ďťż

Operacja RealTac#3 - zgloszenia



Algrab - 2008-05-12, 02:25
" />Termin 30.05.2008

Dcy:
- Grupa 1 Radek - US Army
- Grupa 2 ErTo - Armia Wyzwolenia, oddział najemny

Wpisujcie sie na kolejna rozgrywke z cyklu RT, niezaleznie od grupy:

EDIT 25.05.2008


01. Radek
02. ErTo
03. Grey
04. Algrab
05. ETCS Shelton
06. ETCS Wyspa
07. ETCS Ice
08. ETCS veres
09. Eddie
10. Pastor_PL
11. Kizior
12. Forrestal
13. Duku
14. Buby
15. Volt
16. tiomor
17. Borsuk
18. Cloneus
19. MadMax
20. Chrobry67
21. Tasman
22. oskarm
23. [1stCav]=JACK=
24. [1stCav]Mr Groch
25. [1stCav]wojtekpolo
26. [1stCav]pietia87
27. [1stCav]W4rGoD
28. Jerry
29. [ODS] Tyskie
30. [ODS] Procent
31. SiD
32. [ODS] Wosiek





ErTo - 2008-05-20, 08:44
" />RealTac 3
*********************

Organizacja pododziału pod dow. ErTo rozpoczęta. Rekrutacja jest prowadzona na PW ode mnie. Tym razem sam dobieram nieliczny oddział.

Można zgłaszać swoje kandydatury na PW. Wymagam wypełnienia formularza zgłoszeniowego swojego wirtualnego odpowiednika:

Formularz:
**********************

Imię: -
Nazwisko: -
/imię i nazwisko postaci oczywiście/

Specjalizacja: /specjalizacja - tylko jedna specjalizacja/
Wyniki w specjalizacji: /uzasadnić dokonaniami na wirtualnym polu walki, bądź przedstawić umiejętności lub znajomość zagadnień do weryfikacji/

Preferowane uzbrojenie:
1. ...
2. ...
3. ...

Krótka charakterystyka preferowanego sposobu działania:

Uzasadnienie przydziału: parę słów od siebie...

Opcjonalnie:
- rys postaci
- cechy osobowe
- temperament
- zdjęcie lub screenshot /dowolne/ obrazujące Waszą postać

**********************

Taka postać bedzie oczywiście awansować w zależności od następnych edycji RealTac i innych poważnych operacji zorganizowanych w ramach CFOG. Jeśli postać zgnie w którejś oeracji to jest dla niej koniec. Decyzję o wyjątkowym uznaniu ciężkiej kontuzji zostawiam sobie na wypadek problemów sprzętowych. Niemniej będą to nieliczne wyjątki.

Weryfikacja kandydatów odbędzie się na wirtualnej strzelnicy i misji treningowej.

Postacie które wezmą udział w minimum jednej misji bojowej zostaną umieszczone na forum i zacznie się ich budowanie. Postacie które zginą w walce zostaną umieszczone na witualnym cmentarzu wraz z wszytkimi ich dokonaniami. Zwykli żołnierze trafią na tablicę poległych.

ErTo



Mr Groch - 2008-05-20, 09:47
" />Bardzo fajnie, ale mam 2 pytanka, w zwiazku z tym...

1. Jak to ma wygladac po stronie "klanowej"? Albo rezygnujemy z takiego
podzialu i po prostu wyemiesza sie sklady, w zaleznosci od przydzialu do strony konfliktu?

2. Giniecie "na amen", bardzo fajna koncepcja, ale troche sie obawiam tego, ze
po takim czyms to moze byc ostatni RealTac, gdyz do nastepnego moze nie byc juz z kim
walczyc



ErTo - 2008-05-20, 09:59
" />
">1. Jak to ma wygladac po stronie "klanowej"? Albo rezygnujemy z takiego
podzialu i po prostu wyemiesza sie sklady, w zaleznosci od przydzialu do strony konfliktu?


Grupa ErTo jest grupą dobieraną w/g zgłoszeń i kandydatur. Mniejsza liczebnie. Każdy może podejść do rekruatacji bez względu na przynależność. Nie widzę problemu, żeby któraś z grup klanowych zgłosiła swoją kandydaturę - ich zgranie i wytworzone już w naturalny sposób: umiejętności i linia dowodzenia bedzie wręcz ich atutem. z mojego doświadczenia jako dowódcy lepiej się dowodzi "klanowiczami"


">2. Giniecie "na amen", bardzo fajna koncepcja, ale troche sie obawiam tego, ze
po takim czyms to moze byc ostatni RealTac, gdyz do nastepnego moze nie byc juz z kim walczyc


Ginięcie na amen dotyczy postaci. W końcu to wojna a na wojnie gina ludzie. W przypadku nastepnej operacji i wczesniejszego pecha można potem zalożyć sobie nową postać - postaci zostana stworzone po to żeby wreszcie w sposób jasno okreslony mierzyć sukcesy i zobaczyć komu dopisuje wojenne szczęście. Dodatkowo będzie to dla mnie baza danych Waszych specjalizacji i przy nastepnej operacji nie bedę się po raz kolejny pytał - czym Ty się potrafisz posługiwać. Tym którym nieobce jest jest RPG i ASG powiem tylko, że jeśli ten pomysł okrzepnie zorganizuję milsim i integrację dla weteranów wirtualnych bojów gdzie będzie można i powalczyć i jakoś innaczej się "rozerwać" także

Postaci i kandydatury są dla tych którzy to chcą zrobić - nie jest to, żaden wymóg uczestnictwa w Realtac.




Iceman - 2008-05-20, 14:13
" />Ciekawy pomysł szczególnie jeśli chodzi o jasne okreslenie wybranej specjalizacji i jej dalsze rozwijanie, choć wydaje mi się, że coś podobnego chyba już kiedyś było w CFOGu. Natomiast co do samego tworzenia postaci i jej wirtualnej kariery boje się, że w przypadku Army często bedzie to walka nie tyle z przeciwnikiem co samym sprzętem i kaprysami gry. W przypadku dobrowolnego uczestnictwa i chętnych osób IMHO nic nie leży na przeszkodzie żeby spróbować.



TASMAN - 2008-05-20, 17:00
" />To znaczy ze doczekamy sie stopni i odznaczen wojennych



Eddie - 2008-05-21, 08:58
" />Chetnie napisze deklaracje zgloszenia ale jesli juz robimy takie semi-rp to chociaz fajnie by bylo wiedziec czy bedzie to gra amerykanami, rosjanami czy jeszcze kims innym.



Grey - 2008-05-21, 09:25
" />Jedna strona (ErTo, mniejsza) to Armia Wyzwolenia, partyzantka Nogowy (ew. najemnicy, niech ustali ErTo z tymi, których wybierze).

Druga strona to US Army, szczegóły (jaka jednostka) zna dowódca, Radek, ale nie chcę tego ujawniac publicznie. Innymi słowy, tworzymy postać PO dostaniu przydziału i w przypadku US Army NIE PUBLIKUJEMY jej przed RT3.



ErTo - 2008-05-21, 09:42
" />Grupa ErTo utrzymana jest w konwencji najemników.



SiD - 2008-05-21, 15:30
" />Piszę się!
Iceman - niby było i jest, ale to bardzo luźne przydziały.
ErTo - coś w stylu Jagged Alliance?

W każdym razie, najwyższa pora zrobić z tego coś w stylu bazy danych i RealTac jest najlepszą bazą dla tego. W coopach cfogowych brak było jakiegokolwiek zwiążku między misjami i to powodowało, że sensu robienia takiej bazy danych nie było.



ErTo - 2008-05-21, 15:58
" />Jagged Alliance to trafne porównanie



tiomor - 2008-05-22, 18:13
" />O ! W rpgach jestem dobry. Sie zglosze, a noz mnei przyjma;)
ErTo twoja druzyna bedzie walczyc po stronie cfogu?



Eddie - 2008-05-22, 19:08
" />Takie dziwne to RP jak sie nic nie wie, oprocz tego ze walczymy w stylu najemnikow



SiD - 2008-05-23, 00:41
" />Co masz wiedzieć? Kim jesteś i tyle. Jesteś najemnikiem, cośtam umiesz i oferujesz usługi. Przedstaw ofertę ErTowskiemu (potencjalny pracodawca i pewnie i współwykonawca), a ten Ciebie ewentualnie zatrudni



Grey - 2008-05-23, 07:22
" />Dla wiedzy ogółu.

Obaj dowódcy dostali rozkazy przygotowawcze, na których mają oprzeć WŁASNE Rozkazy Bojowe. Przed ich przygotowaniem mają mi zgłosić skąd chcą startować, czego użyć (broń, dodatkowy ekwipunek), jakieś inne ustalenia niezbędne do wykonania misji.

Czyli ja jako HQ daję im info co mają zrobić, a oni decydują jak, czym i kiedy (o tym kiedy, decyduje ErTo)

W tym RT myślę obie strony mają ogromną wolność, dzięki czemu mam nadzieję trzecie wydanie będzie jeszcze lepiej dograne.



Grey - 2008-05-24, 11:03
" />Dodałem dwóch z klanu [ODS] - nie znam ich - ktoś kojarzy?



Forrestal - 2008-05-25, 09:27
" />Tyskiego kojarze, z czasow OFP jeszcze.



rad - 2008-05-25, 12:41
" />W zwiazku z tym, ze RT3 jest coraz blizej, prosze wszystkie osoby, ktore beda graly po stronie amerykanskiej o przeslanie do mnie PM. Poniewaz zdecydowalem sie na wdrozenie systemu rozwoju postaci wymyslonego przez Erto, w tresci wiadomosci prosze podac imie i nazwisko swojego avatara, jedna lub dwie specjalizacje (postaram sie wziac je pod uwage) oraz ewentualne zyczenia do co uzbrojenia. Mozna takze zawrzec dodatkowe informacje typu krotka charakterystyka postaci etc. (patrz formularz umieszczony przez Erto).



