mody głowicy i ssaka
York - 2009-04-11, 18:15
" />Witam
Jako, że w przyszłym miechu będe robił remoncik silnika, to już teraz chciałem się zorientować co można by było pogrzebać jeszcze przy głowicy, kolektorze ssącym. Pewnie zaraz będą posty, rozwiercanie, polerowanie itp... ok, ale jak zwykle nie będzie napisanie, jak i co dokładnie. Więc prosiłbym jakoś bardziej szczególowo
flejm - 2009-04-11, 18:28
" />kanały ssące rozwierć o 1mm i wypoleruj ale nie na lustro ostatni szlif zrób papierem 120 żeby były widoczne dość spore ryski. zrób porting z kolektorem ssącym, tak żeby otwór w kolektorze był mniejszy niż w głowicy
kanały wydechowe rozwierć o 1mm i wypoleruj na lustro i nie portuj z kolektorem wydechowym
przy rozwiercaniu skup się na tym żeby przelatująca mieszanka bądź gazy nie natrafaiły na zbyt gwałtowne zmiany kierunku (jakieś zadziory)
przepustnicę załóż od B serii (60mm)
kolektor ssący wyczyść z oleju, jeżeli chcesz grubiej pomodzić to rozetnij go i powiększ kanały i wypoleruj kanały tak jak w głowicy po stronie kanałów ssących
jeżeli ktoś ma inna koncepcję proszę o korektę!
York - 2009-04-12, 00:08
" />spoko... dzięki wogóle za odp i podjęcie tematu. mam znowu kilka pytań.
- Rozwierić kanały, ok, ale jak i czym żeby to równo wyszło ? Chyba pozostaje oddanie do jakiegoś zakładu.
- Dlaczego nie portować głowicy z kolektorem wydechowym ? A jeśli wyjdzie sytuacja, że wydech jest mniejszy niż otwory w głowicy ? (nie zaglądałem jeszcze).
- Jaki mniej więcej jest koszt przepustnicy z b16 ?
- Gdzieś wyczytałem, że kolektor ssący z D16Y8 jest najlepszy (z fabrycznych) do D-serii pod mody i większą przepustnice. W czym różnica ?
jasiekk - 2009-04-12, 19:57
" />dobry papier ścierny i jedziesz takie cos:D :
Fawor - 2009-04-12, 20:19
" />Spasowanie OBU kolektorów równo z progami głowicy. Robisz odcisk na kolektorze czymś barwiącym i jedziesz do równego. Teoria o mniejszych kanałach ssaka niż głowicy bez sensu.
Spolerowanie kanałów dolotowych W GŁOWICY na lustro ( przykład powyzej ) moze powodować skraplanie się paliwa na ściankach, czyli gorsze odparowanie i późniejsze tworzenie się mieszanki. Mocno niepolecane. Koledze flejm cos dzwoni, ale nie wie w którym kościele To właśnie kanały w głowicy powinny być finalnie przejechane papierem, aby pozostawić na nich widoczne chropowatości. Polerka strony wydechowej zda się na niewiele, bo po jakims czasie i tak wszystko zajdzie nagarem, łącznie z komorą spalania.
Generalnie: najważniejsze są progi. Samo polerowanie da na prawde niewiele, a pochłonie dużo czasu ( jesli robisz sam ), albo pieniedzy ( jesli oddasz komuś ). W przypadku auta robionego na codzień wystarczy staranne ( szczelne ) dotarcie zaworów. Reszta będzie efektem placebo.
Ryba - 2009-04-13, 08:03
" />Potwierdzam, polerowanie kanałów wydechowych w sumie nic nie daje poza satysfakcją. Ja nie zauwazyłem różnicy między polerowanymi, a serią; i tak wszystko zaszło nagarem
York - 2009-04-13, 10:06
" />głowicę chcę właśnie sam zrobić, więc i czas bedę miał. w sumie i tak długo mi to zejdzie, bo bede to robił po pracy (kończę codziennie koło 18).
Co do powiekszania tych kanałów... czyli co normalnie papier w rękę i tak na oko powiększać o 1 mm ? Napewno wyjdzie wszystko nierówno.
A sprawa z kolektorem i przepustnicą ? Rozwiercać mój z D16A6 czy szukać tego z D16Y8 i ten wiercić ? Do tego przepustnica B16. Wiecie jaki mniej więcej jaki koszt ?
Fawor - 2009-04-13, 10:51
" />papierem można się jedynie po tyłku pogłaskac Wiertarka ze ściernicą listkową na trzpieniu, mała granulacja, średnica najlepiej 25-30mm. 40 nie wejdzie do środka kanałów.
Najlepszy z kolektorów do D to D16Y8, niewiele za nim D16Z6. Jeśli chcesz zakładać seryjną przepustnicę to musisz brać w pełni uzbrojone, bo rozstaw szpilek nie pasuje pod nasze z A6/Z2.
EDIT: literówka oczywiscie.
adamac - 2009-04-13, 12:12
" />D18??
Dawee - 2009-04-13, 14:45
" />Jestem ciekawy skąd się wzięło to przekonanie że 1 mm starczy i gdzie ten 1 mm dać? Z tego co zaobserwowałem w kanałach głowicy d16z2 to fakt że najwięcej czasu i powiększania przyda się przy samych gniazdach, a dokładniej w miejscu rozejścia się jednego kanału na dwa. Tam powinieneś się postarać o powiększenie przepustowości. Wydech moim zdaniem jest bardzo zatkany, dolot to tylko drobne korekty Jak jesteś odważny to możesz wziąć frez ale bez pojęcia jak to się robi nie polecam. Osobiście dużo się już napatrzyłem jaka jest procedura obrabiania, mam dwie głowice, pewnie jedna do zniszczenia i dopiero teraz mogę się zabrać za rzeźbienie głowicy
York - 2009-04-14, 05:46
" />właśnie aż takiego pojęcia nie mam, żeby bawić się frezami.
hmm "skąd pojęcie że 1 mm wystarczy ?" nie wiem, może to jakaś bezpieczna wartość ? kurcze to o ile powiększyć ? żeby coś dobrego to dało, a żeby nie spieprzyć na starcie głowicy ?
A jak to się ma sprawa z tymi kolektorami ssącymy ? Jaka jest różnica mięcy D16Y8 a np D16A6 że ten pierwszy jest dużo lepszy ?
Fawor - 2009-04-14, 13:04
" />nie ruszaj średnicy kanałów żadnymi frezami, tym bardziej w okolicach zaworów i wejścia do komory spalania. Takie zabiegi robi się na CNC testując pozniej przepływy na flow bench'u, a nie w domowej zagrodzie. Rozszlifować ściernicą listkową i tyle. I nie na lustro. Typową polerkę możesz zrobić przez cały kolektor do wysokości wtryskiwacza. Ale generalnie i tak nie zaowocuje to odczuwalnymi przyrostami momentu
Kolektor z Z6 ma inną pojemność bańki i inne długości runnerów. Y8 jeszcze ciut lepsze.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
York - 2009-04-11, 18:15
" />Witam
Jako, że w przyszłym miechu będe robił remoncik silnika, to już teraz chciałem się zorientować co można by było pogrzebać jeszcze przy głowicy, kolektorze ssącym. Pewnie zaraz będą posty, rozwiercanie, polerowanie itp... ok, ale jak zwykle nie będzie napisanie, jak i co dokładnie. Więc prosiłbym jakoś bardziej szczególowo
flejm - 2009-04-11, 18:28
" />kanały ssące rozwierć o 1mm i wypoleruj ale nie na lustro ostatni szlif zrób papierem 120 żeby były widoczne dość spore ryski. zrób porting z kolektorem ssącym, tak żeby otwór w kolektorze był mniejszy niż w głowicy
kanały wydechowe rozwierć o 1mm i wypoleruj na lustro i nie portuj z kolektorem wydechowym
przy rozwiercaniu skup się na tym żeby przelatująca mieszanka bądź gazy nie natrafaiły na zbyt gwałtowne zmiany kierunku (jakieś zadziory)
przepustnicę załóż od B serii (60mm)
kolektor ssący wyczyść z oleju, jeżeli chcesz grubiej pomodzić to rozetnij go i powiększ kanały i wypoleruj kanały tak jak w głowicy po stronie kanałów ssących
jeżeli ktoś ma inna koncepcję proszę o korektę!
York - 2009-04-12, 00:08
" />spoko... dzięki wogóle za odp i podjęcie tematu. mam znowu kilka pytań.
- Rozwierić kanały, ok, ale jak i czym żeby to równo wyszło ? Chyba pozostaje oddanie do jakiegoś zakładu.
- Dlaczego nie portować głowicy z kolektorem wydechowym ? A jeśli wyjdzie sytuacja, że wydech jest mniejszy niż otwory w głowicy ? (nie zaglądałem jeszcze).
- Jaki mniej więcej jest koszt przepustnicy z b16 ?
- Gdzieś wyczytałem, że kolektor ssący z D16Y8 jest najlepszy (z fabrycznych) do D-serii pod mody i większą przepustnice. W czym różnica ?
jasiekk - 2009-04-12, 19:57
" />dobry papier ścierny i jedziesz takie cos:D :
Fawor - 2009-04-12, 20:19
" />Spasowanie OBU kolektorów równo z progami głowicy. Robisz odcisk na kolektorze czymś barwiącym i jedziesz do równego. Teoria o mniejszych kanałach ssaka niż głowicy bez sensu.
Spolerowanie kanałów dolotowych W GŁOWICY na lustro ( przykład powyzej ) moze powodować skraplanie się paliwa na ściankach, czyli gorsze odparowanie i późniejsze tworzenie się mieszanki. Mocno niepolecane. Koledze flejm cos dzwoni, ale nie wie w którym kościele To właśnie kanały w głowicy powinny być finalnie przejechane papierem, aby pozostawić na nich widoczne chropowatości. Polerka strony wydechowej zda się na niewiele, bo po jakims czasie i tak wszystko zajdzie nagarem, łącznie z komorą spalania.
Generalnie: najważniejsze są progi. Samo polerowanie da na prawde niewiele, a pochłonie dużo czasu ( jesli robisz sam ), albo pieniedzy ( jesli oddasz komuś ). W przypadku auta robionego na codzień wystarczy staranne ( szczelne ) dotarcie zaworów. Reszta będzie efektem placebo.
Ryba - 2009-04-13, 08:03
" />Potwierdzam, polerowanie kanałów wydechowych w sumie nic nie daje poza satysfakcją. Ja nie zauwazyłem różnicy między polerowanymi, a serią; i tak wszystko zaszło nagarem
York - 2009-04-13, 10:06
" />głowicę chcę właśnie sam zrobić, więc i czas bedę miał. w sumie i tak długo mi to zejdzie, bo bede to robił po pracy (kończę codziennie koło 18).
Co do powiekszania tych kanałów... czyli co normalnie papier w rękę i tak na oko powiększać o 1 mm ? Napewno wyjdzie wszystko nierówno.
A sprawa z kolektorem i przepustnicą ? Rozwiercać mój z D16A6 czy szukać tego z D16Y8 i ten wiercić ? Do tego przepustnica B16. Wiecie jaki mniej więcej jaki koszt ?
Fawor - 2009-04-13, 10:51
" />papierem można się jedynie po tyłku pogłaskac Wiertarka ze ściernicą listkową na trzpieniu, mała granulacja, średnica najlepiej 25-30mm. 40 nie wejdzie do środka kanałów.
Najlepszy z kolektorów do D to D16Y8, niewiele za nim D16Z6. Jeśli chcesz zakładać seryjną przepustnicę to musisz brać w pełni uzbrojone, bo rozstaw szpilek nie pasuje pod nasze z A6/Z2.
EDIT: literówka oczywiscie.
adamac - 2009-04-13, 12:12
" />D18??
Dawee - 2009-04-13, 14:45
" />Jestem ciekawy skąd się wzięło to przekonanie że 1 mm starczy i gdzie ten 1 mm dać? Z tego co zaobserwowałem w kanałach głowicy d16z2 to fakt że najwięcej czasu i powiększania przyda się przy samych gniazdach, a dokładniej w miejscu rozejścia się jednego kanału na dwa. Tam powinieneś się postarać o powiększenie przepustowości. Wydech moim zdaniem jest bardzo zatkany, dolot to tylko drobne korekty Jak jesteś odważny to możesz wziąć frez ale bez pojęcia jak to się robi nie polecam. Osobiście dużo się już napatrzyłem jaka jest procedura obrabiania, mam dwie głowice, pewnie jedna do zniszczenia i dopiero teraz mogę się zabrać za rzeźbienie głowicy
York - 2009-04-14, 05:46
" />właśnie aż takiego pojęcia nie mam, żeby bawić się frezami.
hmm "skąd pojęcie że 1 mm wystarczy ?" nie wiem, może to jakaś bezpieczna wartość ? kurcze to o ile powiększyć ? żeby coś dobrego to dało, a żeby nie spieprzyć na starcie głowicy ?
A jak to się ma sprawa z tymi kolektorami ssącymy ? Jaka jest różnica mięcy D16Y8 a np D16A6 że ten pierwszy jest dużo lepszy ?
Fawor - 2009-04-14, 13:04
" />nie ruszaj średnicy kanałów żadnymi frezami, tym bardziej w okolicach zaworów i wejścia do komory spalania. Takie zabiegi robi się na CNC testując pozniej przepływy na flow bench'u, a nie w domowej zagrodzie. Rozszlifować ściernicą listkową i tyle. I nie na lustro. Typową polerkę możesz zrobić przez cały kolektor do wysokości wtryskiwacza. Ale generalnie i tak nie zaowocuje to odczuwalnymi przyrostami momentu
Kolektor z Z6 ma inną pojemność bańki i inne długości runnerów. Y8 jeszcze ciut lepsze.