naprawa przekaźnika pompy paliwa
Zapart_P - 2006-05-28, 11:03
" />Temat poruszany, ale chciałem trochę dopowiedzieć, żeby było wszystko w kupie.
Jeżeli przekręcamy kluczyk i nie słychać "bzzzzzz.... cyk" a potem honda nie odpala to winny jest przekaźnik pompy paliwa. Możemy kręcić i kręcić rozrusznikiem i nic to nie da. Lepiej dać sobie spokój i wykonać kilka czynności:
1. Szukamy klucza 10 (najlepiej oczkowy z grzechotką, oczkowy koniecznie)
2. Szukamy preparatu, który umożliwi odkręcenie zapieczonej śruby M10 (jeżeli nie mamy, ćwiczymy triceps),
3. Szukamy śrubokręta krzyżowego.
4. Majstrujemy dodatkowe źródło światła.
5. Uzbrajamy się w cierpliwość, pijemy melisę.... Nie pijemy kawy bo będziemy leżeli głową w dół i krew wypłynie nam przez uszy.
Zabieramy się do pracy.
1. Odkręcamy 3 śruby schowka na monety (po lewej stronie, strona kierowcy),
2. Odkręcamy jedną śrubę poniżej schowka trzymającą deskę rozdzielczczą, da nam to dodatkowy maleńki ruch przy odkręcaniu przekaźnika,
3. Przekaźnik jest po lewej stronie.
4. Kladziemy się głową na pedałach i zaczynamy mocować się ze śrubą która przytrzymuje ramie przekaźnika-taką blaszkę, która chyba ma za zadanie amortyzować wstrząsy. Dobrze jest wcześniej potraktować tą śrubę WD40.... olejem, co mamy.
5. Wypinamy wiązkę przewodów i wyjmujemy przekaźnik.
Zapart_P - 2006-05-28, 11:04
" />Dalej rozbieramy przekaźnik, rozpinamy i szukamy gdzie jest zimy lut. Tzn. miejsce, gdzie kiedyś było połączenie, a teraz nie ma. Lokalizujemy i poprawiamy lut. Na wszelki wypadek nie używamy lutownicy transformatorowej, może nic sie nie stanie... ale lepiej dmuchać na zimne. Ja użyłem lutownicy takiej zwykłej oporowej. Po poprawienu połączenia montujemy wszystko do kupy, podłączamy wiązkę, przykręcamy schowek, odpalamy silnik, cieszymy sie, cieszymy sie i jeszcze raz sie cieszymy. Mozemy zgasic silnik i go odpalić jeszcze raz i tak tyle razy, ile mamy ochote i zawsze odpali.
tfidos - 2006-05-28, 11:50
" />
Zapart_P - 2006-05-28, 19:15
" />
tfidos - 2006-05-28, 19:42
" />
_WALDI_ - 2006-06-05, 18:08
" />Jakiej lutownicy używać to nie będę się wypowiadał ale wiem że nie zawsze pomaga przelutowanie. Mam kilka takich przekażników na stanie i mam dobrego kumpla elektronika w jednym była spalona cewka (taki mały przekażniczek z boku) w innym tranzystor szwankował ale wszystko jest do opanowania
elwis_29 - 2006-07-12, 15:01
" />Panowie pomóżcie, próbowałem odkręcić przekaźnik od pompy, postępowałem zgodnie z tutorialem (wielkie dzięki Zapart_P, za bardzo pomocny opis jak to zrobić) wszystko szło dobrze dopuki nie zabrałem sie za odkrecanie śruby, którą jest przykręcony sam przekaźnik. Nie idze jej odkręcić (na śrubie nie widać śladu korozji a WD40 nie pomaga) a jak próbuje na siłe to wygina sie blacha do której przykręcony jest przekaźnik a śruba nie puszcza. Co zrobić??
Kedar - 2006-07-12, 15:22
" />Niech ktos jeszcze pusci fote, gdzie to jest ten przekaznik dokladnie
tfidos - 2006-07-12, 20:21
" />
Michuu - 2006-07-12, 23:08
" />Ja ostatnio przeprowadzałem taka operacje u siebie. Miałem strsze problemy z przkaznikiem w te upalne dni.
Wyciagnełem go rozebrałem ale jakos zimych lutow nie było widac ale i tak przelutowałem wszytkie piny i odziwo pomogło. Dutko chula nic sie nie dzieje wiec jestem zadowolony.
Guail_FH - 2006-07-13, 06:47
" />Ja mam w domu 2 takie przekazniki przelutowalem je ponad miesiac temu ale nie mam czasu zmienic ... i tez wydawalo mi sie ze jeden z nich nei ma napewno zimnych lutow tylko ze jak poszelem do elektryka i pokazalem mu ustrojstwo to ondrazu wychwycil ze cos z tym nei bardoz bo zimne luty
bencol - 2006-07-13, 16:31
" />Wczoraj ponad 5 min. męczyłem się na stacji paliw odpalić hanie więc postanowiłem przelutować przekaźnik.Wymontowałem go a pan z lutownica powiedział ze nie widzi żadnego zimnego lutu ,więc poprawił wszystkie luty i jak na razie wszystko jest ok.
Robił to lutownicą transformatorową.
Przy okazji czasnąłem fotki jak zlokalizować przekaźnik.
elwis_29 - mi tez wyginało blache na której jest przekaźnik ,więc przytrzymaj drugą łapą przekaźnik żeby nie wyginał się i powinna śruba puścić.
Co do naprawy przekaźnika ,wszystko opisane jest wyżej dzięki koledze Zapart_P
Powodzenia w zabawie !!!zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Zapart_P - 2006-05-28, 11:03
" />Temat poruszany, ale chciałem trochę dopowiedzieć, żeby było wszystko w kupie.
Jeżeli przekręcamy kluczyk i nie słychać "bzzzzzz.... cyk" a potem honda nie odpala to winny jest przekaźnik pompy paliwa. Możemy kręcić i kręcić rozrusznikiem i nic to nie da. Lepiej dać sobie spokój i wykonać kilka czynności:
1. Szukamy klucza 10 (najlepiej oczkowy z grzechotką, oczkowy koniecznie)
2. Szukamy preparatu, który umożliwi odkręcenie zapieczonej śruby M10 (jeżeli nie mamy, ćwiczymy triceps),
3. Szukamy śrubokręta krzyżowego.
4. Majstrujemy dodatkowe źródło światła.
5. Uzbrajamy się w cierpliwość, pijemy melisę.... Nie pijemy kawy bo będziemy leżeli głową w dół i krew wypłynie nam przez uszy.
Zabieramy się do pracy.
1. Odkręcamy 3 śruby schowka na monety (po lewej stronie, strona kierowcy),
2. Odkręcamy jedną śrubę poniżej schowka trzymającą deskę rozdzielczczą, da nam to dodatkowy maleńki ruch przy odkręcaniu przekaźnika,
3. Przekaźnik jest po lewej stronie.
4. Kladziemy się głową na pedałach i zaczynamy mocować się ze śrubą która przytrzymuje ramie przekaźnika-taką blaszkę, która chyba ma za zadanie amortyzować wstrząsy. Dobrze jest wcześniej potraktować tą śrubę WD40.... olejem, co mamy.
5. Wypinamy wiązkę przewodów i wyjmujemy przekaźnik.
Zapart_P - 2006-05-28, 11:04
" />Dalej rozbieramy przekaźnik, rozpinamy i szukamy gdzie jest zimy lut. Tzn. miejsce, gdzie kiedyś było połączenie, a teraz nie ma. Lokalizujemy i poprawiamy lut. Na wszelki wypadek nie używamy lutownicy transformatorowej, może nic sie nie stanie... ale lepiej dmuchać na zimne. Ja użyłem lutownicy takiej zwykłej oporowej. Po poprawienu połączenia montujemy wszystko do kupy, podłączamy wiązkę, przykręcamy schowek, odpalamy silnik, cieszymy sie, cieszymy sie i jeszcze raz sie cieszymy. Mozemy zgasic silnik i go odpalić jeszcze raz i tak tyle razy, ile mamy ochote i zawsze odpali.
tfidos - 2006-05-28, 11:50
" />
Zapart_P - 2006-05-28, 19:15
" />
tfidos - 2006-05-28, 19:42
" />
_WALDI_ - 2006-06-05, 18:08
" />Jakiej lutownicy używać to nie będę się wypowiadał ale wiem że nie zawsze pomaga przelutowanie. Mam kilka takich przekażników na stanie i mam dobrego kumpla elektronika w jednym była spalona cewka (taki mały przekażniczek z boku) w innym tranzystor szwankował ale wszystko jest do opanowania
elwis_29 - 2006-07-12, 15:01
" />Panowie pomóżcie, próbowałem odkręcić przekaźnik od pompy, postępowałem zgodnie z tutorialem (wielkie dzięki Zapart_P, za bardzo pomocny opis jak to zrobić) wszystko szło dobrze dopuki nie zabrałem sie za odkrecanie śruby, którą jest przykręcony sam przekaźnik. Nie idze jej odkręcić (na śrubie nie widać śladu korozji a WD40 nie pomaga) a jak próbuje na siłe to wygina sie blacha do której przykręcony jest przekaźnik a śruba nie puszcza. Co zrobić??
Kedar - 2006-07-12, 15:22
" />Niech ktos jeszcze pusci fote, gdzie to jest ten przekaznik dokladnie
tfidos - 2006-07-12, 20:21
" />
Michuu - 2006-07-12, 23:08
" />Ja ostatnio przeprowadzałem taka operacje u siebie. Miałem strsze problemy z przkaznikiem w te upalne dni.
Wyciagnełem go rozebrałem ale jakos zimych lutow nie było widac ale i tak przelutowałem wszytkie piny i odziwo pomogło. Dutko chula nic sie nie dzieje wiec jestem zadowolony.
Guail_FH - 2006-07-13, 06:47
" />Ja mam w domu 2 takie przekazniki przelutowalem je ponad miesiac temu ale nie mam czasu zmienic ... i tez wydawalo mi sie ze jeden z nich nei ma napewno zimnych lutow tylko ze jak poszelem do elektryka i pokazalem mu ustrojstwo to ondrazu wychwycil ze cos z tym nei bardoz bo zimne luty
bencol - 2006-07-13, 16:31
" />Wczoraj ponad 5 min. męczyłem się na stacji paliw odpalić hanie więc postanowiłem przelutować przekaźnik.Wymontowałem go a pan z lutownica powiedział ze nie widzi żadnego zimnego lutu ,więc poprawił wszystkie luty i jak na razie wszystko jest ok.
Robił to lutownicą transformatorową.
Przy okazji czasnąłem fotki jak zlokalizować przekaźnik.
elwis_29 - mi tez wyginało blache na której jest przekaźnik ,więc przytrzymaj drugą łapą przekaźnik żeby nie wyginał się i powinna śruba puścić.
Co do naprawy przekaźnika ,wszystko opisane jest wyżej dzięki koledze Zapart_P
Powodzenia w zabawie !!!