ďťż

nie gaśnie "chackengine"



suczek87 - 2009-05-13, 13:49
" />pomóżcie, moja honda civic zeswapowana została z D15B2 na D16Z5 z CRX'a po włączeniu zapłonu nie gaśnie mi chackengine... nie rozłancza przekaźnika pompy paliwa, który steruje też pracą silnika... co robić? wiązka i masy sprawdzone i są git, a na moim przekaźniku, który nie działa u mnie poprawnie u kolegi 4g działa elegancko... jakieś pomysły?? bo mi już ręce opadają...




Banan - 2009-05-13, 13:52
" />Po co dwa takie same tematy?



suczek87 - 2009-05-13, 13:57
" />no bo pierwszy źle umieściłem... już usuwam tamten. pomużcie mi lepiej, bo musze z buta chodzić



nadola - 2009-05-13, 19:48
" />Po kolei sprawdź bezpieczniki:
w skrzynce w przedziale silnika nr.37 (15A)
w kabinie nr14 oraz nr2

Następnie sprawdzasz masy, ale nie wzrokowo tylko elektrycznie. Z punktu G101

kolor czarno/czerwony do kompa pin A18,
kolor brazowo/czarny pin A16
kolor czarny piny A2 oraz A4.

Przy okazji jak będziesz miał przekaźnik wyciągnięty i go nie lutowałeś to go przelutuj bo prędzej czy później będziesz musiał to zrobić.

Czy jak check się świeci to w kompie dioda robi to samo w sposób ciągły?




suczek87 - 2009-05-14, 08:05
" />dzięki za pomoc, check się pali cały czas, a dioda w kompie reaguje tylko jednym mrygnięciem przy wyłanczaniu zapłonu, przy włanczaniu zapłonu brak reakcjii... gomp jest dobry, bo podłanczaliśmy drugi, który działa w 100% i nic, tak samo... elektryka i bezpieczniki sprawdzone u elektromechanika



nadola - 2009-05-14, 17:01
" />Skoro komp, przekaźnik oraz bezpieczniki są dobre to chyba trzeba zmienić elektromechanika bo zostaje wadliwa instalacja.

Czy przekaźnik w ogóle cyka po przekręceniu kluczyka?

Jak nie cyka a check się świeci to zasilanie jest. Jak nie ma masy na przekaźniku to się on nie załączy. Check się będzie świecił bo jest niezależny od przekaźnika(bezpośrednio podłączony pod komputer i stacyjkę).

Główny przekaźnik zbudowany jest z dwóch przekaźników, wiadomo.
Pierwszy załącza napięcie na komputer oraz wtryski, drugi załącza pompę paliwa.
Jak masz kluczyk przekręcony na pozycji II pojawia się napięcie na cewce pierwszego przekaźnika, druga elektroda cewki podłączona jest na stałe do masy w punkcie G101. Jak tej masy nie ma, wiadomo nie płynie prąd przez cewke i nie załącza przekaźnika.
Zaraz za pierwszym przekaźnikiem podłączony jest komputer, który nie wykryje napięcia gdyż przekaźnik się nie załączył. Komp nie zewrze do masy drugiego przekaźnika żeby chwilowo włączyć pompę paliwa w celu podniesienia ciśnienia na szynie wtryskiwaczy, oraz nie wyłącza checka.

Po tym 'krótkim' przy nudzeniu radze sprawdź jednak masę na czarnym kablu bo to pewnie on powoduje twoje problemy.



suczek87 - 2009-05-14, 20:53
" />nadola, wielkie dzięki za pomoc... nie była dopięta do końca masa pod termostatem... ogarnięte w kilka chwil, autko jeździ i ma się nieźle, jeszcze raz wielkie dzięki, niedługo pokaże moją Haneczkę w topiku o naszych autach... pozdro



nadola - 2009-05-14, 21:10
" />



krzycho_c - 2009-05-14, 22:53
" />Nie chcę zaśmiecać forum, więc dorzucę tutaj swój problem.
Auto po swapie nie odpala, po przekręceniu stacyjki na poz. II na zegarach jest ciemno, komp milczy, przekaźniki nie dają znaku życia, pompa się nie odzywa, w poz. III jest tylko pojedyncze pyk na rozruszniku i nic więcej, zauważyliśmy spadek napięcia (jakby zwarcie).
Dodatkowa ciekawostka, jak się zapala światła mijania/drogowe, żarzy się kontrolka ręcznego, a jeszcze jeden bonusik, to zapalone światełko wew. powoduje odezwanie się przekaźnika pompy paliwa.

Spory problem, gorsze będzie diagnozowanie ...
Jakieś pomysły ?



nadola - 2009-05-15, 11:14
" />Będzie troche ciężko ale krok po kroku może dojdziemy co jest nie tak.
Krzychu weź woltomierz do ręki, odłącz przekaźnik główny przy wyłączonym zapłonie i tak wg. kostki przekaźnika:


1.przy wyłączonym zapłonie między pinami w kostce 1 i 2 (czarny zolto/czarny) ma być napięcie 12V
2.pozycja stacyjki na II między pinami 2 i 5 (kolor czarny oraz czarno/zolty) ma być napięcie 12V
3.na pinach 2 i 4 (czarny oraz niebiesko/bialy), pozycja stacyjki III (rozruch) ma być napięcie 12V.

Jak nie ma jakiegoś napięcia to sprawdź bezpieczniki w przedziale silnika nr31(70A) nr32(40A) oraz bezpieczniki w kabinie nr14(10A), nr1(10A) oraz nr2(10A).
Trzeba też mase sprawdzić w punkcie G101 (wyżej pisałem gdzie one jest)

Jak napięcia są to jedziemy dalej...



krzycho_c - 2009-05-15, 23:51
" />Od 12 rozpoczynam sprawdzanie, więc będę coś więcej wiedzieć. Nadola, jak możesz to podrzuć nr tel. na PW. Przekaźnik główny jest przy skrzynce bezpieczników, czy to ten długi który brałem za przekaźnik pompy?



nadola - 2009-05-16, 07:31
" />Główny przekaźnik to ten, który przykręcony jest w kabinie obok bezpieczników pod schowkiem na monety. Nie pomyliłeś go z przekaźnikiem pompy ponieważ znajduje się w tej samej obudowie co główny.
Wydrukuj sobie jeszcze na wszelki wypadek strone 16-28 z manuala bo może trzeba będzie też to sprawdzić.
Reszta na PW.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu