ďťż

Nie wiesz jaką bronią grać?? Sprawdź to!!!



kryshak - 2007-12-30, 08:27
Macie tu pełną i prawdziwą charakterystykę broni w CoD4. Wszystkie infrmacje pochodza z plikow zrodlowych .gsc, więc macie tu podane DOKLADNE info o kazdej broni.

http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... s6DOEuUJUA

Jak widać w tabeli AK47 jest bardzo mocną bronią, jedyna wada jest spory recoil. Zaskakują bardzo dobre parametry Scorpiona. Bardzo slaby za to jest G36C.




najs - 2007-12-30, 10:47
w grze jakos nie odczuwam potegi ak47.



kryshak - 2007-12-30, 10:56
Hehe jak to nie? Przeciez to widac po kilku rundach z m4 i z ak47. problemem jest tylko odrzut.



najs - 2007-12-30, 11:25
no wlasnie rozrzut ma kluczowe znacznie, a nie zawsze jest okazja strzelac seriami ;)




r4m1k* - 2007-12-30, 11:35

no wlasnie rozrzut ma kluczowe znacznie, a nie zawsze jest okazja strzelac seriami ;)
Napisał odrzut a nie rozrzut. Broń jest bardzo celna, a pociski zadaja naprawde spore obrażenia. Chyba nejlepszy karabin szturmowy w tej grze, tyle że trzeba popracować nad swoim aimem przy celowaniau bo naprawde czasem broń podskakuje, ale tłumik sprawia że strzela sie naprawde bosko.



kryshak - 2007-12-30, 11:35
No tez racja. Ja np kalachem grac nie potrafie, ale znowu moj kumpel z klanu ta bronia niezle miazdzy, a juz jak gra m4 to zdecydowanie gorzej. Kazdy woli co innego



On. - 2007-12-30, 11:35
ak47/ak74u. dla mnie istnieja tylko te 2 bronie; zreszta zobaczcie dema topowych klanow, prawie wszyscy z tym biegaja.



kryshak - 2007-12-30, 11:47
O wlasnie. A masz jakies takie demka? Chcialbym zobaczyc z czym i jak graja najlepsi.



dL31n - 2007-12-30, 12:47
No no, ciekawe



ZeeToxPL - 2007-12-30, 18:48
Ja do tej pory grałem tylko G36, ale, że wszyscy u mnie w klanie AK-47 tak zachwalają, to zamontowałem sobie to niego kolimator i powiem jedno... O K*RWA! Jak się człowiek przyzwyczai do odrzutu, to ta broń miażdży...



Squall - 2007-12-30, 18:54
AK bez zadnych bajerow typu tlumik czy kolimator .



ZeeToxPL - 2007-12-30, 20:05
Bez kolimatora ogień wylotowy zasłania cały środek ekranu i nie widać w co strzelasz



kryshak - 2007-12-30, 20:14
Ale jesli masz tlumik to po problemie.



whtvr - 2007-12-30, 20:34
jesli ktos pochodzi z csa to na bank ak47 bedzie ownowal ;D ja moze pocwicze ak chociaz moj kolega z ak przeszedl na m4 i twierdzi ze m4 lepsze ... no ale ja sproboje moze sie pomeczyc z ak ;P tymbardziej ze dzisiaj po lanie w cs'a juz troche pocwiczylem strzelanie ahhahha ;d kto gral w 1.6 wie jak sie strzela seria ;P



Venator - 2007-12-30, 22:53

w grze jakos nie odczuwam potegi ak47.

Zawsze się dziwiłem, dlaczego mało osób z tym biega. Od początku świetnie mi się kałachem grało. Po dodaniu celownika laserowego znika problem dużego odrzutu, bo przeciwnik przestaje być zasłaniany po każdym strzale.


Bardzo slaby za to jest G36C.

Tu też się zawsze dziwiłem :). Nie mam pojęcia jak z tego badziewia można strzelać :).

Kwestia gustu.



kryshak - 2007-12-30, 23:04
Co do G36C to jestem niemile zaskoczony. Bron, ktora odblokowuje sie na 38 poziomie [kiedy kalach i m4 sa gdzies kolo 10] powinna byc lekko miażdżąca. Nadal sporo ludzi z tym gra, myslac, ze ta giwera to cudo :)
Spojrzcie tez na mp44. Ma staty niemal identyczne jak AK47. Niestety brak mozliwosci zamontowania dodatkow mocno ja dyskwalifikuje. Dzis zaczalem grac tez Scorpionem. Bron niby niepozorna, ale niezle masakruje. W sumie wydaje mi sie, ze bronie zostaly swietnie sproporcjonowane. Jest mocny ak47 ze sporym odrzutem. Jest nieco slabszy m4, ale bez odrzutu. Jest doskonaly Scorpion na bliskie dystanse [na dalekie tez...]. W sumie fajne jest to, ze nie ma tu jednej, miazdzacej wszystkie inne, broni. Dlatego ciagle na serwerach bedziemy widziec roznorodnosc i chyba nigdy nie ustana spory, ktora bron jest najlepsza. Powiem Wam jeszcze, ze IW ma w planach wypuszczenie kilku nowych broni....



ZeeToxPL - 2007-12-31, 11:33

Scorpion na bliskie dystanse [na dalekie tez...]

Szczególnie jak mu się ACOG zamontuje



diabolum - 2007-12-31, 12:39

Powiem Wam jeszcze, ze IW ma w planach wypuszczenie kilku nowych broni....

Jakiś oficjalny news?



whtvr - 2007-12-31, 12:50
umm z tego co ja slyszalem to IW nie tyle nowe bronie wprowadzi co zrobi dodatek cos jak UO ;d i tam nowe bronie itp ;P



kryshak - 2007-12-31, 12:53
Oficjalnych info nie ma. Teraz dla nich priorytetem jest Wiki oraz updatowanie gry pod konsole. W koncu 70% egzemplarzy, ktore sprzedali to wlasnie na konsole. A sprzedali juz ponad 14 milionow kopii, co jest rekordem wszech-czasów.



whtvr - 2007-12-31, 13:16
gdyby tera standardem byl gf 8800 ultra to crysis bylby wedlug mnie lepszy od cod4 ;P ale to jest offtopic juz xD dzisiaj gralem ak47 ... po 2 mapkach HQ zrobilem wyzwania strzelca do acoga bo gralem na hardcore serwie ;d ogolnie fajnie mi sie gra i jakos nie odczuwam tego odrzutu ... bo ja wiem przyzwyczajenie do np mp44 ze starych cod'ow ? :D



Przemo - 2007-12-31, 14:24
Jeżeli chodzi o demka to... www.clanbase.com ? oO



kryshak - 2007-12-31, 16:17
Tam jest cala masa tych dem. Powiedz jeszcze, ktore klany sa najlepsze to sobie sciagne.



Masterceo - 2007-12-31, 16:29

Scorpion na bliskie dystanse [na dalekie tez...]

Szczególnie jak mu się ACOG zamontuje



kryshak - 2007-12-31, 16:35
Ja gram Scorpionem i tlumikiem i jest fajnie :)



Masterceo - 2007-12-31, 18:42

Ja gram Scorpionem i tlumikiem i jest fajnie :)

a jaki perk do tego? moc obalajaca?...to wiele tlumaczy, bo ja gralem scorpionem z szybszym przeladowaniem wtedy trzeba naprawde wywalic calego maga na pol mapy...



kryshak - 2007-12-31, 18:54
Gram na tych perkach, co sa w CB, czyli na Mocy Obalajacej.



Przemo - 2008-01-01, 15:58

Tam jest cala masa tych dem. Powiedz jeszcze, ktore klany sa najlepsze to sobie sciagne.

No wiadomo, że nie te z paroma pkt :)

Ściągaj top 50.



kanka92pl - 2008-01-06, 22:17

w grze jakos nie odczuwam potegi ak47.

No ja też.....wole M4 czy tam G36C.



warmaster - 2008-01-12, 13:42

w grze jakos nie odczuwam potegi ak47.

No ja też.....wole M4 czy tam G36C.



Sh4dow - 2008-01-12, 14:25
M4 ? dobre na poczatek 0 odrzutu, a wada? trzeba pol magazynka władowac w kolesia. Co do G36C wedłóg tebelki powinien byc o niebo lepszy od M4 ale jak dla mnie nie jest badziewny celownik na pol ekranu , juz wole AK47 + tlumik redukuje odrzut i celownik chyba najlepszy ze wszystkich. MP44 nie potrafie tym grac to nie wiem :) jak dla mnie porazka hehe to samo na wykresach co AK47 jednak brak mozliwosci zamontowania czegokolwiek wedlog mnie czyni ta bron zbedna. G3 i mocniejsze M14 hmm calkiem niezle zwlaszcza w hardcore szybka smierc w wprawnych rekach :) osobiscie nie uzywam. Ostatnio odkrylem nowa zabawke czyli niedoceniane przez wielu M16A4 podstawowa bron w grze i zakochalem sie w niej poprostu, na srednie-dalekie dystanse poprostu wymiata :) nie uzywam do niej zadnych dodatkow, wg. mnie podstawowy celownik jest o niebo dokladniejszy niz kolimator ( idzie headshoty snajperom walic na cala mapke 8-) ) a na blizszy dystans no coz seria na klate i koles pada czasem bywa ciezko ale da sie wygrac :)

jak dla mnie M16A4(bez dodatkow) + moc + przebijanie + 3xblysk + granat na wiekszosc map ten zestaw wymiata do tego mam sensitivity na 3 i myszke na 1600dpi co daje pewne i szybkie celowanie.

P.S. aha jesli idzie o bliski dystans i m16 to trzeba pamietac ze do pokoju gdzie moze byc wrog zawsze najpierw wchodzi wasz kolega "blyskowy" a dopiero potem Wy :)



Venator - 2008-01-12, 19:20
Ja do M16 wkładam tłumik i jadę :). Perki to Moc, Przebijanie i Bandolier (lubię duże strzelać więc się przydaje :)).



Wujek_Marian - 2008-01-12, 20:28
A ja nie rozumiem jak można do kałacha zamontować tłumik Psuje całą zabawe.



generalzbynio - 2008-01-13, 03:05

w grze jakos nie odczuwam potegi ak47.

No ja też.....wole M4 czy tam G36C.



warmaster - 2008-01-13, 10:03

jak dla mnie M16A4(bez dodatkow) + moc + przebijanie + 3xblysk + granat na wiekszosc map ten zestaw wymiata

no ja najczesciej gram kalachem ale czasami zmieniam bron na m16a4, to prawda na dalekie dystanse ta bron wymiata, na bliskich jak wszystkie 3 pociski trafia to koles pada, gorzej jak nie trafia, albo jak idzie ich 2 ^^



grisha - 2008-01-14, 19:13
Cóż ja na Hard Core gram sobie P90 z celownikiem AOG, jest tak szybkostrzelny ze na krotki dystans nie trzeba wogole celowac, w sekunde wywala 4 pociski i ktorys zawsze trafi...:)
Na daleki tak samo przymierzasz i puszczsz seryjke - czesto tez przebija badziewne scianki.
Kalach ma kopa i to sie czuje, ale z tl;umikiem jeszcze sie nim nie bawilem - trzeba sprobowac



Masterceo - 2008-01-14, 19:14

Cóż ja na Hard Core gram sobie P90 z celownikiem AOG, jest tak szybkostrzelny ze na krotki dystans nie trzeba wogole celowac, w sekunde wywala 4 pociski i ktorys zawsze trafi...:)

gratuluje psucia zabawy innym, powodzenia



aren - 2008-01-14, 19:20
Mam kumpla który uważa że zestaw martydrop + GL jest pełna profesjonałka :D:D lol jak widze tutaj też kilku sie takich znajdzie ;) "jestem pro, latam z P90 i martydropem, a na wiekszych mapkach biore GL" :/



Jonhny - 2008-01-14, 19:24
a to moje klaski:

http://screenshot.xfire.com/screenshot/ ... 3eeb07.jpg

http://screenshot.xfire.com/screenshot/ ... 3afb19.jpg

http://screenshot.xfire.com/screenshot/ ... 18f5d2.jpg

http://screenshot.xfire.com/screenshot/ ... 2f86c0.jpg

http://screenshot.xfire.com/screenshot/ ... dd5d47.jpg ;)



koziol - 2008-01-14, 20:04

Ja gram Scorpionem i tlumikiem i jest fajnie :)
nie ma to jak grać zbudowaną bronią. W ESL już dawno wywali, oczywiście CB od miesiąca nie wydało nowego rule-setu.
Scorpion+tłumik = 50 dmg na każdą odległość jak LASER. W takiej konfiguracji jest lepsze od AK47 i M4 bo ma od nich większy dmg i mniejszy recoil w takim zestawie.

clanbase śpi z rulesetem IWD do pama
Activison śpi z patchem

to samo kwestia scroll-fire

Ż A Ł O S N Y support



kryshak - 2008-01-15, 05:53
Wiesz ŻAŁOSNE to jest kastrowanie na sile gry. Najlepiej niech wywala wszystko i zostawia tylko ak47 i m4.

