nowy projekt - info SWAP
tecno - 2007-03-11, 12:06
" />ho ho ho ostatnio cos mi odbilo i chcialem sprzedac szara i wymienic na cos z serii EE... postanowielm jednak wycofac ogloszenie i pobawic sie w swapa poczatkowo myslalem o Z5 lub A9 i wtedy swap przebieglby w prosty sposob wiec postanowilem utrudnic sobie troche zadanie i przeswapowac na B serie. Temat ten draze od paru dni. Jako priorytet traktuje motor B18C4 ewentualnie B16A1. Potrzebuje zgromadzic: motor, skrzynie biegow, komputer, wiazke, polosie. Jezli nie uda mi sie kupic calego swapa to podstawa do kupna osprzetu oraz pozostalych elementow bedzie silnik od ktorego musze zaczac zakupy czyli 16 lub 18. Postanowilem opisac ten temat wlasnie tutaj na forum ze wzgledow o ktorych czesto pisze i wypowiadam sie Wiem ze sa na tym forum ludzie ktorzy zawsze moga zarzucic jakas cenna wskazowke. Tutaj juz na wstepie chcialbym podziekowac Szybik'owi za namiary na osobe z crx forum ktora podobny temat przerabiala. Ogolnie rzecz biorac zbieram absolutnie wszystkie informacje ktore moga ulatwic mi zabieg od strony techniczej jak i organizacji czasu pracy z ktorym niestety slabo stoje na codzien. Prosze Was o kazda nawet najdrobniejsza pomoc. Na prosbe Szybik'a bede uaktualnial ten temat na bierzaco, zamieszczajac fotki oraz opis moich poczynan Prace zaczne mniej wiecej za miesiac, zalezy to oczywiscie od finansow i dostepnosci czesci no i pewnie odrobimy szczescia przy zakupie...
link do szarej: http://www.civic4g.pl/forum/topics13/577.htm
HIO - 2007-03-11, 12:40
" /> no to fajnie.
a teraz moim zdaniem:
jezeli w przyszlosci planujesz Turbo to bierz b16 jezeli chcesz byc w n/a to b18. b18Turbo to jest juz smierc szczegolnie w takim samochodzie jak nasze.
ja bym raczej skupil sie na N/A czyli b18.
tecno - 2007-03-11, 13:00
" />na ktoryms spocie gadalismy ze nie przemawia do mnie turbo ide zdecydowanie w n/a wlasnie na motorze B18 ale jezeli trafie B16 w dobrej cenie to na pewno sie kilka razy zastanowie. Tak czy siak n/a
Proti - 2007-03-11, 13:33
" />chybryda:) skrzynia b16a2 z 1,2 i FD z itra pedały z Vti bo skrzynia jest hydro a dużo wygodniej używa sie hydro niż hydro z konwersja na linke. Głowica b16a2 bo ma leszy przepłym niż c4 duł cr z tłokami z itra(ktoś sprzedawał na HT za dobre pieniądze) komp b16a2 czyli ogólnie samochód w obd1(łatwiej wystroić) i masz fajną fure co do swapa to robota z kabelkami konkretna a mocowania można kupić gotowe, w razie czego mam tam w papierach jakiś amerykański know how, wiec pisz jakby coś było potrzebne
tecno - 2007-03-11, 13:52
" />dzieki za info zale zalezy mi na tym by kupc seryjny nie grzebany motor w dobrym stanie. o elektryke sie nie martwie najgorsze beda moim zdaniem na chwile obecna lapy silnika. Rozumiem ze mocowania to wlasnie chodzi o lapy? mozesz napisac cos o nich wiecej?
Proti - 2007-03-11, 13:59
" />no ja bym unikał cięcia łap seryjnych na podłużnicach i zapłacił za hasporta, jak byś potrzebował wal na gg/pw pomyślimy wtedy silnik pasuje w seryjne mocowania i maska wklęsła sie zamknie to bhyba najelpsze rozwiązanie, jak chcesz cały motor kupić to polecam b16a2 bo 9 koni nei robi sensacji, w lekkiej budzie nie potrzebujesz zyliona momentu, a masz lepszą skrzynie i głowice, łatwiej podmienić sam blok niż połowe gratów, plusem c4 jest szpera, ale nie wszystkie je mają, ja bym przynajmniej nie wkładał c4 stock mocowo to samo w przyspieszeniach chyba gorzej ciut i cięższy
tecno - 2007-03-11, 14:09
" />dlatego C4 bo chce pojemnosc zwiekszyc i wiekszy Nm wyluskac Do tego ogolnie z wiekszej pojemnosci wiecej wyskrobie. B16A2 chce tak srednio bo A1 mimo mniejeszej seryjnej mocy daje wieksze mozliwosci. bede sie z Toba kontaktowal w sprawie hasporta.
Proti - 2007-03-11, 14:38
" />ziom nie, a1 nie daje wiekszych możliwosci, bo jest obd0 sama konwersja jest droga jak i tak musisz rzeźbić całą elektryke to lepiej odrazu obd1 potem to będzie łatwiej wystroić a tak jak już mówiłem łatwiej załatwić sam blok b18 niż gmeracprzy głowicy i skrzyni, serio mówie aha, tak, najtaniej było by swapować a1 z tych 3 silników
HIO - 2007-03-11, 14:46
" />
tecno - 2007-03-11, 17:33
" />jak jest z dostepnoscia hasport'ow? droga to zabawa?
Ps. co do A1 i A2 to wiem z GMS ze A1 jest latwiejsza w tuningu a A2 bardziej "trzyma serie". Jako ciekawostke moge podac wynik z hamowni mojego szwagra Celmix'a z crx.info gdzie na samym wydechu bez dolotu pokazalo sie 170 konikow co w A2 sie nie zdaza. Tak naprawde czy bedzie to A1 czy A2 to nie robi mi to wielkiej roznicy. Skupiam sie na B18 ale jak juz pisalem wczesniej jezeli trafie ktores B16 w dobrej cenie to kupie.
Proti - 2007-03-11, 17:34
" />dostępność ogromna, a ceny to ebay albo strona hasport.com
tecno - 2007-03-11, 18:12
" />dzieki Proti za wstepna pomoc. Tobie HIO rowniez za kontakt, juz nawiazuje lacznosczanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
tecno - 2007-03-11, 12:06
" />ho ho ho ostatnio cos mi odbilo i chcialem sprzedac szara i wymienic na cos z serii EE... postanowielm jednak wycofac ogloszenie i pobawic sie w swapa poczatkowo myslalem o Z5 lub A9 i wtedy swap przebieglby w prosty sposob wiec postanowilem utrudnic sobie troche zadanie i przeswapowac na B serie. Temat ten draze od paru dni. Jako priorytet traktuje motor B18C4 ewentualnie B16A1. Potrzebuje zgromadzic: motor, skrzynie biegow, komputer, wiazke, polosie. Jezli nie uda mi sie kupic calego swapa to podstawa do kupna osprzetu oraz pozostalych elementow bedzie silnik od ktorego musze zaczac zakupy czyli 16 lub 18. Postanowilem opisac ten temat wlasnie tutaj na forum ze wzgledow o ktorych czesto pisze i wypowiadam sie Wiem ze sa na tym forum ludzie ktorzy zawsze moga zarzucic jakas cenna wskazowke. Tutaj juz na wstepie chcialbym podziekowac Szybik'owi za namiary na osobe z crx forum ktora podobny temat przerabiala. Ogolnie rzecz biorac zbieram absolutnie wszystkie informacje ktore moga ulatwic mi zabieg od strony techniczej jak i organizacji czasu pracy z ktorym niestety slabo stoje na codzien. Prosze Was o kazda nawet najdrobniejsza pomoc. Na prosbe Szybik'a bede uaktualnial ten temat na bierzaco, zamieszczajac fotki oraz opis moich poczynan Prace zaczne mniej wiecej za miesiac, zalezy to oczywiscie od finansow i dostepnosci czesci no i pewnie odrobimy szczescia przy zakupie...
link do szarej: http://www.civic4g.pl/forum/topics13/577.htm
HIO - 2007-03-11, 12:40
" /> no to fajnie.
a teraz moim zdaniem:
jezeli w przyszlosci planujesz Turbo to bierz b16 jezeli chcesz byc w n/a to b18. b18Turbo to jest juz smierc szczegolnie w takim samochodzie jak nasze.
ja bym raczej skupil sie na N/A czyli b18.
tecno - 2007-03-11, 13:00
" />na ktoryms spocie gadalismy ze nie przemawia do mnie turbo ide zdecydowanie w n/a wlasnie na motorze B18 ale jezeli trafie B16 w dobrej cenie to na pewno sie kilka razy zastanowie. Tak czy siak n/a
Proti - 2007-03-11, 13:33
" />chybryda:) skrzynia b16a2 z 1,2 i FD z itra pedały z Vti bo skrzynia jest hydro a dużo wygodniej używa sie hydro niż hydro z konwersja na linke. Głowica b16a2 bo ma leszy przepłym niż c4 duł cr z tłokami z itra(ktoś sprzedawał na HT za dobre pieniądze) komp b16a2 czyli ogólnie samochód w obd1(łatwiej wystroić) i masz fajną fure co do swapa to robota z kabelkami konkretna a mocowania można kupić gotowe, w razie czego mam tam w papierach jakiś amerykański know how, wiec pisz jakby coś było potrzebne
tecno - 2007-03-11, 13:52
" />dzieki za info zale zalezy mi na tym by kupc seryjny nie grzebany motor w dobrym stanie. o elektryke sie nie martwie najgorsze beda moim zdaniem na chwile obecna lapy silnika. Rozumiem ze mocowania to wlasnie chodzi o lapy? mozesz napisac cos o nich wiecej?
Proti - 2007-03-11, 13:59
" />no ja bym unikał cięcia łap seryjnych na podłużnicach i zapłacił za hasporta, jak byś potrzebował wal na gg/pw pomyślimy wtedy silnik pasuje w seryjne mocowania i maska wklęsła sie zamknie to bhyba najelpsze rozwiązanie, jak chcesz cały motor kupić to polecam b16a2 bo 9 koni nei robi sensacji, w lekkiej budzie nie potrzebujesz zyliona momentu, a masz lepszą skrzynie i głowice, łatwiej podmienić sam blok niż połowe gratów, plusem c4 jest szpera, ale nie wszystkie je mają, ja bym przynajmniej nie wkładał c4 stock mocowo to samo w przyspieszeniach chyba gorzej ciut i cięższy
tecno - 2007-03-11, 14:09
" />dlatego C4 bo chce pojemnosc zwiekszyc i wiekszy Nm wyluskac Do tego ogolnie z wiekszej pojemnosci wiecej wyskrobie. B16A2 chce tak srednio bo A1 mimo mniejeszej seryjnej mocy daje wieksze mozliwosci. bede sie z Toba kontaktowal w sprawie hasporta.
Proti - 2007-03-11, 14:38
" />ziom nie, a1 nie daje wiekszych możliwosci, bo jest obd0 sama konwersja jest droga jak i tak musisz rzeźbić całą elektryke to lepiej odrazu obd1 potem to będzie łatwiej wystroić a tak jak już mówiłem łatwiej załatwić sam blok b18 niż gmeracprzy głowicy i skrzyni, serio mówie aha, tak, najtaniej było by swapować a1 z tych 3 silników
HIO - 2007-03-11, 14:46
" />
tecno - 2007-03-11, 17:33
" />jak jest z dostepnoscia hasport'ow? droga to zabawa?
Ps. co do A1 i A2 to wiem z GMS ze A1 jest latwiejsza w tuningu a A2 bardziej "trzyma serie". Jako ciekawostke moge podac wynik z hamowni mojego szwagra Celmix'a z crx.info gdzie na samym wydechu bez dolotu pokazalo sie 170 konikow co w A2 sie nie zdaza. Tak naprawde czy bedzie to A1 czy A2 to nie robi mi to wielkiej roznicy. Skupiam sie na B18 ale jak juz pisalem wczesniej jezeli trafie ktores B16 w dobrej cenie to kupie.
Proti - 2007-03-11, 17:34
" />dostępność ogromna, a ceny to ebay albo strona hasport.com
tecno - 2007-03-11, 18:12
" />dzieki Proti za wstepna pomoc. Tobie HIO rowniez za kontakt, juz nawiazuje lacznosc