Naprawa stacyjki
Carnal - 2009-11-13, 16:18
" />Czy jest możliwa naprawa samego wkładu stacyjki?
Niestety ale w moim ED6 jest problem, który polega na mocowaniu się z kluczykiem(góra/dół, lewo/prawo) żeby w ogóle ten kluczyk przekręcić.
Jeśli macie jakieś sugestie a propos (nie licząc wymiany stacyjki/kolumny) to poproszę, bo mnie narzeczona molestuje, że auto niesprawne Jej dałem
Dzidziuś - 2009-11-15, 17:12
" />kolego poprostu wymien stacyjke.koszty sa male a zdjac ja to tez nie problem.
Buzz - 2009-11-19, 18:57
" />a nie masz czasem problemu z blokada kierownicy, jak nie możesz przekręcić klucza to rusz kierownica
Ramzes15190 - 2009-11-19, 19:01
" />zacznij moze od przesmarowania Wd 40 , a drzwi otwierasz bez problemu ????
jak cos to ja mam stacyjke , z tym ze bez kluczyka ale nie ma problemu z dorboieniem
KrzyszofTypeR - 2009-11-19, 19:16
" />http://www.allegro.pl/item797237104_honda_civic_hb_87_91_stacyjka_z_kluczami.html
Polecam się już rozglądać
Carnal - 2009-12-08, 16:59
" />Więc tak, nie ma problemu z blokadą.. znaczy już jest w ogóle problem, bo młoda zablokowała kierownice i zapadki rozjechala do końca. Wcześniejsze dorobienie kluczyka z naddatkiem czy smarowanie nie pomogło.
Dziś zacząłem to rozgrzebywać, ale zatrzymałem się niestety na zdjęciu samej stacyjki. Za cholerę nie mogę tego ogarnąć. Wygląda jak śruba(gwint wychodzi z drugiej strony) ale leb jest płaski. Rozwiercić się nie da, bo ciasno - z tego samego względu szlifierką też tam nie wjadę. Jakieś pomysły?
Co do naprawy samego ustrojstwa - mam jedną stacyjkę na wymianę z kluczykiem (muszę ją tylko wykręcić) albo za ok 50zł oddać do wymiany zapadek moją.
TO-MASS - 2009-12-08, 18:00
" />Proszę proszę oszczędź tych wywodów.
Dorobienie kluczyka ok 25 zł. Naprawa stacyjki 50 zł. Itp...
Za cenę 56 zł + 10 zł przesyłka łącznie 66 zł masz oryginalne zamki [stacyjka, 2 zamki drzwi i zamek klapy] plus dwa kluczyki w śmiesznej cenie.
Poniżej przesyłam linka z aukcją - proponuję zakupić, za dwa dni będziesz już je miał w ręce:
http://moto.allegro.pl/item833201373_ho ... y_kpl.html
I co najważniejsze: NOWE!
Carnal - 2009-12-09, 09:29
" />A czego nie zrozumiales w poscie? Zadalem pytanie o sposob zdjecia stacyjki. Obojetnie czy bedzie to nowa stacyjka, ta sama tylko naprawiona czy inny zamiennik - na poczatek musze zdjac te, a nie moge. Dlatego pytam o rade.
Buzz - 2009-12-10, 08:48
" />żeby ja zdjąć musisz te łby tych śrub przygotować do odkręcenia tzn wziąć jakiś pilniczek lub ewentualnie brzeszczot i zrobić ślad, spiłować taki rowek tzn wpust do śrubokręta i się to normalnie odkręca takie zabezpieczenie, urywa się łeb śruby w fabryce
Carnal - 2009-12-10, 12:10
" />Buzz, dzięki
Śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy śruby mocujące osłony kolumny(3 sztuki: 2 przy kierownicy, 1 głębiej od strony instalacji).
Płaskim śrubokrętem zdejmujemy metalowy pierścień z drutu ściągający osłony platikowe i rozchylamy osłony górną i dolną(żeby zeszło bez problemu proponuję opuścić blokadę wysokości kolumny po lewej stronie).
Wypinamy kostki z przełączników zespolonych(wycieraczki/światła) i wykręcamy 2 śrubki mocujące u góry i dołu(zapamiętać mniej więcej na jakiej pozycji jest środkowy pierścien odpowiadający za odbicie kierunkowskazów).
Ja proponuję wykręcić nasadowym/oczkowym kluczem 6mm 2 śrubki od spodu stacyjki złącze, które odpowiada za zapłon po przekręceniu(przydatne, gdy wymieniamy samą wkładkę lub całośc zostawiając elektrykę w spokoju).
Najgorsza część - odkręcenie samej stacyjki od kolumny. Płaski śrubokręt - ostry i mały młotek + trochę cierpliwości. Robimy delikatne zadziory i tak odkręcamy śruby. 1 podejście kosztowało mnie 30 minut, drugie już tylko 5 łącznie ze zdjęciem wszystkiego, więc nie jest to trudne.
Powodzeniazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Carnal - 2009-11-13, 16:18
" />Czy jest możliwa naprawa samego wkładu stacyjki?
Niestety ale w moim ED6 jest problem, który polega na mocowaniu się z kluczykiem(góra/dół, lewo/prawo) żeby w ogóle ten kluczyk przekręcić.
Jeśli macie jakieś sugestie a propos (nie licząc wymiany stacyjki/kolumny) to poproszę, bo mnie narzeczona molestuje, że auto niesprawne Jej dałem
Dzidziuś - 2009-11-15, 17:12
" />kolego poprostu wymien stacyjke.koszty sa male a zdjac ja to tez nie problem.
Buzz - 2009-11-19, 18:57
" />a nie masz czasem problemu z blokada kierownicy, jak nie możesz przekręcić klucza to rusz kierownica
Ramzes15190 - 2009-11-19, 19:01
" />zacznij moze od przesmarowania Wd 40 , a drzwi otwierasz bez problemu ????
jak cos to ja mam stacyjke , z tym ze bez kluczyka ale nie ma problemu z dorboieniem
KrzyszofTypeR - 2009-11-19, 19:16
" />http://www.allegro.pl/item797237104_honda_civic_hb_87_91_stacyjka_z_kluczami.html
Polecam się już rozglądać
Carnal - 2009-12-08, 16:59
" />Więc tak, nie ma problemu z blokadą.. znaczy już jest w ogóle problem, bo młoda zablokowała kierownice i zapadki rozjechala do końca. Wcześniejsze dorobienie kluczyka z naddatkiem czy smarowanie nie pomogło.
Dziś zacząłem to rozgrzebywać, ale zatrzymałem się niestety na zdjęciu samej stacyjki. Za cholerę nie mogę tego ogarnąć. Wygląda jak śruba(gwint wychodzi z drugiej strony) ale leb jest płaski. Rozwiercić się nie da, bo ciasno - z tego samego względu szlifierką też tam nie wjadę. Jakieś pomysły?
Co do naprawy samego ustrojstwa - mam jedną stacyjkę na wymianę z kluczykiem (muszę ją tylko wykręcić) albo za ok 50zł oddać do wymiany zapadek moją.
TO-MASS - 2009-12-08, 18:00
" />Proszę proszę oszczędź tych wywodów.
Dorobienie kluczyka ok 25 zł. Naprawa stacyjki 50 zł. Itp...
Za cenę 56 zł + 10 zł przesyłka łącznie 66 zł masz oryginalne zamki [stacyjka, 2 zamki drzwi i zamek klapy] plus dwa kluczyki w śmiesznej cenie.
Poniżej przesyłam linka z aukcją - proponuję zakupić, za dwa dni będziesz już je miał w ręce:
http://moto.allegro.pl/item833201373_ho ... y_kpl.html
I co najważniejsze: NOWE!
Carnal - 2009-12-09, 09:29
" />A czego nie zrozumiales w poscie? Zadalem pytanie o sposob zdjecia stacyjki. Obojetnie czy bedzie to nowa stacyjka, ta sama tylko naprawiona czy inny zamiennik - na poczatek musze zdjac te, a nie moge. Dlatego pytam o rade.
Buzz - 2009-12-10, 08:48
" />żeby ja zdjąć musisz te łby tych śrub przygotować do odkręcenia tzn wziąć jakiś pilniczek lub ewentualnie brzeszczot i zrobić ślad, spiłować taki rowek tzn wpust do śrubokręta i się to normalnie odkręca takie zabezpieczenie, urywa się łeb śruby w fabryce
Carnal - 2009-12-10, 12:10
" />Buzz, dzięki
Śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy śruby mocujące osłony kolumny(3 sztuki: 2 przy kierownicy, 1 głębiej od strony instalacji).
Płaskim śrubokrętem zdejmujemy metalowy pierścień z drutu ściągający osłony platikowe i rozchylamy osłony górną i dolną(żeby zeszło bez problemu proponuję opuścić blokadę wysokości kolumny po lewej stronie).
Wypinamy kostki z przełączników zespolonych(wycieraczki/światła) i wykręcamy 2 śrubki mocujące u góry i dołu(zapamiętać mniej więcej na jakiej pozycji jest środkowy pierścien odpowiadający za odbicie kierunkowskazów).
Ja proponuję wykręcić nasadowym/oczkowym kluczem 6mm 2 śrubki od spodu stacyjki złącze, które odpowiada za zapłon po przekręceniu(przydatne, gdy wymieniamy samą wkładkę lub całośc zostawiając elektrykę w spokoju).
Najgorsza część - odkręcenie samej stacyjki od kolumny. Płaski śrubokręt - ostry i mały młotek + trochę cierpliwości. Robimy delikatne zadziory i tak odkręcamy śruby. 1 podejście kosztowało mnie 30 minut, drugie już tylko 5 łącznie ze zdjęciem wszystkiego, więc nie jest to trudne.
Powodzenia