Odnowienie ramion wycieraczek
Ryba - 2008-01-19, 18:21
" />Tutorial przedstawia sposób na odnowę ramion wycieraczek, którą można wykonać w zaciszu własnego domu - w moim przypadku pivnicy
Na początek fotka przed renowacją - ŻAL
Potrzebne materiały:
- papier ścierny P80, 320 (suchy); P800 (mokry)
- podkład + lakier: najlepiej jest moim zdaniem uzyć sprayu, gdyż na tak małe elementy nie opłaca się odpalać kompresora ; polecam spraye firmy MOTIP
- zmywacz do powłok lakierniczych + pedzel do nakładania; polecam zmywacz BEMIXOL
- szpachelka
Wykonanie całości zajęło mi 3 dni, ale pracy tak na prawdę jest na ok 2h; reszta to czasy schnięcia i utwardzania się farby.
Etap 1 - usunięcie starej powłoki i przygotowanie powierzchni pod podkład
Pracę zaczynamy od nałożenia na powierzchnie starego lakieru zmywacza, za pomocą pędzla. Ważna uwaga! - przeparat nakładamy "punktując" powierzchnię, a nie tak jak byśmy coś malowali. Speczniały stary lakier usuwamy szpachelką. Opreację powtarzamy aż to usunięcia możliwe największej ilości lakieru.
Później element szlifujemy P80 - najlepiej maszynowo, tak aby usunąć resztki lakieru. Po tym stosujemy P320 w celu wygładzenia duzych rys i przygotowania powierzchni pod podkład.
Etap 2 - podkładowanie i przygotowanie powierzchni pod lakier
Znajdujemy miejsce do malowania na przygotowane elementy - najlepiej będzie je powiesić.
Nastepnie odtłuszczamy wszystko benzyną extrakcyjną/rozcienczalnikiem extrakcyjnym. Należy pamiętać o pomalowaniu części odchylanej w jej skrajnych położeniach - po to aby później nie było miejsc niepomalowanych.
Zaznaczone na zdjeciu miejsce malujemy 2 krotnie w odstępach 5 minutowych. Przed pierwszym użyciem sprayu polecam mieszać go przez 5 minut, a nie 2 jak mówi instrukcja, niezbędne jest też wykonanie natrysku próbnego.
Po pomalowaniu zaznaczonych miejsc i przeschnięciu podkładu (ok. 5 min) odginamy ramiona do 2 pozycji i podkładujemy całość - 3 warstwy w odstępach 5 min każda.
Etap 3 - przygotowanie powierzchni pod lakier i lakierowanie
Gdy farba przeschnie i utwardzi się (ja czekałem ok. 8h, ale pewnie można krócej) całość matujemy na mokro P800. Jest to okazja do usunięcia niedoskonałości powłoki np. zacieków, brudu z powietrza. Zmataowane elementy dokładnie myjemy w wodzie z płnem do mycia naczyń.
Po wyschnięciu możemy przystępować do lakierowania. Ja wybrałem czarny mat.
Nakładamy 3 warstwy w odstępach 5 min. pamiętając o pomalowaniu całości, analogicznie jak w wypadku podkładu.
Efect końcowy
Producent zaleca po utwardzeniu się lakieru wypolerować go. Ja tą czynność sobie odpuściłem, gdyż uważam, że polerowanie czarnego matu nie ma zbyt wielkiego sensu, ponadto nie opłaca się odpalać maszyny na tak mały element (ciężko będzie gdziekolwiek podejść), a polerować ręcznie po prostu mi się nie chce (za dużo babrania się).
Dj Diablo - 2008-01-19, 18:41
" /> podziwiam łdanie Ci to wyszło
WooojaS - 2008-01-19, 18:57
" />hehe Ładnie ładnie:] Brawka!