PS IW pracuje teraz nad wazniejszymi rzeczami, niż zmienianie dmg Scorpiona
I raczej szybko sie tym nie zajma albo wcale.



Sh4dow - 2008-01-15, 16:06

Ja gram Scorpionem i tlumikiem i jest fajnie :)
nie ma to jak grać zbudowaną bronią. W ESL już dawno wywali, oczywiście CB od miesiąca nie wydało nowego rule-setu.
Scorpion+tłumik = 50 dmg na każdą odległość jak LASER. W takiej konfiguracji jest lepsze od AK47 i M4 bo ma od nich większy dmg i mniejszy recoil w takim zestawie.

clanbase śpi z rulesetem IWD do pama
Activison śpi z patchem

to samo kwestia scroll-fire

Ż A Ł O S N Y support



kryshak - 2008-01-15, 16:16
Sh4dow, zgadzam sie ze wszystkim co napisales. Mam ogólnie jedno zastrzezenie. Dlaczego z gry, która ma dawać niezwykle nowe doznania poprzez takie rozbudowanie trybu multi, robi sie na siłę z niej grę turniejową??
Ja lubię Heli, UAV itd. bo to jest urozmaicenie rozgrywki. Nie gram z p90 czy granatnikiem, ale tez nie wyzywam od noobów Graczy, używajacych tego.
Bo skoro twórcy dali nam do dyspozycji te "środki eksterminacji" to ich używajmy!
Ostatni PAm to juz totalna porażka WORMa. Szkoda, ze tak bardzo jest on uzalezniony od CB itd. [dużo zaplacili? bo zapłacili na pewno...]. Wylacza on dym i inne efekty graficzne. Po co? To tylko czyni rozgrywkę uboga i nudną.



koziol - 2008-01-17, 17:21

Sh4dow, zgadzam sie ze wszystkim co napisales. Mam ogólnie jedno zastrzezenie. Dlaczego z gry, która ma dawać niezwykle nowe doznania poprzez takie rozbudowanie trybu multi, robi sie na siłę z niej grę turniejową??
Ja lubię Heli, UAV itd. bo to jest urozmaicenie rozgrywki. Nie gram z p90 czy granatnikiem, ale tez nie wyzywam od noobów Graczy, używajacych tego.
Bo skoro twórcy dali nam do dyspozycji te "środki eksterminacji" to ich używajmy!
Ostatni PAm to juz totalna porażka WORMa. Szkoda, ze tak bardzo jest on uzalezniony od CB itd. [dużo zaplacili? bo zapłacili na pewno...]. Wylacza on dym i inne efekty graficzne. Po co? To tylko czyni rozgrywkę uboga i nudną.


Uważam, że PERKS ON to najlepsze rozwiązanie. Są wszystkie perki, które nie są totalnie przegięte : martydoom, last stand, 3x grenade itp.
Jak wyobrażasz sobie gre 5v5 gdzie każdy weźmie 3x frag grenade ? zanim kolesie sie znajdą perze pierwsze 30 sekund będzie latało 30 granatów ?! Gra ograniczyłaby się do omijania spadających granatów a nie walki :)) To samo tyczy się GL, bazook, min i C4 :)

Poza tym, każdy gra w co lubi. Nie musisz grać na PAMie :) Gra daje tobie i tak duży wybór trybów gry, dlaczego narzucać wybór innym? Niech każdy gra w taki tryb jaki lubi.



Rainbow - 2008-01-18, 07:05
[quote="xsv"][quote="kryshak"]Sh4dow, zgadzam sie ze wszystkim co napisales. Mam ogólnie jedno zastrzezenie. Dlaczego z gry, która ma dawać niezwykle nowe doznania poprzez takie rozbudowanie trybu multi, robi sie na siłę z niej grę turniejową??
Ja lubię Heli, UAV itd. bo to jest urozmaicenie rozgrywki. Nie gram z p90 czy granatnikiem, ale tez nie wyzywam od noobów Graczy, używajacych tego.
Bo skoro twórcy dali nam do dyspozycji te "środki eksterminacji" to ich używajmy!
Ostatni PAm to juz totalna porażka WORMa. Szkoda, ze tak bardzo jest on uzalezniony od CB itd. [dużo zaplacili? bo zapłacili na pewno...]. Wylacza on dym i inne efekty graficzne. Po co? To tylko czyni rozgrywkę uboga i nudną.[/quote]

Uważam, że PERKS ON to najlepsze rozwiązanie. Są wszystkie perki, które nie są totalnie przegięte : martydoom, last stand, 3x grenade itp.
Jak wyobrażasz sobie gre 5v5 gdzie każdy weźmie 3x frag grenade ? zanim kolesie sie znajdą perze pierwsze 30 sekund będzie latało 30 granatów ?! Gra ograniczyłaby się do omijania spadających granatów a nie walki :)) To samo tyczy się GL, bazook, min i C4 :)

Poza tym, każdy gra w co lubi. Nie musisz grać na PAMie :) Gra daje tobie i tak duży wybór trybów gry, dlaczego narzucać wybór innym? Niech każdy gra w taki tryb jaki lubi.[/quote]

Według mnie najlepszą bronią jest skorpion z odpowiednimi perkami jest zabójczy na bliski i DALEKI dystans a po za tym jest to najbardziej mobilna broni w grze.



Sh4dow - 2008-01-18, 15:50
Według mnie najlepszą bronią jest skorpion z odpowiednimi perkami jest zabójczy na bliski i DALEKI dystans a po za tym jest to najbardziej mobilna broni w grze.



warmaster - 2008-01-19, 23:10
ale mp5 na dalekie dystanse poprostu sie nie da grac :/



aren - 2008-01-20, 09:45
hmm jak dla mnie MP4 +red dot+moc+penetracja wymiata
celnosc - świetna
jak wyskakujesz na gościa możesz walić serią bo odrzutu nie ma prawie
a z tymi perkami nie trzeba juz calego magazynka na goscia, tylko kilku naboi ;)
polecam, sprawdzcie taka konfiguracje
tylko trzeba nie kampic bo kampienie bez anty-UAVa nie ma sensu :P



warmaster - 2008-01-20, 16:00
no ja pewnie wyprobuje ale i tak 4ever jestem zwolennikiem kalacha :P



aren - 2008-01-20, 17:39
dzisiaj gralem kalach+kolimator i powiem ze wymiata xD, chociaz wole M4 i gralbym nia tylko juz mam red tiger a teraz kalacha robie :P



Webster - 2008-01-20, 22:35
Ja bardzo lubię MP5 ale jak już ktoś słusznie zauważył jest słabe na duży dystans. Ja osobiście preferuję M4+kolimator...



suszin - 2008-01-21, 11:34
AK i M4 bez zadnych dodatkow...

Mp5 z tlumikiem ....

G3 z celownikiem laserowym ;D

i M4OA3 ahh ;D



gozdzik - 2008-01-22, 08:22
Ak-47 bez dodatkow(ewentualnie kolimator)



b.szym - 2008-02-02, 16:22
Powiedzcie mi, M14 + kolimator to dobre połączenie?



kryshak - 2008-02-02, 16:37
b.szym raczej nie, ponieważ:
1. Na niektorych configach kolimatory sa zabronione.
2. M4 ma jednak mniejszy damage od AK47

Ale wszystko zalezy od Twoich indywidualnych preferencji.



b.szym - 2008-02-02, 16:48
Kryshak, nie chodziło mi o M4, tylko o jednostrzałową M14. Dziś zacząłem nią grać, i jednym słowem wymiata. Jako, że nie jestem świetnym zawodnikiem, postanowiłem się spytać bardziej rozeznanych ode mnie, czy to połączenie daje rade. ;)



Sh4dow - 2008-02-02, 19:51
na daleki moze i daje ale stan z kims oko w oko :D to zobaczysz co sie stanie hehe zwlaszcza jak ma AK lub MP5 :)



warmaster - 2008-02-03, 08:33

na daleki moze i daje ale stan z kims oko w oko :D to zobaczysz co sie stanie hehe zwlaszcza jak ma AK lub MP5 :)

zakladajac ze w 3 umiejetnosci ma pewne celowanie to na hardcorze na pewno wygra 1 strzel i koles lezy...trzeba tylko szybko trafic ^^



kryshak - 2008-02-03, 15:32
Ahh sorki. Zle przeczytalem. M14 jest bardzo dobre.



Sh4dow - 2008-02-03, 20:41

na daleki moze i daje ale stan z kims oko w oko :D to zobaczysz co sie stanie hehe zwlaszcza jak ma AK lub MP5 :)

zakladajac ze w 3 umiejetnosci ma pewne celowanie to na hardcorze na pewno wygra 1 strzel i koles lezy...trzeba tylko szybko trafic ^^



Wierzbin - 2008-02-03, 22:13

Na hard nie ma znaczenia bron ale tylko i wylacznie reflex.
Kolega pozwoli jednak, że się z tym do końca nie zgodzę.
Owszem refleks ma ogromną rolę, jednak w pierwszej kolejności stawiam sposób rozgrywki, jak kto gra. Jeśli ktoś lubi bawić się w Rambo i gra atakiem z frontu, no to faktycznie, dobry refleks jest wskazany.
Najlepsze scenariusze są wtedy, gdy się strzela do przeciwnika z boku lub zupełnie od kuchni. A on nawet nie wie skąd padły strzały, najczęściej 2, góra 3



koziol - 2008-02-06, 18:03
Dane autentyczne z gry :
Time to fire one round.Reciprocal of rounds per second
AK47 = 0.085s
M4 = 0.07s

Range :
taki sam

DMG :
AK47 = 40/30
M4 = 30/20

Żeby zabić przeciwnika (100hp):
potrzeujesz 3 kul z AK47 na bliskim dystansie, co zabiera nam czas :
3 * 0.085 = 0.255s
i analogicznie obliczamy na daleki dystans AK47 i M4 (daleki/bliski.

AK47=0.255s z bliska || 0.34s z daleka
M4 = 0.28s (blisko) || 0.35s z daleka

Jak widać wielkości są na tyle małe, że nie ma sensu pisać, że jedna z tych broń "miażdży" drugą. Uwzględniając czas reakcji człowieka + czas reakcji myszy + ping różnica jest niemożliwa do ocenienia.

Standardowa mysz pracująca na standardowym porcie USB pracującym z częstotliwością 125Hz ma (1000/125) 8ms reakcji więc 0.008ms. Jak ktoś ma podkręconą mysz (pooling porcie USB) to wyciągnie max 1ms, a niektóre dobre myszki standardowo podkręcają port USB na których pracują do 1000 Hz - większość Razer'ów.

Zakłam średni ping 50ms bez lag-spike i dobry konfig - zero żółtych pixeli/figur na cg_drawlagometer 1 czyli jak najmniejsza ilość wartości ekstrapolowanych w engine sieciowym gry.

Czas reakcji człowieka (RT) według badań : 150-300 ms
Powiedzmy super-uber-hasu-z-lasu ma czas reakcji 150ms :P więc 0.15s
pomijając czynnik myszy i pingu....

Przypomnę czasy strzelania z danej broni, żeby posłać przeciwnika do piachu :

AK47=0.255s z bliska || 0.34s z daleka
M4 = 0.28s (blisko) || 0.35s z daleka
baaardzo optymistyczny czas reakcji (gracz+sprzęt) = 0.15s
Też takie badania można zaleźć w sieci ;)

Innych karabinów szturmowych nie biorę do rozważań bo ich statystki są niekorzystne. G36C ma recoil większy od M4 a taki sam DMG więc M4>G36C. MP44 to nawet nie wiem co robi w tej grze - dość sentymentów :P

Obie z tych dwóch klamek są równie dobre... Za M4 przemawia zdecydowanie mniejszy recoil. Za AK47 przemawia fakt, że łatwiej się z niego celuje przez muszkę i szczerbinę niż w przypadku M4/M16. Wybór między dwoma to według mnie raczej to co komu bardziej leży niż realne statystyki, które jak widzicie są prawie identyczne i praktycznie niemożliwe do odczucia w grze :)



kryshak - 2008-02-06, 18:21
WOW!
Jestem pod wrazeniem :)



Sh4dow - 2008-02-06, 21:50
niby wszystko ładnie pięknie napisane ale jakoś mi nie pasuje do osobistych odczuć w grze.

Po 1 z AK często 2kule kończą żywot przeciwnika

po 2 jak grałem z M4 często było tak ze pól magazynka nie zabijało kolesia bo wiadomo nie zawsze dostawał w "klatę" lub miał niezwyciężonego

po 3 AK ma sporo większe damage niż M4 i często jest tak ze z pod lufy M4 ujdę z życiem natomiast spod AK nie ma szans.

Nie wiem ale jak dla mnie za AK przemawia kilka czynników :

1) najlepszy celownik ( wg. mnie )
2) dobry na każdy dystans
3) spore obrażenia od 1 pocisku/serii
4) siła przebicia

jak masz kolesia na muszce to masz fraga LOL a z M4 nie zawsze :) grałem bardzo długi czas z M4 właśnie i irytowało mnie jak można przyjąć taką ilość pocisków na klatę i nie paść a jak ma ktoś niezwyciężonego to wogóle zonk. Fakt AK kopie ale to po prostu trzeba sie nauczyć strzelać z niego i tyle hehe. Grałem też z M16 - bardzo fajne na średni/daleki ale z bliska ehhhh jak 1sza seria nie wejdzie to po tobie :P MP44 to niby takie AK47 ale o wiele wolniejsze i jak dla mnie to go dyskwalifikuje bo z AK przegra no i nie można nic mu dodać.



kryshak - 2008-02-07, 05:59
Przyczyna może byc jedna: cod4 to nie do konca realistyczna gra :)



Wierzbin - 2008-02-07, 11:26

Przyczyna może byc jedna: cod4 to nie do konca realistyczna gra :)
Grałem przez dość długi czas w BF2 na serwerach infantry i rozgrywka na prawdę może być ciekawa jak się ma dobry team. Gra, jak już pewnie niektórzy wiedzą, zmusza gracza do gry drużynowej, to EA wyszło całkiem nieźle.
Jednak w beczce miodu musi być łyżka dziegciu.

Gra jest do bólu schematyczna jeśli chodzi o obrażenia zadane strzelając do przeciwnika. Ze wszystkich broni trzeba oddać 4 celne strzały żeby zabić! Zawsze! Niezależnie czy jest to klatka piersiowa, czy mały palec u nogi. W żołnierza wsparcia zawsze 5. Pierwsze kule wchodzą jak w masło, przeciwnik biega niczym sarenka, żeby ostatni skosił go z nóg.
No, snajperki już wypadają lepiej, bo tylko 2 celne strzały - też zawsze, prócz SVD, bo tu konieczne są 3 celne trafienia.
Przestałem w to grać, bo zaczęło być to nudne i mało "realistyczne"

Na klasycznych serwerach Cod4 jest identyczna sytuacja. Może nie koniecznie z wyliczanką co do ilości trafień, ale z MP5 trzeba wydusić celną serię z pół magazynka, żeby kogoś zastrzelić.
Cienizna.
Z pomocą jednak przychodzą serwery z opcją hardcore. Tutaj nierzadko jeden celny strzał w sylwetkę rozwiązuje konflikt. Działa to oczywiście w obie strony.
Dla mnie bomba



boynar - 2008-02-07, 11:43
hardcore - jeden strzal z pistoletu przez całą mape i jeden zabity , bomba ?



Wierzbin - 2008-02-07, 12:07

hardcore - jeden strzal z pistoletu przez całą mape i jeden zabity , bomba ?Pisałem o karabinach; G3, AK, M16, M14 i wszystkie wyborowe.
DE to znowu przesada w drugą stronę.



koziol - 2008-02-07, 19:25

niby wszystko ładnie pięknie napisane ale jakoś mi nie pasuje do osobistych odczuć w grze.
Po 1 z AK często 2kule kończą żywot przeciwnika
po 2 jak grałem z M4 często było tak ze pól magazynka nie zabijało kolesia bo wiadomo nie zawsze dostawał w "klatę" lub miał niezwyciężonego
po 3 AK ma sporo większe damage niż M4 i często jest tak ze z pod lufy M4 ujdę z życiem natomiast spod AK nie ma szans.

Nie wiem ale jak dla mnie za AK przemawia kilka czynników :

1) najlepszy celownik ( wg. mnie )
2) dobry na każdy dystans
3) spore obrażenia od 1 pocisku/serii
4) siła przebicia

Ja też bardzo lubię AK47 ale tak samo dobre jest M4/M16 z kolimatorem, AK74u/MP5 :) To są naprawdę dobre klamki ;)

Odnośnie twojego subiektywnego odczucia co do wyższości AK47 nad M4:
Rejestracja strzałów - zadbaj o to, żeby nie pojawiały się żółte pola na lagometrze. Jak pisałem wcześniej. Żółte pola są wartościami ekstrapolowanymi (metody numeryczne się kłaniają :P)czyli wyliczane prawdopodobnego położenia na podstawie algorytmu a nie na podstawie autentycznych danych serwera. W każdej grze stosuje się takie zabiegi w innym wypadku ruchy postaci/jednostek byłyby szarpiąco-skaczące. Dzięki temu mamy płynny ruch/animacje na multiplayer. Problem pojawia się kiedy nasz konfig nie jest przygotowany pod daną platofrmę i łącze z którego korzystamy. Trzeba zadbać o synchronizację pomiędzy pakietami wysyłanymi na serwer a klatkami obrazu wyświetlanego w grze. Stąd ważne, żeby utrzymać stałe stabilne FPS zamknięte wokół wartosci podobnie jak w Q3 (hmm... engine baaardzo podobny:P) 125/250/333 FPS i do tego dobrać max_packets by warotści by była synchronizacja. Wartości wybieramy z zakresu zawsze
1000/INTEGER(l-ba całkowita). Dla przykładu:
1000/8 = 125 -> dajemy maxfps 125 i ustawiamy tak detale i opcje graficzne, żeby jak najczęściej biegać z taką wartością FPS na ekranie.

Jedziemy dalej analogicznie:
(aktualne max_fps)125 /INTEGER = max_packets
czyli dla maxfps 125 wybieramy maxpackets : 125, 62.5 (zaokrąglamy do 63), 41,6 (~42).
W taki sposób eliminujemy ilość ekstrapolacji położenia, ruchu, strzelania w grze.

Wybieramy teraz, który max_packets lepiej dla nas pasuje : 125, 63, 42. Ustawienia CB/ESL dopuszczają ustawienia z zakresu 30-100 więc odrzucamy 125. Zostaje nam 63,42.
Z większym maxpackets jest łatwiej nam zabić kogoś ale łatwiej jest też innym zabić nas :P
Po drugie - za wysoki maxpackets, może być za duży dla Waszego łącza i wasze łącze może nie wyrobić z wysyłaniem pakietów UDP, zatem pojawią się lag-spike, packet-lossy,itd.

Wchodzimy na serwer i teraz tylko można serwer winić jak ma packet lossy (czerwone słupki na lagometrze) ;)

Teraz nie powinniśmy mieć "pustych strzałów"/ "nie zarejestrowanych" ... odnośnie argumentu, że uciekłeś komuś spod lufy M4 bo jeśli ktoś miał skill to tylko to co opisałem wyżej a raczej brak tego... może czynić cuda :P

Wróćmy do broni :
Zabić z AK47 mogłeś czasem np. 1 kula trafia w głowę, gdzie dmg-ratio jest 1.4 dla AK47 więc z bliska strzelasz w szyje lub głowę i zadajesz 112 DMG = kill.

A co do reszty argumentów to są subiektywne odczucia z gry. Na publikach strzela do Ciebie 2 gości z AK a ty zdążysz 2 zabić :P Podałem wcześniej konkretne wyliczenia z gry. Ewentualne przekłamania mogą być spowodowane bugami w grze lub waszym sprzętem/łaczem.

Nie wiem czy ktoś już pisał jakiś FAQ odnośnie konfigów, nie jestem w stanie śledzić wszystkich postów - wole grać jak mam już czas Ale jak chcecie to mogę napisać co i jak, parę konfigów pod różne maszyny. Jak co działa itp :)

Sorki za chaotycznego posta ale mało czasu i zaraz mam meczyk :)



brainiak - 2008-02-07, 23:04
cholera nie krępuj się i pisz faq, czytanie twoich postów równa się dla większości userów ze zdobyciem nowej wiedzy ^^



koziol - 2008-02-08, 02:11
hehe ok, zmontuje coś :)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu