ďťż

Nie ma iskry, o co chodzi?????



siwy - 2008-05-22, 13:04
" />Witam
Mam problem w b16a1. Przy próbie odpalenia silnika nie mam iskry na świecach(rozrusznik kręci).Świecie są ok,przewody zapłonowe też ok,palec i kopułka też wyglądają ok.Komp też nie pokazuje żadnego błędu.Nie wiem co może być powodem, aparat mi zdechł,czy co????Jak i co mogę sprawdzić?????
Pomocy!!!!!!!




v-rod - 2008-05-23, 16:20
" />Skoro nie ma iskry wiec logiczne że padł aparat.odłacz kostki aparatu,zdejmij palec i kopułke, i na cewce między plusem i minusem sprawdź opór,ale stawiam na to że padł moduł zapłonowy,sprawdź na module opory w dwie strony i potem między masą a poszczególnymi złączami,akurat nie mam przy sobie żadnego wiec nie pomoge,ale w niedziele wieczorem napisz do mnie,ale pomierz cewke,jezeli bedzie miała mały opór miedzy plusem i minusem,to juz śmiało mozesz kupic moduł zapłonowy,(134zł) założyć i śmigać:)Ja tak miałem



siwy - 2008-05-25, 20:28
" />v-rod a jaki ma być mniej więcej opór na cewce????



v-rod - 2008-05-26, 09:50
" />W manualu masz podany,bo teraz nie pamietam,ale ważne żeby między plusem a minusem było przejscie:)czyli żeby miernik CI piszczał:P 0,2ohm jakos tak, chodzi żeby nie miał dużego bo to znaczy że cewka jest spalona.Ale wydaje mi sie że ciezko spalić cewke:)bo drut cienki napewno w niej nie jest,szybciej moduł dostal przebicia:)bo pewnie robiony jest na złączach p-n. sprawdź cewke tak jak pisalem wyżej i daj znać.




siwy - 2008-05-26, 13:03
" />cewka ma przejście,w manualu podają opór od 0,3 do 0,5 ohm a u mnie jest 1,3 ohm, to chyba za dużo??????



v-rod - 2008-05-27, 12:37
" />Jest OK:) weź poprawke że tam pewnie było mierzone dokłądniejszym omomierzem.Wymień moduł zapłonowy i bedzie jeździć:)Cewki tak łatwo nie spalisz,wiec pewnie padł moduł.nie pamietam na ktorej nozce u mnie padło ale w 2 modułach padło na tej samej nóżce i taki sam opór był. w stosunku do innych 60 razy wiekszy.Tylko z masą też mierz i w kierunku przewodzenie i zaporowym.Jeżeli bardzo CIE interesuje ot moge znaleźć stary i dokłądnie powiedzieć który sprawdzić i jak



siwy - 2008-05-27, 13:08
" />no jasne że mnie interesuje
byłbym wdzięczny



v-rod - 2008-05-27, 19:05
" />Plusowy kabel z miernika na mase, a minus na środkową nóżke i zobacz jaki opór.Powinno byc mniej niż 10 OHM u mnie akurat było 5 to sprawny a na spalonym było 50 OHM



siwy - 2008-05-27, 20:57
" />hmmm nie wiem czy to możliwe,ale miernik wskazuje 1.82 KOhm



v-rod - 2008-05-28, 13:03
" />a na innych nózkach w tą samą strone przewodzenia ile wskazuje?dużo mniej niż na tej?No kilo to tysiac wiec na pozostałych powinno byc dużo mniej, jeżeli na tej nóżce dużo opór sie różni od innych to jest upalona, bo z tego co sobie przypominam to na tym nowym nie było dużych różnic



siwy - 2008-05-28, 13:48
" />a więc tak, na 1-szej nóżce mam 2.67 KOhm,na 2-ej jest jak pisałem 1.82 KOhm, a na 3-ej nic nie wskazuje,ale nie ma znaczenia czy plusowy czy minusowy przewód miernika przyłoże do masy,bo i tak tyle samo pokazuje na tych dwóch nóżkach



v-rod - 2008-05-29, 08:24
" />No to ryzykuj z modulem:)Kup nowy,ewentualnie mozesz zmierzyć przy odbiorze nowy względem swojego i porównać opory,powinny byc albo takie same albo bardzo zbliżone:)JA przy odbiorze porónałem i u mnie padnięte było na jedej nóżce.Ale wydaje mi sie że to padł moduł bo cewki tak łatwo nie spalisz:)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu