ďťż

nawiew powietrza do stożka



cynek - 2007-05-22, 19:14
" />Potrzebne nam będą:
- żywica poliestrowa - 25pln za 1l
- utwardzacz do żywicy - 10pln
- mata szklana - 10pln za opakowanie
zużyłem 2 opakowania
- elastyczny przewód aluminiowy typu spiroflex przekrój 80mm - 15 pln
- i kawałek styropianu


Pierwszy krok
Formujemy ze styropianu formę w kształcie jakby lejka która będzie zbierać powietrze


potem owijamy jakąś folią ta naszą formę
następnie mieszamy żywice z utwardzaczem tniemy mate szklaną na kawałki i nakładamy na formę po zastygnięciu wygląda to tak


drugi krok

żeby jakoś powietrze dostawało sie do naszej turbo rury musimy nawiercić dziury w zderzaku
szablon zrobiłem z kartki i naniosłem do na zderzak później wywierciłem dziury końcowy efekt wygląda tak


Trzeci krok

zastygniętą formę przyklejamy do zderzaka
przy pomocy żywicy i maty szklanej


dalej to już tylko malujemy całość żeby jakoś wyglądało i montujemy na auto za niewielki pieniądz można usprawnić przepływ powietrza do stożka
fotki po zamontowaniu na aucie dodam jutro i dopisze czy cokolwiek to zmieniło cały pomysł zaczerpnięty od qpx'a pozrdo




qpx - 2007-05-23, 12:49
" />Skąd ja to znam Kupiłeś nawet tą samą zywice Poka, poka foty jak to wyszło z zew. i napisz koniecznie jak duży efekt polepszenia w jeździe odczułeś??
pozdro za dobry topic



cynek - 2007-05-23, 18:45
" />jeszcze dwie fotki końcowego montażu trochę kiepskiej jakości ale co nieco widać
różnicy specjalnie nie widzę bo już sie przyzwyczaiłem do tego bydlaka
musi sie przejechać osoba która niema zamontowanego turbo rurki





qpx - 2007-05-24, 14:37
" />Popraw troche dziurki, żeby stawiały mniejszy opór wpadajacemy powietrzu do tego leja Zrób je większe przedewszystkim i wiertarką o małych obrotach i ostrym wiertłem, będzie równo i ładnie
zobacz jak ja je mam
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... af9b76d080
pozdr




cynek - 2007-05-24, 15:58
" />skoro twierdzisz że będzie lepiej to jeszcze sie z tym pobawię wkrótce ale to po weekendzie to od razu zamontuje dokładkę od gulfa i będzie git



elmer - 2007-05-25, 18:38
" />IMO z tymi dziurkami to słaby pomysł, patrząc na powierzchnie wlotu (prostokąt) większą część masz zakrytą niż dziurawą. A więc lepiej zrobić po prostu dziurę. A po drugie w tym miejscu jest bardzo mało powietrza jak samochód szybciej jedzie i lepiej, jeśli będzie pobierał powietrza bardziej ze środka zderzaka.



qpx - 2007-05-25, 19:30
" />elmer, akurat w naszych Hondach nie ma jak za bardzo jak rozwiązać wlotu powietrza ze środka zderzaka, gdyż, mocno przeszkadza podłuznica i w ogóle ciasno jest na jakiekolwiek rurki tam, a pozatym, może i powietrze troszq lepiej wpadałoby do rury, ale droga jaką musiałoby przebyć zmiejszałaby jej siłę nawiewu, a tym, samym ilości, więc na jedno i to samo by wyszło, oczywiście, lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie dziury, ale to był mod na szybkiego, a nikt nie chce mieć tam dziury, zeby mu tam smiecie wrzucali Zresztą, zobacz na moje dziurki(link wyżej w moim poscie), nie jest tak źle, a w niedługim czasie, będzie tam mega poprawka
pozdro



zayonnc - 2007-05-25, 19:59
" />I tak w pewnym momencie ilość powietrza jaką jest w stanie przyjąć silnik nie zależy od tego jaki jest dolot. Po prostu po pierwsze przepustnica też ma ograniczoną przepustowość a po drugie, silnik (z seryjnymi wtryskami) jest w stanie podać tylko określoną dawkę paliwa. Najlepiej by było jakby ktos to po prostu policzył - ciekawe czy mamy na forum takiego speca. Ja bym tam nie przesadzał, w końcu żywotność silnika też ma znaczenia, a jak jedynym "hamulcem" będzie filtr to nigdy nie wiadomo....
Pozdr



sailence - 2007-05-25, 21:12
" />i tu się z tobą zgodzę zayonnc właśnie wąski gardłem jest niestety przepustnica, ALE...

