Osłona kolektora
nosalm@op.pl - 2006-05-06, 18:10
" />Po wojnie ze znalezieniem czegoc co okrutnie mi dzwoni jak jade na wysokich obrotach dotarlem do oslony kolektora, jakkos przypadkiem tato podpowiedzial mi bym pomalowal ja na jakis srebrny kolorek... ale akurat wpadl mi pomysl by to odkrecic i zobaczyc co tam siedzi. Okazuje sie ze dolna czesc pokrywy zupelnie jest skorodowana, i nawet brakowalo tam sruby. Pewnie to wpadalo w wibracje i dzwonilo. Teraz pytanie: Czy mozna jezdzic bez tej oslony? Czy moze skaszani sie chlodnica od temperaturki??
Scroodge - 2006-05-06, 18:21
" />raczej mozna ja niedlugo bede jezdzil bez gornej oslony a co do dolnej to hmmm nie wiem czy ona az tak zatzrymuje temp???
gniedz83 - 2006-05-06, 18:24
" />Ja jeżdzę bez tej osłony okolo miesiąc. I nie widać zeby sie cos dzialo pozatym ze maska sie troche bardziej nagrzewa. Nie wiem jaki to bedzie miało wpływ na lakier w skali czasu.
nosalm@op.pl - 2006-05-06, 18:26
" />ja narazie wywalilem tylko przednia oslonke... trzeba bedzie sprawdzic co sie bedzie dzialo. A tylnia czesc mozna zdjac tez bez problemow i bez odkrecania samego kolektora? musze wykluczyc wszystkie dzwoniace miejsca
gniedz83 - 2006-05-06, 18:33
" />Mi dzwoniła dolna osłona kolektora wydechowego, a raczej rury wychodzacej od kolektora.
nosalm@op.pl - 2006-05-06, 18:37
" />ano po drodze jest jakas oslona nad rura gdzies chyba na wysokosci skrzyni biegow to ta?
gniedz83 - 2006-05-06, 18:44
" />ta osłona jest od dołu auta i ciągnie się od samego kolektora aż do miejsca łaczenia u mnie pierwszego tłumika, a u ciebie pewnie katalizatora.
nosalm@op.pl - 2006-05-06, 19:20
" />U mnie byla mala przerobka i nie mam kata. oslona zostala nad rura wiec czy byla tez pod to nie wiem ale tez sprawdze albo do rury dospawamna srodku jakies lapki z lewej i sprawej strony jesli sie okaze ze to ta czesc moze tez dzwonic. Poki co czekam na jutrzejszy dzien zrobic probe
Merfi - 2006-05-08, 14:02
" />posciagajcie oslonki wyszystkie i zamontujcie sobie metalowe doloty
fajnie sie nagrzewa wtedy
tecno - 2006-05-08, 14:13
" />brak gornej oslony podobno skraca zywotnosc chlodnicy ale nie wiem w jakiej skali czasu. czy ma wplyw na lakier, tego niewiem. w przypadku kolektora sportowego w ktorych nie ma oslon temperatura jest + 50 st. dlatego owija sie je foia aluminiowa (jak do kurczakow )i to zalatwia sprawe. mozesz sprubowac jak Ci sie bedzie to zachowywac w pzypadku zwyklego kolektora. Jezeli w miare spokojnie jezdzisz i nie przeciazasz motoru to mysle ze nie bedzie sensu.
nosalm@op.pl - 2006-05-08, 18:14
" />Wczoraj zrobilem 60 km jazda kolo 100kmh po gorkach ale maska nie byla pazaca w dotyku, wiec moze nie jest zle.
Ale jak ktos mial by na zbyciu nie zardzewiala oslone chetnie kupie przednia.
Merfi - 2006-05-08, 20:24
" />kup kawalek blachy chromoniklowej i zrob sobie oslonke piekna.
bedziesz mial dozywotniazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
nosalm@op.pl - 2006-05-06, 18:10
" />Po wojnie ze znalezieniem czegoc co okrutnie mi dzwoni jak jade na wysokich obrotach dotarlem do oslony kolektora, jakkos przypadkiem tato podpowiedzial mi bym pomalowal ja na jakis srebrny kolorek... ale akurat wpadl mi pomysl by to odkrecic i zobaczyc co tam siedzi. Okazuje sie ze dolna czesc pokrywy zupelnie jest skorodowana, i nawet brakowalo tam sruby. Pewnie to wpadalo w wibracje i dzwonilo. Teraz pytanie: Czy mozna jezdzic bez tej oslony? Czy moze skaszani sie chlodnica od temperaturki??
Scroodge - 2006-05-06, 18:21
" />raczej mozna ja niedlugo bede jezdzil bez gornej oslony a co do dolnej to hmmm nie wiem czy ona az tak zatzrymuje temp???
gniedz83 - 2006-05-06, 18:24
" />Ja jeżdzę bez tej osłony okolo miesiąc. I nie widać zeby sie cos dzialo pozatym ze maska sie troche bardziej nagrzewa. Nie wiem jaki to bedzie miało wpływ na lakier w skali czasu.
nosalm@op.pl - 2006-05-06, 18:26
" />ja narazie wywalilem tylko przednia oslonke... trzeba bedzie sprawdzic co sie bedzie dzialo. A tylnia czesc mozna zdjac tez bez problemow i bez odkrecania samego kolektora? musze wykluczyc wszystkie dzwoniace miejsca
gniedz83 - 2006-05-06, 18:33
" />Mi dzwoniła dolna osłona kolektora wydechowego, a raczej rury wychodzacej od kolektora.
nosalm@op.pl - 2006-05-06, 18:37
" />ano po drodze jest jakas oslona nad rura gdzies chyba na wysokosci skrzyni biegow to ta?
gniedz83 - 2006-05-06, 18:44
" />ta osłona jest od dołu auta i ciągnie się od samego kolektora aż do miejsca łaczenia u mnie pierwszego tłumika, a u ciebie pewnie katalizatora.
nosalm@op.pl - 2006-05-06, 19:20
" />U mnie byla mala przerobka i nie mam kata. oslona zostala nad rura wiec czy byla tez pod to nie wiem ale tez sprawdze albo do rury dospawamna srodku jakies lapki z lewej i sprawej strony jesli sie okaze ze to ta czesc moze tez dzwonic. Poki co czekam na jutrzejszy dzien zrobic probe
Merfi - 2006-05-08, 14:02
" />posciagajcie oslonki wyszystkie i zamontujcie sobie metalowe doloty
fajnie sie nagrzewa wtedy
tecno - 2006-05-08, 14:13
" />brak gornej oslony podobno skraca zywotnosc chlodnicy ale nie wiem w jakiej skali czasu. czy ma wplyw na lakier, tego niewiem. w przypadku kolektora sportowego w ktorych nie ma oslon temperatura jest + 50 st. dlatego owija sie je foia aluminiowa (jak do kurczakow )i to zalatwia sprawe. mozesz sprubowac jak Ci sie bedzie to zachowywac w pzypadku zwyklego kolektora. Jezeli w miare spokojnie jezdzisz i nie przeciazasz motoru to mysle ze nie bedzie sensu.
nosalm@op.pl - 2006-05-08, 18:14
" />Wczoraj zrobilem 60 km jazda kolo 100kmh po gorkach ale maska nie byla pazaca w dotyku, wiec moze nie jest zle.
Ale jak ktos mial by na zbyciu nie zardzewiala oslone chetnie kupie przednia.
Merfi - 2006-05-08, 20:24
" />kup kawalek blachy chromoniklowej i zrob sobie oslonke piekna.
bedziesz mial dozywotnia