Montaż filtra przeciwpyłkowego w 4g
Mike - 2008-06-28, 20:51
" />Witam w pierwszym tutorialu z cyklu Mike&r@do Garage Present's
Jak wiemy podstawowym zadaniem filtra kabinowego/przwciwpyłkowego jest oczyszczanie stosunkowo dużych ilości powietrza tłoczonego do wnętrza pojazdu.
Filtr zatrzymuje większość pyłków roślin, zarodników grzybów, kurzu, dymu, cząstek asfaltu, drobin gumy pochodzącej ze ścieranych opon, kwarcu i innych zanieczyszczeń unoszących się w powietrzu atmosferycznym zgromadzonym nad jezdnią.
Precyzyjnie mówiąc, filtr papierowy wychwytuje już bardzo małe cząstki o średnicy większej niż 0,6 mikrona. Jeszcze lepszą skuteczność wykazuje filtr z wkładem węglowym. Oprócz cząstek stałych, zatrzymuje on dodatkowo szkodliwe składniki gazów spalinowych oraz nieprzyjemne zapachy.
W skrócie, mając filtr przeciwpyłkowy, zatrzymujemy syf dostający się z zewnątrz do środka auta, czyli oddychamy stosunkowo czystym powietrzem, do tego na kokpicie nie osadza się tak kurz i syf, mając klimę jest mniejsze prawdopodobieństwo jej zagrzybienia itd.
Sprawnie działający filtr przyczynia się do zmniejszenia zagrożenia wystąpień reakcji alergicznych błon śluzowych nosa i oczu, infekcji kataralnych czy podrażnień układu oddechowego, chorób, na które coraz częściej cierpią ludzie, którzy wiele czasu spędzają za kierownicą. Jest swego rodzaju lekiem dla kierowców cierpiący.
Do tego żadne liście ani parchy nie dostaną się do tunelów nawiewu i nie będą nas wkurzać
Jako że w naszych autkach filtrów kabinowych nie przewidziano, a my z r@dem ponieważ mamy klimy uparliśmy się aby taki zamontować no i po wielu godzinach testów i rozkmin zrobiliśmy profi filtry ale o nich na końcu.
Montaż filtra trwa zaledwie kilkanaście minut (a efekt zaj......y) a do tej operacji potrzebujemy:
1. Filtr
2. Klucz 12 najlepiej nasadka na małej grzechotce
3. Mały płaski śrubokręt
4. Duży krzyżakowy śrubokręt
5. Szczypce lub małe kombinerki do wyciągania spinek.
6. Spinki tapicerskie 6mm x7 (będą w komplecie z filtrem )
Zaczynamy od podniesienia maski i teraz tak:
1. Odkręcamy wycieraczki - żółte kółko - kluczem 12 - następnie "łamiemy" wycieraczkę i wyciągamy ją.
2. W miejscach zaznaczonych niebieskimi kółeczkami płaskim śrubokrętem podważamy zaślepki i UWAGA robimy to delikatnie, żeby ich nie połamać, odkładamy je w bezpieczne miejsce (żeby sie nie zgubiły) a następnie krzyżakowym śrubokrętem odkręcamy śrubki pod tymi zaślepkami.
3. Teraz najgorsze z fazy pierwszej:
Na zdjęciu zielona linia symbolizuje ( ) uszczelkę, która jest przymocowana w punktach zaznaczonych na czerwono spinkami, które musimy wytargać, nie ma zasady jak to zrobić ale musimy je zniszczyć, bo przecież mamy nowe Uważamy przy tym, żeby nie porwać uszczelki.
jak już zdemontujemy uszczelkę możemy zdemontować całe plastikowe podszybie, nie jest to trudne
4. Teraz po zdjęciu podszybia po stronie pasażera mamy taki oto widok:
5. Demontujemy tą czarną zaślepę, wciskając śrubokręt płaski w miejscach zaznaczonych zielonymi strzałkami.
6. Teraz mamy taki oto widok:
7. W widoczny na zdjęciu kołnierz wkładamy filtr w sposób ukazany na rysuneczku po prawej stronie zdjęcia, czyli najpierw prawy górny róg filtra wpychamy, potem prawy dolny róg, potem wciskamy lewy dolny róg i na końcu lewy górny róg.
Na początku może to trochę wydawać się trudne, ale ja naprzykład już tyle razy te filtry mocowałem że robie to w 10 sekund.
Filtr naszej produkcji na pewno pasuje, bo każdy filtr jest testowo sprawdzany.
Tak to wygląda w trakcie montażu:
A tak już filtr zamontowany filtr:
Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności czyli:
1. Zaślepka
2. Podszybie
3. Uszczelka, montaż na nowych kołkach.
4. Śrubki + zaślepki
5. Wycieraczki
FINITO
Po montażu filtra nie odczuwa się spadku przepływu powietrza bo filtr jest zrobiony z odpowiednio dociętego oryginalnego filtra kabinowego.
Dobrze jest jeszcze odkręcić schowek później ten biały tunel między nagrzewnicą a dmuchawą, przekręcić pokrętło temperatury na ciepłe powietrze i odkurzaczem wybrać liście leżące na nagrzewnicy ja wyciągnąłem stamtąd solidną garść liści, więc polecam zrobić to przed zimą, a potem zakładamy filtr/pończochę, żeby więcej takie gówna już do układu nie wlazły
Koszt elementów do produkcji filtra + przesyłka i kołki potrzebne do ponownego montażu podszybia to 33zł. Mamy matrycę żeby robić w szybki i prosty sposób takie filtry, więc na pewno zrobimy ich więcej dla siebie na zapas, a jak ktoś będzie zainteresowany to śmiało do mnie na PW i sie taki zmontuje
Pozdro, i mam nadzieje że docenicie naszą inwencję twórczą w kierunku poprawienia komfortu w naszych autkach
beddom - 2008-06-28, 21:00
" />profi robota chlopaki!
mam takie pytanko, czy filtr ten bedzie pasowal do sedana?
chodzi o to ze mimo ze oba auta sedan i hecz wygladaja prawie tak samo
to roznia sie wieloma rzeczami.
pozdrawiam
Mike - 2008-06-28, 21:07
" />przyjedzie AdamA swoim ED4 do nas to sprawdzimy bo on chce mieć antyalergiczne wnętrze ale na 99% zarówno do sedana jak i crxa filtr bedzie pasował, sprawdzimy na dniach dla pewności.
Aha no jest też opcja że filtr będzie węglowy, tzn, ma lepiej chronić przed grzybami i jest totalnie antyalergiczny, ale jego koszt to 55zł
BrzozA - 2008-06-29, 10:43
" />Mike, od jakiego auta dobraliscie filtr?
Mike - 2008-06-29, 11:50
" />My do testów używaliśmy różnych filtrów, jak do tej pory najlepszy jest od accorda 98->
KLIK
noofaq - 2008-06-30, 08:07
" />ciekawe
jurasjo - 2008-06-30, 17:09
" />Czyli jest to to samo co filtr przeciwpyłkowy umieszczony za schowkiem ?
Martwi mnie to, że jak włączę dmuchawę to czasami dostaje po oczach jakimś badziewiem wypluwanym z otworów nawiewowych
r@do - 2008-06-30, 20:36
" />za schowkiem nie ma zadnego filtra i to jest wlasnie problem ktory rozwiazalismy nasz filtr montuje sie przy samym "wejsciu" nie ma bata zeby czyms oberwac no chyba ze to cos juz czycha na Nas w naszym ukladzie
noofaq - 2008-07-01, 07:57
" />kupując ten filtr z accorda bez większej rzeźby go sobie tam włożę?
Mike - 2008-07-01, 08:10
" />my z niego używamy tylko wkładu papierowego.
Proces produkcyjny polega na uformowaniu na ciepło ramki z plastikowego kątownika, sklejeniu go, potem na silikonie osadzamy odpowiednio docięty wkład papierowy.
my filtr wycenilismy na 33zl z przesylka bo mamy taki filtr taniej, do tego ramka, kolki i przesylka, wiec przyrabiamy na tym na symboliczny browar a wy macie gotowca tylko do montazu
jurasjo - 2008-07-01, 14:07
" />OOo to niezła produkcja Może na allegro pokombinujcie
Być może skuszę się bo sezon "okruszkowy " właśnie się zaczął
Cysiek - 2008-07-01, 16:00
" />a czy do V gen EG podejdzie ?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Mike - 2008-06-28, 20:51
" />Witam w pierwszym tutorialu z cyklu Mike&r@do Garage Present's
Jak wiemy podstawowym zadaniem filtra kabinowego/przwciwpyłkowego jest oczyszczanie stosunkowo dużych ilości powietrza tłoczonego do wnętrza pojazdu.
Filtr zatrzymuje większość pyłków roślin, zarodników grzybów, kurzu, dymu, cząstek asfaltu, drobin gumy pochodzącej ze ścieranych opon, kwarcu i innych zanieczyszczeń unoszących się w powietrzu atmosferycznym zgromadzonym nad jezdnią.
Precyzyjnie mówiąc, filtr papierowy wychwytuje już bardzo małe cząstki o średnicy większej niż 0,6 mikrona. Jeszcze lepszą skuteczność wykazuje filtr z wkładem węglowym. Oprócz cząstek stałych, zatrzymuje on dodatkowo szkodliwe składniki gazów spalinowych oraz nieprzyjemne zapachy.
W skrócie, mając filtr przeciwpyłkowy, zatrzymujemy syf dostający się z zewnątrz do środka auta, czyli oddychamy stosunkowo czystym powietrzem, do tego na kokpicie nie osadza się tak kurz i syf, mając klimę jest mniejsze prawdopodobieństwo jej zagrzybienia itd.
Sprawnie działający filtr przyczynia się do zmniejszenia zagrożenia wystąpień reakcji alergicznych błon śluzowych nosa i oczu, infekcji kataralnych czy podrażnień układu oddechowego, chorób, na które coraz częściej cierpią ludzie, którzy wiele czasu spędzają za kierownicą. Jest swego rodzaju lekiem dla kierowców cierpiący.
Do tego żadne liście ani parchy nie dostaną się do tunelów nawiewu i nie będą nas wkurzać
Jako że w naszych autkach filtrów kabinowych nie przewidziano, a my z r@dem ponieważ mamy klimy uparliśmy się aby taki zamontować no i po wielu godzinach testów i rozkmin zrobiliśmy profi filtry ale o nich na końcu.
Montaż filtra trwa zaledwie kilkanaście minut (a efekt zaj......y) a do tej operacji potrzebujemy:
1. Filtr
2. Klucz 12 najlepiej nasadka na małej grzechotce
3. Mały płaski śrubokręt
4. Duży krzyżakowy śrubokręt
5. Szczypce lub małe kombinerki do wyciągania spinek.
6. Spinki tapicerskie 6mm x7 (będą w komplecie z filtrem )
Zaczynamy od podniesienia maski i teraz tak:
1. Odkręcamy wycieraczki - żółte kółko - kluczem 12 - następnie "łamiemy" wycieraczkę i wyciągamy ją.
2. W miejscach zaznaczonych niebieskimi kółeczkami płaskim śrubokrętem podważamy zaślepki i UWAGA robimy to delikatnie, żeby ich nie połamać, odkładamy je w bezpieczne miejsce (żeby sie nie zgubiły) a następnie krzyżakowym śrubokrętem odkręcamy śrubki pod tymi zaślepkami.
3. Teraz najgorsze z fazy pierwszej:
Na zdjęciu zielona linia symbolizuje ( ) uszczelkę, która jest przymocowana w punktach zaznaczonych na czerwono spinkami, które musimy wytargać, nie ma zasady jak to zrobić ale musimy je zniszczyć, bo przecież mamy nowe Uważamy przy tym, żeby nie porwać uszczelki.
jak już zdemontujemy uszczelkę możemy zdemontować całe plastikowe podszybie, nie jest to trudne
4. Teraz po zdjęciu podszybia po stronie pasażera mamy taki oto widok:
5. Demontujemy tą czarną zaślepę, wciskając śrubokręt płaski w miejscach zaznaczonych zielonymi strzałkami.
6. Teraz mamy taki oto widok:
7. W widoczny na zdjęciu kołnierz wkładamy filtr w sposób ukazany na rysuneczku po prawej stronie zdjęcia, czyli najpierw prawy górny róg filtra wpychamy, potem prawy dolny róg, potem wciskamy lewy dolny róg i na końcu lewy górny róg.
