ďťż

Mody mechaniczne a spalanie paliwa :)



pluto - 2010-02-10, 17:12
" />Tak sobie myśle że przydałby się taki temacik w którym osoby które dokonały już jakiś modów wypisywały co pomoodziły i jaki to miało wpływ na spalanie przy normalnej codziennej jeździe
Mnie osobiscie interesuje temat modzenia D15b2 i jaki ma wpływ na przykład swap na MPFI z 2"calowym wydechem i dolotem CAI czy opłaca się modzić jesli spalanie wzrośnie nieporównywalnie do mocy, czy od razu iść w swap na coś mocniejszego w serii.
wielu może powie po co modzić skoro zwraca sie uwagę na spalanie, ale dla mnie to ma znaczenie bo jednak moja Hanką jeżdżę do pracy i na codzień a nie tylko po torze

Propozycja taka żeby zachować porządek i krótko wypisać oznaczenie silnika, spis modów i krótko wpływ na spalanie taka mała ankieta dla mnie i dla osób czytających w przyszłości




Stoki Chan - 2010-02-10, 17:22
" />ja napiszę tylko wyniki z trasy , bo po mieście non stop pałowanie było

seryjne d15b2 - zatankowałem na maxa i po przejechaniu 110 km , do baku zmieściło się 6,5 litra

d15b2 z mpfi - ta sama trasa , podobne prędkości itp. Do baku wlazło 6 litrów .

Wniosek ? Więcej na pewno nie spalił mimo iż w każdej chwili mogłem uruchomić zdecydowanie więcej koników niż w serii



pluto - 2010-02-10, 17:28
" />tego się domyślałem że sam swap na MPFI na trasie nawet zmniejszy spalanie, ale ciekawe jaki wpływ na palanie maja takie zabiegi jak wydech przelotowy zaczynajacy sie od kolektora 4-2-1 i dolot zimnego powietrza do przepustnicy, wałek z Z2, planowanie głowicy i podbijanie kompresji na tłokach....



Chmura - 2010-02-10, 19:07
" />Dolot i wydech nie zwiększa spalania, a tylko je uefektywnia... Wiecej powietrza lepiej spala się mieszanka, większy wydech spaliny szybciej wydostają się z silnika...
Takie moje zdanie




n0rbi666 - 2010-02-10, 19:45
" />Dolot - więcej powietrza się dostaje = więcej można spalić benzyny (AFR musi być w normie, inaczej zawory by się popaliło) więc po wystrojeniu spalanie powinno wzrosnąć - ale pewnie dość nieznacznie



flejm - 2010-02-11, 09:22
" />jezeli o strojeniu mowa, to mozna wystroic zeby mniej palil na pol gazie, a dopiero przy WOT mial najwieksza moc i "normalne" spalanie lub zrobic "dwumapa"



n0rbi666 - 2010-02-11, 09:30
" />Można - ale wtedy mieszanka będzie zbyt uboga, temperatura spalania zbyt wysoka - upalisz zawory AFR zawsze musi być jak trzeba (jak się mylę - niech ktoś mnie poprawi



flejm - 2010-02-11, 09:37
" />afr to nie sztywna liczba. ecu w oparciu o dane z lambdy dazy do wyniku ~14.7 wylaczajac sonde mozna troche osuszyc mapke zeby mniej palil, oczywiscie nie za mocno zeby nie stalo sie to o czym wspomniales. afr nie jest stale nawet przy seryjnym ecu. to wykres z sondy szerokopasmowej na seryjnym pm6. silnik d16z2 z dolotem seria + gowniany stozek, wydech jeszcze gorszy
reszte pytan co, jak, z czym to do kompboy'a aka scanikwwo



Dzida - 2010-02-11, 10:28
" />



n0rbi666 - 2010-02-11, 11:00
" />Nie znam - ale nie chciałbym być tym pierwszym

Chociaż ktoś na forum ostatnio wrzucał fotki upalonych zaworów, po jeździe na lpg



Dzida - 2010-02-11, 14:39
" />



Bonio_EQ - 2010-02-11, 14:48
" />n0rbi666 nie wiem moze to moje foty
http://img34.imageshack.us/i/obraz070j.jpg/
http://img34.imageshack.us/i/obraz066j.jpg/
brak tylko fot fioletowych trzonkow a zawory popekane oczywiscie i nadajace sie do smietnika albo na pamiatke
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu