Opis jak wymienić płyn w układzie chłodzenia
piotlecek - 2008-06-14, 08:32
" />Jak w temace:) Chcialbym sobie wymienic plyn w ukladzie chlodzenia na nowy poniewaz teraz mam juz lekki syf I tu pytanie do was jak krok po kroku sie za to zabrac ?
r@do - 2008-06-14, 08:53
" />1. czekasz az silnik troche ostygnie zeby czasem sie nie poparzyc
2. odkrecasz oslona od dolu pod zdezakiem zeby dostac sie do korka spustowego z chlodnicy
3. odkrecasz korek na chlodnicy + ewentualnie na koncu gornego weza od chlodnicy masz zawor na klucz 12 do odpowietrzenia ukladu (odkrec teraz bo potem i tak bediesz musial)
4. odkrecasz zawor spustowy od dolu (ten z chlodnicy)
5. spuszczasz plyn
6. potem odkrecasz srube na bloku - jest gdzies kolo kolektora wydechowego i spuszczasz plyn z bloku.
7. zakrecasz blok + zawor spustowy z dolu i zakrecasz oslone z dolu.
8. zalewasz plynem - wazne ze ogrzewanie musi byc na max.
9. zakrecasz wszystko i odpalasz.
10. zawor od odpowietrzania zakrecasz dopiero jak zacznie sie lac z niego czysty plyn bez powietrza. najlepeij zaczekac az zalaczy sie wentylator.
11. sprawdzasz potem na zimnym czy trzeba dolac do wyrownawczego.
12. wszytstko.
piotlecek - 2008-06-14, 10:18
" />Dzięki Mike i R@do nie udało mi sie odkrecic tej srubki w bloku (nie chcialem sie za bardzo silowac z ta srubka ) ale i tak wymieniam chlodnice na jesień pewnie bo tyle stara wytrzyma wiec spuscilem z chlodnicy i wyczyscilem zbiorniczek wyrownawczy przeplukalem woda destylowana i zalalem Dynagelem odpowietrzylem i wszytsko jak narazie jest ok wrazenia z wlasnorecznego serwisu bezcenne Kraków jak bracia normalnie
Mike - 2008-06-14, 10:22
" /> musisz jeszcze na zimno skontrolować poziom płynu z zbiorniczku i wtedy uzupełnić/odlać w razie potrzeby, i śmigać
r@do - 2008-06-14, 12:46
" />ta sruba w bloku wymaga spcjalnej troski/sily warto ja odkrecic bo naprawde sporo plynu jest w bloku - zrob to przy nastepnym wlasnorecznym serwisowaniu
stealth - 2008-06-14, 12:48
" />Ostatnio samochód prawie podniosłem na kluczu, a ta śruba się nie ruszyła
EDIT: analogicznie ze śrubą od płynu skrzyni biegów. Czym odkręcacie te wielkie śruby nieruszane od lat?
r@do - 2008-06-14, 13:06
" />zebami
a tak na powaznie trzeba miec pozadny klucz ktory wytrzyma solidna dzwignie
bigos83 - 2009-02-06, 20:05
" />czy mógłby ktoś z was wrzucić tu zdjęcia tych śrub jakie trzeba odkręcić by porządnie z całego układu chłodzącego spuścić płyn ?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
piotlecek - 2008-06-14, 08:32
" />Jak w temace:) Chcialbym sobie wymienic plyn w ukladzie chlodzenia na nowy poniewaz teraz mam juz lekki syf I tu pytanie do was jak krok po kroku sie za to zabrac ?
r@do - 2008-06-14, 08:53
" />1. czekasz az silnik troche ostygnie zeby czasem sie nie poparzyc
2. odkrecasz oslona od dolu pod zdezakiem zeby dostac sie do korka spustowego z chlodnicy
3. odkrecasz korek na chlodnicy + ewentualnie na koncu gornego weza od chlodnicy masz zawor na klucz 12 do odpowietrzenia ukladu (odkrec teraz bo potem i tak bediesz musial)
4. odkrecasz zawor spustowy od dolu (ten z chlodnicy)
5. spuszczasz plyn
6. potem odkrecasz srube na bloku - jest gdzies kolo kolektora wydechowego i spuszczasz plyn z bloku.
7. zakrecasz blok + zawor spustowy z dolu i zakrecasz oslone z dolu.
8. zalewasz plynem - wazne ze ogrzewanie musi byc na max.
9. zakrecasz wszystko i odpalasz.
10. zawor od odpowietrzania zakrecasz dopiero jak zacznie sie lac z niego czysty plyn bez powietrza. najlepeij zaczekac az zalaczy sie wentylator.
11. sprawdzasz potem na zimnym czy trzeba dolac do wyrownawczego.
12. wszytstko.
piotlecek - 2008-06-14, 10:18
" />Dzięki Mike i R@do nie udało mi sie odkrecic tej srubki w bloku (nie chcialem sie za bardzo silowac z ta srubka ) ale i tak wymieniam chlodnice na jesień pewnie bo tyle stara wytrzyma wiec spuscilem z chlodnicy i wyczyscilem zbiorniczek wyrownawczy przeplukalem woda destylowana i zalalem Dynagelem odpowietrzylem i wszytsko jak narazie jest ok wrazenia z wlasnorecznego serwisu bezcenne Kraków jak bracia normalnie
Mike - 2008-06-14, 10:22
" /> musisz jeszcze na zimno skontrolować poziom płynu z zbiorniczku i wtedy uzupełnić/odlać w razie potrzeby, i śmigać
r@do - 2008-06-14, 12:46
" />ta sruba w bloku wymaga spcjalnej troski/sily warto ja odkrecic bo naprawde sporo plynu jest w bloku - zrob to przy nastepnym wlasnorecznym serwisowaniu
stealth - 2008-06-14, 12:48
" />Ostatnio samochód prawie podniosłem na kluczu, a ta śruba się nie ruszyła
EDIT: analogicznie ze śrubą od płynu skrzyni biegów. Czym odkręcacie te wielkie śruby nieruszane od lat?
r@do - 2008-06-14, 13:06
" />zebami
a tak na powaznie trzeba miec pozadny klucz ktory wytrzyma solidna dzwignie
bigos83 - 2009-02-06, 20:05
" />czy mógłby ktoś z was wrzucić tu zdjęcia tych śrub jakie trzeba odkręcić by porządnie z całego układu chłodzącego spuścić płyn ?