Na początku może to trochę wydawać się trudne, ale ja naprzykład już tyle razy te filtry mocowałem że robie to w 10 sekund.
Filtr naszej produkcji na pewno pasuje, bo każdy filtr jest testowo sprawdzany.
Tak to wygląda w trakcie montażu:
A tak już filtr zamontowany filtr:
Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności czyli:
1. Zaślepka
2. Podszybie
3. Uszczelka, montaż na nowych kołkach.
4. Śrubki + zaślepki
5. Wycieraczki
FINITO
Po montażu filtra nie odczuwa się spadku przepływu powietrza bo filtr jest zrobiony z odpowiednio dociętego oryginalnego filtra kabinowego.
Dobrze jest jeszcze odkręcić schowek później ten biały tunel między nagrzewnicą a dmuchawą, przekręcić pokrętło temperatury na ciepłe powietrze i odkurzaczem wybrać liście leżące na nagrzewnicy ja wyciągnąłem stamtąd solidną garść liści, więc polecam zrobić to przed zimą, a potem zakładamy filtr/pończochę, żeby więcej takie gówna już do układu nie wlazły
Koszt elementów do produkcji filtra + przesyłka i kołki potrzebne do ponownego montażu podszybia to 33zł. Mamy matrycę żeby robić w szybki i prosty sposób takie filtry, więc na pewno zrobimy ich więcej dla siebie na zapas, a jak ktoś będzie zainteresowany to śmiało do mnie na PW i sie taki zmontuje
Pozdro, i mam nadzieje że docenicie naszą inwencję twórczą w kierunku poprawienia komfortu w naszych autkach
beddom - 2008-06-28, 21:00
" />profi robota chlopaki!
mam takie pytanko, czy filtr ten bedzie pasowal do sedana?
chodzi o to ze mimo ze oba auta sedan i hecz wygladaja prawie tak samo
to roznia sie wieloma rzeczami.
pozdrawiam
Mike - 2008-06-28, 21:07
" />przyjedzie AdamA swoim ED4 do nas to sprawdzimy bo on chce mieć antyalergiczne wnętrze ale na 99% zarówno do sedana jak i crxa filtr bedzie pasował, sprawdzimy na dniach dla pewności.
Aha no jest też opcja że filtr będzie węglowy, tzn, ma lepiej chronić przed grzybami i jest totalnie antyalergiczny, ale jego koszt to 55zł
BrzozA - 2008-06-29, 10:43
" />Mike, od jakiego auta dobraliscie filtr?
Mike - 2008-06-29, 11:50
" />My do testów używaliśmy różnych filtrów, jak do tej pory najlepszy jest od accorda 98->
KLIK
noofaq - 2008-06-30, 08:07
" />ciekawe
jurasjo - 2008-06-30, 17:09
" />Czyli jest to to samo co filtr przeciwpyłkowy umieszczony za schowkiem ?
Martwi mnie to, że jak włączę dmuchawę to czasami dostaje po oczach jakimś badziewiem wypluwanym z otworów nawiewowych
r@do - 2008-06-30, 20:36
" />za schowkiem nie ma zadnego filtra i to jest wlasnie problem ktory rozwiazalismy nasz filtr montuje sie przy samym "wejsciu" nie ma bata zeby czyms oberwac no chyba ze to cos juz czycha na Nas w naszym ukladzie
noofaq - 2008-07-01, 07:57
" />kupując ten filtr z accorda bez większej rzeźby go sobie tam włożę?
Mike - 2008-07-01, 08:10
" />my z niego używamy tylko wkładu papierowego.
Proces produkcyjny polega na uformowaniu na ciepło ramki z plastikowego kątownika, sklejeniu go, potem na silikonie osadzamy odpowiednio docięty wkład papierowy.
my filtr wycenilismy na 33zl z przesylka bo mamy taki filtr taniej, do tego ramka, kolki i przesylka, wiec przyrabiamy na tym na symboliczny browar a wy macie gotowca tylko do montazu
jurasjo - 2008-07-01, 14:07
" />OOo to niezła produkcja Może na allegro pokombinujcie
Być może skuszę się bo sezon "okruszkowy " właśnie się zaczął
Cysiek - 2008-07-01, 16:00
" />a czy do V gen EG podejdzie ?