patrzysz przez muszkę i szczerbinkę tak jak przy ustawianiu rozrządu. Powinno błyskać w momencie gdy pierwszy tłok jest 18 stopni przed GMP - przez muszkę i szczerbinkę widzisz wtedy środkowy znak z trzech od ustawiania zapłonu.
jurasjo - 2008-09-28, 18:38
" />Znaki znalazłem - 3 małe czarne kropki. Poprawiłem środkową białym korektorem. Na jałowym podpiąłem strobola do aku i podłączyłem się do kabla WN. Obstrykałem koło pasowe i niby jest ok: biały znak jest co prawda lekko wydłużony i ma jakieś 3mm ale jest na wysokości szczerbinki.
stealth - 2008-09-28, 20:24
" />A czy sprawdzał ten stroboskop ktoś kto ma porównanie ze stroboskopem-stroboskopem, a nie stroboskopem-diodą?
Słyszałem opinię, że działa wyraźnie gorzej, że nie jest to taki "błysk" jak trzeba, bo to jednak led a nie strobol. No ale się nie znam, pytam, bo sam byłbym zainteresowany ze względu na niską cenę
jurasjo, porób kilka fotek i walnij krótki opis jak to sprawdzić Byłoby świetnie, bo ja mało kumaty jestem i boję sie za to zabrać samzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
jurasjo - 2008-09-13, 14:40
" />Co sądzicie o takim wynalazku ?
http://moto.allegro.pl/item425400672_mini_lampa_stroboskopowa.html
Z komentarzy wynika, że działa. Dobrze by było móc samemu sprawdzić czy zapłon jest dobrze ustawiony.
flejm - 2008-09-13, 20:30
" />hehe nie przeczytałem aukcji myślałem, że chodzi o strobola samego jak ktoś lubi grzebać to pewnie obejdzie się bez tego
jurasjo - 2008-09-19, 14:42
" />Mini strobo jest ale mam zagwozdkę: w manualu dla hanek do 91 jest kąt wyprzedzenia zapłonu 12 stopni a w manualu od 92 jest 20 stopni.
Ja mam auto z 91 roku ale silnik D13B2 jest opisywany w sumie w manualu od 92 więc kąt ma być 20 stopni ?
Generalnie potrzebny mi ten kąt czy po prostu mam sprawdzić czy mi się znaczki pokrywają ?
nosql - 2008-09-20, 21:38
" />ustaw na kole pasowym - środkowy znak, po to są te znaki zeby sie nie zastanawiać ile stopni wyprzedzać
grajos - 2008-09-21, 07:02
" />Co do tego wynalazku to odradzam,przetestowałem to i ustawienie zapłonu jako takie jest możliwe tylko wieczorem,w nocy,ogólnie jak słońce zajdzie,bo e dzień nie da się znaków zobaczyć.
C00li - 2008-09-21, 09:32
" />
jurasjo - 2008-09-21, 15:27
" />Podłączyłem ten strobo do aku i przewodu pierwszego cylindra.
Błyskać coś błyskało ale kur..a nie mam nacięć na kole pasowym. Przetoczyłem samochód na 5 biegu i ni chu..a nie ma nacięć. Mam sobie sam coś narysować czy co ?
No looknijcie na fotkę:
Mike - 2008-09-21, 16:50
" />jurasjo, to są takie maluteńkie nacięcia na rancie koła od strony obudowy rozrządu. przyjrzyj się, muszą tam być.
jurasjo - 2008-09-22, 05:12
" />
C00li - 2008-09-22, 08:26
" />Ponieważ nie miałem białego pod ręką, to użyłem srebrnego i czerwonego, żeby odpowiadało temu co jest oryginalnie. W sumie można zrobić trochę większe kropy, bo nacięcia są malutkie. Lampą świecisz na koło i patrzysz przez muszkę i szczerbinkę tak jak przy ustawianiu rozrządu. Powinno błyskać w momencie gdy pierwszy tłok jest 18 stopni przed GMP - przez muszkę i szczerbinkę widzisz wtedy środkowy znak z trzech od ustawiania zapłonu.
jurasjo - 2008-09-28, 18:38
" />Znaki znalazłem - 3 małe czarne kropki. Poprawiłem środkową białym korektorem. Na jałowym podpiąłem strobola do aku i podłączyłem się do kabla WN. Obstrykałem koło pasowe i niby jest ok: biały znak jest co prawda lekko wydłużony i ma jakieś 3mm ale jest na wysokości szczerbinki.
stealth - 2008-09-28, 20:24
" />A czy sprawdzał ten stroboskop ktoś kto ma porównanie ze stroboskopem-stroboskopem, a nie stroboskopem-diodą?
Słyszałem opinię, że działa wyraźnie gorzej, że nie jest to taki "błysk" jak trzeba, bo to jednak led a nie strobol. No ale się nie znam, pytam, bo sam byłbym zainteresowany ze względu na niską cenę
jurasjo, porób kilka fotek i walnij krótki opis jak to sprawdzić Byłoby świetnie, bo ja mało kumaty jestem i boję sie za to zabrać sam