Odpowietrzanie układu chłodniczego
el_kozako - 2010-02-24, 09:43
" />Witam
Po dzisiejszej jeździe zauważyłem że wąż łączący chłodnice z silnikiem jest spuchnięty to efekty "ciężkiej pracy" mojego mechanika . Jak w takim razie odpowietrzyć ten układ, żeby potem gdzieś po drodze nie strzeliło
Paul - 2010-02-24, 09:54
" />Jak patrzysz z przodu na górny wąż to przy bloku jest taki odpowietrznik odkręć go kluczem 12 i odpal silnik i wtedy powietrze będzie wychodzić i jak zacznie lecieć płyn to zakręć go i tyle Pojeździj trochę i znowu sprawdź czy powietrza nie ma tzn. odkręć go na uruchomionym silniku jeśli będzie już leciał tylko płyn to jest wszystko w porządku
el_kozako - 2010-02-24, 11:00
" />AVE
Edit:
dzisiaj przejechałem 3km, wróciłem i znowu to samo. Odpowietrzyłem więc znowu i poczekałem aż się silnik rozgrzeje i było okej, ale jak na razie kombinuje co może być nie tak. Może pompa wody? sam już nie wiem
el_kozako - 2010-02-25, 16:18
" /> pomoć, pomoć
adi - 2010-02-25, 22:32
" />ello wiec moze tak po pierwsze po to jest korek w chlodnicy który puszcza plyn pod odpowiednim cisnieniem ktory wytwarza sie w ukladzie chlodzenia. moze tu masz wade??? pewny ze dziala bo jesli nie to to weze puchna jak cholera!!!termostat ok itp???
jesli wsio gra to pozostaje pozadnie odpowietrzyk uklad moze wytwarza sie ,,poduszka,, albo gorzej spaliny wchodza do ukladu chlodzenia daj znac a spróbuje pomoc
el_kozako - 2010-02-26, 07:23
" />Chłodnica wymieniana na nówke w grudniu, korek suchy, nie przelewa przez wyrównawczy co jest dla mnie dziwne Odpowietrzałem 2gi raz. Niedługo walne jakiś dłuższy kurs i wtedy zobacze czy sie powtarza.
n0rbi666 - 2010-02-26, 08:26
" />Hm, widzę, że nie tylko ja mam problem z napuchniętym wężem
Korek od chodnicy ostatnio zmieniłem na taki, jaki powinien być - tzn 0.9. Układ odpowietrzałem, a dalej znika płyn ze zbiorniczka i wąż górny jest napuchnięty W dodatku lekko kopcę na biało - ale nie wiem, czy to kwestia pogody, czy uszczelka pod głowicą mówi "papa" (temperatura nie skacze, silnik chodzi równo ...)
el_kozako - 2010-02-26, 08:32
" />U mnie jest mała chłodnica także ze zbiorniczka nie wraca płyn. Ale w chłodnicy jest ok. Temperatura tez jest ok, pracuje ładnie. Może pompa wody niedomaga ?
BaRcIo - 2010-02-26, 08:36
" />może zobacz jak wygląda olej odkręć korek (najpierw tam osadza się para o ile woda dostaje się do środka), albo zobacz jak wygląda bagnet (jak bierze płyn to powinna być na nim taka maź).
el_kozako - 2010-02-26, 08:46
" />Korek bez grama wody, oliwa na bagnecie tez ok
EDIT:
Przejechałem dzisiaj pare km. Jest duża poprawa, jeszcze raz odpowietrze i MOŻE będzie okej
dEboo - 2010-02-26, 14:41
" />nie wiem to jest trochę dziwne....bo ja kiedyś jechałem przez dziurawą chłodnice praktycznie bez wody i silnik ani się nie grzał ani nie były napuchnięte węże. Wygląda to raczej na głowę, aczkolwiek szukajcie najpierw najtańszych rozwiązań.
el_kozako - 2010-02-26, 16:08
" />no ja zaczne od porządnego odpowietrzenia, bo jestem na dobrej drodze Prócz tego na czasie przychodzą nowe graty, tak więc zobaczymy jak to zagada
EDIT :
Na 90% dupnięty termostat. Wąż puchnie, nie kręci wiatrak i temperatura na stałym poziomie. Jutro sprawdzam i pewnie wymieniam.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
el_kozako - 2010-02-24, 09:43
" />Witam
Po dzisiejszej jeździe zauważyłem że wąż łączący chłodnice z silnikiem jest spuchnięty to efekty "ciężkiej pracy" mojego mechanika . Jak w takim razie odpowietrzyć ten układ, żeby potem gdzieś po drodze nie strzeliło
Paul - 2010-02-24, 09:54
" />Jak patrzysz z przodu na górny wąż to przy bloku jest taki odpowietrznik odkręć go kluczem 12 i odpal silnik i wtedy powietrze będzie wychodzić i jak zacznie lecieć płyn to zakręć go i tyle Pojeździj trochę i znowu sprawdź czy powietrza nie ma tzn. odkręć go na uruchomionym silniku jeśli będzie już leciał tylko płyn to jest wszystko w porządku
el_kozako - 2010-02-24, 11:00
" />AVE
Edit:
dzisiaj przejechałem 3km, wróciłem i znowu to samo. Odpowietrzyłem więc znowu i poczekałem aż się silnik rozgrzeje i było okej, ale jak na razie kombinuje co może być nie tak. Może pompa wody? sam już nie wiem
el_kozako - 2010-02-25, 16:18
" /> pomoć, pomoć
adi - 2010-02-25, 22:32
" />ello wiec moze tak po pierwsze po to jest korek w chlodnicy który puszcza plyn pod odpowiednim cisnieniem ktory wytwarza sie w ukladzie chlodzenia. moze tu masz wade??? pewny ze dziala bo jesli nie to to weze puchna jak cholera!!!termostat ok itp???
jesli wsio gra to pozostaje pozadnie odpowietrzyk uklad moze wytwarza sie ,,poduszka,, albo gorzej spaliny wchodza do ukladu chlodzenia daj znac a spróbuje pomoc
el_kozako - 2010-02-26, 07:23
" />Chłodnica wymieniana na nówke w grudniu, korek suchy, nie przelewa przez wyrównawczy co jest dla mnie dziwne Odpowietrzałem 2gi raz. Niedługo walne jakiś dłuższy kurs i wtedy zobacze czy sie powtarza.
n0rbi666 - 2010-02-26, 08:26
" />Hm, widzę, że nie tylko ja mam problem z napuchniętym wężem
Korek od chodnicy ostatnio zmieniłem na taki, jaki powinien być - tzn 0.9. Układ odpowietrzałem, a dalej znika płyn ze zbiorniczka i wąż górny jest napuchnięty W dodatku lekko kopcę na biało - ale nie wiem, czy to kwestia pogody, czy uszczelka pod głowicą mówi "papa" (temperatura nie skacze, silnik chodzi równo ...)
el_kozako - 2010-02-26, 08:32
" />U mnie jest mała chłodnica także ze zbiorniczka nie wraca płyn. Ale w chłodnicy jest ok. Temperatura tez jest ok, pracuje ładnie. Może pompa wody niedomaga ?
BaRcIo - 2010-02-26, 08:36
" />może zobacz jak wygląda olej odkręć korek (najpierw tam osadza się para o ile woda dostaje się do środka), albo zobacz jak wygląda bagnet (jak bierze płyn to powinna być na nim taka maź).
el_kozako - 2010-02-26, 08:46
" />Korek bez grama wody, oliwa na bagnecie tez ok
EDIT:
Przejechałem dzisiaj pare km. Jest duża poprawa, jeszcze raz odpowietrze i MOŻE będzie okej
dEboo - 2010-02-26, 14:41
" />nie wiem to jest trochę dziwne....bo ja kiedyś jechałem przez dziurawą chłodnice praktycznie bez wody i silnik ani się nie grzał ani nie były napuchnięte węże. Wygląda to raczej na głowę, aczkolwiek szukajcie najpierw najtańszych rozwiązań.
el_kozako - 2010-02-26, 16:08
" />no ja zaczne od porządnego odpowietrzenia, bo jestem na dobrej drodze Prócz tego na czasie przychodzą nowe graty, tak więc zobaczymy jak to zagada
EDIT :
Na 90% dupnięty termostat. Wąż puchnie, nie kręci wiatrak i temperatura na stałym poziomie. Jutro sprawdzam i pewnie wymieniam.