Mr Groch - 2008-05-25, 18:17
" />OK, ale skad mam wiedziec czy jestem w US czy po stronie najmenikow?



rad - 2008-05-25, 19:44
" />Najemnicy sa rekrutowani osobiscie przez Erto. Jezeli nie dostales PM z propozycja, to jestes po stronie US.



SiD - 2008-05-26, 23:13
" />Nie nie, ErTo napisał, że przyjmuje zgłoszenia. Groch, sam decydujesz po której stronie barykady chcesz być, ale licz się z tym, że ErTo może np. odmówić twojej kandydatury i to, że ma określoną ilość wolnych miejsc.
Jednak kluczowe jest to, że jeżeli np. chcesz grać z kolegami z klanu również, to prawdopodobieństwo przyjęcia wszystkich na stronę najemników jest znikome.



Duku - 2008-05-26, 23:57
" />Czyli zrobił sie lekko czeski film.Wysłałem formularz do jednego i przez kilka dni czekałem na odpowiedź, ponieważ nic sie nie ruszyło w temacie po przeczytaniu postu rada wysłałem formularz do drugiego dowódcy. Kiedy poznamy przydziały?



Grey - 2008-05-27, 10:19
" />Proszę dowódców o ustalenie przydziałów i ekwipunku DZISIAJ!
Jest już bardzo późno, mam nadzieję, że wyrobię się by przygotować misję w środę...



ErTo - 2008-05-27, 10:54
" />Zgłoszenia do grupy najemników przyjmuję do godz. 17:30

Przypominam, że za akces po stronie najemników przyjmuję wypełniony formularz zgłoszeniowy.



Pastor_PL - 2008-05-27, 11:34
" />Panowie moja obecność zależy od tego czy założa mi neta do piątku bowiem jestem w czasie przeprowadzki. Więc w RT3 zagram po stronie US tym razem specjalność dowolny oprócz km.



Bezo - 2008-05-27, 11:35
" />jak jest jeszcze możliwość dołączenia bardzo bym chciał ... tak długo czekałem bo nie wiedziałem czy arma dojdzie



Grey - 2008-05-27, 12:42
" />Dodatkowo przypominam, że GRAMY NA MODZIE by Groch, co jest sporym downloadem i warto już teraz ściągać, jeśli go ktoś nie ma. Tutaj kieruję posta głównie do klanowiczów - nie zgapcie się!



Iceman - 2008-05-27, 13:33
" />
">Powrocilem, nawet zywy i bez wiekszych defektow pamieci, wiec postanowilem od razu
wziac sie za 1.14

A wiec z pierwszych obserwacji wynika, ze 1.14 dziala dobrze z rc2, troszku tylko
pare rzeczy z bin.pbo jest wybrakowanych, ale to nie sa rzeczy uniemozliwiajace gre
(chodzi np o brak niektorych elementow GUI czy tekstow w menu)

Ze wgzledu na obowiazki klanowe, serwer moze nawet dzisiaj zostanie przestawiony
na wersje 1.14!


Tak wiec automatycznie ten patch staje sie obowiazkiem takze tutaj...
Bedziemy mieli tez okazje, by blizej sie przyjrzec kompatybilnosci rc2 z 1.14 online,
bym mogl lepiej dostosowac nadchodzacy rc3


Czyli rozumiem, że gramy na 1.14



Eddie - 2008-05-27, 13:37
" />Ale to gramy na cfogaddonpack czy jak mu tam , a co z queens gambit?



Mr Groch - 2008-05-27, 13:58
" />http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=582

Tu jest wszytsko juz od dawna.. cfog2008rc2 to jest miedzy innymi Queens Gambit

PS. Tak przy okazji - trosdzke ta instrukcje musze zmodyfikowac, zamiast 1.12 dac 1.14



Grey - 2008-05-27, 14:08
" />QG postaram sie aby nie bylo potrzebne, bo nie kazdy jeszcze ma.
Everon go nie wymaga o ile wiem.



ErTo - 2008-05-28, 11:59
" />Grupa ErTo została już sformowana - rozkazy poszły na PW.

-----------

Dziękuję wszystkim za kandydatury - miałem poważnego zgryza, żeby wybrać skład.
Rooster został skonsultowany z Grey-em i to on miał decydujący głos o przydziale niektórych osób - przede wszystkim w paru przypadkach zadecydowała ich umiejętność prowadzenia zespołu którą może wykorzystać radek.

------------

Zachowuję wszystkie postaci - w nastpępnych spotkaniach z ich użyciem wystarczy PW do mnie z imieniem i naziskiem - teraz mam pełnię informacji.



shelton - 2008-05-28, 16:33
" />Panowie organizatorzy, bardzo proszę o ostateczną i klarowną decyzję: 1.12, czy 1.14?



