Nowy silnik - nadal przerywa i gaśnie
qsh86 - 2010-01-06, 17:03
" />Witam.
jak niektórzy wiedza w moim aucie przerywa silnik na zimnym i gaśnie na biegu jałowym. Swego czasu pisałem o tym w różnych tematach. Ludzie radzili mi sprawdzać kable, świece, uszczelki itp. Piszę nowy temat bo sytuacja się zmieniła. Mam nowy silnik d14a1 (poprzedni d13b2) i problem występuje nadal. Dodam że w poprzednim aucie chodził idealnie. Więc można wywnioskować, że problem leży po za silnikiem ponieważ cały osprzęt jest nowy. Teraz pytanie co pozostaje po za silnikiem co ma wpływ na jego pracę i może reagować na temperaturę i/lub wilgoć? Elektryka? Przewody paliwowe? Może coś jeszcze... W lato wszystko jest w porządku. Może miał ktoś podobny problem?
Pomóżcie
scanikwwo - 2010-01-06, 17:23
" />Jak się ma stacyjka? Przewody pod deską rozdzielczą idące do skrzynki bezpieczników? Radziłbym tam zerknąć
qsh86 - 2010-01-06, 17:34
" />Dziś mi zgasł na światłach i nie palił przez jakieś 3 minuty ale rozrusznik działał więc stacyjka w tym wypadku chyba jest w porządku. Być może paliwo nie dochodziło? czego mam szukać w tych przewodach pod deską? Uszkodzonej izolacji?
scanikwwo - 2010-01-06, 18:54
" />Być może paliwo. Jak się czuje filtr paliwa? Zmieniałeś przy swapie? A bak może jest upier*olony i pełno syfu się zgromadziło, przeowdy paliwowe się przytkały i się robi kaszana. Co do wiązki kabli, to być może któryś z przeowdów jest właśnie przetarty (któryś idący do stacyjki), a być może sama stacyjka po prostu niedomaga już. Styk od rozrusznika jest w sumie nieczęsto używany w porównaniu do reszty stacyjki, także niekoniecznie to, że kręci rozrusznik oznacza, że tam wszystko OK.
Pozdro!
qsh86 - 2010-01-06, 19:06
" />Filtr paliwa jest u mnie przy baku więc nie ruszałem go przy swapie ale był wymieniany 3 miesiące temu bo też właśnie przerywał. Ale przestał. Dopiero teraz w zimę się znów zaczęło. Chodzi o to że po dogrzaniu silnika problem ustaje więc syf w paliwie można odrzucić tak mi się wydaje.
scanikwwo - 2010-01-06, 19:13
" />Miałem ostatnio podobnie w szwagrowym b18. Pomogło solidne przedeptanie i dolanie formuły do czyszczenia układu wtryskowego. Po rozgrzaniu pracuje już równo tak? Czyli przerywa jak jest na ssaniu?
qsh86 - 2010-01-06, 19:47
" />Teraz mam ręczne ssanie więc jak próbuje gasnąć to go przytrzymam dłużej na ssaniu. Wcześniej w d13 miałem ssanie automatyczne i po wyłączeniu ssania też przerywał i gasł.
dEboo - 2010-01-06, 22:45
" />więc skro na ssaniu nie gaśnie(=się więcej paliwka) a bez ssania gaśnie to co jest przyczyną ?? moim zdaniem albo nieszczelność w układzie wtrysku benzyny. Bo jak chyba mi wiadomo pod wpływem ciepła metal oraz inne materiały zwiększająswoją objętość więc się robią bardziej szczelne.
Powiedz co dokładnie wymieniłeś w silniku po swapie. wtedy będziemy wiedzieć co wykluczyć. Czy sam goły silnik czy z osprzętem czy komplet(wiązki kol. dolot. itp itp)
komp ci błędów nie wywala ??
DRAG - 2010-01-06, 23:35
" />Ja myślę że wtrysk paliwa możemy wykluczyć bo d14a1 nie ma czegoś takiego(jest to silnik z dwoma gaźnikami).Może masz coś nie tak w aparacie zapłonowym,jest wilgotno teraz i może coś tam nie pracuje jak należy,sprawdź ustawienie zapłonu.
qsh86 - 2010-01-07, 07:10
" />
noofaq - 2010-01-07, 10:00
" />pompka - bo jest jedną z niewielu rzeczy które zostały...
z przekaźnikiem wszystko w porządku?
na 99,99% z paliwem jest coś nie tak..
douen - 2010-01-07, 10:21
" />Popieram,
sprawdź filtr paliwa, powinien być przy zbiorniku paliwa. Wymiana to maks 30min, koszt nieduży, a na pewno mu nie zaszkodzi.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
qsh86 - 2010-01-06, 17:03
" />Witam.
jak niektórzy wiedza w moim aucie przerywa silnik na zimnym i gaśnie na biegu jałowym. Swego czasu pisałem o tym w różnych tematach. Ludzie radzili mi sprawdzać kable, świece, uszczelki itp. Piszę nowy temat bo sytuacja się zmieniła. Mam nowy silnik d14a1 (poprzedni d13b2) i problem występuje nadal. Dodam że w poprzednim aucie chodził idealnie. Więc można wywnioskować, że problem leży po za silnikiem ponieważ cały osprzęt jest nowy. Teraz pytanie co pozostaje po za silnikiem co ma wpływ na jego pracę i może reagować na temperaturę i/lub wilgoć? Elektryka? Przewody paliwowe? Może coś jeszcze... W lato wszystko jest w porządku. Może miał ktoś podobny problem?
Pomóżcie
scanikwwo - 2010-01-06, 17:23
" />Jak się ma stacyjka? Przewody pod deską rozdzielczą idące do skrzynki bezpieczników? Radziłbym tam zerknąć
qsh86 - 2010-01-06, 17:34
" />Dziś mi zgasł na światłach i nie palił przez jakieś 3 minuty ale rozrusznik działał więc stacyjka w tym wypadku chyba jest w porządku. Być może paliwo nie dochodziło? czego mam szukać w tych przewodach pod deską? Uszkodzonej izolacji?
scanikwwo - 2010-01-06, 18:54
" />Być może paliwo. Jak się czuje filtr paliwa? Zmieniałeś przy swapie? A bak może jest upier*olony i pełno syfu się zgromadziło, przeowdy paliwowe się przytkały i się robi kaszana. Co do wiązki kabli, to być może któryś z przeowdów jest właśnie przetarty (któryś idący do stacyjki), a być może sama stacyjka po prostu niedomaga już. Styk od rozrusznika jest w sumie nieczęsto używany w porównaniu do reszty stacyjki, także niekoniecznie to, że kręci rozrusznik oznacza, że tam wszystko OK.
Pozdro!
qsh86 - 2010-01-06, 19:06
" />Filtr paliwa jest u mnie przy baku więc nie ruszałem go przy swapie ale był wymieniany 3 miesiące temu bo też właśnie przerywał. Ale przestał. Dopiero teraz w zimę się znów zaczęło. Chodzi o to że po dogrzaniu silnika problem ustaje więc syf w paliwie można odrzucić tak mi się wydaje.
scanikwwo - 2010-01-06, 19:13
" />Miałem ostatnio podobnie w szwagrowym b18. Pomogło solidne przedeptanie i dolanie formuły do czyszczenia układu wtryskowego. Po rozgrzaniu pracuje już równo tak? Czyli przerywa jak jest na ssaniu?
qsh86 - 2010-01-06, 19:47
" />Teraz mam ręczne ssanie więc jak próbuje gasnąć to go przytrzymam dłużej na ssaniu. Wcześniej w d13 miałem ssanie automatyczne i po wyłączeniu ssania też przerywał i gasł.
dEboo - 2010-01-06, 22:45
" />więc skro na ssaniu nie gaśnie(=się więcej paliwka) a bez ssania gaśnie to co jest przyczyną ?? moim zdaniem albo nieszczelność w układzie wtrysku benzyny. Bo jak chyba mi wiadomo pod wpływem ciepła metal oraz inne materiały zwiększająswoją objętość więc się robią bardziej szczelne.
Powiedz co dokładnie wymieniłeś w silniku po swapie. wtedy będziemy wiedzieć co wykluczyć. Czy sam goły silnik czy z osprzętem czy komplet(wiązki kol. dolot. itp itp)
komp ci błędów nie wywala ??
DRAG - 2010-01-06, 23:35
" />Ja myślę że wtrysk paliwa możemy wykluczyć bo d14a1 nie ma czegoś takiego(jest to silnik z dwoma gaźnikami).Może masz coś nie tak w aparacie zapłonowym,jest wilgotno teraz i może coś tam nie pracuje jak należy,sprawdź ustawienie zapłonu.
qsh86 - 2010-01-07, 07:10
" />
noofaq - 2010-01-07, 10:00
" />pompka - bo jest jedną z niewielu rzeczy które zostały...
z przekaźnikiem wszystko w porządku?
na 99,99% z paliwem jest coś nie tak..
douen - 2010-01-07, 10:21
" />Popieram,
sprawdź filtr paliwa, powinien być przy zbiorniku paliwa. Wymiana to maks 30min, koszt nieduży, a na pewno mu nie zaszkodzi.