trip - 2008-01-20, 08:08
" />fajnie ci to wyszlo robilem dokladnie to samo w tamtym roku
piotrek422 - 2008-01-20, 15:13
" />Trafiłem dzisiaj rano na tą poradę i zrobiłem tak samo efekt podobny hyhy dobrze miec na forum taką złotą rączkę
Łuka - 2008-01-21, 22:25
" />dardzo na czasie jeśli chodzi o mnie bo też to planuje
hubson - 2008-01-22, 07:49
" />ja ostatnio tez malowalem wycieraczki, ale bez podkladu i wyszlo podobnie. w tamtym roku robilem to rowniez. stal naszych wycieraczek ma to do siebie, ze farba schodzi po jakims czasiezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Ryba - 2008-01-19, 18:21
" />Tutorial przedstawia sposób na odnowę ramion wycieraczek, którą można wykonać w zaciszu własnego domu - w moim przypadku pivnicy
Na początek fotka przed renowacją - ŻAL
Potrzebne materiały:
- papier ścierny P80, 320 (suchy); P800 (mokry)
- podkład + lakier: najlepiej jest moim zdaniem uzyć sprayu, gdyż na tak małe elementy nie opłaca się odpalać kompresora ; polecam spraye firmy MOTIP
- zmywacz do powłok lakierniczych + pedzel do nakładania; polecam zmywacz BEMIXOL
- szpachelka
Wykonanie całości zajęło mi 3 dni, ale pracy tak na prawdę jest na ok 2h; reszta to czasy schnięcia i utwardzania się farby.
Etap 1 - usunięcie starej powłoki i przygotowanie powierzchni pod podkład
Pracę zaczynamy od nałożenia na powierzchnie starego lakieru zmywacza, za pomocą pędzla. Ważna uwaga! - przeparat nakładamy "punktując" powierzchnię, a nie tak jak byśmy coś malowali. Speczniały stary lakier usuwamy szpachelką. Opreację powtarzamy aż to usunięcia możliwe największej ilości lakieru.
Później element szlifujemy P80 - najlepiej maszynowo, tak aby usunąć resztki lakieru. Po tym stosujemy P320 w celu wygładzenia duzych rys i przygotowania powierzchni pod podkład.
Etap 2 - podkładowanie i przygotowanie powierzchni pod lakier
Znajdujemy miejsce do malowania na przygotowane elementy - najlepiej będzie je powiesić.
Nastepnie odtłuszczamy wszystko benzyną extrakcyjną/rozcienczalnikiem extrakcyjnym. Należy pamiętać o pomalowaniu części odchylanej w jej skrajnych położeniach - po to aby później nie było miejsc niepomalowanych.
Zaznaczone na zdjeciu miejsce malujemy 2 krotnie w odstępach 5 minutowych. Przed pierwszym użyciem sprayu polecam mieszać go przez 5 minut, a nie 2 jak mówi instrukcja, niezbędne jest też wykonanie natrysku próbnego.
Po pomalowaniu zaznaczonych miejsc i przeschnięciu podkładu (ok. 5 min) odginamy ramiona do 2 pozycji i podkładujemy całość - 3 warstwy w odstępach 5 min każda.
Etap 3 - przygotowanie powierzchni pod lakier i lakierowanie
Gdy farba przeschnie i utwardzi się (ja czekałem ok. 8h, ale pewnie można krócej) całość matujemy na mokro P800. Jest to okazja do usunięcia niedoskonałości powłoki np. zacieków, brudu z powietrza. Zmataowane elementy dokładnie myjemy w wodzie z płnem do mycia naczyń.
Po wyschnięciu możemy przystępować do lakierowania. Ja wybrałem czarny mat.
Nakładamy 3 warstwy w odstępach 5 min. pamiętając o pomalowaniu całości, analogicznie jak w wypadku podkładu.
Efect końcowy
Producent zaleca po utwardzeniu się lakieru wypolerować go. Ja tą czynność sobie odpuściłem, gdyż uważam, że polerowanie czarnego matu nie ma zbyt wielkiego sensu, ponadto nie opłaca się odpalać maszyny na tak mały element (ciężko będzie gdziekolwiek podejść), a polerować ręcznie po prostu mi się nie chce (za dużo babrania się).
Dj Diablo - 2008-01-19, 18:41
" /> podziwiam łdanie Ci to wyszło
WooojaS - 2008-01-19, 18:57
" />hehe Ładnie ładnie:] Brawka!
trip - 2008-01-20, 08:08
" />fajnie ci to wyszlo robilem dokladnie to samo w tamtym roku
piotrek422 - 2008-01-20, 15:13
" />Trafiłem dzisiaj rano na tą poradę i zrobiłem tak samo efekt podobny hyhy dobrze miec na forum taką złotą rączkę
Łuka - 2008-01-21, 22:25
" />dardzo na czasie jeśli chodzi o mnie bo też to planuje
hubson - 2008-01-22, 07:49
" />ja ostatnio tez malowalem wycieraczki, ale bez podkladu i wyszlo podobnie. w tamtym roku robilem to rowniez. stal naszych wycieraczek ma to do siebie, ze farba schodzi po jakims czasie