ErTo - 2008-05-28, 17:17
" />1.14 + niezbędne pakiety cfog rc2



rad - 2008-05-28, 18:49
" />Ponownie prosze o przesylanie formularzy zgloszeniowych - patrz moj poprzedni post. Do tej pory dostalem zgloszenia tylko od siedmiu osob - co z reszta?

Aktualna lista:

=JACK=
Bezo
Borsuk
Buby
Cloneus
Eddie
Jerry
Kizior
MrGroch
Pastor_PL
pietia87
TASMAN
Veres
wojtekpolo



Duku - 2008-05-28, 19:03
" />Sorry Rad, wykreśl mnie ze swojej listy. S!



Eddie - 2008-05-28, 19:20
" />Moje zgloszenie wlasnie poszlo.



Grey - 2008-05-28, 20:13
" />ErTo, podaj do wiadomosci publicznej moze kto jest po twojej stronie, aby Rad wiedzial kto juz u niego grac nie bedzie i nie przysle karty. Rad - siedze wlasnie nad misji i wiesz co? Nie mam pojecia skad chcesz startowac, jaki sprzet chcesz miec i jak podzielic teamy.
Szczesciem jutro tez mam wolne wieczorem...



Mr Groch - 2008-05-28, 20:16
" />Moze respawn wybieralny na samym poczatku rozgrywki przez dowdcow?
Tak samo jak dostepne uzbrojenie i przydzialy dla czlonkow...

Takie cos mogloby zostac wykorzystane w przyszlych misjach takze...



Forrestal - 2008-05-28, 21:09
" />RESPAWNOWNI MOWIMY STANOWCZE NIE!!



Mr Groch - 2008-05-28, 21:27
" />eee... nie ma to jak komentarz wyrwany z kontekstu i nie pod temat



Grey - 2008-05-29, 07:40
" />Wg mojej wiedzy po stronie US Army winni być:

1. ETCS veres
2. Eddie
3. Pastor_PL
4. Kizior
5. Forrestal / pilot
6. Buby
7. Volt
8. Borsuk
9. Cloneus
10. MadMax
11. Tasman
12. oskarm
13. [1stCav]=JACK=
14. [1stCav]Mr Groch
15. [1stCav]wojtekpolo
16. [1stCav]pietia87
17. [1stCav]W4rGoD
18. Jerry
19. [ODS] Tyskie
20. [ODS] Procent
21. SiD
22. [ODS] Wosiek
23. rad



Tyskie - 2008-05-29, 18:56
" />Jako zastępca rzecznika [ODS] (jest nim Procent) proszę jedynie o umiejscowienie nas po 1 stronie. Nie ważne czy US Army czy nie. Dzieki Jak chcecie to moge zahostować CFOG i inne rzeczy na naszym serwerze.



Grey - 2008-05-29, 18:59
" />Na liście powyżej zaznaczyłem Eddiego, oskarma, rada, Grocha i Jacka jako tych, którzy są doświadczeni w mojej ocenie w dowodzeniu w ArmA. Zaznaczyłem też najlepszego pilota, Forrestala.



Eddie - 2008-05-30, 05:50
" />Jako ze caly czas mam problem z instalacja paczki cfog, nie wiem czy uda mi sie na czas z nia wygrac. Zostawilem na noc sciaganie XAM ale cos chyba poszlo nie tak bo na razie mam 160mb.



Grey - 2008-05-30, 06:24
" />Z paczką coś JEST nie tak. Bezo też nie mógł ściągnąć poprawnej paczki - próbował CZTERY razy!!!



Grey - 2008-05-30, 07:17
" />Planowo zaczynamy grę o 21.00 - proszę kto może pojawiać się o 20.00 aby dograć sprawy organizacyjne i odprawy.



Mr Groch - 2008-05-30, 08:31
" />
">Z paczką coś JEST nie tak. Bezo też nie mógł ściągnąć poprawnej paczki - próbował CZTERY razy!!!

Z paczka moze nie, bo juz wiele sob ja zainstalowalo poprawnie... Wydaje sie, ze cos
nie tak jest z serwerem, ktory ja hostuje... Tez slyszalem, ze wielu osobom
przerywa transmisje...

Podejrzewam, ze trzeba by uzywac jakis FlashGet'ow itd...



Eddie - 2008-05-30, 09:00
" />Uzywam flashfxp i dzieje sie cos takiego . Przerywa sciaganie, pyta sie czy je kontynuowac ale jesli nie zdaze kliknac resume to zaczyna pobierac plik od poczatku... przed chwila nie zdazylem. Ide sciagnac przez explorer ale wiadomo jak to jest sciagac 800mb normalnym sposobem wiec prawdopodobnie mnie dzis nie bedzie...



Mr Groch - 2008-05-30, 09:17
" />Sprobuj moze jeszzce z tego mirrora od Algraba, zdaje sie, ze ostatnio go naprawil...



Algrab - 2008-05-30, 09:27
" />we flashfxp mozna a nawet trzeba ustawic autoresume, tak zeby nic nie pytal



tiomor - 2008-05-30, 09:49
" />Hm, jedno pytanie.
Gramy na 1.14, ale jakos nie mgoe sie doszukac zadnego patcha do paczki cfoga. Nie bedzie takowego pod 1.14?:P



Forrestal - 2008-05-30, 09:56
" />Ja wczoraj zaciagnalem calego cfof2008rc2 i 2006sp3 +pare innych pierdol od Splawika i nie mialem najmniejszego problemu a i uzywajcie FileZillii



Kizior - 2008-05-30, 10:01
" />
">Hm, jedno pytanie.
Gramy na 1.14, ale jakos nie mgoe sie doszukac zadnego patcha do paczki cfoga. Nie bedzie takowego pod 1.14?:P


Nie potrzebny żaden fix itp. Zainstaluj 1.14 i wyedytuj skrót usuwając "betę"



ErTo - 2008-05-30, 10:04
" />UWAGA!

Procedura poddania się:

W przypadku konieczności poddania się za pozycję określająca chęć poddania się przyjmujemy pozycję podnoszenia wyposażenia. W tej pozycji - porzucając broń należy zostać aż do wezwania żołnierzy strony przeciwnej: pisemnie na kanale ogólnym, voicechatem na kanale ogólnym, lub przeniesieniu na TS strony przeciwnej.

Niepodporządkowanie się instrukcjom żołnierzy biorących do niewoli najpierw pisanych a potem mówionych może się spotkac z konsekwencjami zgonu.

Traktowanie jeńców zgodnie z założeniami starcia.



Borsuk - 2008-05-30, 11:44
" />Czemu zaczynamy o 21.00? Była mowa o 22.00 co najmniej



Grey - 2008-05-30, 11:50
" />Poprawka. Z racji problemow czasowych, 22.00. 21.00 zbiorka.



Tyskie - 2008-05-31, 10:36
" />Przepraszam za nieobecność ODS. Mamy nadzeję, że nie zepsuło wam to zabawy i obiecujemy poprawę



Jerry - 2008-05-31, 10:52
" />Poszło gładko, spokojnie, wręcz zachowawczo mimo lekkiego bałaganu w organizacji związanej z brakami kadrowymi na szczeblach dowódczych poszczególnych grup. Ogólnie imo zrobiło się z tego zbyt statyczne widowisko. Częściowo z powodu ostrożnej gry zachodu, częściowo może mimo wszystko ze zbyt dużej przewagi US. Niemniej jednak trochę nerwówki było podczas przejazdu cywila koło bazy A a wcześniej ciężarówki wypchanej żołnierzami KKAS chyba, a także moment, kiedy zaczęło się ściemniać a na moją grupę przypadał, jak się okazało, tylko jeden noktowizor i to bynajmniej nie dla dowódcy Fajnie by było, gdyby następna edycja RT była nastawiona na większy dynamizm



Buby - 2008-05-31, 11:18
" />Panowie, wybaczcie, ale klawa poszla sie kochac. obecnie pisze z eranowej. Sory za wczoraj. :-\



tiomor - 2008-05-31, 11:40
" />Ja odczuwam lekkie rozczarowanie, bo przez glupiego buga odpadlem po 5min gry.

Jechalismy na motrach, Ja z ErTo na jednym, Duku z Chrobrym na drugim. Duku z
Chrobrym wywalili sie na motorze, co przyplacili zgonem. Ja przesiadlem sie na pusty motor, i niestety skonczylem tak samo, na prostej drodze, gleba i zgon. Cholera czlowieka moze strzelic.

Mimo wszystko czekam na nastepnego RealTaca;) Mam nadzieje ze nastepny bedzie ciut szybciej



Iceman - 2008-05-31, 13:02
" />Następnym razem postarajmy się zacząć nieco bliżej określonego terminu. Na forum jasno była podana informacja o gotowości wszystkich teamów na 21.00 z deadlinem na 22.00. Zaczęlismy o ile dobrze pamietam chyba koło 23.00 Rozumiem, że nie zawsze można wszystko dopiąc w okreslonym czasie ale bezczynne siedzenie przed kompem przez blisko 2 godziny i czekanie na skompletowanie któregoś ze składów odbieram jako lekki nietakt w stosunku do osób które potrafiły się zmobilizować i być zgodnie z wyznaczonym harmonogramem.

Poza tym znów bardzo fajnie się grało nawet pomimo początkowych problemów technicznych i tylko szkoda, że tak krótko.

Do następnego



Mr Groch - 2008-05-31, 13:13
" />Co do motorow w ArmA:

BIS "naprawial" juz pare razy motory, ale wyszlo mu to tak srednio...

Poadnik by sie nie zabic:
- Jesli jezdzisz na E (szybki tryb), to nie steruj motorem za pomoca klawiszy, tylko
za pomoca myszy
- Jelsi jezdzisz na W (zwykly tryb), to mozesz sterowac za pomoca kalwiszy, ale by zmniejszyc ryzyko wywrocenia - steruj za pomoca myszy...

Tyle.. Takie rzezcy pwoinni umiescic w instrukcji oblsugi do ArmA



Grey - 2008-05-31, 14:53
" />Planowo miało być tak

SFOD-D (Delta Force) prowadzi patrole smiglowacami (trzema) oraz pojazdami, a także, PRZEDE WSZYSTKIM Predatorem całej wyspy. Zauważa skradających się wrogów podczas marszu na cel lub podczas ataku i przygotowuje dla nich kocioł. Szybkie okrążenie i walka, w której partyzanci próbują wyrwać się i zerwać kontakt.

Wyszło inaczej, co nie jest moją imo winą, a specyfiką myślenia akurat tego dowódcy. Specjalnie pisałem o tym, że jesteście Deltą, bo Delta działa DYNAMICZNIE. Jednak dowódca wołał zadziałać pozycyjnie i zachowawczo. Niestety, są to sprawy nad którymi nie mam władzy. Gdybym zrobił scenariusz nastawiony na strzelanie, na 85% skończyłby się po 10 minutach.

To w czym zawaliłem, to wymuszenie na US przygotowań - ErTo pod tym względem jak zwykle się wykazał, a Radkowi, to jego pierwsza taka akcja, zabrakło doświadczenia i wiedzy, że należy dmuchać na zimne i nic nie zostawiać na ostatnią chwilę. Rozkaz przygotowawczy (czyli wszystko co ode mnie dostali dowódcy) był dostarczony naprawdę wcześnie i spokojnie można było przygotować sztab, który rozpracowałby sytuacje, przygotował kilka scenariuszy i w bój szedł w miarę przygotowany. Dodatkowo wczesne przygotowania sprawiają, że ludzie mocniej się wczuwają i podchodzą do sprawy poważniej. Było to widać po stronie partyzantów - 100% obecność. Ale nie dziwne, skoro każdy z nich był wkręcany w klimat od samego początku, przygotowywał się we własnym zakresie pod misję itd.

Chcę być dobrze zrozumiany - nie obwiniam Radka - to trudny kawałek chleba i uważam, że jak na brak doświadczenia dowódca US dobrze sobie poradził. Potrzeba mu jeszcze wyciągnięcia wniosków i nieco doświadczenia, i na RT6 lub RT7 myślę znów będzie mógł podejść do zadania w tej roli.

Poza tym należy pamiętać, że w takim graniu najważniejszy jest klimat i dobra zabawa ludzi, a niekoniecznie nieprzegranie. Lepiej dobrze się bawić, zrobić coś fajnego i zaryzykować i przegrać z uśmiechem na twarzy, niż nie zaryzykować i mieć poczucie niedosytu. To moje zdanie i nie każdy się musi zgadzać.

Od mojej strony - techniczne problemy nie były zależne ode mnie - o motorach nie wiedziałem i w testach nie wyszły mi żadne bugi. Podobnie sprawa godziny (przypadek Grocha).

Na koniec pragnę pogratulować partyzantom świetnego przygotowania i doskonałej postawy w trakcie misji.

Rozumiem, że łącznika kilka dni później znaleziono martwego z przestrzelonym łbem?



rad - 2008-05-31, 18:11
" />Faktycznie bylo dosc zachowawczo, jak to zgrabnie ujeliscie. Pewnie niejeden z was powiedzialby, ze nudno. Jednak w zalozeniu mielismy prowadzic dzialania patrolowo-obserwacyjne, ktore z definicji sa dosc nudne. Szczerze mowiac, balem sie fortelu ze strony Erto, ktory jest doswiadczonym, znacznie lepszym ode mnie dowodca. Z tego wzgledu zostawienie baz AI byloby dosc ryzykowne. Z tego samego powodu nie pozwolilem Kiziorowi od razu zlikwidowac namierzonego przez niego snajpera (ktorym okazal sie byc Erto). Podczas gdybym ja wyslal do 'atakowanej' przez jedna lub dwie osoby bazy wiekszosc sil, druga zostalaby wysadzona w powietrze wlasciwie bez wysilku. Co do przygotowan: fakt, moglem wyslac rozkaz przygotowawczy od Greya do graczy, moze przyszloby ich wiecej. Jednak i tak nie zrobilbym tego wczesniej niz w Piatek, bo wlasnie wtedy dostalem liste graczy, ktorzy mi podlegaja. W Piatek tez ostatecznie zdecydowalem sie co do planu calej operacji. Rzeczywiscie moglem wyslac materialy przygotowane na odprawe wszystkim graczom. Wtedy moglibysmy uniknac balaganu zwiazanego z tym, ze polowy graczy nie bylo.



=JACK= - 2008-05-31, 18:55
" />
">Wyszło inaczej, co nie jest moją imo winą, a specyfiką myślenia akurat tego dowódcy. Specjalnie pisałem o tym, że jesteście Deltą, bo Delta działa DYNAMICZNIE
....wyszło inaczej. A nie oto w Realtacu przypadkiem chodzi ? Przecież ludzie to nie skrypty, każdy ma inny pomysł rozwiązanie danego danego przed dowódctwo zadania.

Delta działa dynamicznie tak......i nie tylko Delta.......ale wysłanie patrolu w nocy w nieznany teren porośnięty lasem i gdy wiadomo że pod każdym krzaczkiem może czaić się wrogi fanatyk ze snajperką w ręku to jest samobójstwo i żaden myślący dowódca nie poświęci życia swoich ludzi. Informacje wywiadu były przecież jasne ....będzie atak na bazę, więc po co wystawiać tyłek i narażać się na niebezpieczeństwo ? Dowódca rulez.... !

Co do celów :
- nie dopuscic do ataku bombowego
- pojmac/zlikwidowac oddzial nieprzyjaciela
- ustalic cel ataku tuz przed nim
- nie zabijac cywili (w miare mozliwosci)
......oddziałom West najważniejszy cel udało się wykonać......a to że nie było z kim walczyć......no cóż ....czasem tak jest lepiej .....ważne że straty małe i wytyczne dowódctwa zrealizowane.

ps. Wydaje mi się że na przyszłość trzeba ustalić jak mają się zachowywać "cywile" jadący w samochodach i napotykający patrol lub posterunek żołnierzy. Ideałem by było jak w realu : cały czas na muszce.....stop ..... rączki na kierownicę lub do góry....każdy "wrogi" ruch kulka w "kolano"
Obecnie jest tak że "wrogi" cywil jadący w samochodzie jest prawie nieśmiertelny. Nie ma żadnej metody żeby go zatrzymac oprócz serii przez pierś.....
Może by tak strzał ostrzegawczy...i jak cywil się nie zatrzyma to ....juz problem grabarza ?



shelton - 2008-05-31, 18:58
" />
">w takim graniu najważniejszy jest klimat i dobra zabawa ludzi, a niekoniecznie nieprzegranie. Lepiej dobrze się bawić, zrobić coś fajnego i zaryzykować i przegrać z uśmiechem na twarzy, niż nie zaryzykować i mieć poczucie niedosytu. To moje zdanie i nie każdy się musi zgadzać.

Dokładnie tak zrobiliśmy. Więcej - dokładnie takie były od samego początku wytyczne głównodowodzącego.

I to jest właśnie najfajniejsze w RealTac'ach - planowanie, zasady działania, komunikacja = KLIMAT!

Od strzelanin są coopy

See you in RT4, ETCS stawi się niezawodnie!



Grey - 2008-05-31, 19:15
" />Jasne, mowie jak ja sobie to wyobrazalem, a nie ze tak MUSIALO byc. RT to wolnosc dowodcow w fortelach i rozwiazaniach - taki milsim wirtualny. Wiec mowie, ze misja byla pomyslana jako cos, co mialo stawiac na czekanie i szukanie wroga, a pozniej na szybka akcje zamykania kotla.

Swoja droga, kiedy dowiedzialem sie ze kilku ludzi ma byc w bazie - celu to zrobilo mi sie wesolo. Myslalem, ze beda bardziej aktwyni i ogien grupy partyzanckiej po porstu ich zmiecie w pierwszej chwili. Ale oslabienie grupy z powodow technicznych, zbyt nachalna obecnosc predatora a w koncu nieudany desant na tyly sprawily, ze wrog wycofal sie.

Werdykt ostateczny
=============

50 - za każdego najemnika, który dostanie się do safe house
---
50pkt dla AW

100 - za niedopuszczenie do dywersji
-10 - za utratę żołnierza (który przez własny błąd się wysadził)
--
90 pk dla US


W powyższej punktacji nie biorę pod uwagę strat z przyczyn technicznych. Dość drażliwe jest skakanie z helikoptera na tak małej wysokości... rozmawiałem o tym z radkiem na PW przed grą, ale ponieważ nie przekazał informacji dalej, nie uznaje tego za pogwałcenie zasad realizmu.

Jednak TAKICH RZECZY W REAL TACu SIĘ NIE ROBI!!! - tak na przyszłość - cokolwiek, co w realu nie ma miejsca bytu nie powinno mieć miejsca w RT.

Nie licze punktów za ustalenie celu dywersji przed samym aktem ponieważ z relacji wynika, że US nie miało specjalnego przekonania, że atak rzeczywiście ma nastąpić w miejscu, w którym zauważono jednego partyzanta.

Warto zauważyć, że gdyby nie techniczne przyczyny techniczne AW miałoby najprawdopodobniej 80pkt (za trzech kolejnych partyzantów osiągających punkt).

Biorąc wszystkie elementy pod uwagę ogłaszam, że zwyciężyła strona US z lekką przewagą punktową. Gratuluję!



Jerry - 2008-05-31, 19:23
" />
">(...)

ps. Wydaje mi się że na przyszłość trzeba ustalić jak mają się zachowywać "cywile" jadący w samochodach i napotykający patrol lub posterunek żołnierzy. Ideałem by było jak w realu : cały czas na muszce.....stop ..... rączki na kierownicę lub do góry....każdy "wrogi" ruch kulka w "kolano"
Obecnie jest tak że "wrogi" cywil jadący w samochodzie jest prawie nieśmiertelny. Nie ma żadnej metody żeby go zatrzymac oprócz serii przez pierś.....
Może by tak strzał ostrzegawczy...i jak cywil się nie zatrzyma to ....juz problem grabarza ?


Strzały w oponę



Algrab - 2008-06-01, 00:37
" />Dzieki wszystkim za emocjonujaca rozgrywke, coz, po stronie AW napewno mielismy gorąco. Dziwi postawa zgloszonych ktorzy nie przyszli, Panowie nawet jak nie dostaliscie rozkazow to trzeba bylo sie upomniec, i w ogole ci co nie byli moga załowac. Przyznam ze nie rozumiem dlaczego dca US poznal sklad pododzialów DOPIERO w dniu misji, kiedy dca AW mial komfort poznania swojego składu duzo wczesniej. To pod rozwage dla org RT4

Mielismy padniete morale na starcie, jeszcze bardziej padlo jak nam sie zwiad wywalil na motorach. Potem ciemnosc zapadla dosc szybko i niczym grom z jasnego nieba - to przyznam - pelne zaskoczenie - pojawil sie Predator. To byl poczatek konca - proba zestrzelenia predatora, odkrycie wlasnej pozycji, wymuszony odwrot - slowem to od nas zalezalo jak dlugo pogramy czasowo. Na RT4 mam nadzieje bardziej bedzie dopracowany.



Bezo - 2008-06-01, 12:13
" />No opłaciło się załatwiać ta arme i ściągać w ciągu 1 dnia wszystkie addony ale nie narzekam było zajebiście pilnować bazy nr cztery w prawie pełnych ciemnościach bez noktowizora
P.S nie liczy sie liczba wystrzelonych pocisków tylko klimat



Buby - 2008-06-01, 15:43
" />Mi klawa padła. Dopiero dziś dostałem nową...



ErTo - 2008-06-04, 09:09
" />W ramach podsumowania chciałbym poruszyc jedną kwestię.

Chciałbym przypomnieć, że w ramach RealTac[TM] zależy nam na odtwarzaniu pewnych sytuacji bojowych w ramach związków taktycznych funkcjonujących w rzeczywistości.

Tym razem strona amerykańska w/g mnie wogóle nie działała jako spójny związek taktyczny. Rozproszenie sił na terenie całego teatru działań jest dla mnie tym co zraziło mnie od razu do meczy klanowych - swego czasu byłem w [SFOP]. Olbrzymim wstrząsem było dla mnie np: używanie helikoptera jako szybkiego środka transportu dla 1 żołnierza z wyskokiem - helikopter się rozbijał "bo się resuje" czy używanie helikoptera jako pojazdy kamikadze. Takie starcia szybko przeradzają się w "mecze" i pojedynki strzeleckie 1:1. Moim zdaniem tego typu podejście nastawione na "wygranie" nie buduje współpracy w ramach pododziałów ani nie wykorzystuje specjalizacji żołnierzy stron.

Sygnalizowane było również, że w ramach operacji minowane były przez US okolice baz wojskowych. Trzymając się pewnych przyjętych zasad z rzeczywistości regularna armia funkcjonujaca w ramach ONZ ma zakaz uzywania tego typu środków bojowych w działaniach na terenie w którym również są cywile. Co więcej nie liczenie się z żołnierzami AI będacymi w bazie /a tacy muslieliby wchodzić/wychodzić generalnie bytować/ wydaje mi się być nadinterpretacja. Na odprawie BlackSword oddział podał tą możliwość i mielismy ją w pamięci, niemniej trzymając się pewnych kanw taka sytuacja chyba nie powinna mieć miejsca.

Apeluję: trzymajmy się sposobów działania naszych stron, wykorzystujmy struktury obowiązkujące w ramach przydziałów wojskowych. RealTac ma symulować działania wojskowe.



Grey - 2008-06-04, 09:16
" />Przyznaje, że owe działania uderzają w podstawy RealTac - jednak trudno jako obserwatorowi było mi je jednoznacznie okreslić w trakcie gry jako łamiące zasady, bowiem nie znałem zamierzeń.

Na usprawiedliwienie powiem, że przeciwnik występował jako Delta Force, które działa czasem w dwójkach... tyle że taka dwójka znajduje się obok siebie, a nie w odległości 200-300 metrów.

Przyznaję, że jako obserwator powinienem był zareagować a tego nie zrobiłem.



ErTo - 2008-06-04, 09:17
" />Grey napisał:
">Rozumiem, że łącznika kilka dni później znaleziono martwego z przestrzelonym łbem?

Grey wogóle nie znaleziono łącznka, ani nikogo z jego rodziny do siódmego pokolenia wstecz, ani nikogo na literę "Ł" na tej wyspie...



shelton - 2008-06-04, 11:46
" />Z Łosiami włącznie... O co zadbałem osobiście
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu