modyfikacje kolektora i przepustnicy
trip - 2008-06-15, 13:46
" />obecnie mam d15b2 na wielopunkcie graty z2 co sadzicie otym aby zamienic obecny kolektor rozwiercic go i zalorzyc przepustnice z h22 ktora tez bym rozwiercil
z tego co sie orientowalem to najlepiej na kolektor z y8/y2/z6
czy wszystko bedzie plug&play ?? i na ile mozna liczyc po takim modzie ?? czy wogole bedzie odczuwalna zmiana /?
Banan - 2008-06-15, 19:41
" />Oczywiście można zmienić kolektor ssący, sam nad tym się zastanawiałem u siebie. Jeżeli miałbym polecać jakiś kolektor ssący to od y8 jest najlepszym kolektorem do D-seri, co do przepuystnicy zgadzam się h22 i można ją rozwiercić tak samo jak kolektor. Kolektor podobno jest plug&play, przepustnice trzeba podobno ciut przerabiać. Sprawą następującą jest elektryka, kolektor jest OBD2 a przepustnica OBD1 Ty masz u siebie OBD0. Przepustnica ma wbudowany MapSensor ale wtedy go po prostu nie podłączasz.
Czy coś da? Nie wiem.
trip - 2008-06-15, 19:46
" />czyli jedynym problemem jest elektryka a robil juz to ktos ??
Adriano - 2008-06-19, 10:29
" />obawiam się, że przepustnica 62 mm z h22 może więcej popsuć, niż poprawić.
moim zdaniem do 1.5/1.6 sohc optimum to przepustnica 58 mm z b16a1 + oczywiście rozwiercenie kolektora na 58 mm.
http://hondatech.pl/topics11/60.htm
mAx - 2008-06-19, 10:31
" />http://www.civic4g.pl/forum/topics18/9316.htm
Tu jest od H22 i wynik całkiem zaj......y.
Adriano - 2008-06-19, 10:38
" />"Modyfikacje Silnika
Skończone: remont , zwiekszony CR, portmatching pod kolektory, walek rozrzadu Cat Cams 2501108, regulowane kolko rozrzadu AEM Power"
ja mówię o seryjnym silniku, w tym d15 62 mm ma jak najbardziej uzasadnienie.
edit:
zresztą ja bardzo chętnie zobacze efekt takiego moda potwierdzony hamownią, ale mogę się założyć o czteropak na zlocie, że 62 mm zabije przyspieszenie w seryjnym silniku, trzeba będzie pedał wciskać do połowy, żeby jakoś to przyspieszało.
poza tym kolektora od z2 nie da się bezpiecznie rozwiercić na taką średnicę, więc napewno musiałoby to iśc w parze ze zmianą kolektora na któryś z wcześniej wymienionych.
trip - 2008-06-19, 13:42
" />czyli rozumiem ze jezeli ktos mialby w planach ostry walek i reg kolko to jak najbardziej moze zalozyc taki kolektor i przepustnice z h22
Adriano - 2008-06-19, 14:07
" />głównym problemem jest przepustowość kanałów w głowicy i to przede wszystkim one blokują odpowiedni przepływ powietrza przy większej przepustnicy.
w tym civie, którego mAx wkleił był robiony portmatching, a więc kanały w kolektorze zostały idealnie spasowane z kanałami w silniku i to jest prawidłowe podejście do tematu zabawy z powietrzem w aucie. niestety czasochłonne.
trip - 2008-06-19, 14:10
" />ile takie cos moze kosztowac przy tym trzeba glowice sciepac ??
Adriano - 2008-06-19, 14:19
" />głowicę trzeba oczywiście ściągnąć, więc koszty to uszczelka + zabielanie głowicy + obróbka głowicy, którą najlepiej wysłać do kogoś, kto się na tym zna, czyli np. tecno od nas z forum.
ogólnie to zabawy z tym trochę jest, ale i przyrost nieporównywalnie większy, niż przy samej zmianie przepustnicy (na jakąkolwiek), która przy standardowych mapach paliwowych może dać nie więcej jak śmieszne 2-3 KM w górnym zakresie obrotów ...
trip - 2008-06-19, 14:28
" />czyli zbierajac wszytko do kupy najkorzystniej wyjdzie kupic przepustnice h22 kolektor y8 zamowic se walek od grabowskiego sciepac glowice dac to wszystko komus kto sie na tym zna zeby poskladal to do kupy
kolektor rozwierci pod przepustniece
zrobi portmatching,zabielanie głowicy, obrobi glowice
zalorzy ostry walek
i tu jest problem hehe bo musial by miec auto zeby to wszystko wystroic hehehe
ale mniejwiecej to co opisalem dalo by najlepszy efekt jesli ktos chce wieksza przepustnice w d serii czy cos pomyliłem
Adriano - 2008-06-19, 14:42
" />tak, tylko jak wałek to z regulowanym kółkiem ofc.
i wtedy wydech 2.25" by się już przydał, 2" mogłyby już trochę dławić taki silnik.
140 KM powinno wtedy pęknąć bez problemu.
do tego hybryda i po ustawkach z i-VT będą Cię pytać ile barów dmuchasz.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
trip - 2008-06-15, 13:46
" />obecnie mam d15b2 na wielopunkcie graty z2 co sadzicie otym aby zamienic obecny kolektor rozwiercic go i zalorzyc przepustnice z h22 ktora tez bym rozwiercil
z tego co sie orientowalem to najlepiej na kolektor z y8/y2/z6
czy wszystko bedzie plug&play ?? i na ile mozna liczyc po takim modzie ?? czy wogole bedzie odczuwalna zmiana /?
Banan - 2008-06-15, 19:41
" />Oczywiście można zmienić kolektor ssący, sam nad tym się zastanawiałem u siebie. Jeżeli miałbym polecać jakiś kolektor ssący to od y8 jest najlepszym kolektorem do D-seri, co do przepuystnicy zgadzam się h22 i można ją rozwiercić tak samo jak kolektor. Kolektor podobno jest plug&play, przepustnice trzeba podobno ciut przerabiać. Sprawą następującą jest elektryka, kolektor jest OBD2 a przepustnica OBD1 Ty masz u siebie OBD0. Przepustnica ma wbudowany MapSensor ale wtedy go po prostu nie podłączasz.
Czy coś da? Nie wiem.
trip - 2008-06-15, 19:46
" />czyli jedynym problemem jest elektryka a robil juz to ktos ??
Adriano - 2008-06-19, 10:29
" />obawiam się, że przepustnica 62 mm z h22 może więcej popsuć, niż poprawić.
moim zdaniem do 1.5/1.6 sohc optimum to przepustnica 58 mm z b16a1 + oczywiście rozwiercenie kolektora na 58 mm.
http://hondatech.pl/topics11/60.htm
mAx - 2008-06-19, 10:31
" />http://www.civic4g.pl/forum/topics18/9316.htm
Tu jest od H22 i wynik całkiem zaj......y.
Adriano - 2008-06-19, 10:38
" />"Modyfikacje Silnika
Skończone: remont , zwiekszony CR, portmatching pod kolektory, walek rozrzadu Cat Cams 2501108, regulowane kolko rozrzadu AEM Power"
ja mówię o seryjnym silniku, w tym d15 62 mm ma jak najbardziej uzasadnienie.
edit:
zresztą ja bardzo chętnie zobacze efekt takiego moda potwierdzony hamownią, ale mogę się założyć o czteropak na zlocie, że 62 mm zabije przyspieszenie w seryjnym silniku, trzeba będzie pedał wciskać do połowy, żeby jakoś to przyspieszało.
poza tym kolektora od z2 nie da się bezpiecznie rozwiercić na taką średnicę, więc napewno musiałoby to iśc w parze ze zmianą kolektora na któryś z wcześniej wymienionych.
trip - 2008-06-19, 13:42
" />czyli rozumiem ze jezeli ktos mialby w planach ostry walek i reg kolko to jak najbardziej moze zalozyc taki kolektor i przepustnice z h22
Adriano - 2008-06-19, 14:07
" />głównym problemem jest przepustowość kanałów w głowicy i to przede wszystkim one blokują odpowiedni przepływ powietrza przy większej przepustnicy.
w tym civie, którego mAx wkleił był robiony portmatching, a więc kanały w kolektorze zostały idealnie spasowane z kanałami w silniku i to jest prawidłowe podejście do tematu zabawy z powietrzem w aucie. niestety czasochłonne.
trip - 2008-06-19, 14:10
" />ile takie cos moze kosztowac przy tym trzeba glowice sciepac ??
Adriano - 2008-06-19, 14:19
" />głowicę trzeba oczywiście ściągnąć, więc koszty to uszczelka + zabielanie głowicy + obróbka głowicy, którą najlepiej wysłać do kogoś, kto się na tym zna, czyli np. tecno od nas z forum.
ogólnie to zabawy z tym trochę jest, ale i przyrost nieporównywalnie większy, niż przy samej zmianie przepustnicy (na jakąkolwiek), która przy standardowych mapach paliwowych może dać nie więcej jak śmieszne 2-3 KM w górnym zakresie obrotów ...
trip - 2008-06-19, 14:28
" />czyli zbierajac wszytko do kupy najkorzystniej wyjdzie kupic przepustnice h22 kolektor y8 zamowic se walek od grabowskiego sciepac glowice dac to wszystko komus kto sie na tym zna zeby poskladal to do kupy
kolektor rozwierci pod przepustniece
zrobi portmatching,zabielanie głowicy, obrobi glowice
zalorzy ostry walek
i tu jest problem hehe bo musial by miec auto zeby to wszystko wystroic hehehe
ale mniejwiecej to co opisalem dalo by najlepszy efekt jesli ktos chce wieksza przepustnice w d serii czy cos pomyliłem
Adriano - 2008-06-19, 14:42
" />tak, tylko jak wałek to z regulowanym kółkiem ofc.
i wtedy wydech 2.25" by się już przydał, 2" mogłyby już trochę dławić taki silnik.
140 KM powinno wtedy pęknąć bez problemu.
do tego hybryda i po ustawkach z i-VT będą Cię pytać ile barów dmuchasz.