Odchudzanie - czyli co wywalić, co wyciąć??
kilan - 2009-07-28, 17:05
" />Witam
Tak więc wpadłem na nieoryginalny pomysł zmniejszenia przyspieszenia do setki, poprzez odchudzenie auta.
Fajnie byłoby pozbyć się ze 100kg.
Na pierwszy ogień mogło by pójść: fotele, kanapa + cała tylnia tapicerka (w miejsce foteli dwa kubełki).
Zastąpienie zapasu dojazdówką.
Najlepiej maska i przednie błotniki z laminatu - ale jakoś znaleźć nie mogę - pozatym pewnie i cena spora - może chociaż maskę "powycinać" między wzmocnieniami i uzupełnić żywicą epoksydową - tylko jaki to da zysk na masie??
Jakieś inne pomysły na odchudzenie auta - bo to co piszę to chyba mało jeszcze jak na wywalenie 100kg??
PS siebie już nie mam z czego odchudzać
Pozdro
Brama - 2009-07-28, 17:09
" />mysle ze jak poszukasz to znajdziesz byl spory temat o tym ....
soldi - 2009-07-28, 17:14
" />wywalić deskę rozdzielczą i zastąpić lżejszym odpowiednikiem, wywalić zegary (zostawiłbym obrotek i łopatologiczny system powiadamiania o awarii na diodach - olej, ładowanie, check-engine), tylna klapa z laminatu, szyby z pleksy lub chudsze szkło, wyciąć wzmocnienie drzwi (wewnętrzna część).. ale to dość radykalne opcje kiedyś czytałem nawet na zeszlifowaniu lakieru do gołej blachy i zastąpienie go tylko cieniutką warstewką nowego
PS: radziłbym wymianę silnika d14 nie grzeszy osiągami
C00li - 2009-07-30, 16:05
" />1. Szyby nie z pleksi tylko z poliwęglanu, bo pleksi pęka na ostre kawałki!!! No i szyba przednia i boczna kierowcy powinny zostać szklane, żeby przy jakimś dzwonie mieć szansę wyjścia.
2. Drzwi bym nie modyfikował, chyba że masz klatkę, a to i tak drzwi kierowcy zostawiłbym ze wzmocnieniami.
3. Generalnie nie powinno się nawiercać/odelżać elementów konstrukcji kabiny ani podłużnic, bo tracimy sztywność i przy uderzeniu auto się składa w harmonijkę a my w nim.
4. Maska, przednie błotniki, poszycia oprócz drzwi gdzie ktoś siedzi, tylną klapę - to wszystko z laminatu. Można też płat dachu o ile przynajmniej wzmocnienia zostaną.
5. Szyber waży dużo, więc mówimy mu pa-pa.
6. Wiązkę elektryczną też można odchudzić o zbędne przewody typu tylna wycieraczka.
7. Maty wygłuszające z podłogi do usunięcia, od spodu jest dużo konserwacji, więc można wypiaskować, pomalować od nowa i cienko zakonserwować.
8. Dalej to już koszty rosną - cieńszy lakier, aluminiowe wahacze, lżejsze zaciski, lżejsze koła itd.
ziombel - 2009-07-30, 16:35
" />zrób coś takiego hehe
Dzik - 2009-07-30, 16:37
" />no i wygluszenie auta, to tez troche wazy
soldi - 2009-07-30, 19:51
" />kwestia jeszcze do czego ten samochód, bo jak do DRAGu to bym leciał po całości ale jak chcesz po zakrętach latać (a zwłaszcza jak to ma być użytkowy samochód na co dzień na miasto), to zbyt wielkiego pola manewru nie masz
PS: poliwęglan polipropylen czy co tam jeszcze wymyślono to nie jestem biegły w nazewnictwie, więc wszystko co plastikowe i przeźroczyste to dla mnie "pleksa" ale dzięki za poprawkę, będę pamiętał
kilan - 2009-07-31, 11:45
" />
Ksawi - 2009-07-31, 12:16
" />Kolega Qowax z naszego forum robi maski (nie wiem jak z błotnikami) , brat ma maske od niego bardzo dobra robota , polecam
dsgner - 2009-07-31, 13:08
" />dokladnie ale tak na prawde dokladnie się ogolic - Wszedzie !!!!
Noni - 2009-07-31, 14:08
" />Jak masz szyber dach Elektryczny daj coś tam innego - Elektryczny waży 35 Kg dokładnie maty wygłuszające około 20 kg
Krychu - 2009-07-31, 15:06
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
kilan - 2009-07-28, 17:05
" />Witam
Tak więc wpadłem na nieoryginalny pomysł zmniejszenia przyspieszenia do setki, poprzez odchudzenie auta.
Fajnie byłoby pozbyć się ze 100kg.
Na pierwszy ogień mogło by pójść: fotele, kanapa + cała tylnia tapicerka (w miejsce foteli dwa kubełki).
Zastąpienie zapasu dojazdówką.
Najlepiej maska i przednie błotniki z laminatu - ale jakoś znaleźć nie mogę - pozatym pewnie i cena spora - może chociaż maskę "powycinać" między wzmocnieniami i uzupełnić żywicą epoksydową - tylko jaki to da zysk na masie??
Jakieś inne pomysły na odchudzenie auta - bo to co piszę to chyba mało jeszcze jak na wywalenie 100kg??
PS siebie już nie mam z czego odchudzać
Pozdro
Brama - 2009-07-28, 17:09
" />mysle ze jak poszukasz to znajdziesz byl spory temat o tym ....
soldi - 2009-07-28, 17:14
" />wywalić deskę rozdzielczą i zastąpić lżejszym odpowiednikiem, wywalić zegary (zostawiłbym obrotek i łopatologiczny system powiadamiania o awarii na diodach - olej, ładowanie, check-engine), tylna klapa z laminatu, szyby z pleksy lub chudsze szkło, wyciąć wzmocnienie drzwi (wewnętrzna część).. ale to dość radykalne opcje kiedyś czytałem nawet na zeszlifowaniu lakieru do gołej blachy i zastąpienie go tylko cieniutką warstewką nowego
PS: radziłbym wymianę silnika d14 nie grzeszy osiągami
C00li - 2009-07-30, 16:05
" />1. Szyby nie z pleksi tylko z poliwęglanu, bo pleksi pęka na ostre kawałki!!! No i szyba przednia i boczna kierowcy powinny zostać szklane, żeby przy jakimś dzwonie mieć szansę wyjścia.
2. Drzwi bym nie modyfikował, chyba że masz klatkę, a to i tak drzwi kierowcy zostawiłbym ze wzmocnieniami.
3. Generalnie nie powinno się nawiercać/odelżać elementów konstrukcji kabiny ani podłużnic, bo tracimy sztywność i przy uderzeniu auto się składa w harmonijkę a my w nim.
4. Maska, przednie błotniki, poszycia oprócz drzwi gdzie ktoś siedzi, tylną klapę - to wszystko z laminatu. Można też płat dachu o ile przynajmniej wzmocnienia zostaną.
5. Szyber waży dużo, więc mówimy mu pa-pa.
6. Wiązkę elektryczną też można odchudzić o zbędne przewody typu tylna wycieraczka.
7. Maty wygłuszające z podłogi do usunięcia, od spodu jest dużo konserwacji, więc można wypiaskować, pomalować od nowa i cienko zakonserwować.
8. Dalej to już koszty rosną - cieńszy lakier, aluminiowe wahacze, lżejsze zaciski, lżejsze koła itd.
ziombel - 2009-07-30, 16:35
" />zrób coś takiego hehe
Dzik - 2009-07-30, 16:37
" />no i wygluszenie auta, to tez troche wazy
soldi - 2009-07-30, 19:51
" />kwestia jeszcze do czego ten samochód, bo jak do DRAGu to bym leciał po całości ale jak chcesz po zakrętach latać (a zwłaszcza jak to ma być użytkowy samochód na co dzień na miasto), to zbyt wielkiego pola manewru nie masz
PS: poliwęglan polipropylen czy co tam jeszcze wymyślono to nie jestem biegły w nazewnictwie, więc wszystko co plastikowe i przeźroczyste to dla mnie "pleksa" ale dzięki za poprawkę, będę pamiętał
kilan - 2009-07-31, 11:45
" />
Ksawi - 2009-07-31, 12:16
" />Kolega Qowax z naszego forum robi maski (nie wiem jak z błotnikami) , brat ma maske od niego bardzo dobra robota , polecam
dsgner - 2009-07-31, 13:08
" />dokladnie ale tak na prawde dokladnie się ogolic - Wszedzie !!!!
Noni - 2009-07-31, 14:08
" />Jak masz szyber dach Elektryczny daj coś tam innego - Elektryczny waży 35 Kg dokładnie maty wygłuszające około 20 kg
Krychu - 2009-07-31, 15:06
" />