jeśli przy odpowiednim dolocie uzyskamy dobre ciśnienie powietrza, a przez to jego większą prędkość i ilość to przepustnica przepuszczając je do kolektora w tym samym czasie wpuści go więcej i pod większym ciśnieniem co bardziej je rozproszy w komorze spalania co dam nam trochę koników, a silnik zacznie się szybciej zbierać

dlatego właśnie rura dolotu musi być odpowiedniej długości a stożek NIE MOŻE być za duży, bo to jest tak jak z wydechem, jak przesadzimy ze średnicą to stracimy efekt podciśnienia i z kaemów dupa wyjdzie

ja proponuję taki dolot do stożka (najlepiej umieszczony w miejscu gdzie seryjnie jest puszka rezonansowa:



powietrze wpada wgłębieniem w zderzaku (im większa powierzchnia wgłębienia tym lepiej - więcej powietrza wpada pod większym ciśnieniem - efekt soczewki ) lecąc rurą równej średnicy stożka wpada bezpośrednio w jego wewnętrzną część, reszta interferuje na krawędzi rury i rozprasza się lecąc na zewnętrzną ściankę stożka, nadmiar powietrza ucieka tyłem tego całego lejka już do komory silnika, ważne jest żeby krawędź tylna lejka była zaokrąglona, aby powietrze nie załamywało się na tym elemencie i nie wcinało się spowrotem do lejka

generalnie projekt jest przedyskutowany ze znajomym i teoretycznie coś takiego powinno zdać jak najlepsze rezultaty, co wy na to?



elmer - 2007-05-25, 21:27
" />zayonnc - największym ograniczeniem są kanały dolotowe w głowicy i wnios zaworów. Obojętnie jakiego dolotu nie zrobisz, to póki nie zaczniesz podawać nadciśnienia to krzywdy silnikowi nie ma szans zrobić, paliwa też nie ma szans mu zabraknąć. Nie fantazjuj Ziomku

Sailence, bez doładowania nie uzyskasz większego ciśnienia i większej prędkości albo jedno, albo drugie.




qpx - 2007-05-25, 22:38
" />hehe, dłuższą chwile mnie nie było, a tu takie dyskusje
Ale elmer, chyba juz wszystko wytłumaczył
Ja tylko coś dodam
zayonnc, mowa o nawiewie powietrza na stożek, a ty o bebie
Powietrza nigdy za wiele, gdyż wpadające z poza samochodu jest napewno chłodniejsze jak to pod maską i skuteczniej będzie chłodziło przestrzeń wokół całego stożka, gdy będzie go więcej.
sailence, ten twój projekt to prawie jak kompresor Ale...PRAWIE robi WIELKĄ różnice
pozdr



zayonnc - 2007-05-26, 09:14
" />qpx

"zayonnc, mowa o nawiewie powietrza na stożek, a ty o bebie"

teraz bym prosił o wersję dla Polaków...

OK. No to poróbcie sobie mega dziury, tylko po to aby mieć 2 KM więcej i ryzykujcie, że jednak coś sporych rozmiarów wpadnie (albo nawet nie takich sporych - ale wystarczających do tego aby zabiło silnik).

A teraz inna sprawa, bo chyba nie do końca zrozumieliście o co mi chodziło - ja nie neguję sensu jak największej ilości powietrza, ale twierdzę, że i tak w pewnym momencie ograniczenia spowodują, że silnik więcej nie przyjmie - mogę się mylić nie jestem fizykiem

Inna sprawa, to o czym napisał elmer - nadciśnienie - czy to nie jest możliwe aby przy tego typu konstrukcjach wytworzyło się nadciśnienie w dolocie? Bo generalnie o tym właśnie myślałem - ale może faktycznie bez turbiny nie jest to możliwe

[ot]Poza tym przecież dyskusja jest ważna - więc nie przeżywajcie aż tak jak ktoś się myli, bo bez pomyłki nie ma wyjaśnień i w sumie to do końca nie wiadomo co i jak - nie każdy jest w tym specjalistą, niektórzy dopiero się uczą [/ot]
Pozdr
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu